|
Jan A. Fazlagić, Zarządzanie wiedzą w szkole, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2007
Nakładem
Wydawnictw Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, w ramach serii
Zarządzanie szkołą, ukazała się publikacja J.A. Fazlagicia
Zarządzanie wiedzą w szkole.
Autor stwierdza, iż polskie szkoły powinny systematycznie zarządzać
wiedzą, gdyż jest ona zasobem decydującym o sukcesie kraju, a dobre
zarządzanie szkołą przekłada się na dobre zarządzanie wiedzą
w oświacie.
Książka
rozpoczyna się od scharakteryzowania szkoły opartej na wiedzy oraz
wskazania na potrzebę zarządzania wiedzą w polskiej oświacie (Nie
wszystkie szkoły, które nie zarządzają wiedzą, są z natury złe,
lecz większość źle zarządzanych szkół nie zarządzani wiedzą.).
Autor omawia rodzaje wiedzy, jakimi zarządza się w oświacie oraz
wskazuje na możliwości jej tworzenia przez wykorzystanie innowacyjności.
Radzi też, jak pobudzać kreatywność oraz ostrzega przed schematami
myślowymi występującymi w szkołach.
Sukces
szkoły nie jest możliwy bez dobrego przywództwa. Dlatego jeden z
rozdziałów został poświęcony roli dyrektora w szkole opartej na
wiedzy. Autor wyjaśnia w nim, czym różni się wiedza od mądrości,
omawia kompetencje efektywnego dyrektora oraz radzi, jak kreować swój
wizerunek. Niezwykle istotnym czynnikiem decydującym o wynikach szkoły
jest również jej kultura organizacyjna oraz system wewnętrznych wartości.
W książce przedstawiono rodzaje kultur organizacyjnych oraz sposoby
wpływania na ich zmianę w kierunku szkoły opartej na wiedzy,
w której stale obecne są zbiorowe i indywidualne modele uczenia. Ostatni
rozdział stanowi podsumowanie omawianych zagadnień i prezentuje strategie
zarządzania wiedzą.
Książka
będzie z pewnością niezwykle przydatna i inspirująca dla osób związanych
z oświatą, w szczególności dyrektorów szkół, nauczycieli, wizytatorów
oraz pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli.
|
Technologie
i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą,
red. Leszek Kiełtyka, Difin, Warszawa 2008
Publikacja została wydana w ramach cyklicznie
odbywających się konferencji Multimedia w Zarządzaniu zapoczątkowanych
przez Katedrę Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania
Politechniki Częstochowskiej. Stanowi ona zbiór referatów omawiających
zagadnienia związane z tematyką zarządzania, informacją i wiedzą.
Opracowania
zostały w książce ujęte w pięć głównych części. W części
pierwszej pt. Technologie informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
zaprezentowano m.in. multimedia sieciowe w biznesie, wpływ technologii
mobilnych na zmiany w organizacji oraz ocenę użyteczności serwisu
internetowego. Część druga pt. Gospodarka elektroniczna przedstawia
strukturę organizacji wirtualnej, elektroniczne usługi finansowe,
e-planowanie, a także e-prasę. W kolejnej części pt. Zarządzanie
wiedzą warte uwagi są rozdziały poświęcone kodyfikacji i personalizacji
wiedzy, bezpieczeństwu informacji oraz zależności pomiędzy marketingiem
a potrzebami informacyjnymi przedsiębiorstwa. Część czwarta pt.
Multimedia w edukacji zawiera zarówno omówienie zastosowania programów
multimedialnych, internetu, czy wideokonferencji w dydaktyce, jak również
wykorzystania ICT w telepracy. Ostatnia część została poświęcona
systemom wspomagania decyzji, w tym sztucznej inteligencji.
|
Marian Mroziewski,
Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa. Koncepcje,
metody wartościowania i warunki jego rozwoju, Difin, Warszawa 2008
Na
całkowitą wartość przedsiębiorstwa składają się nie tylko elementy
kapitału materialnego, lecz również kapitału intelektualnego (KI):
społecznego, ludzkiego i organizacyjnego. Jego kompleksową charakterystykę
prezentuje publikacja M. Mroziewskiego.
