E-mentor logo
EN
E-mentor nr 2 (24) / 2008

Spis treści artykułu

Redakcja e-mentora poleca

Recenzje i felietony

Publikacje


Jan A. Fazlagić, Zarządzanie wiedzą w szkole, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2007

Nakładem Wydawnictw Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, w ramach serii Zarządzanie szkołą, ukazała się publikacja J.A. Fazlagicia Zarządzanie wiedzą w szkole. Autor stwierdza, iż polskie szkoły powinny systematycznie zarządzać wiedzą, gdyż jest ona zasobem decydującym o sukcesie kraju, a dobre zarządzanie szkołą przekłada się na dobre zarządzanie wiedzą w oświacie.

Książka rozpoczyna się od scharakteryzowania szkoły opartej na wiedzy oraz wskazania na potrzebę zarządzania wiedzą w polskiej oświacie (Nie wszystkie szkoły, które nie zarządzają wiedzą, są z natury złe, lecz większość źle zarządzanych szkół nie zarządzani wiedzą.). Autor omawia rodzaje wiedzy, jakimi zarządza się w oświacie oraz wskazuje na możliwości jej tworzenia przez wykorzystanie innowacyjności. Radzi też, jak pobudzać kreatywność oraz ostrzega przed schematami myślowymi występującymi w szkołach.

Sukces szkoły nie jest możliwy bez dobrego przywództwa. Dlatego jeden z rozdziałów został poświęcony roli dyrektora w szkole opartej na wiedzy. Autor wyjaśnia w nim, czym różni się wiedza od mądrości, omawia kompetencje efektywnego dyrektora oraz radzi, jak kreować swój wizerunek. Niezwykle istotnym czynnikiem decydującym o wynikach szkoły jest również jej kultura organizacyjna oraz system wewnętrznych wartości. W książce przedstawiono rodzaje kultur organizacyjnych oraz sposoby wpływania na ich zmianę w kierunku szkoły opartej na wiedzy, w której stale obecne są zbiorowe i indywidualne modele uczenia. Ostatni rozdział stanowi podsumowanie omawianych zagadnień i prezentuje strategie zarządzania wiedzą.

Książka będzie z pewnością niezwykle przydatna i inspirująca dla osób związanych z oświatą, w szczególności dyrektorów szkół, nauczycieli, wizytatorów oraz pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli.

Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, red. Leszek Kiełtyka, Difin, Warszawa 2008

Publikacja została wydana w ramach cyklicznie odbywających się konferencji Multimedia w Zarządzaniu zapoczątkowanych przez Katedrę Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stanowi ona zbiór referatów omawiających zagadnienia związane z tematyką zarządzania, informacją i wiedzą.

Opracowania zostały w książce ujęte w pięć głównych części. W części pierwszej pt. Technologie informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem zaprezentowano m.in. multimedia sieciowe w biznesie, wpływ technologii mobilnych na zmiany w organizacji oraz ocenę użyteczności serwisu internetowego. Część druga pt. Gospodarka elektroniczna przedstawia strukturę organizacji wirtualnej, elektroniczne usługi finansowe, e-planowanie, a także e-prasę. W kolejnej części pt. Zarządzanie wiedzą warte uwagi są rozdziały poświęcone kodyfikacji i personalizacji wiedzy, bezpieczeństwu informacji oraz zależności pomiędzy marketingiem a potrzebami informacyjnymi przedsiębiorstwa. Część czwarta pt. Multimedia w edukacji zawiera zarówno omówienie zastosowania programów multimedialnych, internetu, czy wideokonferencji w dydaktyce, jak również wykorzystania ICT w telepracy. Ostatnia część została poświęcona systemom wspomagania decyzji, w tym sztucznej inteligencji.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://ksiegarnia.difin.pl/index.php?id=926

Marian Mroziewski, Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa. Koncepcje, metody wartościowania i warunki jego rozwoju, Difin, Warszawa 2008

Na całkowitą wartość przedsiębiorstwa składają się nie tylko elementy kapitału materialnego, lecz również kapitału intelektualnego (KI): społecznego, ludzkiego i organizacyjnego. Jego kompleksową charakterystykę prezentuje publikacja M. Mroziewskiego.

