E-mentor logo

Kalendarz wydarzeń

W serwisie prezentowane są zapowiedzi ciekawych konferencji, seminariów i warsztatów poświęconych tematyce e-learningu, zarządzania wiedzą, e-biznesu oraz kształcenia akademickiego oraz ustawicznego - które odbywają się w Polsce i na świecie.

Serwis umożliwia również zapoznanie się z zapowiedziami konferencji, publikowanymi w kolejnych wydaniach "e-mentora".

styczeń 2015
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Niedz.
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
30
31
1

W celu zapoznania się z szczegółowym opisem wydarzenia, należy kliknąć na jego tytuł.

Wybierz miesiąc a następnie rok:
Kształcenie ustawiczne
21 stycznia 2015

Celem konferencji jest wymiana doświadczeń i poglądów między studentami, naukowcami, nauczycielami i ekspertami na temat roli i optymalnej organizacji uniwersytetu w systemach społeczno-gospodarczych XXI wieku. Zamiast narzekać, pragniemy rozważyć pomysły dotyczące tego, jaki ideał uniwersytetu wyznaczają potrzeby społeczne. Planowane wydarzenie jest trzecią edycją w cyklu konferencji poświęconych projektowaniu ideału w procesie zarządzania.

Przykładowe tematy:

  • Historyczne, społeczne, kulturowe i ekonomiczne uwarunkowania projektów idealnej organizacji. 
  • Społeczne zadania uniwersytetu.
  • Swoista dla uniwersytetu gospodarczo-społeczna wartość kształcenia.
  • Jakie kompetencje i umiejętności są społecznie oczekiwanym ‘produktem’ uniwersytetu? Jaki jest ‘popyt’ na kompetencje strategiczne przydatne m.in. w planowaniu, tworzeniu strategii i podejmowaniu decyzji dotyczących nietypowych okoliczności), a jaki - na kompetencje taktyczne i operacyjne (wspomagające działanie w typowych lub wystandaryzowanych sytuacjach)?
  • Różnice w kształceniu kompetencji strategicznych, taktycznych, operacyjnych iin. Specyfika jakości nauczania w kształceniu tych umiejętności.
  • Jakie są warunki kształcenia kreatywności i jaki jest ich związek z zawodowym sukcesem absolwentów uniwersytetu?
  • Do jakiego rodzaju praktyki i do spełniania jakiego typu zadań społecznych może lub powinien przygotowywać uniwersytet? Jak może on efektywnie i ekonomicznie spełnić tę rolę?
  • Perspektywa organizacji i procesów wewnętrznych uniwersytetu w dążeniu do ideału.
  • Czy lub jaka jest różnica między celami kształcenia uniwersytetu i wyższej szkoły zawodowej? Rola kształcenia zawodowego w uniwersytecie.
  • Edukacja elit XXI wieku.
  • Antyczny, średniowieczny i renesansowy ideał uniwersytetu.
  •  Idealny uniwersytet według Russela C. Ackoffa.
  • Czy klasyczny ideał uniwersytetu jest wciąż aktualny?

Więcej informacji na: http://jacko.econ.uj.edu.pl/Inne/konf/15ideal/1.htm