|
William Horton Designing Web-Based Training
E-edukacja w ośrodkach akademickich oraz szkolenia w ramach e-learningu korporacyjnego są płaszczyznami nieustannego rozwoju. Książka Designing Web-Based Training to kompendium wiedzy z zakresu szkoleń opartych o sieć (Web Based Training -WBT) i obowiązkowa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką.
William Horton prezentuje czytelnikom wszelkie aspekty WBT. Rozpoczyna od historii WBT i przedstawienia ewaluacji tego typu szkoleń. Wymienia także szereg możliwych zastosowań oraz technik WBT. Horton przedstawia zarówno możliwości organizacji kursów internetowych, stymulowania uczestników do czynnego uczestnictwa w szkoleniach, jak również omawia rodzaje testów i ćwiczeń oraz metody pracy grupowej. Publikację zamyka próba opisania możliwych dróg rozwoju WBT. Książka ta jest solidną encyklopedią szkoleń internetowych, zaprezentowaną na ponad 600 stronach.
|
William Horton, Katherine Horton E-learning Tools and Technologies
E-learning Tools and Technologies to jedna z najnowszych publikacji wydanych wspólnie przez Wiley i William Horton Consulting. Autorzy w sposób kompleksowy ujmują problematykę współczesnego e-learningu, najnowszych technologii i narzędzi zdalnego nauczania. Książka adresowana jest do szerokiego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami - od nauczycieli i metodyków nauczania online, poprzez managerów projektów e-edukacyjnych i informatyków, po studentów, będących odbiorcami e-oferty uczelni. Zagadnienia opisane są w sposób wyczerpujący. William i Katherine Horton przedstawiają narzędzia i technologie, infrastrukturę techniczną i oprogramowanie systemowe potrzebne dla e-learningu, platformy LMS, LCMS, jak również platformy wirtualnych kampusów, narzędzia do wspólnej pracy oraz tworzenia wsadu dydaktycznego i multimediów. Obszerną publikację kończą spostrzeżenia autorów nt. kierunków rozwoju globalnego e-learningu.
Gdzie kupić?
Powyższe publikacje można nabyć w księgarniach internetowych, m.in.:
|
International Journal of Interactive Technology and Smart Education
The International Journal of Interactive Technology and Smart Education (ITSE) jest multidyscyplinarnym magazynem akademickim, promującym innowacje, systemy skupione na użytkowniku oraz wdrażanie rozwiązań HCI (Human Computer Interactions) w technologii i edukacji. Propaguje on również łączenie rozwiązań i ciągłą ewaluację procesu rozwoju systemów w miejsce oceny jedynie końcowego efektu prac. Łącząc te specjalistyczne dziedziny, magazyn ma na celu wypełnienie luki informacyjnej w zakresie technologii interaktywnych i edukacyjnych.
Dla potrzeb magazynu SMART definiuje się jako: Technology that is Sensitive, Manageable, Adaptable and Responsive.
Magazyn wydawany jest cztery razy w roku: w lutym, maju, sierpniu i listopadzie.
Osoby zainteresowane zamieszczeniem swoich artykułów w magazynie powinny zapoznać się z informacjami dla autorów umieszczonymi na stronie www.troubador.co.uk/itse. www.troubador.co.uk/itse.
|
|
Knowledge Management to magazyn od kilku lat obecny na europejskim rynku, cieszący się dobrą renomą wśród praktyków i teoretyków zarządzania wiedzą, jest chyba jednym z najbardziej opiniotwórczych i poważanych w tym środowisku periodyków. Tworzony jest przez grono doświadczonych menedżerów oraz profesorów uznanych za światowe autorytety w dziedzinie zarządzania wiedzą. W każdym niemal wydaniu Knowledge Management można znaleźć nowatorskie ujęcie wybranych tematów z zakresu zarządzania wiedzą, ciekawe badania naukowe czy - wprawdzie dość krytyczne, acz miarodajne - recenzje najnowszych pozycji z literatury tego tematu.
Bieżący numer w szczególny sposób koncentruje się na problematyce przywództwa w perspektywie zarządzania wiedzą. Artykuły Leading by example czy A knowledge-conscious curriculum wyjaśniają, co oznacza być liderem z perspektywy zarządzania wiedzą, wskazują na pewne charakterystyczne cechy świadomych wartości oraz istoty wiedzy liderów. Wypowiedzi uznanych przywódców zarządzania wiedzą, takich jak, Bob Buckman czy Victor Newman, zwracają z kolei szczególną uwagę na klimat i kulturę organizacyjną, jaka stymuluje procesy zarządzania wiedzą, a zwłaszcza dzielenie się wiedzą w organizacji. Rebecca Cavalot, rozmawiając z nimi, stara się poznać sposób, w jaki efektywne przywództwo w zarządzaniu wiedzą staje się kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności organizacji i jej skutecznej strategii, stawiającej ją zawsze o krok przed konkurentami. Wśród istotnych cech przywódczych Buckman wymienia m.in. pewność siebie, pozwalającą liderowi nie tylko obdarzać współpracowników pełnym zaufaniem, ale przede wszystkim być otwartym i akceptować ich pomysły.
