|
Henryk Gurgul, Marcin Suder, Matematyka dla kierunków ekonomicznych, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
Prezentujemy nowe wydanie publikacji, którą mieliśmy okazję polecać Czytelnikom już w 2009 roku. Jej celem jest udzielenie wsparcia maturzystom, którzy przechodzą z etapu matematyki szkolnej do matematyki wykładanej na uczelniach. Autorzy rozpoczynają od powtórzenia i zebrania treści nauczanych w szkole średniej w rozdziale pierwszym pt. „Repetytorium”. W kolejnych rozdziałach omawiane są zagadnienia zgodne z ministerialnymi standardami nauczania matematyki na kierunkach ekonomii, finansów i bankowości, zarządzania i pokrewnych. Książka adresowana jest do maturzystów, ale może być również z powodzeniem wykorzystywana przez studentów wyższych lat studiów ekonomicznych.
|
Beata Glinka, Monika Kostera, Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
W publikacji zaprezentowano najnowsze tendencje i kierunki w naukach o zarządzaniu, analizowane i omawiane przez 31 autorów pracujących w polskich i zagranicznych instytucjach naukowych. Na jej treść składają się opisy współczesnych teorii (np. teorii aktora-sieci), ogólnoświatowych problemów (jak globalizacja), a także praktyk zarządzania i praktyk badawczych. Podręcznik składa się z 5 głównych części. Pierwsza odnosi się do współczesnego kontekstu organizowania, w szczególności relacji organizacji z otoczeniem, w drugiej przedstawiono różnorodność współczesnych organizacji (gmin, korporacji, małych przedsiębiorstw). Część trzecia analizuje społeczne i techniczne elementy organizacji, z kolei czwarta - współczesne trendy w zarządzaniu. Książkę zamyka rozdział poświęcony wybranym metodom badania organizacji.
Podręcznik adresowany jest do studentów studiów II stopnia nauk ekonomicznych i zarządzania.
|
Stanisław Sudoł, Nauki o zarządzaniu. Podstawowe problemy i kontrowersje, PWE, Warszawa, 2012
Nie wszystko, co wymyślili Amerykanie w zakresie zarządzania, jest dobre dla wszystkich krajów, a nie wszystko, co napisano w minionych latach w Polsce o naukach o zarządzaniu, nadaje się już tylko do muzeum pamięci - te słowa autora ze wstępu do publikacji są próbą nakłonienia czytelnika do zapoznania się z historią nauk o zarządzaniu, powstających już od lat teorii, hipotez i badań, do których często młodzi naukowcy mają konfrontacyjny stosunek. Na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń i badań naukowych, autor prezentuje rozwój i osiągnięcia nauk o zarządzaniu, odnosi się do etyki badacza, przedstawia paradygmaty i teorie.
Książka adresowana jest do pracowników naukowych i menedżerów, a także osób przygotowujących prace doktorskie i habilitacyjne.
|
|
Tomasz Hipsz, Firma w internecie. Poradnik subiektywny, Helion, Gliwice 2012
Prezentujemy publikację poświęconą wykorzystaniu internetu do rozwoju firmy, napisaną przez praktyka dzielącego się swoimi wieloletnimi doświadczeniami. Książka składa się z trzech rozdziałów omawiających planowanie, realizację i inicjację projektów internetowych. W pierwszym z nich poruszono m.in. takie zagadnienia jak wybór wykonawcy, definiowanie celów, ustalanie harmonogramu czy podział zadań. Rozdział drugi obejmuje kontrolę bieżącego przebiegu prac i przygotowanie serwisu do uruchomienia. W ostatnim, trzecim rozdziale autor skupia się na rozreklamowaniu serwisu, utrzymywaniu lojalności klientów i planowaniu przyszłości.
