Dodaj do: Facebook Wykop Twitter.com Digg.com
Komentarze do wpisu:
A propos. Kiedyś czytałem przemyślenia o skutkach tego o czym piszesz dla demokracji. Pewien gość o przekonaniach lewicowych na Facebooku (chyba) subskrybował sobie posty związane w polityką. „Śledził” innych gości, gazety, organizacje itp. zarówno o poglądach lewicowych, bo to lubił, jak prawicowych, bo chciał wiedzieć, co robi konkurencja. W tych pierwszych z oczywistych względów klikał częściej i więcej. W pewnym momencie zauważył, że druga grupa zniknęła, a dokładnie przestały być widoczne powiadomienia o jej działaniach. Cóż, „inteligentny silnik” postanowił pomóc i nie zaprzątać cennej uwagi naszego bohatera informacjami, z których ten mniej korzystał. W dobrej wierze podniósł „efficiency” jego korzystania z netu.
Teraz weźmy przeciętnego użytkownika netu. Coraz częściej jest to dla niego główne źródło informacji. Kierując się nimi, buduje obraz świata, sympatyzuje z określonymi poglądami, wreszcie podejmuje decyzje polityczne, bo wybiera. Tylko kto de facto wybiera - on, czy „inteligentne silniki” decydujące o jego „profilu” i na tej podstawie podające mu wyselekcjonowaną informację.
Tagi wpisu
Inne wpisy autora:
- » Nauczyciel = inżynier sytuacji (?)
- » My i maszyny - nieco refleksyjnie
- » E-learning jako sposób wprowadzenia studenta w rzeczywistość start’up-u
- » Duże Dane w edukacji > jak jest?
- » Pytanie - odpowiedź: pomysł na konferencję
- » Zaczyna się...
- » Zanurzona rzeczywistość w tradycyjnych książkach
- » Przyjemność z uczenia się
- » Fitness informacyjny - początek
- » Przyszłość edukacji, cz. 2: head breeding
- » Przyszłość edukacji, część 1.
- » Jak kształcić myślenie analityczne w sytuacji, gdy myślenie po prostu boli?
- » Letting-Think-Flow
- » Zabawa w skojarzenia
- » UWAGA jest skończona
Ostatnio czytane:
- ♦ Powszechny dostęp do zasobów wiedzy, Marcin Dąbrowski
- ♦ (Nie) Bezpieczni w sieci - konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną, Maria Zając
- ♦ Trzecia fala czyli masowe otwarte kursy online na uniwersytetach, Maria Zając
- ♦ Social learning, Marcin Dąbrowski
- ♦ Ruch na rzecz wolnego dostępu do publikacji naukowych, Maria Zając