Aby sprostać nowym wyzwaniom gospodarczym i społecznym, tworzone są coraz częściej specjalistyczne programy kształcące liderów. Wśród nich można znaleźć także programy skoncentrowane na kreowaniu cech przywódczych wspierających zarządzanie wiedzą w organizacji i ułatwianie rozwoju kultury dzielenia się wiedzą. W związku z tym wizerunek lidera-supergwiazdy zastępowana jest obrazami lidera-nawigatora czy lidera-partnera, bądź też członka zespołu. Czy istniejące programy dydaktyczne są adekwatne do tego zmieniającego się modelu przywództwa? Jakie czynniki powinien uwzględnić, czy też jakie pytania powinien zadawać sobie przywódca świadomy wartości wiedzy dla organizacji? Co powinien robić lider pragnący budować w swojej organizacji kulturę dzielenia się wiedzą? Na te i podobne pytania można szukać odpowiedzi właśnie we wspomnianym artykule A knowledge conscious curriculum
Wśród innych pozycji prezentowanych w ostatnim numerze KM nie sposób pominąć raportu dotyczącego strategii wyszukiwania oraz przyszłości korporacyjnych wyszukiwarek. Przedstawia on m.in. wyniki badań prowadzonych przez Ark Group (wydawcę Knowledge Management) wśród 1000 dyrektorów informatycznych oraz knowledge managerów. Główną konkluzją płynącą z całego raportu może być stwierdzenie, iż przyszłość należy do tzw. search-derivative applications, stanowiących niejako platformę dla wszystkich korporacyjnych rozwiązań biznesowych.
Poza niewątpliwie interesującymi artykułami czy wynikami badań, w każdym z numerów Knowledge Management czytelnik znajdzie stałe kolumny poświęcone najnowszym informacjom dotyczącym problemów zarządzania wiedzą (pochodzącym z różnych firm), prezentacji sylwetek ciekawych osób zajmujących się szeroko pojętym zarządzaniem wiedzą oraz recenzje książek.
Zachęcamy do lektury!
|
|
Jakob Nielsen Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych Wydawnictwo Helion Warszawa 2003
Funkcjonalność rządzi siecią, a trzy najważniejsze postulaty kreowania serwisów internetowych to: prostota, funkcjonalność i ergonomia.
Jakob Nielsen, światowej sławy autorytet w dziedzinie funkcjonalności witryn internetowych, w swoim podręczniku projektowania dzieli się z nami całą swoją wiedzą i doświadczeniem - począwszy od projektowania treści i stron, aż po projektowanie nawigacji. Nielsen podaje dokładne wskazówki, jak w każdej sytuacji dotrzeć do każdego użytkownika sieci.
Tematy omówione w książce to: projektowanie: stron i witryn WWW, opracowywanie treści przeznaczonych do zamieszczenia w internecie lub intranecie, także tych przeznaczonych dla użytkowników niepełnosprawnych oraz dla publiczności międzynarodowej. Autor stara się również pokazać, na co reagują internauci i jak na to odpowiadać.
|
Tara Calishain Rael Dornfest 100 sposobów na Google Wydawnictwo Helion Warszawa 2003
Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa Google dostarcza dziennie średnio 150 milionów wyników wyszukiwania. Oprócz najczęściej wykorzystywanego wyszukiwania stron WWW posiada ona całą gamę
dodatkowych funkcji, z których przeciętny użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy. 100 sposobów na Google to książka, która nie tylko pozwoli na korzystanie z narzędzi wyszukiwania szybciej i skuteczniej. Dzięki tej publikacji można się dowiedzieć, jak wykorzystywać potencjał Google we własnych programach i innych zastosowaniach.
Książka przedstawia między innymi:
- podstawy formułowania skutecznych zapytań,
- wyszukiwanie z uwzględnieniem języka i daty utworzenia strony,
- usługi specjalne i serwisy Google, takie jak np. katalog, grupy dyskusyjne, wyszukiwanie grafiki, wiadomości, Froogle,
- korzystanie z dodatkowych usług Google za pomocą aplikacji,
- pisanie aplikacji z użyciem GoogleAPI,
- pozycjonowanie stron WWW w Google,
- korzystanie z systemu reklamowego AdWords.
|
|
Dobre obyczaje w kształceniu akademickim, K. Kloc, E. Chmielecka (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2004
W ostatnich latach powszechne stały się apele polskiego środowiska akademickiego o powrót do dobrych obyczajów w kształceniu i badaniach. Dostrzeżono, że wartości akademickie zostały zagrożone - w przeszłości przez wpływy ideologiczne, współcześnie zaś - przez nadmierną komercjalizację edukacji wyższej.
Wspomniane wyżej zagrożenia środowiska akademickiego przyczyniły się do zorganizowania w dniach 20-21 maja 2004 r.
przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych konferencji (stanowiącej podsumowanie cyklu seminariów
prowadzonych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie). Publikacja Dobre obyczaje w kształceniu akademickim
jest jej owocem. Złożyły się na nią referaty wygłoszone w Akademii Ekonomicznej w Krakowie przez przedstawicieli uczelni państwowych (profesorów i studentów) - zarówno uniwersytetów, jak i akademii ekonomicznych, rolniczych, wychowania fizycznego i in.) oraz niepaństwowych. Zebrano je w trzech częściach tematycznych, poświęconych kolejno: etosowi akademickiemu, postawom absolwentów studiów ekonomicznych oraz dobrym i złym obyczajom w kształceniu akademickim. Ostatnią część stanowi zapis dyskusji panelowej zatytułowanej Po co ekonomiście filozofia?
