Kalendarz wydarzeń
W serwisie prezentowane są zapowiedzi ciekawych konferencji, seminariów i warsztatów poświęconych tematyce e-learningu, zarządzania wiedzą, e-biznesu oraz kształcenia akademickiego oraz ustawicznego - które odbywają się w Polsce i na świecie.
Serwis umożliwia również zapoznanie się z zapowiedziami konferencji, publikowanymi w kolejnych wydaniach "e-mentora".
W celu zapoznania się z szczegółowym opisem wydarzenia, należy kliknąć na jego tytuł.
W trakcie V Forum zostaną omówione tematy związane z technologicznymi i organizacyjnymi uwarunkowaniami e-learningu w szkolnictwie wyższym.
Program spotkania:
10:00 Wykład wprowadzający: E-learning w szkolnictwie wyższym
Wykład będzie miał na celu uporządkowanie pojęć związanych z e-learningiem w szkolnictwie wyższym, omówienie stanu e-learningu w tym sektorze na tle innych oraz wskazanie kierunków, w jakich e-learning podąża na świecie.
- Miejsce e-learningu w kształceniu na poziomie wyższym
- Formy e-learningu w szkolnictwie wyższym
- Zasoby dla e-learningu w szkolnictwie wyższym
- Kierunki rozwoju e-learningu
- E-learning w Polsce w świetle wyników badań – stan, uwarunkowania
Wojciech Zieliński, SGH, Sekretarz Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego
10:30 Wykład wprowadzający: Studia mobilne dla każdego, czyli jak można się kształcić w XXI wieku
Prof. dr hab. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula
11:00 Wykład: Integracja platformy e-learningowej z systemem do obsługi spraw studiów
Uczelnie korzystają z różnych systemów e-learningowych, zarówno dostępnych nieodpłatnie (jak Moodle), jak i komercyjnych. Zwykle system e-learningowy pochodzi od innego dostawcy niż system do obsługi spraw studiów. Tymczasem oba działają na wspólnym zbiorze danych. Dane studentów są dostępne w systemie uczelnianym, tam też odbywają się zapisy na zajęcia i drukowanie krat egzaminacyjnych. Z kolei w systemie e-learningowym studenci uczestniczą w zajęciach i otrzymują oceny.
Właściwa integracja obu systemów, zapewniająca przepływ danych, jest koniecznością. Jako przykład posłuży rozwiązanie wdrożone na Uniwersytecie Warszawskim.
Kolejne punkty wykładu:
- Moodle i USOS, jako dwa różne systemy dziedzinowe używane na UW.
- Integracja za pomocą migracji danych - wady i zalety.
- USOS API.
- Integracja za pomocą wtyczki do Moodle - wady i zalety.
dr Janina Mincer-Daszkiewicz, Szef Zespołu Koordynacyjnego USOS. Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski
11:30 Wykład: E-learning w uczelni wyższej z wykorzystaniem autorskich aplikacji e-sgh
- Prezentacja autorskiego systemu e-learningowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie;
- Omówienie oferty dydaktycznej dostępnej na platformie e-learnignowej SGH;
- Metodyka opracowania materiałów i realizacji zajęć online;
- Prezentacja autorskiego narzędzia dla nauczycieli, wspomagającego tradycyjny tok kształcenia;
- Wyniki ewaluacji zajęć online przez studentów SGH;
- E-learning jako trwały trend w wiodących ośrodkach akademickich.
dr Katarzyna Mikołajczyk, SGH
12:00 Prezentacja Sponsora
12:40 Przerwa, poczęstunek
13:10 Wykład i konsultacje: Funkcjonalności platformy Moodle
- Przykłady materiałów dydaktycznych zamieszczanych na platformie Modle
- treści będące uzupełnieniem tradycyjnych zajęć
- kursy multimedialne
- zarządzanie treścią w ramach platformy
- Opinie studentów na temat funkcjonalności platformy
Joanna Nogieć, Wyższa Szkoła Bankowości we Wrocławiu
13:50 Prezentacje firmowe i case study
14:30 Przerwa
14:50 Wykład: Grywalizacja kursów akademickich – trzy lata doświadczeń
Pojęcie grywalizacji (ang. gamification), zwanej także gryfikacją lub gamifikacją, cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem w różnych domenach ludzkiej działalności. Od lat stosowana jako popularna technika w marketingu, grywalizacja od pewnego czasu zaczyna wchodzić przebojem do klas szkolnych i sal wykładowych. Co kryje się pod pojęciem grywalizacji i czy faktycznie grywalizacja niesie ze sobą nową jakość w edukacji? Wykład stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie. Autor przybliża fundamentalne zasady grywalizacji, odnosząc je do rzeczywistości akademickiej, a także dzieli się swoimi trzyletnimi doświadczeniami w grywalizacji kursów akademickich, przedstawiając zalety i wady wprowadzania elementów grywalizacji w nauczaniu akademickim.