Autor omawia dominujące obecnie modele kapitału intelektualnego konstruowane w ujęciu statycznym (m.in. podejście rachunkowe, koncepcję marketingową, interpretację holistyczno-statyczną), a także podejmuje próbę opracowania koncepcji oceny składowych KI w podejściu dynamicznym, społecznym i jakościowym. W publikacji dokonano również oceny pozycji konkurencyjnej Polski oraz zaproponowano kierunki działań na rzecz wzmocnienia kapitału intelektualnego w kraju.

Książka adresowana jest do badaczy KI, a także studentów nauk o zarządzaniu i innych nauk ekonomicznych.

Można ją nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://ksiegarnia.difin.pl/index.php?id=916


Katarzyna Garbacik, Magdalena Żmiejko, Czas na przedsiębiorczość, Podstawy przedsiębiorczości - podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa - Łódź 2008

Publikacja jest podręcznikiem dla szkół ponadgimnazjalnych do przedmiotu podstawy przedsiębiorczości. W skład całościowego pakietu edukacyjnego wchodzą również: Zeszyt ćwiczeń oraz Niezbędnik nauczyciela.

Podręcznik jest zgodny z programem przedmiotu. W pierwszych rozdziałach przedstawia ogólne spojrzenie na gospodarkę, a następnie omawia zagadnienia bycia pracownikiem, zakładania własnego przedsiębiorstwa oraz zarządzania nim. Autorki zwracają również uwagę na kwestie etyczne, globalne tendencje w gospodarce oraz problemy ekonomiczne państwa. Książka napisana jest w przystępnej formie oraz wzbogacona licznymi przykładami, wykresami, tabelami, a także ciekawostkami. Wyróżniono najważniejsze definicje i kwestie do zapamiętania. Każda część kończy się zadaniami sprawdzającymi.

Pakiet edukacyjny dostępny w księgarni internetowej wydawcy: http://www.wszpwn.com.pl

Społeczeństwo informacyjne, red. Joanna Papińska-Kacperek, PWN, Warszawa 2008

Naukowcom trudno jest zgodzić się na jedną definicję społeczeństwa informacyjnego. Socjologowie, ekonomiści czy informatycy podkreślają różne elementy nowych zjawisk, uznając je za kluczowe. Wszyscy uważają jednomyślnie, że mamy do czynienia z nową formacją społeczno-gospodarczą i zastawiają się nad dalszym jej rozwojem. Czy społeczeństwo podzieli się na trzy warstwy: proletariat telewizyjny, digitariat i kognitariat? Czy dotrzemy do takiego etapu, w którym osobisty udział człowieka w wytwarzaniu dóbr materialnych nie będzie już konieczny? Czy wszystkie dziedziny życia zostaną zinformatyzowane? Osobom zainteresowanym tą tematyką polecamy publikację Społeczeństwo informacyjne, przygotowaną pod redakcją Joanny Papińskiej-Kacperek.

Autorzy omawiają w książce wiele zagadnień związanych z tematem w różnym stopniu. Oprócz wstępnych rozdziałów poświęconych historii, definicjom czy przesłankom, które doprowadziły do powstania społeczeństwa informacyjnego, czytelnik może zapoznać się z charakterystyką technologii dostępu do informacji, w tym m.in.: oprogramowania, internetu, telewizji cyfrowej czy komunikacji mobilnej. Szczegółowo omówione zostały także różne aspekty bezpieczeństwa w sieci, np. uwierzytelnianie przez hasła, kryptograficzna ochrona danych, tworzenie kopii bezpieczeństwa. W publikacji zawarto również podstawowe wiadomości na temat zarządzania wiedzą, edukacji w społeczeństwie informacyjnym, gospodarki elektronicznej, w szczególności e-biznesu, oraz modelu organizacji wirtualnej, a także elektronicznej administracji.

Książkę można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://ksiegarnia.pwn.pl/6881_pozycja.html

E 2.0 Encyklopedia nowej generacji, PWN, Warszawa 2008

Nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się E 2.0 Encyklopedia nowej generacji - nowoczesna publikacja zawierająca, oprócz książki, również płytę DVD oraz wzbogacona o serwis internetowy, który umożliwia interaktywne pozyskiwanie wiedzy. Hasła zostały zaprezentowane w ciekawej i ułatwiającej naukę formie. Są one również powiązane tematycznie za pomocą odnośników i skojarzeń, co pozwala na przechodzenie od jednego hasła do innych i łączenie różnych elementów i informacji. Na płycie DVD znajdują się multimedialne dodatki, np. atlas geograficzny i historyczny, wielki leksykon, a także testy sprawdzające wiedzę. Serwis internetowy zawiera pierwszą w Polsce interaktywną bazę danych encyklopedycznych OMEGA, która umożliwia sortowanie i filtrowanie danych.