Poruszana tematyka jest szczególnie ważna dla prawidłowego funkcjonowania całego współczesnego środowiska akademickiego i świadczy o tym, że nie jest ona obojętna jego przedstawicielom. Wręcz przeciwnie - publikacja ta jest świadectwem wielkiej troski (zarówno wykładowców, jak i studentów) o pielęgnowanie wartości i zasad, które kierują (bądź powinny kierować) życiem wspólnoty akademickiej.
Prace nad stworzeniem kanonu dobrych obyczajów w kształceniu akademickim nadal trwają, zmierzając do zahamowania nieustannie postępującej erozji etosu akademickiego. Miejmy nadzieję, że działania te staną się codzienną praktyką polskich akademików.
Publikacja w formie do wydruku (pdf) jest dostępna na stronie: www.fundacja.edu.pl.
|
Accreditation and Evaluation in the European Higher Education Area, S. Schwarz, D. F. Westerheijden (red.), Kluwer Academic Publisher, Dordrecht 2004
W książce zaprezentowano szczegółowy raport na temat rozwoju akredytacji i systemu oceny w 20 krajach europejskich. Autorzy opracowań zawartych w książce to eksperci w tej dziedzinie - stworzyli wnikliwe analizy stanu akredytacji w swoich krajach. Redaktorzy publikacji,
wzbogacili je o streszczenie opisujące główne trendy oraz podobieństwa i różnice występujące w Europie.
Publikacja przedstawia proces rozwoju akredytacji, który staje się głównym mechanizmem sterującym szkolnictwem wyższym w całej Europie. O wyjątkowości książki świadczy zamieszczenie w niej analizy działania sił prowadzących do rozprzestrzenienia się różnych modeli akredytacji w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego. Czytelnicy mogą również zapoznać się z najnowszym obrazem stanu akredytacji w Europie. Zdobędą wiedzę na temat ewolucji systemów akredytacji i oceny oraz realistyczne prognozy możliwości współpracy europejskiej w tym zakresie.
Książkę można nabyć w księgarniach internetowych, m.in.: Springer http://www.springeronline.com oraz Amazon.com http://www.amazon.com.
|
|
Edukacja ustawiczna w szkołach wyższych
- od idei do praktyki R. Góralska, J. Półturzycki (red.), Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Płock-Toruń 2004
Jest to najnowsza publikacja z serii Biblioteka Edukacji Dorosłych wydawanej przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne. Tom zawiera pracę przygotowane na XII Toruńską Konferencję Dydaktyczną Idea edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym (listopad 2003). W publikacji znajdziemy 35 tekstów opracowanych przez autorów z siedmiu uniwersytetów i siedmiu szkół wyższych. Poruszają one aktualny dla środowiska akademickiego problem badawczy, jakim jest relacja między edukacją ustawiczną a szkolnictwem wyższym. Treść opracowania podzielona została na pięć części tematycznych dotyczących: podstaw teoretycznych i tendencji rozwojowych edukacji ustawicznej, doświadczeń praktyki akademickiej edukacji ustawicznej w kraju oraz za granicą, kształcenia permanentnego nauczycieli i zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji ustawicznej. Zebrany materiał to próba przedstawienia możliwości realizacji idei edukacji ustawicznej w praktyce oraz podsumowania jej teoretycznych podstaw.
Książka skierowana jest głównie do środowiska akademickiego, praktyków oraz teoretyków edukacji ustawicznej.
|
Adults in Higher Education R. Mark, M. Pouget, E. Thomas (red.), Wydawnictwo Peter Lang, Oxford 2004
Publikacja prezentuje rezultaty badań przeprowadzonych przez uczestników projektu ALPINE - Adults Learning and Participating in Education (Kształcenie i uczestnictwo w edukacji dorosłych). Projekt poświęcony jest zwiększającej się ofercie edukacyjnej europejskich uniwersytetów, skierowanej do osób dorosłych.
Książka rozpoczyna się opisem prowadzonej obecnie debaty nad rosnącą liczbą osób zainteresowanych kształceniem wyższym, a także identyfikuje główne punkty europejskiej polityki edukacyjnej w tym zakresie. W dalszej części publikacji znajdziemy wypowiedzi dwudziestu doświadczonych praktyków edukacji dorosłych z różnych krajów Europy, którzy podjęli się opisu stanu andragogiki w ich krajach. Książkę kończą dwa rozdziały zawierające analizę i podsumowanie tego, jedynego jak dotąd w Europie i największego, przeglądu sytuacji kształcenia dorosłych w różnych krajach.
|
|
ElearnExpo, 25-26 stycznia, Paryż, Palais des Congres, Francja
The eLearnExpo Managment Team organizuje coroczną konferencję poświęconą zagadnieniom edukacji elektronicznej. Od kilku lat spotkania te gromadzą nie tylko europejskich specjalistów, ale również zainteresowane e-learningiem osoby z całego świata.
Nadrzędnym celem konferencji jest zaprezentowanie międzynarodowej społeczności rozwiązań i inicjatyw z zakresu e-learningu w formie dyskusji panelowych, wystaw oraz warsztatów.
Korporacje takie jak Daimler Chrysler, Ashridge, l'EDHEC, Phones4U, Emirates Airline, Nestlé i the Belgian Post Office zaprezentują wykorzystywane przez siebie rozwiązania e-learningowe, stosując metodę studium przypadku. Dyskusje panelowe prowadzone będą wielotorowo, tematyka zaś dotyczyć będzie aktualnych problemów e-learningu w Europie i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem strategii hybrydowego kształcenia oraz przyszłości IT w edukacji.
