Wydanie aktualne e-mentora
„E-mentor” w nowym wykazie czasopism naukowych - 40 punktów MNiSW
Nick Shackleton-Jones – edukacja to nie uczenie się
W numerze 4(91)/2021 e-mentora pisałam o wystąpieniu Nicka Shackletona-Jonesa podczas konferencji E-learning Fusion. Nick pełni rolę CLO (Chief Learning...
Gdy student może wybrać czego chce się uczyć …
Wśród artykułów zgłaszanych w ostatnim czasie do „e-mentora” bardzo wyraźnie zaznacza się wątek analizy tego, jak...
Nauczanie zdalne vs nauczanie online czyli e-learning
Do napisania tego postu skłoniły mnie, podejmowane przez autorów artykułów zgłaszanych do e-mentora, próby wyjaśniania –...
Projekt przyczyni się do podniesienia jakości publikowanych artykułów (szczególnie opracowań publikowanych w języku angielskim) poprzez weryfikację rzetelności artykułów, weryfikację językową tekstów oraz tłumaczenie na język angielski wybranych tekstów przygotowanych w języku polskim; zwiększenia widoczności czasopisma na rynku międzynarodowym poprzez obecność w zagranicznych bazach; poprawy przejrzystości procesu redakcyjnego, poprzez rozbudowanie komputerowego systemu obsługi redakcji oraz modernizacji strony internetowej.
Polecamy publikacje
The Future Learners, Jeff Selingo
Celem badań przeprowadzonych przez firmę Pearson we współpracy z firmą analityczną The Harris Poll było określenie profilu obecnego i przyszłego odbiorcy usług edukacyjnych oferowanych przez instytucje szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych. Badaniem objęto 2600 osób w wieku 14-40 lat. Na tej podstawie powstał raport, który zdaniem autorów ma stanowić kompendium wiedzy oraz zbiór użytecznych wskazówek dla uczelni pragnących dostosować swoją ofertę dydaktyczną do potrzeb...
Repozytorium UTW
Wyszukaj artykuł:
Zasoby e-mentora
E-learning
- Online teaching readiness of staff during the COVID-19 pandemic: Ege University sampleThe instant transition to online learning during the pandemic led to some neglections in instructional design and planning, with online teaching readiness seen as a major issue within this context. The authors of this study therefore believe that the readiness of instructors for providing online learning is a critical concern for such a transition and its future implications... » czytaj więcej
- The impact of digitalisation on the development of e-learningThis paper presents an overview of the latest developments in electronic learning and teaching methods and tools brought about by digital transformations aimed at making education more efficient and effective. A set of general and specific research methods was used to conduct the study, in particular bibliographical and descriptive, chronological, specification, analysis, systematisation and classification, observation, survey and expert interviews, abstraction, analogy and comparison, comparative, modellin » czytaj więcej
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
- Tutoring akademicki wobec założeń edukacji 4.0. W kierunku podejścia spersonalizowanego i budowania kultury uczenia się na uniweBiorąc pod uwagę szybkie i trudno przewidywalne zmiany, które zachodzą we wszystkich obszarach aktywności ludzi, istnieje potrzeba zastanowienia się nad rolą edukacji w tak dynamicznym otoczeniu. Pojawia się konieczność znalezienia odpowiedzi na pytanie, jakich kompetencji potrzebują studenci i absolwenci uczelni, czego i jak nauczać, aby sprostać wymaganiom gospodarki 4.0. Odpowiedzią na wyzwania edukacji 4.0... » czytaj więcej
- Navigating micro-credentials: An analysis of student needs, perceptions and skills development at a Slovenian universityIn this paper, the author analysed the responses to a questionnaire about micro-credentials of several groups of students studying at the Faculty of Management, University of Primorska in Slovenia in order to see how familiar they were with the concept, their perceived value of micro-credentials and their willingness to participate in such short courses. The study showed... » czytaj więcej
