|
Tom Kelly, Nader Nanjiani The Business Case for E-Learning - Realizing Productivity Gains from Network Driven Knowledge Sharing, Training, and Assessment Cisco Press 2004
Książka The Business Case for E-Learning opisuje system komunikacji, współpracy, szkoleń i oceny firmy rozwijającej się. Prezentuje ona model rozwoju z wykorzystaniem nauczania online. Autorzy dowodzą, że na działania e-learningowe powinny składać się: e-komunikacja, e-szkolenia oraz
e-ocena. Omawiane zagadnienia to całościowa strategia oparta o wszystkie w wymienione narzędzia, które zastosowane wspólnie dają efekt synergii i są o wiele efektywniejsze niż pojedyncze działania.
Publikacja powstała w wyniku analizy praktycznych doświadczeń w tworzeniu i rozwijaniu programów podnoszących zyskowność przedsiębiorstwa.
Publikacja przeznaczona jest dla osób odpowiedzialnych za rozwój zastosowań e-edukacyjnych w firmach: dyrektorów zarządzających, kierowników projektów, menedżerów IT, konsultantów, szefów szkoleń. Książka jest narzędziem wspomagającym rozwój zarówno organizacji, jak i kapitału ludzkiego.
Książka dostępna na stronach wydawcy:
http://www.cisco.com/go/book/elearning
|
|
Krzysztof Kruszewski (red.), Sztuka nauczania; Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
Jest to podręcznik akademicki omawiający zagadnienia nauczania i uczenia się. Publikacja prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych oraz przykłady metod nauczania i gier dydaktycznych, które
można wykorzystać w czasie zajęć lekcyjnych.
Publikacja adresowana jest do studentów kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz nauczycieli szkół podstawowych i średnich, jednak
nauczyciel akademicki również znajdzie w niej cenne wskazówki.
Książka składa się z 14 rozdziałów, omawiających problematykę nauczania i zatytułowanych kolejno: Cele kształcenia; Wyniki kształcenia; O nauczaniu i uczeniu się w szkole; Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad; Nauczanie i uczenie się rozwiązywania problemów; Metody nauczania; Gry dydaktyczne;
Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne; O wychowaniu w szkole; Niezwyczajni uczniowie; Problemy zachowania uczniów; Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie; Nauczyciel jako twórca programu; Scenariusze.
Książka dostępna jest m.in. na stronach wydawcy: http://ksiegarnia.pwn.pl
|
Information Society in Poland Ministerstwo Nauki i Informatyzacji Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Ministerstwo Nauki i Informatyzacji wydało publikację dotyczącą stanu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Zawiera ona opis dotychczasowych działań podjętych w kierunku tworzenia gospodarki opartej na wiedzy oraz dane charakteryzujące stopień informatyzacji naszego społeczeństwa. W książce znajdują się informacje na temat rynku telekomunikacyjnego, działań
Ministerstwa oraz elektronicznych usług publicznych. Publikacja pozwala również na zapoznanie się z wieloma prowadzonymi projektami, wśród których można wymienić takie jak: Wrota Małopolski, Nauka w Polsce - serwis
PAP, Ikonk@, czy NBPortal.pl. Opisuje również sposoby finansowania e-government oraz programy Komisji Europejskiej w tej dziedzinie. Publikacja dostępna jest w języku angielskim.
|
Leslie Rae,
Planowanie i projektowanie szkoleń,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
Organizacja szkoleń może być procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania oraz dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera zbiór informacji nt. planowania, projektowania oraz prowadzenia treningów i sesji szkoleniowych. Prezentuje techniki i metody pracy, a także kolejne etapy szkolenia - począwszy od rozpoznania potrzeb firmy, określenia celów szkolenia i zaprojektowania właściwego programu, aż do przygotowania sesji szkoleniowych i szacowania efektów kształcenia.
Książka adresowana jest do menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, trenerów i nauczycieli. Publikacja została podzielona na cztery części: Rozpoznanie i analiza potrzeb; Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych; Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowych; Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych.
Książka dostępna jest m.in. na stronach wydawcy: www.oe.pl
|
|
Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk Metody projektowania systemów zarządzania Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004
Nowoczesne technologie telekomunikacyjne i informatyczne wpływają na zmianę funkcjonowania całych przedsiębiorstw. Powoduje to konieczność modyfikacji działania organizacji także, a może przede wszystkim, w sferze zarządzania nimi.
Najnowsza książka wydawnictwa Difin autorstwa Wiesława M. Grudzewskiego i Ireny K. Hejduk ma na celu zapoznanie czytelnika z wiodącymi rozwiązaniami informatycznymi, wspomagającymi zarządzanie przedsiębiorstwem - z systemami klasy MRP, MRP II, ERP, CRM - oraz
z kryteriami, metodami wyboru i wdrażania tych systemów w praktyce gospodarczej.
W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: doskonalenie zarządzania jakością, Business Reengineering (BPR), systemy klasy MRP, MRPII, ERP, CRM (zarządzanie relacjami z klientem) oraz z zagadnienia z zakresu
zarządzania: just-in-time, benchmarking, lean-management i outsourcing.