Autor
omawia dominujące obecnie modele kapitału intelektualnego konstruowane
w ujęciu statycznym (m.in. podejście rachunkowe, koncepcję marketingową,
interpretację holistyczno-statyczną), a także podejmuje próbę opracowania
koncepcji oceny składowych KI w podejściu dynamicznym, społecznym
i jakościowym. W publikacji dokonano również oceny pozycji konkurencyjnej
Polski oraz zaproponowano kierunki działań na rzecz wzmocnienia kapitału
intelektualnego w kraju.
Książka
adresowana jest do badaczy KI, a także studentów nauk o zarządzaniu
i innych nauk ekonomicznych.
|
|
Katarzyna Garbacik, Magdalena Żmiejko, Czas na przedsiębiorczość, Podstawy przedsiębiorczości - podręcznik dla szkół
ponadgimnazjalnych, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa - Łódź 2008
Publikacja jest podręcznikiem dla szkół ponadgimnazjalnych do przedmiotu podstawy przedsiębiorczości. W skład całościowego pakietu edukacyjnego wchodzą również: Zeszyt ćwiczeń oraz Niezbędnik nauczyciela.
Podręcznik jest zgodny z programem przedmiotu. W pierwszych rozdziałach przedstawia ogólne spojrzenie na gospodarkę, a następnie omawia zagadnienia bycia pracownikiem, zakładania własnego przedsiębiorstwa oraz zarządzania nim. Autorki zwracają również uwagę na kwestie etyczne, globalne tendencje w gospodarce oraz problemy ekonomiczne państwa. Książka napisana jest w przystępnej formie oraz wzbogacona licznymi przykładami, wykresami, tabelami, a także ciekawostkami. Wyróżniono najważniejsze definicje i kwestie do
zapamiętania. Każda część kończy się zadaniami sprawdzającymi.
|
Społeczeństwo
informacyjne, red. Joanna Papińska-Kacperek, PWN, Warszawa 2008
Naukowcom
trudno jest zgodzić się na jedną definicję społeczeństwa informacyjnego.
Socjologowie, ekonomiści czy informatycy podkreślają różne elementy
nowych zjawisk, uznając je za kluczowe. Wszyscy uważają jednomyślnie,
że mamy do czynienia z nową formacją społeczno-gospodarczą i zastawiają
się nad dalszym jej rozwojem. Czy społeczeństwo podzieli się na
trzy warstwy: proletariat telewizyjny, digitariat i kognitariat? Czy
dotrzemy do takiego etapu, w którym osobisty udział człowieka w wytwarzaniu
dóbr materialnych nie będzie już konieczny? Czy wszystkie dziedziny
życia zostaną zinformatyzowane? Osobom zainteresowanym tą tematyką
polecamy publikację Społeczeństwo informacyjne, przygotowaną
pod redakcją Joanny Papińskiej-Kacperek.
Autorzy
omawiają w książce wiele zagadnień związanych z tematem w różnym stopniu. Oprócz wstępnych rozdziałów poświęconych historii,
definicjom czy przesłankom, które doprowadziły do powstania społeczeństwa
informacyjnego, czytelnik może zapoznać się z charakterystyką technologii
dostępu do informacji, w tym m.in.: oprogramowania, internetu, telewizji
cyfrowej czy komunikacji mobilnej. Szczegółowo omówione zostały
także różne aspekty bezpieczeństwa w sieci, np. uwierzytelnianie
przez hasła, kryptograficzna ochrona danych, tworzenie kopii bezpieczeństwa.
W publikacji zawarto również podstawowe wiadomości na temat zarządzania
wiedzą, edukacji w społeczeństwie informacyjnym, gospodarki elektronicznej,
w szczególności e-biznesu, oraz modelu organizacji wirtualnej, a także
elektronicznej administracji.
|
E 2.0
Encyklopedia nowej generacji, PWN, Warszawa 2008
Nakładem Wydawnictwa
Naukowego PWN ukazała się E 2.0 Encyklopedia nowej generacji
- nowoczesna publikacja zawierająca, oprócz książki, również
płytę DVD oraz wzbogacona o serwis internetowy, który umożliwia
interaktywne pozyskiwanie wiedzy. Hasła zostały zaprezentowane w ciekawej i
ułatwiającej naukę formie. Są one również powiązane tematycznie
za pomocą odnośników i skojarzeń, co pozwala na przechodzenie od
jednego hasła do innych i łączenie różnych elementów i informacji.
Na płycie DVD znajdują się multimedialne dodatki, np. atlas geograficzny
i historyczny, wielki leksykon, a także testy sprawdzające wiedzę.