W trakcie wykładu poruszone zostaną następujące tematy:
- wprowadzenie do grywalizacji
- grywalizacja a proces uczenia
- narzędzia i usługi do grywalizacji kursów akademickich
- trzy lata doświadczeń - subiektywny przegląd zalet i wad grywalizacji
dr hab. Inż. Mikołaj Morzy, Politechnika Poznańska
15:30 Wykład i dyskusja: Prawdziwy e-learning dopiero przed nami – neuronauka, duże dane, silniki rekomendacji
- Wprowadzenie do Big Data oraz systemów rekomendacji
- Prezentacja Apache MAhout, który służy do obliczeń z zakresu sztucznej inteligencji tj. klasyfikacje, grupowanie, klastrowanie etc.
- Część praktyczna: Na podstawie przykładowych danych prezentacja wykorzystania pakietu Mahout w celu otrzymania rekomendacji.
Michał Kufel
16:10 Zakończenie programu
Więcej informacji na: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2014/fizu2/index.php
Organizoatorem konferencji "Filozofia technologii - I cóż po edukacji w czasach technologii" są Uniwersytet Jagielloński i Academia Electronica Instytutu Filozofii UJ.
Konferencja ta będzie poruszała problematykę zastosowania e-learningu w edukacji i poruszy następujące tematy:
- Znaczenie e-learningu dla nauk humanistycznych
- E-learning jako program wsparcia dla krajów najuboższych
- Mistrz w sieci – możliwości interakcji i rozwijania osób młodych
- Uczeń w sieci – możliwości samokształcenia dla osób niepełnosprawnych i uzależnionych od pomocy osób trzecich
Więcej informacji na: http://kftujk.blogspot.com/p/blog-page.html
Wrocław
Celem konferencji jest przedstawienie najnowszych rozwiązań w zakresie informatyzacji uczelni wyższych.
Więcej informacji na: http://gigacon.pl/event/uczelnie_10_2014/
Konferencja ma na celu wymianę poglądów oraz zaprezentowanie badań naukowych z obszaru zastosowań wiedzy i technologii informacyjnych w szeroko rozumianej dziedzinie zarządzania. Dyskusje poświęcone będą wspomaganiu przedsiębiorczości i kreatywności przy pomocy współczesnych rozwiązań ICT.
Główne obszary tematyczne to:
- przedsiębiorczość w e-gospodarce,
- biznesowe zastosowania współczesnych technologii internetowych,
- współczesne systemy informatyczne wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwami,
- wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Więcej informacji na: http://konferencja.czest.pl
Digital Learning Congress 2014
Centrum Konferencyjne Stadionu Narodowego w Warszawie
Digital Learning Congress jest uważany za największe w środkowo-wschodniej Europie wydarzenie poświęcone zarządzaniu wiedzą. Wystąpią na nim liczni eksperci z branży e-learningu zarówno polscy, jak i zagraniczni.
Tegoroczna edycja będzie dotyczyć następujących zagadnień:
- Wideo & Transmisje;
- Interakcja & grywalizacja;
- Digital Learning Mixer;
- Zarządzanie wiedzą cyfrową.
Więcej informacji na: http://www.dlcongress.pl
Warszawa
W ANTY-tradycyjny sposób o CSR
Jak włączać menedżerów i menedżerki w temat społecznej odpowiedzialności biznesu i angażować do mówienia o nim? Forum Odpowiedzialnego Biznesu postanowiło, że po raz drugi zrobi to w nietradycyjny sposób, zapraszając w październiku na Anty-Konferencję CSR.
Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczna Anty-Konferencja CSR będzie spotkaniem liderów i liderek społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, a także miejscem wymiany doświadczeń, transferu wiedzy, networkingu. Odbędzie się ona 15 października br. w Domu Towarowym Bracia Jabłkowscy w Warszawie, a organizowana jest przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wydarzenie jest płatne. Rejestracja odbywa się przez stronę: fob2014.odpowiedzialnybiznes.pl.
Angażująca formuła
Wieloletnie doświadczenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu w organizacji wydarzeń pokazuje, że niestandardowe ich formy ułatwiają wymianę doświadczeń i networking. Dlatego Anty-Konferencja CSR pozostawia uczestnikom i uczestniczkom wpływ na przebieg spotkania. Mogą oni wziąć w niej udział na wiele sposobów: jako prelegent/ka, ekspert/ka, słuchacz/ka czy polemista/ka. Wszystko to pozwoli zaangażować się w wydarzenie oraz wynieść z niego możliwie najwięcej inspiracji i pomysłów.
Stoliki tematyczne podczas II Anty-Konferencji CSR zostaną podzielone według następujących kategorii: innowacje społeczne, angażowanie interesariuszy, zrównoważone miasta, łańcuch dostaw, ekologia przyszłości, mierzenie efektywności CSR, budowanie partnerstw, pracownicy, trendy CSR. Każdej dyskusji stolikowej będzie towarzyszył moderator/ka, inspirując i animując rozmowę.
Uczestnicy
II Anty-Konferencja CSR skierowana jest do przedstawicieli i przedstawicielek biznesu, którzy na co dzień zajmują się społeczną odpowiedzialnością biznesu, zrównoważonym rozwojem:
• menedżerów/specjalistów ds. CSR, zrównoważonego rozwoju;
• menedżerów ds. zasobów ludzkich, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, marketingu i innych, którzy na co dzień zajmują się kwestiami CSR;
• właścicieli i osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami;
• interesariuszy firm;
• wszystkich pozostałych osób zainteresowanych tematyką odpowiedzialnego biznesu.
- Anty-Konferencja CSR to wyjątkowy projekt Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który tworzy przestrzeń do dyskusji dla wymagającej publiczności - liderów i liderek CSR w Polsce. Stworzyliśmy unikalną formułę wymiany doświadczeń dla ekspertów i ekspertek, na co dzień mierzących się z wyzwaniami, jakie niesie prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny. To najlepsze miejsce na poznanie ludzi i trendów kształtujących współczesny CSR - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Wystąpienie wprowadzające
Inspiracją do rozmów podczas II Anty-Konferencji ma być wystąpienie gościa specjalnego, przedstawicielki jednej z najbardziej znanych, międzynarodowych organizacji, przeciwdziałających zmianom klimatycznym poprzez wzywanie do raportowania wpływu na środowisko i analizowanie tego oddziaływania – Carbon Disclosure Project (CDP). Laura Bergedieck jako Dyrektor Policy & Reporting w CDP, opowie, jakie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska biznesowego mają strategie klimatyczne. W CDP koordynuje ona działania organizacji na poziomie europejskim w zakresie angażowania administracji państwowej w rozwój standardów sprawozdawczości pozafinansowej. Co więcej odpowiedzialna jest za procesy strategiczne w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), w tym za wspieranie przedsiębiorstw w spełnianiu wymogów raportowania dotyczącego zmian klimatu i emisji gazów cieplarnianych.
CDP jest międzynarodową organizacją pozarządową, która w imieniu 767 globalnych inwestorów reprezentujących ponad 50% światowego kapitału, wzywa firmy do raportowania wpływu na środowisko. CDP poddaje analizie dane dotyczące wykorzystywania zasobów wodnych i leśnych oraz emisji dwutlenku węgla, raportowane przez ponad 4 500 największych światowych firm oraz ponad 200 miast, pozwalając inwestorom skutecznie zarządzać ryzykiem środowiskowym w ich codziennej działalności. Dane CDP wykorzystywane są także m.in. przez: Dow Jones Sustainability Index czy Bloomberg ESG Data.
Więcej informacji na: http://fob2014.odpowiedzialnybiznes.pl
Warszawa
Seminarium kierowane jest do osób prowadzących e-biznes i zainteresowanych kreowaniem marki w internecie.
Program seminarium
10:00 Rozpoczęcie seminarium
10:10 Wykład i dyskusja: Istota i specyfika kreowania marki w e-handlu
- Czym jest marka dla sprzedażny w sieci.