Podczas konferencji przedstawione zostaną nieopublikowane wyniki badań e-learningu prowadzone we Francji, Wielkiej Brytani, USA oraz przez Komisję Europejską.
Więcej informacji: http://195.166.37.12/ite-group/infrastructure/e-learnexpo/index.htm.
|
Learning Technologies 2005, 26-27 stycznia, Olympia 2, Londyn, Wielka Brytania
Jest to jedno z najważniejszych w Europie wydarzeń dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Konferencja gromadzi specjalistów z różnych branż, m.in. HR, IT oraz osoby zajmujące się zarządzaniem wiedzą w organizacjach wdrażających e-learning.
Program konferencji porusza tematykę zarządzania nowoczesną organizacją z wykorzystaniem technologii informatyczno-komunikacyjnych.
Treść wystąpień koncentrować się będzie wokół kilku głównych obszarów tematycznych obejmujących m.in przyszłe kierunki rozwoju, efektywne nauczanie i rozwój, strategie wykorzystywania technologii itp.
Więcej informacji:
http://www.learningtechnologies.co.uk/conference/conference.cfm.
|
Web Based Communities 2005, 23-25 luty, Algarve, Portugalia
International Association for Development of the Information Society organizuje międzynarodową konferencję, podejmującą najbardziej aktualne kwestie związane z tworzeniem się społeczności korzystających z wirtualnej komunikacji.
Przewodnie tematy konferencji to: historia, ideologia, struktura oraz przyszłość wirtualnych społeczności; uwarunkowania transformacji socjologicznej jednostki i grupy w społeczeństwie informacyjnym; media cyfrowe i nowe technologie oraz ich społeczne wykorzystanie - telepraca, telemedycyna, wirtualna edukacja; rozwój i rozprzestrzenianie się wykorzystania wirtualnych społeczności w businesie.
Więcej informacji: www.iadis.org/WBC2005.
|
|
Strategia Lizbońska a możliwości budowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce,
17 grudnia 2004, Kraków
Konferencja organizowana jest przez Zarząd Krajowy i Radę Naukową Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, przy współpracy z Katedrą Ekonomii Uniwersytetu Jagiellońskiego i Katedrą Polityki Gospodarczej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ma ona na celu upowszechnienie idei Strategii Lizbońskiej w zakresie budowania gospodarek opartych na wiedzy w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Podczas konferencji zostanie dokonana analiza i ocena Strategii w świetle nowej rzeczywistości, związanej z wejściem naszego kraju do Unii Europejskiej - zebrani skupią się nad warunkami jej realizacji oraz przebiegiem i postępami tego procesu. Efektem spotkania będzie sformułowanie wniosków dla zmian w Strategii oraz poinformowanie o nich mediów, polityków, urzędników państwowych i naukowców zajmujących się tą dziedziną, a także publikacja pokonferencyjna poświęcona analizowanym zagadnieniom.
Więcej informacji: www.pte.pl/gow.
|
Dni Wiedzy Zarządzanie Projektami i Marketing,
7-8 grudnia 2004, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
To kolejna z cyklu kilkudniowych konferencji, których zadaniem jest przybliżenie studentom Szkoły Głównej Handlowej wiedzy dostępnej w poszczególnych sekcjach wortalu edukacyjnego www.centrumwiedzy.edu.pl. Atutem tych spotkań są wystąpienia wybitnych praktyków i teoretyków działalności gospodarczej, którzy dzielą się doświadczeniami z danej dziedziny. Wykłady zaprezentowane podczas konferencji grudniowej będą miały formę warsztatów - po krótkim wstępie teoretycznym uczestnikom zaprezentowane zostaną do wspólnego przedyskutowania studia konkretnych przypadków. Ich tematyka oscylować będzie wokół zagadnień, takich jak: Zarządzanie komunikacją w projekcie. Możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych; Planowanie strategiczne a operacyjne czy Badania lanserów.
Wśród uczestników konferencji rozlosowane zostaną nagrody m.in. książki ekonomiczne, ponadto będzie możliwość otrzymania publikacji oraz raportów od firm biorących udział w konferencji.
Więcej informacji na stronie: www.centrumwiedzy.edu.pl/dni.
|
5th International Conference on Practical Aspects of Knowledge Management (PAKM2004),
2-3 grudnia 2004, Wiedeń, Austria
Konferencja poświęcona jest zintegrowanemu podejściu do rozwiązań z zakresu zarządzania wiedzą.
Głównymi tematami poruszanymi na konferencji będą: budowanie i utrzymywanie zasobów wiedzy; współpraca i dzielenie się wiedzą; pozyskiwanie i zachowywanie wiedzy; wykorzystywanie wiedzy; rozwój nowej wiedzy; pomiar zasobów wiedzy.
Organizatorem konferencji jest Departament of Knowledge Engineering Uniwersytetu Wiedeńskiego.
Szczegółowe informacje: www.dke.univie.ac.at/pakm2004.
|
The First International Conference on Knowledge Management in Asia Pacific (KMAP 2004),
7-8 grudnia, Taipei, Taiwan
Zrozumienie szerokiego kontekstu, w jakim funkcjonują organizacje wydaje się zagadnieniem kluczowym dla stworzenia efektywnego systemu zarządzania wiedzą, zwłaszcza w wymiarze międzynarodowym. Powodzenie inicjatyw z tego zakresu niewątpliwie zależy od uwzględnienia problemów zarządzania wiedzą w polityce rządowej, kultury narodowej, specyfiki biznesu itp. Celem KMAP 2004 jest skonfrontowanie różnych punktów widzenia - praktyków, naukowców oraz decydentów, a także przedyskutowanie uwarunkowań organizacyjnych, branżowych, narodowych oraz ogólnoświatowych krytycznych dla rozwoju zarządzania wiedzą. Organizatorzy wierzą, że połączenie różnych środowisk i perspektyw będzie stymulowało proces kształtowania nowych kierunków w badaniach i praktyce zarządzania wiedzą.