Serwis internetowy zawiera pierwszą w Polsce interaktywną bazę danych
encyklopedycznych OMEGA, która umożliwia sortowanie i filtrowanie
danych.
|
Henryka
Kwiatkowska, Pedeutologia,
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008
Jest to kolejny podręcznik akademicki z nowej serii wydawniczej Pedagogika
wobec współczesności, a zarazem pierwszy prezentujący
zagadnienia pedeutologii. Publikacja adresowana jest w szczególności
do studentów i wykładowców pedagogiki oraz kierunków pokrewnych,
które przygotowują studentów do pracy nauczycielskiej w systemie
szkolnym. Książka ma układ problemowy.
Autorka podręcznika,
będąca niekwestionowanym specjalistą pedagogiem - pedeutologiem,
omawia w nim zagadnienia dotyczące m.in. cech osobowości nauczycieli,
a także ich wpływu na proces kształcenia i wychowania. Obala mity
związane ze społecznym odbiorem funkcji nauczyciela, podkreślając
jednocześnie oczekiwania i trudności związane z pełnioną przez
niego rolą, ujmowaną także w kontekście kulturowo-społecznym. Ponadto
charakteryzuje zagadnienie efektywności kształcenia jako wyniku pewnej
pracy nauczycielskiej. Książka ta inspiruje do refleksji, skłania
do dyskusji i poszukiwania skutecznych rozwiązań sytuacji edukacyjnych.
|
Możliwości
i ograniczenia kształcenia ustawicznego,
red. Zbigniew Paweł Kruszewski, Wydawnictwo Naukowe NOVUM Sp. z o.o.,
Płock 2008
Niniejsza publikacja,
przygotowana w formie studium monograficznego, stanowi próbę całościowego
spojrzenia na zagadnienie kształcenia ustawicznego. Scharakteryzowano
w niej zarówno pozytywne strony i efekty edukacji permanentnej, jak też wskazano ukryte aspekty utrudniające działania edukacyjne podejmowane
na przestrzeni całego życia. Podkreślono również konieczność
doskonalenia stosowanych form, metod i narzędzi w procesach edukacyjnych,
tak aby uwzględniały one zachodzące przemiany cywilizacyjne i tym
samym stawały się funkcjonalne w społeczeństwie informacyjnym.
Książka zawiera
31 referatów będących w większości zapisem wystąpień konferencyjnych
z ubiegłorocznego spotkania na temat możliwości i ograniczeń
kształcenia ustawicznego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem
województwa mazowieckiego. W rozdziale I i II opisano odpowiednio -
nadzieje i rozdroża edukacji ustawicznej. Rozdział III ukazuje technologie
informacyjno-komunikacyjne jako perspektywę rozwoju edukacji ustawicznej.
W ostatniej części opisano przykłady dobrych praktyk w realizacji
idei kształcenia ustawicznego na Mazowszu.
Informacje
dotyczące możliwości nabycia publikacji można uzyskać na stronie
wydawcy:
http://www.wnn.pl
|
|
|
eLA - eLearning Africa,
28-30 maja 2008 r., Accra, Ghana
eLA - eLearning Africa
to największa konferencja poświęcona e-learningowi i edukacji na
odległość organizowana w Afryce. W ubiegłorocznym spotkaniu uczestniczyło
1406 osób reprezentujących 88 krajów (72% uczestników pochodziło
z Afryki), a swoje referaty zaprezentowało ponad 300 osób.
W tym roku organizatorzy proponują szesnaście obszarów tematycznych m.in. budowanie infrastruktury dla edukacji w XXI wieku, e-learning
w edukacji medycznej i walce z HIV oraz AIDS, wzmacnianie pozycji kobiet
przy wsparciu ICT i e-learningu, e-edukacja w sektorze publicznym.
|
SOLSTICE 2008 - eLearning
and Learning Environments for the Future, 5 czerwca 2008 r., Edge
Hill University, Ormskirk, Lancashire, Wielka Brytania
Trzecia międzynarodowa konferencja
SOLSTICE 2008 ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące
m.in. przyszłych koncepcji e-learningu, wyglądu środowisk nauczania
w 2020 roku, oraz fizycznych, wirtualnych i kognitywnych wymiarów środowisk
edukacyjnych.