Książka dostępna m.in. na stronach wydawcy:
http://ksiegarnia.difin.pl/index.php?id=171
|
|
Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, tom I-III, red. Tadeusz Pilch, Wydawnictwo Akademickie Żak Warszawa 2003-2004
Jest to dzieło encyklopedyczne, będące kompendium współczesnej pedagogiki, pod redakcją prof. Tadeusza Pilcha z Uniwersytetu Warszawskiego, opracowane przez kilkuset specjalistów z zakresu nauk pedagogicznych, pracowników naukowych z całej Polski. Zamiarem wydawcy oraz pomysłodawców jest stworzenie czterotomowej publikacji wraz z suplementem. Do chwili obecnej ukazały się już trzy tomy encyklopedii,
a oczekiwany jest tom ostatni. Na kartkach Encyklopedii został zgromadzony duży zasób informacji, również w postaci haseł z pozoru niezwiązanych z pedagogiką, jednakże niezbędnych do przygotowania się do wszechstronnego zrozumienia człowieka, i tak np. tylko pierwszy tom liczy 1214 stron, 677 haseł, opracowanych przez 180 autorów. Hasła napisano prostym, zrozumiałym dla wszystkich językiem, pomimo naukowego charakteru publikacji. Dobór i zakres haseł ukształtowany został przez założenia koncepcji aksjologicznej i poznawczej dzieła.
Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku jest kolejnym poważnym
encyklopedycznym zamierzeniem polskich pedagogów, tak jak poprzednim projektom przyświeca jej cel wspierania nauczyciela w procesie przygotowania zawodowego, w samokształceniu, w edukacji ustawicznej, która jest nauczycielowi niezbędna do skutecznego wypełniania jego jedynej niepowtarzalnej misji wychowywania człowieka1.
W słowie wstępnym czytamy, iż zamierzeniem twórców encyklopedii było dać nauczycielowi solidny fundament wiedzy merytorycznej i humanistycznej do ukształtowania osobowości wszechstronnej, otwartej, innowacyjnej2. Pragnęli oni stworzyć dzieło dla wychowawców początku XXI wieku, zawierające humanistyczne wartości uniwersalne, pomagające zrozumieć człowieka w kontekście zmian i wyzwań współczesności.
1T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Słowo wstępne, s. 10.
2 Ibidem, s. 9.
|
|
E-learning, Analiza Rozwiązań i Wdrożeń, 13-14 kwietnia 2005 r., Poznań
Celem konferencji jest podsumowanie dotychczasowych osiągnięć e-learningowych na różnych obszarach: w szkolnictwie wyższym, firmach szkoleniowych, administracji oraz przedsiębiorstwach. Omówione zostaną platformy e-learningowe, najnowsze systemy, ich funkcjonalność, a także sposoby i koszty ich wdrażania. Inne tematy to: Metodyka nauczania i technologie tworzenia kursów, Narzędzia e-learning i Ekonomiczne aspekty e-learningu.
Więcej informacji na: http://www.consulting.teb.pl/e_learning_3.php
|
eLearning conference - Towards a Learning Society, 19-20 maja 2005 r., Bruksela, Belgia
Komisja Europejska organizuje w maju konferencję poświęconą zagadnieniom e-learningu. Główne cele konferencji to przedstawienie obecnego stanu kształcenia online oraz wypracowanie przyszłościowej
europejskiej polityki w tym zakresie. Nauczanie i zastosowanie ICT zostaną omówione z perspektywy edukacji, przedsiębiorstwa, zatrudnienia, społeczeństwa, obszaru badań, polityki, instytucji oraz przemysłu. Przewidziana jest również dyskusja na temat programu i2010 i jego wpływu na promocję i rozwój treści, produktów i usług e-learningowych, a także ich wpływu na kształcenie ustawiczne. Na spotkaniu obecni będą przedstawiciele różnych środowisk zaangażowanych w działalność e-edukacyjną: trenerzy, wykładowcy, ministrowie edukacji, pracodawcy, przedstawiciele związków
zawodowych a także przedsiębiorcy.
Więcej informacji na: http://www.elearningconference.org
|
Seventh International Conference on Computer Based Learning in Science, 2-6 lipca 2005 r., University of Zilina, Słowacja
Celem konferencji jest wymiana doświadczeń i informacji w zakresie tworzenia i wdrażania nowego modelu edukacyjnego - modelu stosującego nowoczesne technologie wspierające proces nauczania. Wybrane tematy spotkania to: rozwój edukacji w ramach potrzeb gospodarki, systemy LMS, tworzenie materiałów e-learningowych, metodologia wdrażania e-learningu do edukacji, ewaluacja jakości w edukacji, standaryzacja e-learningu.
Więcej informacji na: http://cblis.utc.sk
|
Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2005), IADIS, 14-16 grudnia 2005 r., Porto, Portugalia
W grudniu br. odbędzie się w Portugalii kolejna edycja konferencji CELDA
2005 organizowanej przez IADIS (International Association for Development
of Information Society). Spotkanie poświęcone będzie tematyce nauczania we współczesnym świecie. Wybrane zagadnienia szczegółowe to: psychologia edukacji, pedagogiczne aspekty związane z zastosowaniem obiektów wiedzy, kształcenie ustawiczne, modele technologiczne i mentalne, wirtualny uniwersytet oraz społeczności uczących się i wsparcie rówieśników. Streszczenia referatów konferencyjnych należy składać do 16 maja 2005 r.