Szczegóły: www.im.ntu.edu.tw/kmap2004.
|
4th Annual Advanced taxonomy design and application, 31 stycznia-2 lutego 2005, Wielka Brytania
Wykłady konferencyjne oraz planowane warsztaty skierowane są do osób pragnących dokładnie, krok po kroku, zapoznać się z problematyką taksonomii - jej projektowania oraz aplikacji. Dzięki licznym studiom przypadków oraz prezentacji najlepszych praktyk (m.in. The World Bank Group, CMS Cameron, McKenna, The ILO Library, NHBC, RWEnpowerOne i in.) uczestnicy konferencji poznają zasady tworzenia ram taksonomii uwzględniających przepływ wiedzy w organizacji oraz wykorzystywanie repozytoriów wiedzy. Dowiedzą się, w jaki sposób zintegrować ogólnokorporacyjną taksonomię z architekturą informatyczną czy dokonać transformacji taksonomii funkcjonalnej w taksonomię domenową.
Szczegółowe informacje: www.ark-group.com/home/events.
|
3rd Annual Evolving your intranet into a corporate portal, 18-21 stycznia 2005, Londyn, Wielka Brytania
Konferencja dotyczyć będzie problemów transformacji wewnętrznych statycznych systemów informatycznych w dynamicznym środowisku pracy.
Szczegółowe informacje: www.ark-group.com/home/events.
|
Developing a knowledge-sharing culture, 26-28 stycznia 2005, Londyn, Wielka Brytania
Tematyka konferencji koncentruje się na strategiach podniesienia wyników biznesowych organizacji poprzez poprawę wymiany wiedzy w organizacji.
Szczegółowe informacje: www.ark-group.com/home/events.
|
Encouraging and maintaining a knowledge sharing culture, 21-23 lutego 2005, Sydney, Australia
Problematyka zwiększenia innowacyjności organizacji, a zarazem jej efektywności i wydajności znajduje się obecnie w centrum zainteresowania praktyków zarządzania wiedzą. Celem niniejszej konferencji jest dyskusja nad rolą i specyfiką kultury organizacyjnej wspierającej ten proces, a także wskazanie sposobów wykreowania takiej kultury w organizacjach.
Szczegółowe informacje: www.ark-group.com/home/events.
|
|
Transformacja koncepcji edukacyjnych wobec idei jedności europejskiej, konferencja online, 1-15 lutego 2005, Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie
Konferencja o charakterze debaty internetowej zostanie zorganizowana w ramach projektu badawczego w Wyższej Szkole Lingwistycznej w Częstochowie. Tematyka konferencji koncentruje się wokół takich problemów badawczych jak: jakość edukacji w świetle wielorakich wyzwań i tendencji jednoczącej się Europy; znaczenie współpracy europejskich środowisk akademickich w rozwiązywaniu problemów współczesnej oświaty; miejsce edukacji w rozwoju tolerancji oraz kultywowaniu sensu odpowiedzialności za zachowanie pokoju, praw, zasad ekologicznych i ochronę dziedzictwa kulturowego; nowe paradygmaty w badaniach edukacyjnych; kompetencje nauczyciela w nowoczesnej szkole; szkolnictwo na odległość; modernizacja i innowacyjność procesu dydaktycznego w jednoczącej się Europie; rozwiązania edukacyjne zmierzających do uniwersalności programów kształcenia w Europie; formy współpracy między pedagogami z różnych krajów europejskich; odkrywanie impulsów dla nowoczesnego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli.
Więcej informacji:
http://www.wsl.edu.pl.
|
Vocational education and training, developning skills for global economy, 13-18 lutego 2005, Manchester, Wielka Brytania
Międzynarodowe seminarium przygotowane przez British Council, przeznaczone jest dla pracowników sektora edukacyjnego zajmujących się kształceniem zawodowym. Celem seminarium jest przedstawienie obecnego stanu sektora edukacji zawodowej w świetle wyzwań globalnej gospodarki. W kontekście założenia, iż kluczowym czynnikiem wpływającym na wzrost ekonomiczny jest elastyczny i wysoko wykwalifikowany kapitał ludzki poruszane będą zagadnienia takie jak: wpływ globalizacji na kształt i potrzeby sektora edukacji zawodowej, zapewnienie jakości kształcenia zawodowego, jego akredytacji i standardów, zdefiniowanie potrzeb szkoleniowych oraz metod szkolenia pracowników wobec wyzwań globalnej gospodarki.
