|
|
A. Kowalczyk, B. Nogalski, Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007
Współczesny rynek wydawniczy oferuje wiele książek z dziedziny zarządzania, w tym pozycji poświęconych dynamicznie rozwijającemu się nurtowi zarządzania wiedzą. Publikacja Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia autorstwa Adama Kowalczyka i Bogdana Nogalskiego jest także jedną z wielu podejmowanych prób przybliżenia zarządzania wiedzą szerszemu odbiorcy. I warto dodać, iż jest to próba udana. Autorzy bowiem w umiejętny sposób połączyli czysto akademickie ujęcie, koncentrujące się na ramach teoretycznych zarządzania wiedzą, konfrontując je z podejściem praktycznym i możliwością stosowania omówionego dorobku przez firmy.
W pierwszych rozdziałach książki autorzy przedstawiają genezę koncepcji w erze postindustrialnej oraz ogólne ujęcie procesu zarządzania wiedzą, a następne rozdziały omawiają poszczególne poziomy zarządzania wiedzą (poziom megaprocesowy, poziom strukturalny, poziom integrujący) wraz z narzędziami realizacji. Warto przy tym zauważyć, iż autorzy omawiane zagadnienia teoretyczne ilustrują przykładami firm-liderów w zarządzaniu wiedzą. Dalsze części publikacji koncentrują się na elementach praktyki zarządzania wiedzą, czyli na narzędziach diagnozujących oraz przedstawiają wyniki badań prowadzonych w Polsce i Wielkiej Brytanii na próbie firm konsultingowych. Jedynym niedociągnięciem publikacji są potknięcia redakcyjne i błędy w nazwach firm lub nazwiskach autorów kluczowych dla przedstawianej koncepcji.
Publikacja dostępna jest na stronach wydawcy: www.difin.pl
|
B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa 2007
Na polskim rynku wydawniczym wśród publikacji z zakresu budowania gospodarki opartej o wiedzę dotychczas mogliśmy znaleźć głównie prace przyjmujące za optykę analizy perspektywę makrogospodarczą. I oto zespół autorów krakowskich zdecydował się podjąć próbę przygotowania spójnej publikacji przedstawiającej problematykę zarządzania w gospodarce opartej o wiedzę, chodzi mianowicie o Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy.
Wychodząc od charakterystyki takiej gospodarki oraz organizacji opartych na wiedzy (pierwszy rozdział książki), autorzy przedstawiają kolejno modele organizacji działających w warunkach wysokiej turbulencji otoczenia (rozdział drugi). W dalszej kolejności podejmują próbę syntetycznego przedstawienia problematyki kapitału intelektualnego organizacji oraz zarządzania wiedzą w organizacji (rozdziały trzeci i czwarty). Szczególną rolę zdają się przy tym przypisywać kulturze organizacyjnej organizacji działających w nowych warunkach gospodarczych, poświęcając jej odrębny rozdział książki. Szczególnie interesującym, nieczęsto spotykanym pomysłem, jest zebranie i przedstawienie w postaci swoistego przeglądu, instrumentów i metod wspomagających rozwój, transfer i wykorzystanie wiedzy.
Podstawy zarządzania..., jak niemalże każda książka zbierająca międzynarodowy dorobek w danej dziedzinie wiedzy, prezentowany w syntetyczny sposób, nie unikają wprawdzie pewnej powierzchowności i wybiórczości w przedstawianym materiale, niemniej stanowią bardzo dobry przegląd najważniejszych zagadnień dotyczących przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce opartej o wiedzę.
Publikacja dostępna jest na stronach wydawcy: www.difin.pl
|
|
Witold Chmielarz, Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007
Problematyka wykorzystania w gospodarce nowoczesnych systemów elektronicznego biznesu staje się coraz częściej obiektem badań naukowych. Oparta na długoletnich badaniach, książka prof. Witolda Stefana Chmielarza przedstawia warunki powstania, rozwój i funkcjonowanie usług elektronicznego biznesu w relacjach między firmami oraz pomiędzy firmą a indywidualnymi klientami. Pokazuje korzyści i przeciwwskazania do stosowania elektronicznego biznesu w praktyce. Autor dogłębnie analizuje też narzędzia marketingu internetowego i otoczenie elektronicznego biznesu w postaci systemów elektronicznej administracji publicznej. W książce pominięto natomiast kwestie związane z elektroniczną bankowością i finansami. Część teoretyczną uzupełniają wskazówki praktyczne, jak budować elektroniczny biznes i jakie może on mieć zastosowania w różnych branżach elektronicznej gospodarki.