Więcej informacji na: http://www.iadis.org/celda2005
|
|
Roundtable of Knowledge Champions, 19 maja 2005, Warszawa
Cykl zainicjowany przez zespół Katedry Teorii Zarządzania SGH, a kontynuowany obecnie przez Stowarzyszenie Praktyków Zarządzania Wiedzą, polega na organizowaniu warsztatów i seminariów dla praktyków, których tematyką są różne aspekty zarządzania wiedzą. Każde spotkanie organizowane jest na zaproszenie i w siedzibie firmy, która posiada doświadczenie w omawianej tematyce. Oprócz gospodarza spotkania, swoje doświadczenia w obszarze zarządzania wiedzą przedstawiają zaproszeni goście.
Kolejne spotkanie z cyklu Roundtable of Knowledge Champion poświęcone będzie tematyce mentoringu. Pierwsza część dotyczyć będzie budowania i wdrażania programów mentoringowych w firmach, druga zaś zagadnień z obszaru "bycia dobrym mentorem".
Szczegółowe informacje: www.km.org.pl
|
CIP FORUM 2005 Managing Intellectual Property as a Core Business, 22-25 maja 2005 r., Goeteborg, Szwecja
Tematyka tegorocznej edycji CIP Forum koncentruje się wokół problemu zarządzania własnością intelektualną jako kluczowej działalności.
Znajduje ona odniesienie nie tylko w działalności wielkich korporacji, ale także w przypadku technologicznych start-upów, małych i średnich przedsiębiorstw, organizacji badawczych, "inkubatorów" technologicznych czy uniwersytetów. Niezależnie od stosowanej głównej technologii - zarówno w przypadku tej tradycyjnej, jak i wysokozaawansowanej - istnieje narastająca potrzeba zintegrowania zagadnień własności intelektualnej ze strategią biznesową. Tylko w ten sposób można budować i utrzymać przewagę konkurencyjną we współczesnej gospodarce. Coraz częściej bowiem projektowanie innowacji,
nowych rynków czy organizacji wymaga poświęcenia szczególnej uwagi tym zagadnieniom.
Konferencja CIP Forum 2005 zaprojektowana została w formie paralelnie prowadzonych sesji oraz warsztatów, podczas których dyskutowane będą strategiczne oraz operacyjne problemy z obszaru zarządzania własnością
intelektualną.
Więcej informacji na: www.cipforum.org
|
Konferencja EISCO 2005, 2-4 czerwca 2005 r., Kraków
Kolejna edycja Konferencji EISCO (European Information Society Conference - Europejska Konferencja Społeczeństwa Informacyjnego) - jednej z największych konferencji europejskich, poświęconych rozwojowi społeczeństwa informacyjnego, zatytułowana jest i2010 (eEurope): Nowe horyzonty, nowe wyzwania dla lokalnej i regionalnej administracji. Ogłoszony w tym roku nowy Plan Działań i2010 (gdzie "i" oznacza trzy pojęcia: informacja, innowacja i inwestycja) jest kontynuacją inicjatywy eEurope, a celem jego jest transformacja krajów Unii Europejskiej w silne konkurencyjnie społeczeństwo oparte na wiedzy.
W trakcie konferencji omawiane będą wyzwania i zadania, jakie stoją przed samorządami lokalnymi i regionalnymi w budowaniu społeczeństwa informacyjnego, odnosząc się do ważnego priorytetu rozwoju Unii Europejskiej, związanego z realizacją wyzwań Strategii Lizbońskiej oraz niedawno ogłoszonego Planu Działań i2010. W programie przewidziano
miejsce zarówno dla dyskusji podczas sesji plenarnych, jak i podczas prezentacji dobrych praktyk prezentowanych przez przedstawicieli władz lokalnych i regionalnych z całej Europy
Więcej informacji na: http://www.eisco2005.org
|
KM Australia 2005, 13-15 lipca 2005 r., Sydney, Australia
Konferencja KM Australia 2005 jest spotkaniem ekspertów z dziedziny zarządzania wiedzą, którzy będą dzielić się swoimi doświadczeniami, omawiać najnowsze innowacje oraz projektować strategie rozwoju KM. Na konferencji zostaną podsumowane działania z ostatnich lat. Trzydniowy program obejmuje m.in.: prezentacje teoretyków zarządzania wiedzą oraz
case studies - przykłady najbardziej efektywnych programów KM z całego świata.
