E-mentor logo

Kalendarz wydarzeń

W serwisie prezentowane są zapowiedzi ciekawych konferencji, seminariów i warsztatów poświęconych tematyce e-learningu, zarządzania wiedzą, e-biznesu oraz kształcenia akademickiego oraz ustawicznego - które odbywają się w Polsce i na świecie.

Serwis umożliwia również zapoznanie się z zapowiedziami konferencji, publikowanymi w kolejnych wydaniach "e-mentora".

październik 2014
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Niedz.
29
30
1
2
3
4
5
12
13
14
16
17
18
19
20
22
25
26
27
28
29
30
31
1
2

W celu zapoznania się z szczegółowym opisem wydarzenia, należy kliknąć na jego tytuł.

Wybierz miesiąc a następnie rok:
E-edukacja w kraju
8 października 2014

W trakcie V Forum zostaną omówione tematy związane z technologicznymi i organizacyjnymi uwarunkowaniami e-learningu w szkolnictwie wyższym.

Program spotkania:

10:00    Wykład wprowadzający: E-learning w szkolnictwie wyższym

Wykład będzie miał na celu uporządkowanie pojęć związanych z e-learningiem w szkolnictwie wyższym, omówienie stanu e-learningu w tym sektorze na tle innych oraz wskazanie kierunków, w jakich e-learning podąża na świecie.

- Miejsce e-learningu w kształceniu na poziomie wyższym

- Formy e-learningu w szkolnictwie wyższym

- Zasoby dla e-learningu w szkolnictwie wyższym

- Kierunki rozwoju e-learningu

- E-learning w Polsce w świetle wyników badań – stan, uwarunkowania

Wojciech Zieliński, SGH, Sekretarz Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego

 

10:30    Wykład wprowadzający: Studia mobilne dla każdego, czyli jak można się kształcić w XXI wieku

Prof. dr hab. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula

 

11:00    Wykład: Integracja platformy e-learningowej z systemem do obsługi spraw studiów

Uczelnie korzystają z różnych systemów e-learningowych, zarówno dostępnych nieodpłatnie (jak Moodle), jak i komercyjnych. Zwykle system e-learningowy pochodzi od innego dostawcy niż system do obsługi spraw studiów. Tymczasem oba działają na wspólnym zbiorze danych. Dane studentów są dostępne w systemie uczelnianym, tam też odbywają się zapisy na zajęcia i drukowanie krat egzaminacyjnych. Z kolei w systemie e-learningowym studenci uczestniczą w zajęciach i otrzymują oceny.

Właściwa integracja obu systemów, zapewniająca przepływ danych, jest koniecznością. Jako przykład posłuży rozwiązanie wdrożone na Uniwersytecie Warszawskim.

Kolejne punkty wykładu:

- Moodle i USOS, jako dwa różne systemy dziedzinowe używane na UW.

- Integracja za pomocą migracji danych - wady i zalety.

- USOS API.

- Integracja za pomocą wtyczki do Moodle - wady i zalety.

dr Janina Mincer-Daszkiewicz, Szef Zespołu Koordynacyjnego USOS. Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski

 

11:30    Wykład: E-learning w uczelni wyższej z wykorzystaniem autorskich aplikacji e-sgh

- Prezentacja autorskiego systemu e-learningowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie;

- Omówienie oferty dydaktycznej dostępnej na platformie e-learnignowej SGH;

- Metodyka opracowania materiałów i realizacji zajęć online;

- Prezentacja autorskiego narzędzia dla nauczycieli, wspomagającego tradycyjny tok kształcenia;

- Wyniki ewaluacji zajęć online przez studentów SGH;

- E-learning jako trwały trend w wiodących ośrodkach akademickich.

dr Katarzyna Mikołajczyk, SGH

 

12:00    Prezentacja Sponsora

 

12:40    Przerwa, poczęstunek

 

13:10    Wykład i konsultacje: Funkcjonalności platformy Moodle

- Przykłady materiałów dydaktycznych zamieszczanych na platformie Modle

- treści będące uzupełnieniem tradycyjnych zajęć

- kursy multimedialne

- zarządzanie treścią w ramach platformy

- Opinie studentów na temat funkcjonalności platformy 

Joanna Nogieć, Wyższa Szkoła Bankowości we Wrocławiu

 

13:50    Prezentacje firmowe i case study

 

14:30    Przerwa

 

14:50    Wykład: Grywalizacja kursów akademickich – trzy lata doświadczeń

Pojęcie grywalizacji (ang. gamification), zwanej także gryfikacją lub gamifikacją, cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem w różnych domenach ludzkiej działalności. Od lat stosowana jako popularna technika w marketingu, grywalizacja od pewnego czasu zaczyna wchodzić przebojem do klas szkolnych i sal wykładowych. Co kryje się pod pojęciem grywalizacji i czy faktycznie grywalizacja niesie ze sobą nową jakość w edukacji? Wykład stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie. Autor przybliża fundamentalne zasady grywalizacji, odnosząc je do rzeczywistości akademickiej, a także dzieli się swoimi trzyletnimi doświadczeniami w grywalizacji kursów akademickich, przedstawiając zalety i wady wprowadzania elementów grywalizacji w nauczaniu akademickim.

W trakcie wykładu poruszone zostaną następujące tematy:

- wprowadzenie do grywalizacji

- grywalizacja a proces uczenia

- narzędzia i usługi do grywalizacji kursów akademickich

- trzy lata doświadczeń - subiektywny przegląd zalet i wad grywalizacji

dr hab. Inż. Mikołaj Morzy, Politechnika Poznańska

 

15:30    Wykład i dyskusja: Prawdziwy e-learning dopiero przed nami – neuronauka, duże dane, silniki rekomendacji

- Wprowadzenie do Big Data oraz systemów rekomendacji

- Prezentacja Apache MAhout, który służy do obliczeń z zakresu sztucznej inteligencji tj. klasyfikacje, grupowanie, klastrowanie etc.

- Część praktyczna: Na podstawie przykładowych danych prezentacja wykorzystania pakietu Mahout w celu otrzymania rekomendacji.

Michał Kufel

 

16:10    Zakończenie programu

Więcej informacji na: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2014/fizu2/index.php