Publikacja dostępna jest na stronach wydawcy: www.difin.pl
|
Szkolenia w Polsce 2007 (Kompendium), Nowoczesna firma, Warszawa 2007
W maju br. ukaże się na rynku wydawniczym kompleksowy poradnik poświęcony branży szkoleniowej w naszym kraju. Głównym celem kompendium jest wszechstronna prezentacja i promocja rynku szkoleniowego w Polsce. Zostało one podzielone na m.in. takie zagadnienia tematyczne, jak: potrzeby szkoleniowe w Polsce - reprezentatywne badanie; trendy 2007 - prognozy kierunków rozwoju branży szkoleniowej; najlepsze wdrożenia - case study firm szkoleniowych; kto jest kim - sylwetki trenerów i coachów; katalog firm szkoleniowych - prezentacje i rekomendacji; kalendarz ofert szkoleniowych - propozycje na II półrocze 2007
Poradnik dostarcza wiedzy i inspiracji z zakresu szkoleń i potrzeb szkoleniowych osób dorosłych w Polsce. Zawarto w nim wszechstronne informacje dotyczące rynku szkoleń, przygotowane na podstawie badania opinii zarówno potencjalnych uczestników szkoleń, jak i osób decydujących o ich zakupie czy przedstawicieli firm szkoleniowych. Istotną część kompendium stanowi ocena oferty szkoleniowej dostępnej na polskim rynku w 2006 roku. Ciekawym fragmentem poradnika jest prezentacja popytu na usługi szkoleniowe w polskich firmach i wśród osób indywidualnych w zależności od formy kształcenia (szkolenia otwarte, zamknięte, e-learning, studia uzupełniające) oraz tematyki (szkolenia biznesowe, IT, kursy językowe, umiejętności osobiste). Warty polecenia jest również dział prezentujący ciekawe rozwiązania z praktyki szkoleniowej firm, m.in. proces analizy potrzeb szkoleniowych, dostosowanie oferty do wymagań klienta, przygotowanie programu szkoleniowego oraz opiekę i badania efektów poszkoleniowych.
Polecana publikacja jest przeznaczona głównie dla menedżerów szkoleń. Opracowana w formie praktycznego poradnika może stać się w ich rękach skutecznym narzędziem do planowania i zakupu produktów oraz usług związanych ze szkoleniami, natomiast dla teoretyków jest bogatym źródłem wiedzy o przemianach i przebiegu rozwoju kształcenia dorosłych w Polsce.
Więcej informacji na: http://produkty.nf.pl/produkty/wydawnictwo/index.htm
|
|
|
IV Sympozjum Kształcenie na odległość - metody i narzędzia, 22-23 października 2007 r., Gdynia
Po przerwie, która miała miejsce w 2006 roku, związanej z organizacją XXXI Konferencji EUCEN, Akademia Morska w Gdyni powraca do tradycji sympozjów nt. kształcenia na odległość.
IV Sympozjum Kształcenie na odległość - metody i narzędzia odbędzie się w dniach 22-23 października 2007 r. Cele i tematyka sympozjum nie uległy zmianie, natomiast coraz szersze zainteresowanie tą formą edukacji w kraju uzasadnia kontynuowanie takich spotkań.
Na stronie internetowej Akademii Morskiej www.am.gdynia.pl, w częsci Konferencje, znajduje się informacja o sympozjum oraz interaktywny formularz zgłoszenia.
Organizatorzy sympozjum liczą na współpracę środowisk działających na rzecz rozwijania i udoskonalania tej formy kształcenia.