Więcej informacji na:http://www.ark-group.com
|
|
Diversity and Difference in Lifelong Learning, 5-7 lipca 2005 r., University of Sussex, Brighton, Wielka Brytania
Coroczna konferencja organizowana przez SCUTREA (Standing Conference on University Teaching and Research in the Education of Adults) porusza problematykę zastosowania różnorodnych podejść, metod i technik nauczania dorosłych w kontekście potrzeb, wyzwań oraz celów
rozwoju współczesnej edukacji dorosłych w Wielkiej Brytanii i na świecie. Jednym z celów konferencji jest zainicjowanie w środowisku andragogicznym dyskusji na temat nowych dróg dostosowania tradycyjnej edukacji oraz wprowadzenia do niej nowych rozwiązań wobec wymagań i potrzeb tak różnorodnej grupy społecznej, jaką są uczestnicy edukacji dorosłych.
Więcej informacji na:
http://crll.gcal.ac.uk/conf/confother.htm
|
Adult education on Civic duties, 15-18 sierpnia 2005 r., Moskwa, Rosja
Seminarium jest organizowane przez Active Democratic Citizenship and Adult Learning (ESREA Network) oraz Centre for Continuing Education Institute for Multidisciplinary Social Studies Russian Academy of Science. Główne cele spotkania to podjęcie dyskusji nad rolą edukacji dorosłych oraz istotą edukacji w społeczeństwach demokratycznych, m.in. w Rosji. Na dyskusję złożą się
następujące wątki: obywatel i jego prawa oraz obowiązki, budowanie struktur społeczeństwa obywatelskiego w "nowych" i "starych" demokracjach, rola edukacji dorosłych w procesie tworzenia się społeczeństw obywatelskich.
Więcej informacji na:
http://www.esrea.org
|
XI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Holistyczne i analityczne metody diagnostyki edukacyjnej; Perspektywy informatyczne egzaminów szkolnych, 26-28 września 2005 r., Gdańsk
We wrześniu w Gdańsku odbędzie się konferencja poświęcona tematyce diagnostyki edukacyjnej. Dyskusje będą dotyczyć przyszłości tej dziedziny w świetle zmian związanych z popularyzacją nowoczesnych technologii
informacyjnych. Spotkanie organizowane jest przez Zakład Diagnostyki Edukacyjnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie, Polskim Towarzystwem
Diagnostyki Edukacyjnej oraz Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego. Będzie ono również okazją do podsumowania dorobku naukowego oraz prac badawczych. Główne tematy konferencji to: Nauczycielski system
kształcenia jako całość, Osiągnięcia ucznia jako całość, Analizy i systemy komputerowe w pracy nauczycieli, Banki zadań jako podstawa egzaminów adaptacyjnych.
Więcej informacji na:
http://www.kde.univ.gda.pl
|
|
Analiza danych w sprzedaży i marketingu - Edycja III. 20 kwietnia 2005, Warszawa
Systemy informatyczne wymagają coraz to większych pamięci masowych do przechowywania danych związanych z działalnością biznesową. Zalewający nas potok danych coraz trudniej zamienić w sensowne informacje, które mogłyby zostać wykorzystane w działaniach marketingowych lub wspomóc proces podejmowania decyzji w organizacji.
Analiza danych powinna więc stanowić jeden z kluczowych procesów organizacji, poprawiający m.in. efektywność jej działania oraz zwiększający zadowolenie klienta. Większość firm używa w tym celu zwykłych arkuszy kalkulacyjnych, nie wiedząc, że programy do analizy danych znacznie przewyższają ich możliwości.
Biorąc to pod uwagę, IT Press - wydawca magazynu "Systemy IT", organizuje III. edycję konferencji, której celem jest przedstawienie uczestnikom najnowszych metod analiz danych oraz rozwiązań i tendencji związanych z analizą danych przy zastosowaniu zintegrowanych systemów analitycznych.
Więcej informacji na:
http://www.itpress.pl/strony/1/p/104.php
|
Konferencja Obieg dokumentów - logistyka przepływu informacji w przedsiębiorstwie 26 kwietnia 2005 r., Warszawa
Współczesne przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu wykorzystują rozwiązania informatyczne do wspomagania
zarządzania firmą i prowadzenia bieżącej działalności. Współdziałanie aplikacji realizujących procesy biznesowe
przedsiębiorstwa opiera się na sprawnym przepływie informacji i niezawodnym obiegu dokumentów. Dotyczy to zarówno
przepływu informacji i dokumentów wewnątrz firmy, jak i relacji z klientami oraz partnerami zewnętrznymi.
Niezależnie od charakteru działalności i dziedziny gospodarki, firmy potrzebują zatem skutecznych, szybkich i bezpiecznych środków wymiany, klasyfikacji i dostępu do dokumentów oraz ich archiwizacji.
Opanowanie narastającej lawinowo liczby różnego rodzaju dokumentów i operowanie nimi w racjonalny sposób, zgodny z organizacją firmy, wymaga wspomagania ze strony zaawansowanych systemów elektronicznego obiegu i przetwarzania dokumentów. Prezentacja rozwiązań oferowanych przez dostawców i doświadczeń użytkowników z ich wdrażania i eksploatacji jest przedmiotem konferencji.