Więcej informacji na: http://e2.0.pwn.pl


Henryka Kwiatkowska, Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Jest to kolejny podręcznik akademicki z nowej serii wydawniczej Pedagogika wobec współczesności, a zarazem pierwszy prezentujący zagadnienia pedeutologii. Publikacja adresowana jest w szczególności do studentów i wykładowców pedagogiki oraz kierunków pokrewnych, które przygotowują studentów do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym. Książka ma układ problemowy.

Autorka podręcznika, będąca niekwestionowanym specjalistą pedagogiem - pedeutologiem, omawia w nim zagadnienia dotyczące m.in. cech osobowości nauczycieli, a także ich wpływu na proces kształcenia i wychowania. Obala mity związane ze społecznym odbiorem funkcji nauczyciela, podkreślając jednocześnie oczekiwania i trudności związane z pełnioną przez niego rolą, ujmowaną także w kontekście kulturowo-społecznym. Ponadto charakteryzuje zagadnienie efektywności kształcenia jako wyniku pewnej pracy nauczycielskiej. Książka ta inspiruje do refleksji, skłania do dyskusji i poszukiwania skutecznych rozwiązań sytuacji edukacyjnych.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://www.waip.com.pl

Możliwości i ograniczenia kształcenia ustawicznego, red. Zbigniew Paweł Kruszewski, Wydawnictwo Naukowe NOVUM Sp. z o.o., Płock 2008

Niniejsza publikacja, przygotowana w formie studium monograficznego, stanowi próbę całościowego spojrzenia na zagadnienie kształcenia ustawicznego. Scharakteryzowano w niej zarówno pozytywne strony i efekty edukacji permanentnej, jak też wskazano ukryte aspekty utrudniające działania edukacyjne podejmowane na przestrzeni całego życia. Podkreślono również konieczność doskonalenia stosowanych form, metod i narzędzi w procesach edukacyjnych, tak aby uwzględniały one zachodzące przemiany cywilizacyjne i tym samym stawały się funkcjonalne w społeczeństwie informacyjnym.

Książka zawiera 31 referatów będących w większości zapisem wystąpień konferencyjnych z ubiegłorocznego spotkania na temat możliwości i ograniczeń kształcenia ustawicznego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem województwa mazowieckiego. W rozdziale I i II opisano odpowiednio - nadzieje i rozdroża edukacji ustawicznej. Rozdział III ukazuje technologie informacyjno-komunikacyjne jako perspektywę rozwoju edukacji ustawicznej. W ostatniej części opisano przykłady dobrych praktyk w realizacji idei kształcenia ustawicznego na Mazowszu.

Informacje dotyczące możliwości nabycia publikacji można uzyskać na stronie wydawcy: http://www.wnn.pl

Konferencje


eLA - eLearning Africa, 28-30 maja 2008 r., Accra, Ghana

eLA - eLearning Africa to największa konferencja poświęcona e-learningowi i edukacji na odległość organizowana w Afryce. W ubiegłorocznym spotkaniu uczestniczyło 1406 osób reprezentujących 88 krajów (72% uczestników pochodziło z Afryki), a swoje referaty zaprezentowało ponad 300 osób.

W tym roku organizatorzy proponują szesnaście obszarów tematycznych m.in. budowanie infrastruktury dla edukacji w XXI wieku, e-learning w edukacji medycznej i walce z HIV oraz AIDS, wzmacnianie pozycji kobiet przy wsparciu ICT i e-learningu, e-edukacja w sektorze publicznym.

Więcej informacji na: http://www.elearning-africa.com

SOLSTICE 2008 - eLearning and Learning Environments for the Future, 5 czerwca 2008 r., Edge Hill University, Ormskirk, Lancashire, Wielka Brytania

Trzecia międzynarodowa konferencja SOLSTICE 2008 ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. przyszłych koncepcji e-learningu, wyglądu środowisk nauczania w 2020 roku, oraz fizycznych, wirtualnych i kognitywnych wymiarów środowisk edukacyjnych.

Główne tematy konferencji to: metody badań, teoretyczne podstawy e-learningu i środowisk nauczania, technologie w środowiskach edukacyjnych - przestrzenie fizyczne i wirtualne, wpływanie na uczenie się studentów.