Więcej informacji na: http://153.19.113.30/konf2007/pl_index.html
|
Learning Conference 2007, 26-29 czerwca 2007 r., Johannesburg, RPA
Learning Conference organizowana jest już po raz czternasty, tym razem w Republice Południowej Afryki. Podczas spotkania poruszone zostaną najważniejsze kwestie dotyczące edukacji, przedstawione w referatach i prezentacjach badaczy oraz praktyków.
Organizatorzy zapraszają na spotkanie wszystkie osoby zainteresowane zagadnieniami edukacyjnymi na każdym poziomie: od wczesnego dzieciństwa, przez szkoły i szkolnictwo wyższe, aż do kształcenia ustawicznego prowadzonego w każdym wymiarze (w szkole, w domu, na uniwersytecie czy w miejscu pracy).
Cztery główne zakresy tematyczne to: Educational Values and Values in Education, Transforming Literacies, Humanising Science and Technology, Sites of Learning.
Więcej informacji na: http://l07.cgpublisher.com/welcome.html
|
|
Online Educa Madrid, 7-9 maja 2007 r., Hotel NH Parque Avenidas, Madryt, Hiszpania
Siódma konferencja Online Educa Madrid odbędzie się w maju w Hiszpanii. Corocznie spotyka się na niej ponad 500 decydentów z ok. 30 krajów, plasując to wydarzenie w czołówce spotkań poświęconych e-learningowi w krajach hiszpańskojęzycznych.
Główne grupy zagadnień to: trendy i innowacje, praktyka i rozwój, e-learning korporacyjny, przykłady i wdrożenia, nowe tendencje w pedagogice.
W czasie konferencji odbędzie się również Expocampus 2007; forum dla ekspertów e-learningowych z największych uniwersytetów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
Więcej informacji na: http://www.online-educa-madrid.com/english/index.php
|
eLearning Africa 2007, the 2nd International Conference on ICT for Development, Education and Training, 28-30 maja 2007 r., Nairobi, Kenia
Głównym zagadnieniem drugiej międzynarodowej konferencji eLearning Africa 2007 jest budowanie infrastruktury obejmującej swym zasięgiem cały obszar Afryki (Building Infrastructures and Capacities to Reach out to the Whole of Africa).
Podczas konferencji przedstawiciele środowisk decyzyjnych, liderzy przemysłu, eksperci w zakresie badań i rozwoju oraz praktycy ze wszystkich kontynentów spotkają się, aby razem przedyskutować wyzwania, osiągnięcia oraz strategię rozwoju Afryki, a także możliwości współpracy w tym zakresie. Zagadnienia konferencyjne obejmują też takie dziedziny, jak: e-learning w korporacjach afrykańskich, wprowadzenie edukacji na odległość do systemu szkolnictwa, rozwój jakości, empowering dzięki ICT i inne.
Więcej informacji na: http://www.elearning-africa.com
|
Edutainment 2007, 11-12 czerwca 2007, Hong Kong
The Chinese University of Hong Kong organizuje w czerwcu II Międzynarodową Konferencję nt. E-learningu i Gier (The 2nd International Conference of E-Learning and Games) Edutainment 2007. Nazwa konferencji to połączenie słów edukacja (education) oraz rozrywka (entertainment), co odzwierciedla zakres tematyczny spotkania. Adresowane jest ono do naukowców, którzy chcieliby podzielić się rezultatami najnowszych badań poświęconych rozwojowi i wdrożeniom systemów e-learningowych i rozrywkowych.
Wybrane tematy konferencji to: techniki animacji, mieszana rzeczywistość (mixed reality), cyfrowe muzeum, cyfrowe dziedzictwo, standardy, platformy i narzędzia e-learningowe, efektywność wirtualnej rzeczywistości w edukacji, projektowanie gier, wirtualne postaci czy kształcenie ustawiczne.
Więcej informacji na: http://www2.acae.cuhk.edu.hk/~edutainment2007
|
|
IC Congress, 3-4 maja 2007 r., Haarlem, Holandia
Rosnąca rola wiedzy oraz innych czynników kapitału intelektualnego stwarza nie tylko nowe możliwości i wyzwania dla firm, ale również problemy. Kongres poświęcony kapitałowi intelektualnemu został tak zaprojektowany, by umożliwić szerokiemu gronu przedstawienie najnowszej wiedzy oraz podzielenie się doświadczeniami pokazującymi, jak podnosić poziom, zarządzać, mierzyć, oceniać wartość i raportować kapitał intelektualny.