Więcej informacji na:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2005/obieg/index.php
|
II. edycja konferencji Informatyka w branży sieciowej - rozwiązania bilingowe 11 maja 2005 r., Warszawa
Podstawą świadczenia jakichkolwiek usług na skalę masową są systemy bilingowe, które nie tylko służą do szczegółowego rozliczania należności od klientów, ale stanowią także narzędzie kształtowania i realizacji założonych modeli biznesowych. Elastyczność systemów bilingowych w zasadniczym stopniu wpływa na możliwość różnicowania oferty usługowej przez operatorów telekomunikacyjnych, operatorów telewizji kablowej, dostawców energii elektrycznej, wody, gazu. Dzięki niej można szybko wprowadzać zmiany w ofertach usługowych i realizować promocje oraz programy lojalnościowe. Przetworzone informacje rozliczeniowe są także niezwykle cennym zasobem, który pozwala zidentyfikować wzorce zachowań klientów i dostosować do nich profile pakietów usługowych. Zagregowana i uporządkowana informacja z systemu rozliczeniowego jest wykorzystywana przez systemy CRM i centra obsługi klientów. Z uwagi na znaczenie systemów bilingowych intencją konferencji jest wszechstronna i wieloaspektowa prezentacja rozwiązań dla różnych sektorów - od telekomunikacji po firmy dystrybucyjne, z uwzględnieniem problemów wdrażania, powiązania z systemami CRM, bezpieczeństwa, archiwizacji danych.
Program seminarium obejmuje prezentację rozwiązań oferowanych przez dostawców i doświadczeń użytkowników z ich wdrażania i eksploatacji. Uczestników zapraszamy na przeglądowe wykłady wprowadzające, prezentacje firmowe, ilustrujące możliwości systemów bilingowych oraz wystąpienia użytkowników dzielących się swymi doświadczeniami praktycznymi z wdrażania i eksploatacji systemów rozliczeniowych w różnych zastosowaniach. Całość konferencji zamknie podsumowująca dyskusja panelowa z udziałem zaproszonych gości, ekspertów i przedstawicieli firm.
Więcej informacji na:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2005/bilingi/index.php
|
CRM GigaCon, 12 maja 2005 r., Warszawa
Celem konferencji jest przedstawienie specyficznego know-how w obszarze sprzedaży, marketingu i IT oraz narzędzi koniecznych do zaprojektowania firmowych procesów, procedur i systemów zorientowanych na klienta.
Podczas konferencji, w trzech równoległych sesjach, przedstawione zostaną różnorodne prezentacje, w tym case study wielu ważnych wdrożeń CRM w Polsce. Zostanie podjęta próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: dlaczego odsetek udanych wdrożeń CRM nie przekracza 40% oraz w jaki sposób
firma powinna przygotować się do jego wdrożenia, aby zakończyło się sukcesem i przyniosło wymierne korzyści?
Sesje tematyczne:
Zarządzanie projektami CRM;
- Integracja systemów CRM i ERP;
- Obsługa klienta, komunikacja i budowanie lojalności;
- e-CRM, e-Business, e-Commerce;
- Outsourcing CRM;
- Analityczny CRM, analiza danych klientów, planowanie, strategia;
- CallCenters - integracja z CRM;
- Partner Relationship Management;
- Obsługa sieci handlowców;
- e-Płatności;
- Sprzedaż mobilna;
- Obsługa kampanii reklamowych;
- CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Więcej informacji na:
http://www.konferencje.software.com.pl/crm/pl/index.php
|
Komputer - przyjaciel czy wróg? 12-13 maja 2005 r., Międzyzdroje
Komputer towarzyszy człowiekowi od blisko 60 lat! Jest
sprawą dyskusyjną, czy to długi czy krótki czas... Jednak Społeczeństwa Globalnej Informacji - czy komputer można uważać za przyjaciela czy wroga? Czy jest pomocą, czy też bywa zagrożeniem dla człowieka?
Tematyka konferencji obejmuje następujące zagadnienia:
- Wsparcie informatyczne różnych obszarów życia w ujęciu
indywidualnym i społecznym;
- Komputer - uwolnienie od monotonnych prac i straty czasu?
- Informatyzacja a bezrobocie;
- Sztuczna inteligencja - zamiast człowieka?
- Pozytywne i negatywne aspekty internetu;
- Oblicza gier komputerowych;
- Uzależnienie od komputera;
- Ergonomia pracy z komputerem;
- Przestępstwa komputerowe - nieodłącznym zjawiskiem w społeczeństwie informacyjnym;
- Technologie multimedialne - nowe aspekty wizualno-emocjonalnej komunikacji.
Więcej informacji na:
http://iiwz.univ.szczecin.pl/zsgi/konf/konf.html
|
VIII. seminarium z zakresu składowania i archiwizacji Nowe technologie archiwizacji 19-20 maja 2005, Wierzba k. Mikołajek
Program konferencji i pozostałe informacje dostępne na stronie:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2005/nta/index.php
|
Krajowa Konferencja Bazy Danych: Aplikacje i Systemy, BDAS'2005 30 maja - 2 czerwca 2005, Ustronie
Organizatorzy konferencji zapraszają do przedstawiania propozycji
referatów dotyczących szeroko rozumianej tematyki
baz danych. W szczególności przewidują ukierunkowanie
tematyki na następujące zagadnienia:
- Architektura baz danych,
- Użytkowanie baz danych,
- Systemy baz danych i bazy wiedzy,
- Bezpieczeństwo baz danych.
