E-mentor logo

Kalendarz wydarzeń

W serwisie prezentowane są zapowiedzi ciekawych konferencji, seminariów i warsztatów poświęconych tematyce e-learningu, zarządzania wiedzą, e-biznesu oraz kształcenia akademickiego oraz ustawicznego - które odbywają się w Polsce i na świecie.

Serwis umożliwia również zapoznanie się z zapowiedziami konferencji, publikowanymi w kolejnych wydaniach "e-mentora".

wrzesień 2015
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Niedz.
31
1
2
3
4
5
6
10
11
12
13
19
20
21
22
26
27
1
2
3
4

W celu zapoznania się z szczegółowym opisem wydarzenia, należy kliknąć na jego tytuł.

Wybierz miesiąc a następnie rok:
Metody, formy i programy kształcenia
7-9 września 2015

Komunikacja w grupie społecznej to jeden z najczęściej występujących poziomów interakcji komunikacyjnych każdego z nas. Jako naturalny i nieunikniony proces społeczny, proces tworzenia formalnych i nieformalnych grup, w różnorodnych (także wielokulturowych) środowiskach, jest sposobem radzenia sobie w życiu osobistym i zawodowym. Stąd też nieustanna potrzeba podnoszenia swoich kompetencji komunikacyjnych, jako tych które warunkują nasz rozwój osobisty, zawodowy i które gwarantują osiąganie celów w zawodach związanych z edukacją, wychowaniem, pracą socjalna i z życiem publicznym.
Postrzeganie siebie jako członków grupy, wzajemne zależności, obowiązki i role komunikacyjne, kreacja kultury grupowej, to tylko nieliczne procesy, które warto poznawać. Większość oddziaływań edukacyjnych, wychowawczych, realizacja zadań w pracy socjalnej z podmiotami społecznymi to także procesy, które wymagają refleksji nad zagadnieniami typu: jak się grupy zmieniają i rozwijają, w jaki sposób grupa wpływa na swych członków, kto może być przywódcą itd. Reguły komunikowania się obowiązujące członków grupy, grupy rówieśniczej, szkolnej, pracowniczej implikują także szereg wniosków, z których winien zdawać sobie sprawę każdy działający dla grupy i w grupie. Dbałość o jakość komunikacji jest obowiązkiem każdego członka grupy. Niemożliwe jest perfekcyjne wzajemne rozumienie się członków grupy a niezgoda i konflikt niekoniecznie oznaczają kryzys komunikacji. Zdając sobie sprawę z tego, że środowisko szkolne i pozaszkolne to we współczesności, obok genetyki i epigenetyki, druga połowa determinantów postaw i zachowań człowieka (J. R. Harris) wskazane jest, dla wszystkich osób zaangażowanych w proces komunikowania się, studiowanie i eksploracja wszelkich możliwych czynników rzutujących na skuteczności i efektywność pracy w grupie i dla grupy. Grupy były i będą wplecione w przebieg naszego życia, na każdym jego etapie. Grupy powstają i zabarwiają sens naszego życia, także wnoszą wkład w nasze myślenie o tym, kim jesteśmy.
Czyż tylko to krótkie wprowadzenie nie jest wystarczającym asumptem do tego by…być w grupie dyskutantów, prowadzić spory i percypować to, co ważne dla naszej profesji?

Debaty panelowe – zagadnienia:

  • Genetyka i epigenetyka jako predyktory komunikowania się ludzi w wielokulturowych środowiskach (grupach). Szkoła, rodzina, grupa rówieśnicza jako obszar interakcji grupowych.
  • Interakcje komunikacyjne w środowiskach edukacyjnych i w pracy socjalnej, a nowe trendy w postrzeganiu procesu porozumiewania się - relewancja i komunikacja inferencyjna.
  • System relacji międzyludzkich, system socjalizacyjny i system statusów społecznych jako czynniki kształtujące kompetencje komunikacyjne i warunkujące aktywność komunikacyjną w środowisku wielokulturowym.
  • Normy komunikowania się obowiązujące członków grupy. Implikacje dla komunikacji w grupie.
  • Grupa jako system. Szkoła jako system grupowej komunikacji.
  • Demograficzne i kulturowe warunki komunikacji w grupie.
  • Procesy wpływu w grupie. Konflikty w grupie prywatnej, publicznej i zawodowej.
  • Kompetencje niezbędne w życiu grupy.
  • Komunikacja w kryzysach i sytuacji ryzyka.
  • Gramatyka komunikacyjna w sytuacjach edukacyjnych – dyskurs, sytuacja komunikacyjna

i inne komunikacyjne akty w interakcji międzyludzkiej

Więcej informacji na: http://milenium.edu.pl/application/files/Komunikat-Pila-Plotki-2015.pdf