ICEL 2008, 3rd International Conference on e-Learning, 26-27 czerwca 2008 r., University of Cape Town, Cape Town, RPA

Już po raz trzeci Uniwersytet Cape Town organizuje międzynarodową konferencję nt. e-learningu ICEL. Na spotkanie zaproszeni są badacze, praktycy i naukowcy, którzy chcieliby zaprezentować wyniki swoich badań, a także przedyskutować nowe koncepcje dotyczące obszarów, w których krzyżuje się ze sobą edukacja i technologia.

Konferencja ma na celu znalezienie nowych sposobów na połączenie nauki z praktyką, w tym zrozumienia przez naukowców aktualnych problemów, rzeczywistych potrzeb i wyzwań stawianych przed osobami zajmującymi się e-learningiem w praktyce.


Psychologia w Internecie - Internet w Psychologii „Zagadnienia metodologiczne, kliniczne, komunikacyjne i etyczne”, 8 maja 2008 r., Instytut Psychologii Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Głównym celem seminarium jest przedyskutowanie zagadnień dotyczących następujących obszarów problemowych:

  • Metodologiczne i etyczne dylematy badań psychologicznych internetu oraz w internecie, z perspektywy psychologii społecznej i klinicznej;
  • Modele i mechanizmy komunikacji w świecie realnym i wirtualnym: Kompetencje komunikacyjne i jej parametry;
  • Rozwój, zdrowie i funkcjonowanie człowieka w Erze Internetu: Wyzwania i zagrożenia;
  • Pomoc Psychologiczna Online: Wyzwania i perspektywa w systemie usług psychologicznych.
Wymiana informacji oraz poglądów podczas seminarium stanie się z pewnością źródłem inspiracji dla nowych pomysłów, współpracy w opracowania projektów, a także przyczyni się do integracji wiedzy i rozwoju działalności na rzecz rozwiązywania problemów funkcjonowania psychospołecznego człowieka oraz promocji zdrowia psychicznego w Polsce.

Więcej informacji na:

EDEN Annual Conference: New Learning Cultures. How do we learn? Where do we learn?, 11-14 czerwca 2008 r., Lizbona, Portugalia

Tegoroczna konferencja organizowana przez EDEN w Lizbonie będzie dotyczyć znaczenia i wpływu zagadnień kulturowych na rozwój e-learningu w Europie i na całym świecie.

Główne obszary tematyczne konferencji to: e-learning i e-włączenie, przełamywanie barier sektorowych, zagadnienia kulturowe w ICT i e-learningu, standardy i benchmarking, otwarte biblioteki, e-praca i e-życie, e-government i obywatelstwo, style uczenia w kształceniu ustawicznym i nie tylko, cyfrowa pedagogika i czynniki sukcesu w międzynarodowych środowiskach nauczania.

IEEE International Workshop on Mobile, Ubiquitous and Classroom Technology Enhanced Learning (MUCTEL2008), 11-13 czerwca 2008 r., Taichung, Tajwan

Międzynarodowe warsztaty MUCTEL 2008 są organizowane wspólnie z konferencją The IEEE International Conference on Sensor Networks, Ubiquitous, and Trustworthy Computing (SUTC2008). Nauczanie mobilne to kolejny etap rozwoju, po nauczaniu online, z wykorzystaniem komputera, pozwalający na przejście od uczenia się w każdym czasie i miejscu do bycia w odpowiednim czasie i miejscu z odpowiednimi zasobami i społecznością.

Wybrane tematy konferencji, proponowane do dyskusji przez organizatorów to: architektura i systemy nauczania peer-to-peer, modele pedagogiczne, standardy i społeczności w mobilnym nauczaniu.

Więcej informacji na: http://muctel2008.nutn.edu.tw


WEBIST 2008 International Conference on Web Information Systems and Technologies, 4-7 maja 2008 r., Funchal, Madera, Portugalia

WEBIST to międzynarodowa konferencja, która odbędzie się w Portugalii w dniach 4-7 maja 2008 roku. Konferencja przeznaczona jest dla naukowców i inżynierów oraz praktyków zajmujących się tymi zagadnieniami. Główne bloki tematyczne konferencji poświęconej technologiom i informatycznym systemom internetowym to:

  • technologie internetowe,
  • internetowe aplikacje i interfejsy użytkownika,
  • e-społeczności,
  • e-biznes,
  • e-administracja,
  • e-edukacja.
Więcej informacji na: http://www.webist.org/