Więcej informacji na:
http://www.bdas.pl
|
V. edycja konferencji Wprost... o sieciach bezprzewodowych i technologiach mobilnych 31 maja 2005 r., Warszawa
Tematem wiodącym już piątej edycji konferencji na temat sieci bezprzewodowych jest konwergencja technologii radiowych stosowanych w sieciach radiokomunikacji oraz jej implikacje dla organów regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych, nadawców RTV oraz korporacyjnych użytkowników sieci bezprzewodowych. Zaproszeni specjaliści przedstawią kierunki rozwoju technologii stosowanych zarówno w sieciach ogólnokrajowych i metropolitalnych, jak i w sieciach lokalnych. Poruszone zostaną zagadnienia współistnienia, współpracy i konkurencyjności różnych technologii radiowych, a także ich obecnych zastosowań oraz wypracowywanych modeli biznesowych. Praktyczne rozwiązania realizacyjne zaprezentują zaproszeni dostawcy sprzętu i systemów. W programie konferencji poruszone zostaną też kwestie zmian, jakie technologie bezprzewodowe pociągają za sobą w strukturach oraz metodach działania firm. Oddzielny blok tematyczny poświęcony będzie zagadnieniu bezpieczeństwa sieci bezprzewodowych, z uwzględnieniem specyfiki sieci bezprzewodowych. Do uczestnictwa zapraszamy potencjalnych i obecnych użytkowników sieci łączności bezprzewodowej w budynkach biurowych i kompleksach produkcyjno-handlowych, specjalistów od logistyki i transportu oraz operatorów telekomunikacyjnych i firmy teleinformatyczne.
Więcej informacji na:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2005/sbitm2/index.php
|
Zastosowania i wdrożenia zintegrowanych systemów informatycznych w przemyśle 14 czerwca 2005 r., Warszawa.
Współczesne przedsiębiorstwo, aby sprostać warunkom rynkowym i posiąść możliwość rozwijania się, musi posiłkować się technologią informacyjną. Pozwala ona nie tylko "zapanować" nad olbrzymią ilością danych, ale także sprawniej funkcjonować i podejmować trafne decyzje. Dla ogromnej większości przedsiębiorstw z branży przemysłowej i wielu pokrewnych najlepszym rozwiązaniem są systemy klasy ERP, a wraz z nimi zaimplementowany standard zarządzania MRPII.
Obecnie jednak optymalizacja procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa nie wystarcza do uzyskania i zachowania przewagi konkurencyjnej. Firmy szukają swojej szansy w usprawnieniu i optymalizacji kontaktów z otoczeniem. Jedną z możliwych do zastosowania strategii jest zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management - CRM), która także wymaga wsparcia technologią informacyjną. W trakcie spotkania zostaną zaprezentowane możliwości zastosowania tych systemów i popularne narzędzia, a także zagadnienia związane z
ich integracją.
Więcej informacji na:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2005/ziwsip/index.php
|
The 5th European Conference on e-Government, 16-17 czerwca 2005 r., University of Antwerp, Belgia
Rośnie zainteresowanie tematyką e-Government, a szczególnie jej różnymi aspektami, takimi jak np. elektroniczne przeprowadzanie głosowania w wyborach. e-Government to nie tylko technologia, lecz zmiana sposobu komunikowania się i oddziaływania pomiędzy sektorem publicznym a obywatelem.
Więcej informacji na:
http://www.academic-conferences.org/eceg2005/eceg2005-home.htm
|
XII. Ogólnopolska Konferencja Sieci Komputerowe 2005 22-24 czerwca 2005 r., Zakopane
Konferencja Sieci Komputerowe, organizowana przez Instytut Informatyki Politechniki Śląskiej i Komitet Informatyki Polskiej Akademii Nauk, będzie poświęcona sieciom komputerowym z uwzględnieniem tematyki sieci przemysłowych oraz problemów rozproszonych systemów sterowania. Przewiduje się ukierunkowanie tematyki konferencji na następujące
zagadnienia:
- Nowe technologie: nano i kwantowe;
- Nowe technologie związane z sieciami komputerowymi;
- Podstawy budowy i oprogramowania sieci komputerowych;
- Zastosowanie sieci komputerowych;
- Bezpieczeństwo informacji w systemach rozproszonych.
Więcej informacji na:
http://sieci.iinf.polsl.gliwice.pl
|
XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań w procesie zarządzania 23-24 czerwca 2005 r., Siedlce
Celem konferencji jest dyskusja nad:
- wpływem otoczenia na konkurencyjność przedsiębiorstw,
- Nowe technologie związane z sieciami komputerowymi;
- współczesnymi problemami zarządzania przedsiębiorstwem,
- Zastosowanie sieci komputerowych;
- współczesnymi trendami w rozwoju przedsiębiorstw.
W konferencji wezmą udział przedstawiciele znanych ośrodków naukowych zarówno z kraju, jak i z zagranicy, zajmujących się problematyką zarządzania przedsiębiorstwem.