Więcej informacji:
http://www.britishcouncil.org/seminars-education-0450.
|
|
XVII seminarium z cyklu Prawo Komputerowe - Zmiany w systemie komunikacji elektronicznej - kierunki rozwoju, bariery,
finansowanie 7 grudnia 2004, Warszawa, Centrum Bankowo-Finansowe, ul. Nowy Świat 6/12
Niezwykle szybkie zmiany technologiczne zachodzące w telekomunikacji, teleinformatyce oraz w mediach elektronicznych oraz błyskawiczny rozwój i upowszechnienie zupełnie nowych środków komunikacji elektronicznej, a co za tym idzie pojawienie się nowych rynków - postawiły nowe wyzwania przed regulacjami prawnymi. Na naszych oczach powstaje zupełnie nowy system regulacji prawnych komunikacji elektronicznej. Podobnie jak procesy rynkowe, także przemiany regulacyjne - w tym demonopolizacja i liberalizacja rynków - nie przebiegają w sposób bezproblemowy. Prawo nie zawsze nadąża za szybkimi zmianami otoczenia ekonomicznego i społecznego, dotychczasowe regulacje dotyczyły oddzielnych obszarów telekomunikacji, mediów elektronicznych i teleinformatyki, niektóre sfery - jak np. internet - nie były dotąd niemal wcale regulowane. Najnowsze już istniejące oraz tworzone regulacje muszą uwzględniać zjawiska konwergencji różnorodnych dziedzin komunikacji elektronicznej, a tymczasem pojawiają się dylematy dotyczące nawet tak podstawowych zagadnień, jak cele regulacji.
Powyższym, niezwykle interesującym, kwestiom poświęcona jest XVII edycja seminarium Prawo Komputerowe, pod tytułem
Zmiany w systemie komunikacji elektronicznej - kierunki rozwoju, bariery, finansowanie. W trakcie seminarium zaproszeni specjaliści - analitycy rynku mediów elektronicznych, telekomunikacji i teleinformatyki oraz prawnicy zajmujący się tymi zagadnieniami - przedstawią zarówno aspekty regulacyjne, jak i ekonomiczne sfery komunikacji elektronicznej.
Więcej informacji na
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2004/prawo_komputerowe5.
|
Strefa bezpieczeństwa - Bezpieczeństwo w dużej organizacji 14 grudnia 2004, Warszawa, Hotel Sheraton
Bezpieczeństwo teleinformatyczne stało się kwestią o nadrzędnym znaczeniu dla każdej większej firmy czy instytucji.
W dużych organizacjach na świecie coraz powszechniejsze staje się stanowisko CSO (Chief Security Officer) - osoby, która nadzoruje i koordynuje całość działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w firmie czy instytucji. Niekiedy CSO staje się - wzorem CIO - członkiem zarządu.
W Polsce wciąż jeszcze osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo teleinformatyczne związane są ściśle z działem informatyki w firmie, a kwestie bezpieczeństwa teleinformatycznego i fizycznego pozostają rozdzielone. Można jednak sądzić, że ta sytuacja ulegnie zmianie.
Konferencja ma być spotkaniem tych wszystkich, którzy albo pełnią już dzisiaj funkcję CSO, albo starają się o jej objęcie. Będziemy poruszać zagadnienia dotyczące roli CSO w firmie, możliwości i narzędzi jego działania oraz technologicznego wsparcia, jakim dysponuje CSO. Wiele miejsca w programie konferencji zajmują kwestie dotyczące praktycznych aspektów zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego w dużej organizacji.
Więcej informacji na
http://www.computerworld.pl/konferencje/strefa/.
|
Systemy dla przedsiębiorstw 2004 14-15 grudnia 2004, Warszawa, Centrum Wystawiennicze EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/14
Systemy dla przedsiębiorstw to przegląd produktów dostępnych na rynku informatycznym, niezbędnych do efektywnego funkcjonowania oraz nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem (niezależnie od reprezentowanej branży).
Zakres tematyczny spotkania obejmuje szereg technologii teleinformatycznych stosowanych współcześnie w codziennej działalności polskich firm i instytucji. Omawiane będą platformy sprzętowe i systemowe oraz aplikacje wspierające funkcjonowanie firmy.
Konferencja przeznaczona jest dla: osób odpowiedzialnych za selekcję oraz zakup nowych produktów i technologii; projektowanie, budowę i rozwój systemów teleinformatycznych: szefów działów informatyki, kierowników projektów, pracowników działów integracji, projektantów, inżynierów systemowych oraz szerokiego kręgu firm wykorzystujących omawiane technologie sieciowe: branży informatycznej, bankowej i finansowej, przemysłu, telekomunikacji, ubezpieczeń oraz administracji.
Więcej informacji na
http://www.sdp2004.pl/pl/index.php?page=index.
|
DataBaseCon 2005 - Najnowsze Rozwiązania Bazodanowe 18-19 stycznia 2005, Warszawa, Radisson SAS Centrum Hotel, ul. Grzybowska 24
Konferencja DataBase Con 2005 będzie przeglądem najnowszych rozwiązań bazodanowych. Jest to największa tego typu
impreza w Polsce, skierowana do osób profesjonalnie zajmujących się bazami danych. Planowana tematyka obejmie zagadnienia
związane z systemami baz danych, a w szczególności tendencje w rozwoju i nowe możliwości dostępnych rozwiązań.
Obecnie rozwiązania typu Data Mining, bazy danych open source i hurtownie danych znajdują coraz większe zastosowanie w administracji lokalnej oraz logistyce.
Konferencja przeznaczona jest dla osób odpowiedzialnych za selekcję oraz zakup nowych produktów i technologii, kierowników projektów, programistów i analityków.