Główne tematy konferencji to: metody badań, teoretyczne podstawy
e-learningu i środowisk nauczania, technologie w środowiskach edukacyjnych
- przestrzenie fizyczne i wirtualne, wpływanie na uczenie się studentów.
|
ICEL 2008, 3rd International
Conference on e-Learning, 26-27 czerwca 2008 r., University of Cape
Town, Cape Town, RPA
Już po raz trzeci Uniwersytet
Cape Town organizuje międzynarodową konferencję nt. e-learningu ICEL.
Na spotkanie zaproszeni są badacze, praktycy i naukowcy, którzy chcieliby
zaprezentować wyniki swoich badań, a także przedyskutować nowe koncepcje
dotyczące obszarów, w których krzyżuje się ze sobą edukacja i
technologia.
Konferencja ma na celu znalezienie nowych sposobów na połączenie
nauki z praktyką, w tym zrozumienia przez naukowców aktualnych problemów,
rzeczywistych potrzeb i wyzwań stawianych przed osobami zajmującymi
się e-learningiem w praktyce.
|
|
Psychologia w Internecie
- Internet w Psychologii „Zagadnienia metodologiczne, kliniczne,
komunikacyjne i etyczne”, 8 maja 2008 r., Instytut Psychologii
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Głównym celem seminarium
jest przedyskutowanie zagadnień dotyczących następujących obszarów
problemowych:
- Metodologiczne i
etyczne dylematy badań psychologicznych internetu oraz w internecie,
z perspektywy psychologii społecznej i klinicznej;
- Modele i mechanizmy
komunikacji w świecie realnym i wirtualnym: Kompetencje komunikacyjne
i jej parametry;
- Rozwój, zdrowie
i funkcjonowanie człowieka w Erze Internetu: Wyzwania i zagrożenia;
- Pomoc Psychologiczna
Online: Wyzwania i perspektywa w systemie usług psychologicznych.
Wymiana informacji oraz poglądów podczas seminarium stanie się z
pewnością źródłem inspiracji dla nowych pomysłów, współpracy
w opracowania projektów, a także przyczyni się do integracji
wiedzy i rozwoju działalności na rzecz
rozwiązywania problemów funkcjonowania psychospołecznego człowieka
oraz promocji zdrowia psychicznego w Polsce.
Więcej informacji na:
|
EDEN Annual Conference:
New Learning Cultures. How do we learn?
Where do we learn?, 11-14 czerwca 2008 r., Lizbona, Portugalia
Tegoroczna konferencja organizowana
przez EDEN w Lizbonie będzie dotyczyć znaczenia i wpływu zagadnień
kulturowych na rozwój e-learningu w Europie i na całym świecie.
Główne obszary tematyczne konferencji to: e-learning i e-włączenie,
przełamywanie barier sektorowych, zagadnienia kulturowe w ICT i e-learningu,
standardy i benchmarking, otwarte biblioteki, e-praca i e-życie, e-government
i obywatelstwo, style uczenia w kształceniu ustawicznym i nie tylko,
cyfrowa pedagogika i czynniki sukcesu w międzynarodowych środowiskach
nauczania.
|
IEEE International Workshop
on Mobile, Ubiquitous and Classroom Technology Enhanced Learning (MUCTEL2008),
11-13 czerwca 2008 r., Taichung, Tajwan
Międzynarodowe warsztaty MUCTEL
2008 są organizowane wspólnie z konferencją The IEEE
International Conference on Sensor Networks, Ubiquitous, and Trustworthy
Computing (SUTC2008). Nauczanie mobilne to kolejny etap rozwoju,
po nauczaniu online, z wykorzystaniem komputera, pozwalający na przejście
od uczenia się w każdym czasie i miejscu do bycia w odpowiednim czasie
i miejscu z odpowiednimi zasobami i społecznością.
Wybrane tematy konferencji, proponowane do dyskusji przez organizatorów
to: architektura i systemy nauczania peer-to-peer, modele pedagogiczne,
standardy i społeczności w mobilnym nauczaniu.
|
|
WEBIST 2008 International Conference
on Web Information Systems
and Technologies, 4-7 maja 2008 r., Funchal, Madera, Portugalia
WEBIST to międzynarodowa konferencja, która odbędzie się w Portugalii w dniach 4-7 maja 2008 roku. Konferencja przeznaczona jest dla naukowców i inżynierów oraz praktyków zajmujących się tymi zagadnieniami. Główne bloki tematyczne konferencji poświęconej technologiom i informatycznym systemom
internetowym to:
- technologie internetowe,
- internetowe aplikacje i interfejsy użytkownika,
- e-społeczności,
- e-biznes,
- e-administracja,
- e-edukacja.