|
Jill Walker Rettberg, Blogowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
Polecamy publikację Blogowanie wydaną w ramach serii „Media cyfrowe”, poświęconej wpływowi mediów cyfrowych na społeczeństwo. Omawiana książka analizuje fenomen obecny we współczesnym internecie od około 10 lat i w różny sposób wpisujący się w naszą kulturę. Autorka uznaje blogi za część historii porozumiewania się i kultury pisanej, a także za symbol zmian, w rezultacie których widzowie i czytelnicy środków masowego przekazu przeszli od bycia jedynie odbiorcami do roli twórców. W książce prezentuje definicję i historię blogów, odnosi się m.in. do dziennikarstwa obywatelskiego i wykorzystania blogów przez firmy, ale również stara się przewidzieć przyszłe trendy w tym obszarze.
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych rozwojem społeczeństwa informacyjnego oraz wpływem mediów cyfrowych na jego rozwój.
|
|
Czesław Kupisiewicz, Dydaktyka, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012
Prezentujemy podręcznik wybitnego pedagoga-dydaktyka, prof. Czesława Kupisiewicza poświęcony dydaktyce. Jest to już trzynaste wydanie tego dzieła, wzbogacone o odniesienia do najnowszych metod nauczania, m.in. e-learningu. Książkę polecamy w szczególności młodym dydaktykom, którzy rozpoczynają swoją karierę w tym obszarze i chcą zapoznać się z procesem kształcenia, metodami badań dydaktycznych, rolą ucznia i nauczyciela oraz współczesnymi problemami szkoły. Ten klarowny i bogaty w treści podręcznik będzie im z pewnością pomocny.
|
Friedrich W. Kron, Pedagogika. Kluczowe zagadnienia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012
Jest to już siódme, uaktualnione i poszerzone wydanie niemieckiego podręcznika akademickiego, ale pierwszy przekład ukazujący się na polskim rynku wydawniczym. Książka uznawana jest przez polskich liderów pedagogiki za jeden z najważniejszych współcześnie podręczników humanistycznych, obejmujący kanon wiedzy pedagogicznej opisanej z perspektywy interakcjonistycznej, zarówno w zakresie antropologii, wiedzy o socjalizacji, teoriach wychowania czy organizacji.
Główne ogniwa publikacji tworzy pięć obszarów przedmiotowych: pojęcia podstawowe, proces socjalizacji, proces wychowania, instytucje pedagogiczne oraz podstawy naukowo-badawcze. Autor przeprowadza głęboką analizę kształtowania się znaczenia takich podstawowych pojęć pedagogicznych, jak enkulturacja, socjalizacja, wychowanie, działanie, kształcenie, rozwój, traktując przy tym pedagogikę jako refleksyjną naukę o wychowaniu, na którą wpływ mają także teorie socjologiczne i psychologiczne. F.W. Kron w swojej książce podkreśla także znaczenie trudnych problemów związanych z takimi zagadnieniami, jak autorytet, przywództwo, władza, przemoc, komunikacja i kompetencje, z którymi muszą uporać się m.in. środowiska wychowawcze.
Publikację można polecić nie tylko studentom kierunków pedagogicznych, ale także szeroko rozumianych nauk społecznych. Opisywana książka może także stanowić cenne kompendium wiedzy dla aktywnych zawodowo pedagogów - praktyków.
|
|
Mirosław Jarosiński, Nicholas Robinson (red.), Managing Course-Based Export/Import Projects. A Handbook for Teachers of International Business, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2012
Niniejsza publikacja to praktyczny przewodnik dla wykładowców, przybliżający zasady wykorzystania projektów eksportowo-importowych w nauczaniu biznesu międzynarodowego. Książka jest ciekawym studium przypadku nie tylko dla nauczycieli biznesu międzynarodowego w Polsce, ale także w innych europejskich ośrodkach akademickich. Zawiera ona bowiem szczegółowy opis projektu od momentu jego ustanowienia, poprzez poszczególne etapy realizacji, na procesie ewaluacji skończywszy. Celem strategicznym opisywanej inicjatywy INTERPARSE, realizowanej w myśl strategii learning by doing, było wykształcenie absolwentów, którzy będą w stanie samodzielnie prowadzić badania, planować i realizować projekty w zakresie międzynarodowego biznesu. Uczestnictwo w programie wyposażyło studentów w umiejętności i narzędzia niezbędne do skutecznego funkcjonowania w globalnej gospodarce czy handlu międzynarodowym oraz dostarczyło im wiedzy z zakresu najnowszych teorii zarządzania. Wartość dodaną publikacji stanowią załączone w aneksie przykłady dokumentów wykorzystywanych w projekcie: ankiet ewaluacyjnych, opisów projektu, wzorów kontraktu studenckiego i innych.