Wśród zaproszonych gości znajdują się niemal wszyscy najbardziej liczący się w świecie autorzy i współtwórcy tego nurtu w zarządzaniu, by wymienić choć dr. Charlesa Savage'a, dr. Pata Sullivana, prof. Leifa Edvinssona, dr. Karla-Erika Sveiby'ego.
Program Kongresu podzielony został na pięć głównych nurtów, poświeconych zagadnieniom, takim jak:
- kapitał intelektualny i kultura,
- centra kapitału intelektualnego na świecie,
- społeczności praktyków,
- odkrywanie i mierzenie kapitału intelektualnego,
- wartość a kapitał intelektualny.
Więcej informacji na: http://www.iccongress.com/
|
Management forum 2020 - współczesne i perspektywiczne kierunki badań w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 11-13 maja 2007 r., Katowice
Konferencja naukowa młodej kadry akademickiej, kierowana jest - wzorem lat ubiegłych - do doktorantów, asystentów i adiunktów. Celem konferencji jest wymiana doświadczeń, poglądów, prezentacja koncepcji, trendów występujących w obszarze zarządzania strategicznego, jak i integracja polskiego środowiska młodych naukowców.
Obszary tematyczne
- innowacyjne strategie w zarządzaniu,
- współczesne metody i techniki w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- koncepcje dziedzinowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Więcej informacji na: http://www.ae.katowice.pl/?contentid=2710
|
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w warunkach globalnych, 26-27 kwietnia 2007 r., Toruń
Zakres tematyczny konferencji obejmuje następujące zagadnienia: globalne uwarunkowania działalności innowacyjnej, wiedzę i innowacje w rozwoju przedsiębiorstw, innowacje a konkurencyjność, innowacje w gospodarce Polski, zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym oraz zarządzanie technologią w przedsiębiorstwach.
Konferencja kierowana jest do kadry naukowej polskich uczelni.
Więcej informacji na: http://www.nauka.gov.pl/mein/index.jsp
|
|
10th International Conference on Business Information Systems 25-27 kwietnia 2007 r., Poznań
Tematem dziesiątej już konferencji z cyklu Business Information Systems jest Semantyczna integracja danych i procesów w przedsiębiorstwie i otoczeniu społecznym. Najważniejsze zagadnienia poruszane w czasie konferencji to zarządzanie procesami biznesowymi, ontologie, wyszukiwanie i filtrowanie wiedzy, inżynieria oprogramowania oraz rozwój usług sieciowych. Ponadto wśród wystąpień zarówno polskich przedstawicieli, jak i wielu zaproszonych gości z zagranicy znajdują się wykłady dotyczące: środowiska i architektury systemów mobilnych, inżynierii pozyskiwania wiedzy z sieci, projektowania i budowy usług sieciowych oraz wprowadzania rozwiązań e-biznesowych w administracji (eGovernment).
Konferencja jest kierowana do naukowców, biznesmenów, konsultantów oraz osób zajmujących się rozwojem aplikacji i systemów informacyjnych dla biznesu.
Więcej informacji na: http://bis.kie.ae.poznan.pl/10th_bis/
|
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Społeczeństwo i gospodarka w Europie XXI wieku, 11 maja 2007 r., Wrocław
Procesy integracji i globalizacji oraz demokratyzacji życia prowadzą do powstawania sprzeczności między ekonomicznymi i społecznymi kryteriami działania we współczesnej gospodarce rynkowej. Staje się to podstawą istotnych zróżnicowań występujących w Europie zarówno wśród krajów Unii Europejskiej, jak i poza jej obszarem. Świadomość wagi skutków tych zróżnicowań dla rozwoju Europy oraz gospodarki światowej uzasadnia potrzebę podjęcia tej problematyki, zwłaszcza w kontekście upowszechniania najlepszych praktyk i sprawdzonych wzorców działania.