|
IT w Bankowości, Gigaton, 23 kwietnia 2008 r., Airport Hotel Okęcie, Warszawa
Bankowość elektroniczna i internetowa staje się jednym z kluczowych elementów prowadzenia działalności e-biznesowej. Konferencje poświęcone tej tematyce powinny zainteresować nie tylko przedsiębiorców, ale również każdą osobę funkcjonującą w dzisiejszym e-świecie. Organizatorzy konferencji, przeznaczonej przede wszystkim dla ekspertów i praktyków z tej dziedziny, planują następujące bloki tematyczne:
- Bezpieczeństwo Transakcji Elektronicznych,
- CRM,
- Ciekawe Projekty i Wdrożenia,
- Elektroniczny Obieg Informacji,
- Ochrona i Bezpieczeństwo Danych,
- Karty Płatnicze,
- Contact Center/Call Center.
Natomiast wśród szczegółowych zagadnień poruszanych
na konferencji znajdziemy:
- Outsourcing usług bankowych - możliwości i ograniczenia,
- Elektroniczny Segregator-Elektroniczny Dokument,
czyli szybki i sprawny dostęp do informacji,
- Bezpieczeństwo informacji bankowej, a społeczność
Web 2.0,
- Automatyzacja zadań w procesach kredytowych
w Bankowości,
- Poprawa bezpieczeństwa informacji poprzez
zarządzanie tożsamością użytkownika i kontrolę
uprawnień.
|
|
ICELW 2008 The International
Conference on E-learning in the Workplace,
12-13 czerwca 2008 r., Nowy Jork, USA
Podczas konferencji ICELW 2008
poddanych dyskusji będzie wiele kwestii z obszaru zastosowania e-learningu
w pracy, w tym: metodologia szkoleń online, mobile learning, projektowanie
i ocena użyteczności e-learningu, strategie wdrażania edukacji na
odległość, narzędzia autorskie i aplikacje LCMS, ewaluacja, praktyka.
Konferencja adresowana jest do osób posiadających doświadczenie w
zastosowaniu e-edukacji w miejscu pracy - zarówno do badaczy i konsultantów,
jak również trenerów korporacyjnych, menedżerów i dyrektorów.
|
|
Kapitał ludzki - innowacje
- przedsiębiorczość. Rola ośrodków innowacji i przedsiębiorczości
w nowym okresie programowania UE,
7-9 maja 2008 r., Krynica i Nowy Sącz
Konferencja z cyklu Kapitał
ludzki - innowacje - przedsiębiorczość przygotowywana jest
przez Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości
w Polsce już po raz dziewiętnasty. Kierowana jest ona w szczególności
do przedstawicieli parków i inkubatorów technologicznych, Centrów
Transferu Technologii, Preinkubatorów, funduszy zalążkowych, pożyczkowych
i poręczeniowych, ośrodków wspierania przedsiębiorczości zajmujących
się transferem technologii, pomocą dla innowacyjnych firm odpryskowych,
zwalczaniem bezrobocia, aktywizowaniem gospodarczym regionów i grup
szczególnie zagrożonych.
W trakcie konferencji jej uczestnicy
dokonają podsumowania dotychczasowej działalności ze szczególnym
uwzględnieniem 4 lat w Unii Europejskiej. Główne obszary dyskusji
merytorycznej obejmą takie zagadnienia, jak:
- Ewolucja krajowego
systemu wsparcia przedsiębiorczości i transferu technologii;
- Przedsiębiorczość
akademickiej i modelu Uniwersytetu III Generacji;
- Finansowanie tworzenia
i rozwoju nowych technologicznych firm;
- Zwiększanie konkurencyjności
gospodarki za pomocą funduszy europejskich 2007-2013;
- Tendencje rozwoju
małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce;
- Realizacja Strategii
Lizbońskiej w Polsce i Europie.