|
|
Web 2.0 - szanse i zagrożenia, 28-29 czerwca 2012 r., Poznań
Zapraszamy do udziału w Międzynarodowej Internetowej Konferencji Naukowej pt. Web 2.0 - szanse i zagrożenia, organizowanej przez Wyższą Szkołę Bezpieczeństwa w Poznaniu. Problematyka konferencji jest następująca:
- Internet a regulacje prawa autorskiego
- Web 2.0 - perspektywy i wyzwania
- Web 3.0 - perspektywy i wyzwania
- Wykluczenie cyfrowe a wykluczenie społeczne
- Książka tradycyjna czy e-book - perspektywy rynku wydawniczego
- Handel elektroniczny - szanse, zagrożenia i regulacje prawne
- Internet w kulturze - kultura w internecie
Konferencja odbędzie się w formie wirtualnej. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
|
Lektorat 2.0, 20 września 2012 r., Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Zapraszamy na konferencję metodyczną Lektorat 2.0 - E-learning w nauczaniu języków obcych na uczelniach wyższych organizowaną przez Studium Języków Obcych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Tematyka konferencji to zastosowanie technologii informatycznych oraz internetowych narzędzi komunikacyjnych w nauczaniu języków obcych w ramach lektoratów na uczelniach wyższych. Organizatorzy proponują następujące zagadnienia do dyskusji:
- Wykorzystanie platform e-learningowych w nauczaniu języków obcych
- Media społecznościowe w nauczaniu języków obcych
- Rozwój zawodowy nauczyciela w erze Web 2.0
- Nauczanie online a nauczanie tradycyjne - konflikt czy pokojowe współistnienie?
|
EDULEARN 12 International Conference on Education and New Learning Technologies, 2-4 lipca 2012 r., Barcelona, Hiszpania
W lipcu odbędzie się kolejna edycja konferencji EDULEARN - międzynarodowego wydarzenia skupiającego kilkuset delegatów z krajów całego świata. Organizatorzy proponują do dyskusji zarówno zagadnienia dotyczące edukacji (m.in. innowacji pedagogicznych, badań naukowych, projektów międzynarodowych oraz kwestii ogólnych tj. finansowych, prawnych, organizacyjnych), jak i technologii edukacyjnych. W ramach tego drugiego wątku poruszane są zagadnienia z obszaru e-learningu, oprogramowania, zarządzania treścią online.
|
|
Kreatywność i systemy inteligencji biznesowej, 20 września 2012 r., Katowice
W imieniu organizatorów zapraszamy na konferencję pt. „Kreatywność i systemy inteligencji biznesowej jako przedmiot badań ekonomicznych”.
Głównym celem spotkania jest wymiana myśli na temat miejsca ekonomii w kreatologii (interdyscyplinarnej wiedzy o twórczości) oraz zastosowań wiedzy kreatologicznej w praktyce gospodarczej (w tym: w zakresie budowania systemów inteligencji biznesowej). Podczas konferencji podjęta zostanie próba określenia zakresu zagadnień ekonomii kreatywności oraz powiązań pomiędzy nią a innymi obszarami kreatologii oraz zarządzania kreatywnością.