- Na czym polega budowanie marki w ecommerce.
- Jak buduje się markę na autentycznych wartościach.
Borys Skraba, Bold Brand Agency
10:55 Wykład i dyskusja: Trendy w budowaniu marki
- Społeczeństwo sieciowe, komunikacja sieciowa
- Consumer Empowerment
- Socjologia sieci społecznych w nowoczesnym brandingu
- Personal branding
- "Product is the king, distribution is the Queen", a co z marką?
- Marki własne
- Branding "szerokiego kontekstu", czyli "Selling lifestyles rather than products"
- Marketing 3.0, marketing wartości.
- Branding niskobudżetowy, "guerilla branding"
- "Netx step", czyli co nas czeka za chwilę
Jarosław Goławski, prezes zarządu oraz dyrektor strategiczny i kreatywny Brand Support
11:50 Wykład: Wykorzystanie social media w e-commerce
- Przegląd najważniejszych możliwości i funkcji największych serwisów społecznościowych
- wspierających działalność e-commerce:
- Facebook,
- Instagram,
- Pinterest,
- Twitter.
- Rola i możliwości narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych;
- Facebook Ads w działalności e-commerce:
- możliwości targetowanie reklamy,
- remarketing,
- monitorowanie konwersji.
Szymon Lisowski, Social Media Specialist
12:40 Przerwa, poczęstunek
13:20 Blok prezentacji firmowych
14:00 Wykład: Marki w serwisach społecznościowych
- E-commerce w liczbach (najnowsze dane dotyczące stanu handlu internetowego w Polsce).
- Specyfika przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych (cechy predestynujące serwisy społecznościowe do komunikacji z klientem).
- Zasady budowania świadomości marki poprzez serwisy społecznościowe (jak podejść do wzmacniania potencjału marki z wykorzystaniem serwisów społecznościowych).
dr hab. Mirosław Moroz, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
14:50 Przerwa
15:10 Wykład konsultacje: Wybrane aspekty prawne korzystania z oznaczeń przedsiębiorcy w e-commerce.
- Kategorie naruszeń przepisów obowiązującego prawa oraz praw osób trzecich, do jakich może dojść w wyniku korzystania przez przedsiębiorców branży e-commerce z oznaczeń indywidualizujących (tj. oznaczeń dotyczących e -sklepów oraz oferowanych za ich pośrednictwem towarów i usług).
- Korzystanie z w/w oznaczeń przez przedsiębiorców w sposób zgodny z prawem oraz regulaminami usługodawców internetowych (sieci społecznościowe, AdWords, wyszukiwarki).
- Omówienie uprawnień, jakie przysługują przedsiębiorcom w przypadku naruszenia w Internecie przysługujących im praw do oznaczeń indywidualizujących.
Paweł Gruszecki, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
16:10 Zakończenie obrad i wręczenie certyfikatów
Więcej informacji na: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2014/kmec/index.php
W trakcie konferencji zostaną zaprezentowane wyniki prac badawczych związanych z probelmatyką przedsiębiorczości, w tym rozwoju działalności gospodarczej w warunkach gospodarki rynkowej w różnej skali układów przestrzennych (lokalnej, regionalnej, krajowej, europejskiej i światowej), gospodarki finansowej przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego i państwa, ryku kapitałowego, systemu bankowego, podatkowego i ubezpieczeń, etyki życia społeczno-gospodarczego, funkcjonowania rynku pracy oraz postaw przedsiębiorczych człowieka i jego umiejętności interpersonalnych, wsparte możliwością wymiany doświadczeń w tych obszarach.
7. Ogólnopolski Zjazd Nauczycieli Przedsiębiorczości poświęcony będzie wymianie wiedzy i doświadczeń na temat metodyki nauczania przedsiębiorczości i innych przedmiotów ekonomicznych na wszystkich poziomach edukacji, konfrontacji poglądów pracowników szkół wyższych, doradców metodycznych i nauczycieli na temat celów, treści, metod i efektów kształcenia w zakresie przedsiębiorczości.
Organizatorem Konferencji jest Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Kierownictwo naukowe: prof. dr hab. Zbigniew Zioło oraz, dr Tomasz Rachwał
Więcej informacji na: http://www.przedsiebiorczosc.eu