Obszary tematyczne to:
- Finansowe aspekty zarządzania przedsiębiorstwem,
- Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- Marketingowe paradygmaty zarządzania przedsiębiorstwem,
- Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie,
- Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie,
- Jakość jako warunek konkurencyjności przedsiębiorstw.
Więcej informacji na:
http://www.izim.ap.siedlce.pl/zarzadzanie/sympozja/2005.htm
|
E-commerce 2005, IADIS, 15-17 grudnia 2005, Porto, Portugalia
Stowarzyszenie IADIS organizuje w grudniu br. konferencję poświęconą handlowi elektronicznemu. Proponowane przez IADIS tematy spotkania to m.in.: bariery rozwoju e-biznesu, aplikacje e-biznesu, handel elektroniczny w krajach rozwijających się, oprogramowanie e-commerce, strategie i wdrażanie, infrastruktura e-commerce. Ciekawe zagadnienia to także: e-government, e-logistyka, społeczeństwa online czy rozważania dotyczące przyszłości handlu elektronicznego. Termin zgłaszania referatów na konferencję upływa 16 maja br.
Więcej informacji na:
http://www.iadis.org/ec2005
|
Systemy Wspomagania Organizacji, 20-21 października 2005 r., Ustroń
Katedra Informatyki Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach organizuje w październiku br. XX., jubileuszową edycję Konferencji Systemy Wspomagania Organizacji. Spotkanie ma na celu wymianę idei, poglądów i doświadczeń w dziedzinie systemów wspomagania
organizacji, a także zarysowanie kierunków rozwoju tego obszaru. Wybrane tematy konferencji to: Strategie i metody budowy systemów e-biznesu, Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (klasy MRP II, ERP, CIM), Systemy zarządzania wiedzą w organizacji, Zastosowania gospodarcze
internetu i intranetu, Zastosowania systemów informatycznych w gospodarce.
Więcej informacji na:
http://www.ae.katowice.pl/swo2005
|
|
Europejskie uniwersytety rozwijają działalność e-learningową
Uniwersytety w Europie planują zintensyfikować swoje działania w dziedzinie e-learningu - informuje BBC News na podstawie badań prowadzonych przez firmę WebCT. Trzy czwarte ze 150 badanych instytucji stwierdziło, że nauczanie w oparciu o systemy komputerowe odgrywa główną rolę w większości prowadzonych przez nie kursów lub też zacznie taką rolę pełnić w ciągu najbliższych trzech lat. Uczelnie traktują e-learning jako "misję krytyczną", która zwiększy dostęp do lepszej jakościowo edukacji. Uważają również, że dzięki niemu nauka staje się bardziej efektywna. Według badań, zwiększa się popyt na kursy online, nawet mimo niepowodzenia projektu brytyjskiego uniwersytetu online UKeU.
Więcej informacji na: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/4361711.stm
|
SIG-GLUE www.sig-glue.net
SIG-GLUE (www.sig-glue.net) to skrót od nazwy Special Interest Group for Game-based Learning in Universities and Lifelong Learning - instytucji, która propaguje częstsze i lepsze wykorzystywanie gier w nauczaniu.
Misją SIG-GLUE jest:
- przekonywanie osób, które nie korzystają z gier o ich wartości edukacyjnej,
- wspieranie kreatorów gier edukacyjnych,
- poszerzanie wiedzy pedagogów nt. wykorzystania gier
w edukacji.
Celem SIG-GLUE jest ustanowienie obszaru współpracy i badań w dziedzinie gier edukacyjnych, wymiana wiedzy i doświadczeń, monitorowanie jakości i ustanowienie znaku jakości dla zasobów związanych z grami, wspieranie
innowacyjności europejskich i światowych uniwersytetów i instytucji.
Zapraszamy do udziału w grupach dyskusyjnych SIG-GLUE
Ocena jakości gier edukacyjnych
Celem jest stworzenie zespołu zadaniowego, zajmującego się wdrażaniem standardów jakości (kryteria, metody i narzędzia) dla oceny gier edukacyjnych w celu:
- doprowadzenia do konsensusu w sprawie kryteriów jakości odnoszących się do GBL pomiędzy różnymi zainteresowanymiosobami,
- przetestowania i oceny tych standardów.
Udział w grach edukacyjnych
Zadania grupy skupiają się na grach, w które można grać, używając do tego forów dyskusyjnych, czatu, e-maila oraz platform e-learningowych - komercyjnych i open source. Niektóre dyskusje będą moderowane w celu promowania konstruktywnej wymiany zdań pomiędzy uczestnikami
i wyłonienia kluczowych kwestii. Zapraszamy pedagogów i studentów.
Projektowanie gier edukacyjnych
Obszar badawczy dla członków SIG-GLUE zainteresowanych projektowaniem gier edukacyjnych. Celem jest stworzenie zespołu zadaniowego, którego członkowie będą dyskutować o kwestiach związanych z projektowaniem i rozwijaniem gier edukacyjnych. Zachęcamy do udziału członków SIG-GLUE, którzy zajmują się projektowaniem i rozwijaniem gier, grafików i programistów, ale także użytkowników gier - wykładowców i studentów.
