E-mentor logo
E-mentor nr 5 (67) / 2016

Spis treści artykułu

Redakcja e-mentora poleca

Recenzje i felietony

Publikacje

Przemysław Radziszewski, Business Intelligence. Moda, wybawienie czy problem dla firm?, Poltext, Warszawa 2016

Prezentowana książka, stanowiąca część cyklu "Biblioteka nowoczesnego menedżera", jest skierowana do szerokiego grona menedżerów oraz analityków - niezależnie od sektora w jakim są zatrudnieni. Autor, opierając się na swym ogromnym doświadczeniu praktycznym w roli lidera, który nadzorował szereg wdrożeń z zakresu Business Intelligence w dużych firmach, a także w roli osoby prowadzącej szkolenia z wykorzystania Business Intelligence, dowodzi, że głównym powodem niespełnionych oczekiwań związanych z BI nie są komputery, ale człowiek. Żaden komputer nie zastąpi bowiem menedżera ani analityka w przemyślanym projektowaniu procesów biznesowych oraz systemów raportowania efektywności. Autor z jednej strony pokazuje słabości stosowanych dziś rozwiązań, a z drugiej strony proponuje wiele konkretnych technik i metod efektywnego wykorzystania BI w codziennej pracy.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.poltext.pl

Ilona Świątek-Barylska (red.), Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

Publikacja jest poświęcona zagadnieniu kształtowania relacji społecznych w organizacji. Książkę polecamy zarówno osobom mającym już doświadczenie menedżerskie i chcącym pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie, jak i każdemu, kto stawia pierwsze kroki w obszarze zarządzania ludźmi w organizacji. Zaprezentowane w podręczniku mechanizmy wyjaśniające zachowania pracowników i przełożonych, zostały zilustrowane przykładami, które ułatwiają zrozumienie opisanych zagadnień. Książka to zbiór inspiracji i praktycznych rozwiązań opartych na naukowych podstawach i najlepszych praktykach.

Książka dostępna jest na stronie wydawcy:
https://wydawnictwo.uni.lodz.pl

Justyna Szumniak-Samolej, Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016

Prezentowana publikacja to zapis wywiadów przeprowadzonych w 2015 r. na potrzeby badania pt. Innowacyjne przedsięwzięcia nawiązujące do idei społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku polskim. Autorka wybrała te przedsiębiorstwa, które wydały jej się najciekawsze, najbardziej innowacyjne i najbardziej wyróżniające się na polskim rynku pod względem łączenia działalności biznesowej i misji społecznej lub ekologicznej. Odbyła rozmowy z: Igorem Pielasem, założycielem Asante Bamboo Bikes; Przemkiem Kuśmierkiem i Sławkiem Łuczywkiem, twórcami Migam; Łukaszem Kalicińskim, założycielem NotJustShop; Rafałem Hechmannem, założycielem portalu Plan Planeta; oraz z Dominiką Naziębły i Łukaszem Gosławskim, twórcami marki Wisłaki. Celem badania było poznanie motywacji do zakładania przedsięwzięć opartych na misji społecznej lub ekologicznej na polskim rynku, a także doświadczeń z tym związanych. Autorkę interesowało również to, jak badane inicjatywy są zorganizowane pod względem modelu biznesowego i jaka jest rola mediów społecznościowych w rozwoju przedsięwzięcia. Książkę szczególnie polecamy czytelnikom zainteresowanym tematyką CSR, a także osobom, które na początku swojej drogi zawodowej poszukują inspiracji do podejmowania nowatorskich i nietypowych działań biznesowych.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.wydawnictwo.sgh.waw.pl

Konferencje

Konferencja EDU IT TRENDS - nowoczesne technologie dla uczelni wyższych, 2 marca 2017 r., Warszawa

Polecamy udział w konferencji EDU IT TRENDS - nowoczesne technologie dla uczelni wyższych. Celem wydarzenia jest przybliżenie zagadnień informatyzacji szkolnictwa wyższego, a także zapoznanie władz uczelni z nowoczesnymi trendami i technologiami oferowanymi przez kluczowych graczy w tym segmencie. Wśród poruszonych tematów znajdą się m.in. systemy do zarządzania uczelnią, elektroniczny obieg dokumentów w placówce oświatowej wyższego szczebla, cyfrowy dziekanat, elektroniczna legitymacja studencka i wiele innych.

Więcej informacji można znaleźć na stronie:
http://eduittrends.pl


Międzynarodowa Konferencja E-Learning Fusion 16 marca 2017 r., Warszawa

Firma e-learningowa iPRO zaprasza do udziału w II edycji Międzynarodowej Konferencji E-Learning Fusion. Organizatorom wydarzenia zależy, aby pokazać, że nowoczesny i skuteczny e-learning to fuzja wielu narzędzi, metod i stylów działania wspierających uczenie się w organizacjach przy wykorzystaniu technologii. Konferencja będzie mieszanką prelekcji, warsztatów, prezentacji i testowania rozwiązań, dyskusji z ekspertami oraz spotkań w kuluarach.

Uczestnicy zostaną wprowadzeni w świat micro learningu i narzędzi kontekstowego uczenia się. Dostawcy i praktycy wyjaśnią między innymi, jak dzielić się i tworzyć w firmach małe porcje informacji. Opowiedzą też o tajnikach skutecznego social learningu. Zwolennicy kompleksowego podejścia do rozwoju w firmie zdobędą również wiedzę o najnowszych i najpopularniejszych funkcjonalnościach współczesnych systemów LMS.

Konferencja jest adresowana do właścicieli i prezesów firm, menedżerów i specjalistów z zakresu HR, e-learningu, szkoleń i rozwoju, kierowników i koordynatorów procesów e-learningu, a także wszystkich pasjonatów uczenia się online.

Więcej informacji można znaleźć na stronie:
http://elearning-fusion.pl

Zobacz wszystkie konferencje w Kalendarzu „e-mentora”