Zarządzanie wiedzą
- Samoocena dojrzałości technologicznej organizacjiKoncepcja Przemysłu 4.0 ciągle zyskuje na popularności. Wdrożenie jej przesądza o poziomie dojrzałości technologicznej organizacji, zatem możliwości wypracowania przez nią przewagi konkurencyjnej. Celem autorów artykułu było zaprojektowanie narzędzia warunkującego dokonanie samooceny dojrzałości technologicznej organizacji. Wymagało to uzyskania odpowiedzi na pytanie badawcze – jakie kompetencje warunkują dojrzałość technologiczną organizacji? » czytaj więcej
- Transfer wiedzy i instrumentalizacja jego realizacji w zarządzaniu wiedzą klientaZarządzanie wiedzą klienta (CKM) to zarządzanie przedsięwzięciami skoncentrowanymi na wiedzy i potencjale innowacyjnym klienta mającymi na celu pozyskanie wiedzy o kliencie i wiedzy klienta oraz jej rozwój poprzez łączenie z wiedzą przedsiębiorstwa, a także dostarczanie wiedzy klientowi w celu zaspokojenia jego potrzeb i wspólne kreowanie z klientem nowej wiedzy dla udoskonalenia działalności przedsiębiorstwa i tworzenia innowacyjnych rozwiązań, np. produktów. Artykuł przedstawia meritum i funkcje CKM... » czytaj więcej
Programy kształcenia
- Budżety partycypacyjne na uczelniach w Polsce jako narzędzie edukacji młodych obywateliUczelnie, oprócz umożliwiania zdobycia wiedzy i kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodu, powinny także wspierać kształtowanie szeroko pojętych postaw obywatelskich wśród studentów. Jednym z narzędzi możliwych do wykorzystania w tym celu są uczelniane budżety partycypacyjne (BP). Celem prezentowanych badań była diagnoza stopnia i zakresu ich wykorzystania przez uczelnie publiczne w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu pełnienia przez BP funkcji edukowania młodych obywateli (studentów). Badan » czytaj więcej
- Twórcze nauczanie i nauczanie do twórczości w doświadczeniach wykładowców innowatorówTwórcze nauczanie studentów i nauczanie ich do twórczości w realiach uniwersytetu wymaga od nauczyciela akademickiego chęci, inwencji, wiedzy, umiejętności a także własnych kompetencji twórczych. Najwyższym ich poziomem – związanym z twórczością profesjonalną nauczyciela – jest działalność innowacyjna związana z implementacją do dydaktyki akademickiej nowych rozwiązań. Innowacje te są wynikiem wieloletniej, twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich. Niniejszy tekst zawiera fragmenty wyników badań » czytaj więcej
E-biznes
- Metaversum a społeczna nieodpowiedzialność biznesuNowe technologie, zwłaszcza te wywołujące zmiany w sferze komunikacji społecznej, często rodzą nieoczekiwane skutki. Rozwój mediów społecznościowych, mający w założeniu zdemokratyzować internet, stworzył nową rzeczywistość dalece odbiegającą od pierwotnych wyobrażeń. Przekształcenia w modelu komunikacji wykorzystującej internet, opisywane symbolicznie jako przejście od Web 1.0 do Web 2.0, doprowadziły do powstania całkiem nowego środowiska sprzyjającego społecznie nieodpowiedzialnym praktykom biznesu, takim » czytaj więcej
- Identification of awareness of the conditions for using cryptocurrencies in PolandThe primary aim of this article is to identify internet users' knowledge and awareness of cryptocurrencies and the determinants of their use in Poland. The study, which used the CAWI (Computer-Assisted Web Interview) method, was conducted on a group of 400 active Internet users selected through random and purposive sampling. In the survey, which was carried out in April/May 2022 in Poland, respondents were asked to evaluate cryptocurrencies taking into account the following criteria:... » czytaj więcej