Więcej informacji na
http://konferencje.software.com.pl/database/pl/index.php.
|
II Konferencja Naukowa Systemy i technologie informatyczne w gospodarce turystycznej i logistyce
Konferencja krajowa z udziałem gości zagranicznych
20-21 stycznia 2005 roku, Bydgoszcz
Tegoroczna konferencja jest kontynuacją działań WPSTiH na rzecz współpracy pomiędzy szeroko rozumianą branżą informatyczną, środowiskami naukowymi z zakresu informatyki i telekomunikacji a branżą turystyczną. W tym roku zakres tematyczny został poszerzony o zagadnienia dotyczące systemów informatycznych w logistyce i transporcie. Organizatorzy konferencji mają nadzieję, że uczyni to konferencję bardziej kompletną pod względem rozważań nad ogólnie rozumianym transferem nowych technologii z sektora naukowego do informatyki stosowanej. Ambicją WPSTiH jest, aby konferencja stała się tradycyjnym spotkaniem twórców i użytkowników systemów informatycznych.
Tematyka konferencji obejmuje:
- Prezentację rozwiązań informatycznych stosowanych obecnie w gospodarce turystycznej;
- Wymianę doświadczeń środowisk naukowych i organizacji działających na rzecz informatyzacji gospodarki;
- Ocenę stanu obecnego informatyzacji gospodarki turystycznej w Polsce i krajach Unii Europejskiej;
- Analizę kierunków rozwoju systemów informatycznych dla turystyki;
- Bezpieczeństwo informatyczne;
- E-biznes;
- Systemy informatyczne w logistyce i transporcie.
Więcej informacji na
http://www.tih.pl/konferencja_sit.
|
VII seminarium z zakresu składowania i archiwizacji Digitalizacja archiwów i bibliotek
18 stycznia 2005, Warszawa
Działalność tradycyjnych archiwów i bibliotek znajduje się obecnie pod silnym wpływem nowoczesnych technologii oraz globalizacji dostępu do informacji i wiedzy.
Żywiołowy rozwój technik cyfrowych, umożliwiających z jednej strony przechowywanie i duplikowanie treści, a z drugiej nieograniczony dostęp do nich, stawia ogromne wyzwania przed osobami decydującymi o roli i kierunkach rozwoju archiwów i bibliotek. Ponieważ podejmowane rozwiązania mają charakter długodystansowy, rośnie znaczenie stosowanych technologii i odpowiedzialność za właściwy ich wybór.
Konferencja poświęcona technologiom digitalizacji archiwów i bibliotek ma za zadanie pomóc w określeniu możliwości oraz przedstawić rozwiązania stosowane do przekształcenia formatów tradycyjnych do postaci cyfrowej.
Do udziału zachęcamy zarówno osoby decydujące o strategii digitalizacji, przygotowujące i opracowujące jej procesy oraz standardy, jak i odpowiedzialne za wdrożenia i prowadzenie projektów.
Więcej informacji na
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2004/dab.
|
Konferencja Telefon 112 - wdrażanie dyrektywy unijnej 26 stycznia 2005, Poznań, Securex
Zagrożenie to nagłe lub nieprzewidziane zdarzenie, wywołane siłami natury lub wynikające z działalności człowieka, zagrażające życiu ludności, mienia lub środowiska i które, w zależności od rozmiaru i charakteru, wywołuje bezpośrednio kryzys lub może prowadzić do jego wystąpienia.
Jedynie zastosowanie systemów teleinformatycznych (łączności i automatyki) może doprowadzić do skutecznego zarządzania informacją i efektywnego działania, a w efekcie stanowić narzędzie sprawnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi i ratownictwem w: policji, straży pożarnej, samorządzie, straży miejskiej, pogotowiu, obronie cywilnej, zakładach przemysłowych.
Seminarium organizowanego jako impreza towarzysząca Targom SECUREX 2005.
Odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Więcej informacji na
http://www.e-administracja.org.pl/konferencje/2004/112/index.php.
|
Seminarium Wykorzystanie Internetu w organizacji i realizacji szkoleń 27 stycznia 2005, Warszawa
Więcej informacji na http://www.cpi.com.pl.
|
Targi Komputer Expo 27-29 stycznia 2005, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki
Targi Komputer Expo to jedyna impreza informatyczna w Polsce, która prezentuje informatykę od strony zastosowań, daje możliwość bezpośredniej konfrontacji oferty firm z oczekiwaniami odbiorców - zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Zakres targów obejmuje m.in.: sprzęt komputerowy - przenośny sprzęt komputerowy, komputery osobiste, serwery, drukarki, kopiarki, skanery, monitory, materiały eksploatacyjne, akcesoria, oprogramowanie - systemowe i narzędziowe, wspomagające zarządzanie, oprogramowanie specjalistyczne, sieci, podzespoły i akcesoria, zasoby internetowe, fotografia i cyfrowa obróbka obrazu, telekomunikacja, DMS - zarządzanie dokumentami, gry komputerowe, edukacja, kino domowe, wydawnictwa branżowe. Kolejne dni tematyczne targów przebiegać będą pod hasłami: IT dla Biznesu, Szkoła Przyszłości oraz Dzień Oprogramowania Open Source.
Więcej informacji na http://www.komputerexpo.com.pl.
|
|
International Association for Development of the Information Society (IADIS)
IADIS jest międzynarodowym stowarzyszeniem, którego głównym celem jest wspieranie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Strona zawiera opisy wydarzeń - minionych i nadchodzących konferencji organizowanych przez stowarzyszenie, a także opis działalności IADIS. Na stronie zamieszczone są również informacje na temat warunków członkostwa w stowarzyszeniu.