|
|
Społeczeństwo wiedzy. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 19 października 2012 r. Tarnobrzeg
Zapraszamy na konferencję, której celem jest przedstawienie aktualnej refleksji o społeczeństwie wiedzy oraz jego uwarunkowaniach społecznych i kulturowych. Dyskusje dotyczyć będą opisu-diagnozy społeczeństwa wiedzy (głównie w Polsce), roli edukacji, wiedzy w innowacyjności, a także korzyści, jakie może odnieść społeczeństwo oraz sektor przedsiębiorców w Polsce. Zakres tematyczny konferencji obejmuje: teoretyczne aspekty społeczeństwa wiedzy, problemy praktycznego zastosowania wiedzy, omówienie współczesnej roli edukacji i wykształcenia w społeczeństwie, nowe technologie, wykluczenie cyfrowe, transfer wiedzy do społeczeństwa/przedsiębiorstw, popularyzację wiedzy i nauki.
Spotkanie adresowane jest do przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych (w szczególności socjologów, psychologów, filozofów, antropologów kultury), a także praktyków.
|
|
Elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim, 8-10 października 2012 r., Wrocław
Informujemy, że odbędzie się kolejna, XI Konferencja z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami, która organizowana jest przez Katedrę Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego i pod patronatem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN.
Tematem przewodnim Konferencji jest elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Program spotkania obejmuje:
- zaprezentowanie wyników badań i doświadczeń,
- podjęcie dyskusji i wymianę myśli,
- wskazanie nowych obszarów badań.
Serdeczine zapraszamy!
|
Andragogiczny wymiar dorosłości, Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała
Serdecznie zapraszamy na seminarium realizowane w ramach cyklu pt. "Jesienne spotkania andragogiczne". Uczestnicy będą poszukiwać podczas dyskusji odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie są wyróżniki współczesnej dorosłości?
- Jak wpisują się w obecny model dorosłości praktyki edukacyjne?
- Czym jest uczenie się dla człowieka w okresie później dorosłości?
- Jak uczenie się modeluje poczucie tożsamości człowieka dorosłego?
- Czym jest dla człowieka wkraczającego w okres wczesnej dorosłości wymóg uczenia się przez całe życie?
- Z jakimi barierami musi radzić sobie uczący się dorosły?
Spotkanie adresowane jest do pracowników naukowych uczelni wyższych, studentów kierunków humanistycznych i społecznych, praktyków zajmujących się praktyką w zakresie edukacji osób dorosłych.
|
Mapa inwestycji w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego
Zachęcamy do zapoznania się z nowo powstałą interaktywną mapą ukazującą inwestycje poczynione w ostatnich latach w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego. Mapa pozwala na przeglądanie inwestycji w podziale na poszczególne województwa oraz według obszarów wiedzy (np. informatyzacja, obszar nauk ścisłych i przyrodniczych, infrastruktura sportowa). Można również korzystać z wyszukiwarki, aby przeanalizować inwestycje dla konkretnej uczelni wyższej. Mapa jest na bieżąco aktualizowana.
|
Gimnastyka słuchu
Zapraszamy do korzystania z ciekawego portalu e-learningowego, który pozwala na naukę kształcenia słuchu poprzez internet. Na stronie znajdują się działy tematyczne dotyczące dźwięków, interwałów, akordów oraz rytmów. Za pomocą ćwiczeń i testów użytkownik może uczyć się rozpoznawania dźwięków, śpiewać, analizować rytmy, korzystać z wirtualnego pianina. Serwis dostępny jest w języku polskim i angielskim. Powstał w wyniku realizacji projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
|
eSzkoła - Moja Wielkopolska
Informujemy, że Samorząd Województwa Wielkopolskiego w partnerstwie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej realizuje projekt „e-Szkoła - Moja Wielkopolska” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu w 105 szkołach województwa wielkopolskiego (70 gimnazjów i 35 liceów ogólnokształcących) wdrożone zostaną programy rozwojowe w zakresie stosowania w kształceniu metody projektów i nauczania problemowego, wspomaganych internetową platformą edukacyjną.
|