Organizatorzy konferencji przewidują
udział około 200 osób, w tym przedstawicieli: administracji centralnej
i samorządów, świata nauki i biznesu.
|
Konferencja naukowa
Konkurencyjność, wiedza, innowacje: Polska
na tle Europy i współczesnych wyzwań rozwojowych, 16 maja 2008
r., SGH, Warszawa
Konferencja będzie koncentrować się szczególnie wokół oceny poziomu konkurencyjności Polski
na tle innych krajów europejskich, zwłaszcza w kontekście procesów
pogłębiania integracji europejskiej oraz analizy czynników konkurencyjności
(szczególnie postępu technicznego, kapitału ludzkiego) oraz możliwości
rozwojowych polskiej gospodarki. Kolejne sesje poświęcone będą tematyce:
- Konkurencyjność
Polski w procesie pogłębiania integracji europejskiej i budowy gospodarki
wiedzy;
- Kapitał ludzki
i postęp techniczny w modelach ekonomicznych;
- Kapitał intelektualny,
systemy innowacji, zarządzanie wiedzą.
|
Międzynarodowa Konferencja
Naukowa GOSPODARKA i SPOŁECZEŃSTWO Zarządzanie - Wiedza - Rozwój,
5-7 czerwca 2008 r., Wydział Zarządzania Politechniki Białostockiej
w Kleosinie
Organizatorzy konferencji pragną
zachęcić przedstawicieli różnych środowisk do dyskusji na temat
problemów zarządzania kapitałem ludzkim, społecznym i kulturowym.
Tematyka konferencji obejmować będzie następujące zagadnienia:
- Promocja i rozwój regionalny/lokalny;
-
Zarządzanie marketingowe - współczesne tendencje;
-
Stosunki dobrosąsiedzkie i współpraca na obszarach transgranicznych;
-
Zarządzanie turystyką;
-
Problemy zarządzania kapitałem ludzkim, społecznym i kulturowym;
-
Procesy dostosowawcze podmiotów gospodarczych do wyzwań globalnych;
-
Aspekty środowiskowe funkcjonowania podmiotów gospodarczych;
-
Wyzwania e-społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.
Uczestnicy konferencji zastanowią
się nad szansami i zagrożeniami rozwojowymi współczesnego społeczeństwa
i gospodarki.
|
|
eBiznesmeni.pl - Forum Polskiego e-Biznesu
eBiznesmeni.pl to forum dyskusyjne przeznaczone dla osób związanych z e-biznesem. Wydzielono na nim dyskusje tematyczne dotyczące spraw ogólnych, e-biznesu, e-marketingu, prawa. Na stronie można zamieścić swój pomysł, aby poddać go ogólnej dyskusji, dowiedzieć się, w co inwestować, znaleźć artykuły polecane przez użytkowników i porozmawiać o możliwościach uzyskania funduszy unijnych. Popularne tematu to również: reklama, księgowość, pozycjonowanie stron www. Na forum zarejestrowało się już ponad 1000 osób.
|
|
Podziel się swoją wiedzą!
W ostatnich miesiącach możemy obserwować coraz intensywniejszy rozwój platform umożliwiających użytkownikom internetu z różnych krajów dzielenie się wiedzą i dowiadczeniami. Do najbardziej popularnych możemy zaliczyć: Videolectures.net, slideshare.net, Skillsfeed.com. Nagły rozkwit tego typu serwisów to efekt nie tylko rozpowszechniania się technologii Web 2.0, ale przede wszystkim dowód zmian społecznych w kierunku otwartości, egalitaryzmu, potrzeby dzielenia się wiedzą, wzrastającej świadomości technologicznej społeczeństwa. Zachęcamy więc, aby dołączyć do globalnej społeczności!
|
|
IndexCopernicus International
IndexCopernicus to ekskluzywny serwis społecznościowy przeznaczony dla naukowców, założony przez dr. Marka Graczyńskiego. Narzędzie pomaga w znalezieniu osób o podobnych zainteresowaniach badawczych, wspiera i promuje łączenie się w wirtualne grupy, które mogą wspólnie - w środowisku międzynarodowym - pracować nad projektami. Serwis ma już 300 tysięcy użytkowników, w tym 2,5 tysiąca Polaków. Aby zarejestrować się do niego, należy przejść ścisłą weryfikację, w czasie której oceniana jest działalność badawcza, akademicka oraz administracyjna potencjalnego członka społeczności.
|
Encyklopedia życia
Wirtualna Encyklopedia życia (Encyclopedia of Life) to globalny projekt realizowany online przez grono naukowców-biologów. Celem jest zgromadzenie w portalu informacji na temat wszystkich form życia, które istnieją na Ziemi (w zamierzeniu jest około 1,8 mln haseł odpowiadającym poznanym dotąd gatunkom). W drugim etapie rozwoju projektu swoje propozycje haseł będą mogli nadsyłać internauci, jednak przed opublikowaniem będą one sprawdzane przez ekspertów.
|