Dodaj do: Facebook Wykop Twitter.com Digg.com
Komentarze do wpisu:
Uzupełnienie. Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden ciekawy, silnie rozbudowany przez Frommera wątek. Zauważa on, że współcześnie obserwujemy świat poprzez ramki, którymi są ekrany naszych telewizorów, monitorów, tabletów, czy smartfonów. Jest to obraz zamknięty, ograniczający pole widzenia. Medium, jakim jest PPT, wpisuje się w tę logikę patrzenia na rzeczywistość, gdyż slajd prezentacji jest akumulacją ramek. W ich granicach zamknięte są teksty, ilustracje, rysunki, wykresy, jednym słowem wszystkie elementy składowe prezentacji. Jest to, zdaniem Frommera, kolejny przejaw negatywnego wpływu PPT na przekazywane za jego pośrednictwem treści.
Tagi wpisu
PowerPoint komputery edukacja model edukacji uwaga koncentracja wiedza
Inne wpisy autora:
- » To cloud or not to cloud
- » E-learning jak e-booki?
- » Płytki umysł
- » MOOC – czy możemy konkurować?
- » IT w szkole - czy jest przełom?
- » Big Data i e-learning
- » E-learning a nasza narodowa kultura
- » Karykatura e-learningu a jego ograniczanie
- » Nie ma potrzeby uczyć przez internet
- » Stan e-learningu w kształceniu dorosłych - badania KOWEZIU
- » Nowy podział cyfrowy
- » E-learning a umiejętności praktyczne
- » Uczenie się w miejscu pracy – tym żyje świat
- » Matura jako gra, już za 5 lat!
- » Polacy nie nadają się do e-learningu, a środki unijne tylko go hamują
Ostatnio czytane:
- ♦ Cyfrowa szkoła... akademicka, Marcin Dąbrowski
- ♦ Tony Bates online - dwa spotkania i dwa ważne tematy, Maria Zając
- ♦ Jak oceniać wspólnie ze studentami, Maria Zając
- ♦ Siedemnaście lat polskiej e-edukacji z perspektywy czasopisma e-mentor, Maria Zając
- ♦ Ruch na rzecz wolnego dostępu do publikacji naukowych, Maria Zając