Więcej szczegółów
http://www.iadis.org/what.asp
|
CAB - Collaboration Across Borders
CAB jest jednym z projektów MINERVA//SOCRATES, mających na celu zacieśnienie współpracy pomiędzy krajami europejskimi w zakresie ICT oraz e-learningu. Jego celem jest promowanie międzynarodowej współpracy środowiska akademickiego przez stworzenie sieci nauczycieli i forum studentów. Oba narzędzia służą wymianie poglądów, dzieleniu się doświadczeniami i ułatwieniu dyskusji z partnerami z innych krajów bez konieczności podróżowania. Autorzy projektu zachęcają do włączenia się w jego realizację.
Więcej szczegółów
www.cabweb.net.
|
Illinois Online Network
Wobec rosnącej popularności nauczania z wykorzystaniem internetu zwiększa się też zapotrzebowanie na wiedzę dotyczącą tej formy kształcenia, tak w zakresie jej organizacji, jak i metodyki. W Polsce dziedzina ta jest jeszcze na tyle "młoda", że nie tylko brakuje odpowiednich publikacji z tego zakresu, ale wręcz dopiero podejmowane są pojedyncze próby wypracowania założeń metodycznych dla procesu nauczania online. Dlatego praktycznie jedynym źródłem wiedzy są publikacje, a zwłaszcza serwisy internetowe uczelni zagranicznych, które prowadząc e-edukację od wielu lat, zdążyły już zgromadzić pewne doświadczenia i udostępnić ich opisy właśnie w internecie. Do takich miejsc niewątpliwie należy serwis Illinois Online Network, w którym można znaleźć wiele cennych informacji związanych z procesem przygotowania i prowadzenia kursów online.
Serwis dostępny jest pod adresem:
http://www.ion.illinois.edu/.
|
IEEE Computer Society Technical Committee
on Learning Technology (LTTC) http://lttf.ieee.org/
Przesłanką powołania LTTC był rozwój nowoczesnych technologii w edukacji, które mogą w ogromnym stopniu wpłynąć na poprawę jakości tego procesu. Celem LTTC jest działalność w zakresie technologii edukacyjnych (Learning Technology) i pomoc osobom zajmującym się wykorzystaniem ICT w edukacji.
Serwis LTTC jest interesującą bazą wiedzy oraz platformą kontaktów dla takich osób. Można w nim znaleźć najnowsze informacje z tej dziedziny, kalendarz zbliżających się wydarzeń oraz publikacje LTTC. Istnieje możliwość darmowego członkostwa w LTTC, zapisania się na lisy dyskusyjne i korzystania z forum.
Więcej
http://lttf.ieee.org/.
|
|
BiznesNet.pl to jeden z najdłużej działających polskich wortali e-biznesowych. Serwis prowadzony jest przez firmę BiznesNet S.A., która specjalizuje się w działalności informacyjnej, doradztwie biznesowym oraz realizacji szkoleń i konferencji. Firma prowadzi projekty z zakresu e-biznesu, czyli wspomagania biznesu informatyką i telekomunikacją.
BiznesNet S.A. współpracuje także z polskimi menedżerami, pomagając im podejmować decyzje i realizować plany, informując o rynkowych trendach, sprawdzonych strategiach, dostępnych narzędziach oraz działaniach konkurencji na polu biznesu elektronicznego.
Najważniejsze działy portalu to: eBiznes, zarządzanie wiedzą, bezpieczeństwo, telekomunikacja, technologie mobilne oraz internet. W serwisie dostępne są także informacje o konferencjach dotyczących e-biznesu, forum czytelników, baza informacji na temat zastosowań nowych technologii w biznesie (Wywiadownia), katalog firm, sklep internetowy oraz dział prezentujący i pozwalający na ściągnięcie oprogramowań związanych z biznesem elektronicznym (Download) i inne.
|
|
The Learning Citizen
Inicjatywa The Learning Citizen to internetowy portal tematyczny sponsorowany przez Komisję Europejską. Jednym z zadań portalu jest informowanie o możliwościach kształcenia ustawicznego w społeczeństwie opartym na wiedzy. Inne kierunki działania to gromadzenie informacji dotyczących nowoczesnych technologii, edukacji ustawicznej, przedsięwzięć i projektów, a także tworzenie sieci współpracy instytucji i jednostek, w celu stymulowania rozwoju edukacyjnych struktur społeczeństwa informacyjnego.
Na stronie znajdziemy m.in. opis projektu The Learning Citizen Cluster (LCC), aktualności, artykuły, listy dyskusyjne poruszające tematykę edukacji całożyciowej.
Więcej informacji: http://www.learningcitizen.net.
|
European Association for Education of Adults
Europejskie Stowarzyszenie Edukacji Dorosłych to instytucja skupiająca 100 organizacji z 34 krajów Europy, działających na płaszczyźnie edukacji ustawicznej. Działalność EAEA koncentruje się na kształtowaniu teoretycznych i badawczych aspektów polityki oświatowej dotyczących edukacji ustawicznej; wydawaniu publikacji i raportów badawczych; koordynacji współpracy międzynarodowej i realizacji projektów promujących edukację przez całe życie.
Więcej informacji:
http://www.eaea.org.
|
British Learning Association
BLA współtworzone jest przez British Association for Open Learning i The Forum for Technology and Training. Jest to niezależne forum skupione wokół idei wprowadzania do edukacji nowoczesnych technologii. Na stronach forum wiele uwagi poświęcono praktycznemu zastosowaniu IT w procesie nauczania w Wielkiej Brytanii i na świecie.
Więcej informacji:
http://www.baol.co.uk/.
|