IT w Bankowości, Gigaton, 23 kwietnia 2008 r., Airport Hotel Okęcie, Warszawa

Bankowość elektroniczna i internetowa staje się jednym z kluczowych elementów prowadzenia działalności e-biznesowej. Konferencje poświęcone tej tematyce powinny zainteresować nie tylko przedsiębiorców, ale również każdą osobę funkcjonującą w dzisiejszym e-świecie. Organizatorzy konferencji, przeznaczonej przede wszystkim dla ekspertów i praktyków z tej dziedziny, planują następujące bloki tematyczne:

  • Bezpieczeństwo Transakcji Elektronicznych,
  • CRM,
  • Ciekawe Projekty i Wdrożenia,
  • Elektroniczny Obieg Informacji,
  • Ochrona i Bezpieczeństwo Danych,
  • Karty Płatnicze,
  • Contact Center/Call Center.
Natomiast wśród szczegółowych zagadnień poruszanych na konferencji znajdziemy:
  • Outsourcing usług bankowych - możliwości i ograniczenia,
  • Elektroniczny Segregator-Elektroniczny Dokument, czyli szybki i sprawny dostęp do informacji,
  • Bezpieczeństwo informacji bankowej, a społeczność Web 2.0,
  • Automatyzacja zadań w procesach kredytowych w Bankowości,
  • Poprawa bezpieczeństwa informacji poprzez zarządzanie tożsamością użytkownika i kontrolę uprawnień.


ICELW 2008 The International Conference on E-learning in the Workplace, 12-13 czerwca 2008 r., Nowy Jork, USA

Podczas konferencji ICELW 2008 poddanych dyskusji będzie wiele kwestii z obszaru zastosowania e-learningu w pracy, w tym: metodologia szkoleń online, mobile learning, projektowanie i ocena użyteczności e-learningu, strategie wdrażania edukacji na odległość, narzędzia autorskie i aplikacje LCMS, ewaluacja, praktyka.

Konferencja adresowana jest do osób posiadających doświadczenie w zastosowaniu e-edukacji w miejscu pracy - zarówno do badaczy i konsultantów, jak również trenerów korporacyjnych, menedżerów i dyrektorów.

Więcej informacji na: http://www.icelw.org/home.htm


Kapitał ludzki - innowacje - przedsiębiorczość. Rola ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w nowym okresie programowania UE, 7-9 maja 2008 r., Krynica i Nowy Sącz

Konferencja z cyklu Kapitał ludzki - innowacje - przedsiębiorczość przygotowywana jest przez Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce już po raz dziewiętnasty. Kierowana jest ona w szczególności do przedstawicieli parków i inkubatorów technologicznych, Centrów Transferu Technologii, Preinkubatorów, funduszy zalążkowych, pożyczkowych i poręczeniowych, ośrodków wspierania przedsiębiorczości zajmujących się transferem technologii, pomocą dla innowacyjnych firm odpryskowych, zwalczaniem bezrobocia, aktywizowaniem gospodarczym regionów i grup szczególnie zagrożonych.

W trakcie konferencji jej uczestnicy dokonają podsumowania dotychczasowej działalności ze szczególnym uwzględnieniem 4 lat w Unii Europejskiej. Główne obszary dyskusji merytorycznej obejmą takie zagadnienia, jak:

  • Ewolucja krajowego systemu wsparcia przedsiębiorczości i transferu technologii;
  • Przedsiębiorczość akademickiej i modelu Uniwersytetu III Generacji;
  • Finansowanie tworzenia i rozwoju nowych technologicznych firm;
  • Zwiększanie konkurencyjności gospodarki za pomocą funduszy europejskich 2007-2013;
  • Tendencje rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce;
  • Realizacja Strategii Lizbońskiej w Polsce i Europie.
Organizatorzy konferencji przewidują udział około 200 osób, w tym przedstawicieli: administracji centralnej i samorządów, świata nauki i biznesu.

Konferencja naukowa Konkurencyjność, wiedza, innowacje: Polska na tle Europy i współczesnych wyzwań rozwojowych, 16 maja 2008 r., SGH, Warszawa

Konferencja będzie koncentrować się szczególnie wokół oceny poziomu konkurencyjności Polski na tle innych krajów europejskich, zwłaszcza w kontekście procesów pogłębiania integracji europejskiej oraz analizy czynników konkurencyjności (szczególnie postępu technicznego, kapitału ludzkiego) oraz możliwości rozwojowych polskiej gospodarki. Kolejne sesje poświęcone będą tematyce:

  • Konkurencyjność Polski w procesie pogłębiania integracji europejskiej i budowy gospodarki wiedzy;
  • Kapitał ludzki i postęp techniczny w modelach ekonomicznych;
  • Kapitał intelektualny, systemy innowacji, zarządzanie wiedzą.