Kwestie pedagogiczne i dydaktyczne
Celem jest stworzenie zespołu zadaniowego dyskutującego na temat innowacyjnych dydaktycznych inicjatyw bazujących na role-play, scenariuszu i grze z perspektywy osoby uczącej. Szukamy osób, które mają doświadczenie w nauczaniu opartym o gry, szczególnie story based learning. Obszary
tematyczne: aspekty motywacyjne, aspekty emocjonalne, lepsze rezultaty nauczania z wykorzystaniem kształcenia w oparciu o gry, jak napisać dobry scenariusz?, odczucia pedagogów, sukcesy i porażki różnych podejść.
Powyższe grupy dyskusyjne uruchamiane są w okresie luty - kwiecień 2005 r.
UWAGA! Forum dyskusyjne w języku polskim
Zapraszamy chętnych do pojęcia starań o stworzenie polskojęzycznej grupy dyskusyjnej, podejmującej problematykę wirtualnych gier w edukacji akademickiej. Celem forum jest wymiana doświadczeń zdobytych w dziedzinie nauczania w oparciu o gry na gruncie polskim. Zapraszamy osoby zajmujące się game-based learning, a także osoby zainteresowane tematyką do zgłaszania potrzeb utworzenia takiej grupy dyskusyjnej - redakcja@e-mentor.edu.pl.
|
eLearningScotland, www.elearningscotland.com
w Szkocji. Można na nim znaleźć opis aktualnie prowadzonych projektów, zapoznać się z materiałami i poradnikami, a także przeanalizować praktyczne rozwiązania e-edukacyjne. Służy on również jako platforma komunikacji, dając sposobność dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na forum, a także wymiany doświadczeń. Portal zawiera kalendarz nadchodzących wydarzeń: seminariów, warsztatów - zgłaszanych do publikacji przez użytkowników. Jest podzielony na cztery działy: Edukacja, Biznes, Sektor Publiczny oraz Dostawcy, co ułatwia dotarcie do potrzebnych informacji.
|
|
Portal Polskiej Sieci Centrów Informacji dla
Naukowców, www.eracareers-poland.gov.pl
Portal publikuje informacje przydatne mobilnym naukowcom, zainteresowanym stypendiami i naukowymi wyjazdami zagranicznymi. Jest on podzielony na podstrony krajowe, informujące o ogólnych aspektach związanych z wyjazdem oraz regionalne, zawierające bazy użytecznych adresów instytucji regionalnych. Serwis tworzony jest przez Polską Sieć Centrów Informacji dla Naukowców, która jest członkiem Europejskiej Sieci "ERA-MORE" (działającej w ramach Europejskiej Przestrzeni Badawczej). Głównym zadaniem Centrów Informacji jest udzielanie wsparcia polskim i zagranicznym pracownikom naukowym.
|
|
Serwis Polskiego Portalu Rozwoju
Polski Portal Rozwoju (PlDG - Poland Development Gateway) jest elementem międzynarodowej inicjatywy Banku Światowego
oraz Development Gateway Foundation, którą zainicjowano w 2000 r.
Misją Polskiego Portalu Rozwoju jest udział w propagowaniu nowatorskiego i efektywnego sposobu wykorzystania internetu oraz nowoczesnych technologii komunikacji i informacji (ICT - Information and Communication Technologies) w społeczeństwie, gospodarce i administracji. Portal jest zbiorem zasobów informacyjnych o dostępnych technologiach oraz rozwiązaniach technicznych, prawnych i organizacyjnych z zakresu e-rozwoju w Polsce i na świecie. Intencją twórców portalu jest jego głębokie zorientowanie na zagadnienia związane z elektroniczną administracją (eGovernment), edukacją na odległość (eLearning) oraz gospodarką opartą na wiedzy (Knowledge Based Economy). Celem PlDG jest również zapewnienie synergii pomiędzy środowiskami zaangażowanymi w proces kreowania zmian ekonomicznych, społecznych i kulturowych poprzez stosowanie elektronicznych narzędzi i systemów.
Więcej informacji na: http://www.pldg.pl
|
|
Adult Learning Australia
reprezentująca
australijskie instytucje i indywidualnych decydentów działających w sektorze edukacji dorosłych. Prowadzi różnorodną działalność społeczno-naukową, mającą na celu promowanie idei społeczeństwa uczącego się oraz
wspomaganie rozwoju jego struktur. Główne obszary działalności ALA dotyczą: kształtowania polityki oświatowej państwa w zakresie edukacji dorosłych, promowania wysokich standardów jakości kształcenia ustawicznego oraz wspierania rozwoju idei uczenia się przez całe życie
m.in. przez realizację i koordynowanie ogólnoaustralijskich projektów edukacyjnych, konferencji naukowych, wydawanie kwartalnika "Quest" oraz czasopisma "Australian Journal of Adult Learning", tworzenie i zarządzanie
portalem internetowym www.ala.asn.au oraz elektronicznym biuletynem informacyjnym "Curent".
Więcej informacji na: http://www.ala.asn.au/about.html
|