Katedra Ekonomii i Katedra Europeistyki Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu organizuje ogólnopolską konferencję naukową poświęconą tym zagadnieniom, a zatytułowaną Społeczeństwo i gospodarka w Europie w XXI wieku. Poruszane na konferencji zagadnienia będą skupiały się na kwestiach najistotniejszych dla rozwoju społeczeństwa i gospodarki Europy. Zasadnicze tematy, na których skupią się uczestnicy konferencji to: rozwój społeczeństwa obywatelskiego, wyzwania gospodarki opartej na wiedzy, państwo w gospodarce, prawo i polityka konkurencji.
Więcej informacji na: http://www.handlowa.eu/refreshMenuFL.do?location=/konf/
|
Bazy Danych: Aplikacje i Systemy, BDAS'07, 28-31 maja 2007 r., Ustroń
Kolejna edycja corocznej konferencji, będącej forum wymiany doświadczeń w zakresie szeroko rozumianej tematyki baz danych, odbędzie się pod koniec maja w Ustroniu. Organizator, Instytut Informatyki Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach, określił następujący zakres tematyczny konferencji: architektura różnych typów baz danych, hurtownie danych, projektowanie, modele formalne i użytkowanie baz danych, języki zapytań i optymalizacja danych, zarządzanie metadanymi, UML w projektowaniu baz danych, wydajność procesów przetwarzania danych, bezpieczeństwo i integralność danych, bazy wiedzy, ontologie, zaawansowana analiza i eksploracja danych (Data Mining) oraz odkrywanie wiedzy, systemy ekspertowe i sztuczna inteligencja, bazy danych w internecie, nowe aplikacje, systemy i obszary zastosowań.
Konferencja przeznaczona dla teoretyków i praktyków budowania i wykorzystania systemów baz danych może ponadto zainteresować szeroki krąg osób stykających się na co dzień z problematyką budowy i użytkowania baz danych.
Więcej informacji na: http://www.bdas.pl/
|
|
Narracje: bieg życia, bieg historii. Edukacyjne przesłanie, 14-15 września 2007 r., Łódź
III Międzynarodowa Konferencja Naukowa organizowana przez Katedrę Andragogiki i Pracy Socjalnej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne i Zespół Pedagogiki Dorosłych Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, skierowana jest do osób zajmujących się problematyką badań biograficznych. Dotyczy refleksji nad funkcją badań biograficznych w edukacji dorosłych. Konferencja stanowić będzie podsumowanie badań zainicjowanych przez prof. Olgę Czerniawską, prowadzonych od 2003 roku przy współpracy z prof. Martine Lani-Bayle z Uniwersytetu w Nantes, która kieruje Wydziałem Formation Continue.
Więcej informacji na: http://www.wshe.lodz.pl/_konferencje.php?j=pol
|
Media - kultura - edukacja na pograniczu narodów i kultur. Tradycje - doświadczenia - perspektywy, 8-10 października 2007 r., Rzeszów
Zakład Edukacji Medialnej i Technologii Informacyjnych wspólnie z Instytutem Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Zakładem Pedeutologii Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu UAM w Poznaniu, Instytutem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej we Wrocławiu, Stowarzyszeniem VEUBE ? Spohns Haus w Niemczech organizuje międzynarodową konferencję, której celem jest stworzenie nauczycielom, badaczom mediów, dziennikarzom, ludziom kultury możliwości wymiany doświadczeń, dyskusji o oczekiwaniach formułowanych w stosunku do mediów, kultury i edukacji na pograniczu w kontekście globalizacji życia politycznego, gospodarczego i społecznego. Główne obszary merytoryczne to: media, kultura, edukacja na pograniczu kultur i narodów wobec globalizacji życia - wyzwania, nadzieje, zagrożenia; kultura pogranicza narodów - doświadczenia, tradycje, perspektywy; rola i znaczenie mediów w kreowaniu kultury i edukacji; międzyregionalna współpraca w obszarze kultury i edukacji; media, kultura i edukacja wobec procesów integracji. Obrady podczas konferencji prowadzone będą w języku polskim, angielskim i rosyjskim.