Międzynarodowa Konferencja Naukowa GOSPODARKA i SPOŁECZEŃSTWO Zarządzanie - Wiedza - Rozwój, 5-7 czerwca 2008 r., Wydział Zarządzania Politechniki Białostockiej w Kleosinie

Organizatorzy konferencji pragną zachęcić przedstawicieli różnych środowisk do dyskusji na temat problemów zarządzania kapitałem ludzkim, społecznym i kulturowym. Tematyka konferencji obejmować będzie następujące zagadnienia:

  • Promocja i rozwój regionalny/lokalny;
  • Zarządzanie marketingowe - współczesne tendencje;
  • Stosunki dobrosąsiedzkie i współpraca na obszarach transgranicznych;
  • Zarządzanie turystyką;
  • Problemy zarządzania kapitałem ludzkim, społecznym i kulturowym;
  • Procesy dostosowawcze podmiotów gospodarczych do wyzwań globalnych;
  • Aspekty środowiskowe funkcjonowania podmiotów gospodarczych;
  • Wyzwania e-społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.
Uczestnicy konferencji zastanowią się nad szansami i zagrożeniami rozwojowymi współczesnego społeczeństwa i gospodarki.

Stan na 9 kwietnia 2008 roku.

Serwisy internetowe


eBiznesmeni.pl - Forum Polskiego e-Biznesu

eBiznesmeni.pl to forum dyskusyjne przeznaczone dla osób związanych z e-biznesem. Wydzielono na nim dyskusje tematyczne dotyczące spraw ogólnych, e-biznesu, e-marketingu, prawa. Na stronie można zamieścić swój pomysł, aby poddać go ogólnej dyskusji, dowiedzieć się, w co inwestować, znaleźć artykuły polecane przez użytkowników i porozmawiać o możliwościach uzyskania funduszy unijnych. Popularne tematu to również: reklama, księgowość, pozycjonowanie stron www. Na forum zarejestrowało się już ponad 1000 osób.

Więcej informacji na: http://ebiznesmeni.pl/forum/


Podziel się swoją wiedzą!

W ostatnich miesiącach możemy obserwować coraz intensywniejszy rozwój platform umożliwiających użytkownikom internetu z różnych krajów dzielenie się wiedzą i dowiadczeniami. Do najbardziej popularnych możemy zaliczyć: Videolectures.net, slideshare.net, Skillsfeed.com. Nagły rozkwit tego typu serwisów to efekt nie tylko rozpowszechniania się technologii Web 2.0, ale przede wszystkim dowód zmian społecznych w kierunku otwartości, egalitaryzmu, potrzeby dzielenia się wiedzą, wzrastającej świadomości technologicznej społeczeństwa. Zachęcamy więc, aby dołączyć do globalnej społeczności!


IndexCopernicus International

IndexCopernicus to ekskluzywny serwis społecznościowy przeznaczony dla naukowców, założony przez dr. Marka Graczyńskiego. Narzędzie pomaga w znalezieniu osób o podobnych zainteresowaniach badawczych, wspiera i promuje łączenie się w wirtualne grupy, które mogą wspólnie - w środowisku międzynarodowym - pracować nad projektami. Serwis ma już 300 tysięcy użytkowników, w tym 2,5 tysiąca Polaków. Aby zarejestrować się do niego, należy przejść ścisłą weryfikację, w czasie której oceniana jest działalność badawcza, akademicka oraz administracyjna potencjalnego członka społeczności.

Więcej informacji na: http://www.cisi.org/index.php

Encyklopedia życia

Wirtualna Encyklopedia życia (Encyclopedia of Life) to globalny projekt realizowany online przez grono naukowców-biologów. Celem jest zgromadzenie w portalu informacji na temat wszystkich form życia, które istnieją na Ziemi (w zamierzeniu jest około 1,8 mln haseł odpowiadającym poznanym dotąd gatunkom). W drugim etapie rozwoju projektu swoje propozycje haseł będą mogli nadsyłać internauci, jednak przed opublikowaniem będą one sprawdzane przez ekspertów.

Więcej informacji na: http://www.eol.org/