Więcej informacji na: http://www.z.univ.rzeszow.pl/konferencje/24-26wrz2007.htm
|
|
Gliffy.com - Create and share diagrams online
Gliffy.com to serwis, który w prosty sposób umożliwia tworzenie diagramów, planów, schematów i rysunków. Można je konstruować korzystając wyłącznie ze strony WWW, bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania. Gliffy to aplikacja służąca również do pracy grupowej: dzięki opcji "współpraca" inne osoby mogą widzieć i edytować diagram, natomiast opcja "publikuj" tworzy wersję "tylko do odczytu", która może być łatwo dodana do bloga, Wiki czy innego oprogramowania sieciowego.
Więcej informacji na: http://www.gliffy.com
|
Google Apps for Education
Google stworzyło nowy produkt dla środowisk edukacyjnych, pozwalający na poprawę komunikacji między studentami, szybsze i łatwiejsze dzielenie się informacjami uczelnianymi czy współpracę przy projektach. W ramach aplikacji otrzymujemy: konto pocztowe Gmail, możliwość korzystania z komunikatora Google Talk, kalendarz pozwalający na łatwe dotarcie do planu zajęć i informacji o wydarzeniach (Google Calendar), prosty w użyciu kreator stron WWW (Google Page Creator) oraz Google start page - stronę główną, z której studenci mogą wchodzić do swoich katalogów, przeglądać kalendarz oraz materiały edukacyjne.
Więcej informacji na: http://www.google.com/a/edu
|
Yugma
Yugma to serwis umożliwiający prowadzenie konferencji online. Najczęściej wykorzystywany jest do prezentowania ofert handlowych, opisu produktu, prowadzenia szkoleń, zarządzania projektami, obsługi klienta, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów na odległość, a także współpracy w ramach społeczności internetowych. Działa zarówno pod systemem Windows, jak i Macintosh. Darmowa wersja pozwala na organizowanie konferencji dla 10 uczestników, przy większej liczbie osób należy można skorzystać z opcji płatnych.
Więcej informacji na: www.yugma.com
|
Adobe - Acrobat Connect Professional
Powstała nowa linia produktów Adobe - Acrobat Connect, która umożliwia organizowanie interaktywnych konferencji online. Uczestnicy korzystają z indywidualnych pokojów online, do których mogą mieć dostęp bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Acrobat Connect oferuje możliwość spotkań w gronie 15 uczestników. Acrobat Connect Professional to skalowalne interaktywne konferencje internetowe dla nawet 2500 osób.
Więcej informacji na: www.adobe.com/products/acrobatconnect/compare
|
Investopedia.com - Your Source For Investing Education
Investopedia to serwis przeznaczony dla osób zainteresowanych bądź zajmujących się zagadnieniami związanymi z inwestowaniem, giełdą i ogólnie - finansami. Można tu znaleźć artykuły tematyczne, słownik zagadnień finansowych, materiały pomagające w przygotowaniu się do egzaminów CFA, symulatory giełdowe i kalkulatory. Materiały edukacyjne podzielone są na poziomy zaawansowania, dzięki czemu zarówno osoby początkujące, jak i doświadczeni inwestorzy znajdą coś odpowiedniego dla siebie.
Więcej informacji na: www.investopedia.com
|
Revolution in Education - Community Wiki
Serwis umożliwia tworzenie w formule Wiki stron z materiałami edukacyjnymi. Dzięki współpracy wielu osób, zasoby są udoskonalone przez kolejnych wykładowców dając w efekcie ciekawe i rozbudowane materiały. Obecnie w serwisie znajduje się ponad 600 stron.
Więcej informacji na: http://revolution.widged.com/wiki
|
|
HELIOS - Horizontal European eLearning Observation System
HELIOS to projekt badawczy współfinansowany przez Komisję Europejską, który ma na celu prowadzenie platformy monitorującej rozwój e-learningu w Europie oraz przewidywanie scenariuszy rozwoju edukacji na odległość. Na stronie internetowej projektu znajdują się interesujące raporty z wynikami przeprowadzonych dotychczas badań. Dostępne są następujące raporty: eLearning and Access, eLearning and Employability, eLearning and Personal Development-Citizenship, eLearning and Internatonalisation of Education & Training.
Więcej informacji na: http://www.education-observatories.net/helios/reports
|