|
Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu, Trio, Warszawa 2006
Popularny dowcip obrazkowy, w którym pies siedzący przed komputerem tłumaczy swojemu koledze: W internecie nikt nie wie, że jesteś psem, stanowi trafne odzwierciedlenie postaw i zachowań przyjmowanych przez internautów. Podszywanie się pod inne osoby, wyrażanie emocji, których w realnym świecie nie mielibyśmy odwagi pokazać, włączanie się w różnego rodzaju wirtualne społeczności i traktowanie ich jako grupy wsparcia - to tylko niektóre z aspektów socjologii internetu. Sieć coraz częściej nie jest jedynie środkiem komunikacji, lecz alternatywną rzeczywistością, w której można funkcjonować pod kilkoma postaciami. Książka Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu, pod redakcją naukową prof. Jacka Kurczewskiego, zawiera wnikliwą analizę zjawisk, które obserwuje i odczuwa każdy z nas (wirtualne społeczności, forum, etykieta, wirtualna osobowość, język sieci). Pozycja godna polecenia, bo przecież, zgodnie z przekonaniem J. Baudrillarda, cytowanym we wstępie, rzeczywistość współczesna krok za krokiem, właściwie w niezauważalny sposób, przerosła wirtualnością jak jakiś przekładaniec.
Publikację można nabyć w sklepie internetowym Merlin.pl:
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/471265
|
Michał Ostrowicki, Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki, Universitas, Kraków 2006
Jak zdefiniować wirtualność na gruncie filozofii? Jakie są poglądy estetyków na problematykę sztuki elektronicznej? Jak funkcjonuje człowiek w środowisku elektronicznym? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w publikacji Michała Ostrowickiego Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki wydanej przez Universitas.
W pierwszej części zaprezentowano ogólną ideę sfery wirtualnej posługując się poglądami filozofów, kulturoznawców i estetyków oraz pojęciem matrycy cybernetycznej. Wyróżnienie rodzajów matrycy (filozoficzna, artystyczna, medialna oraz technologiczna) oraz sfery wirtualnej, w tym wpływów, jakim człowiek w niej podlega oraz związków, jakie się w niej tworzą, pozwala na utworzenie pojęcia wirtualnego realis, które stanowi alternatywę dla rzeczywistości. Część druga poświęcona jest problematyce estetycznej, m.in. charakterystyce sztuki i dzieła elektronicznego, immersyjności oraz interaktywności sztuki.
Publikację można nabyć w sklepie internetowym Merlin.pl:
http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/472845
|
|
Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
Nowa publikacja PWE Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw autorstwa Władysława Janasza i Katarzyna Kozioł podejmuje niezwykle istotny w dobie nasilającej się globalizacji i konkurencji temat innowacji. Celem autorów było ukazanie wpływu determinant na kształtowanie się w przedsiębiorstwach procesów innowacyjnych oraz działalności B+R.
W pierwszym rozdziale zaprezentowano pojęcia i cechy oraz etapy procesów innowacyjnych. Następnie zidentyfikowano i sklasyfikowano warunki aktywności w sferze B+R oraz innowacjach i omówiono czynniki na nie oddziałujące. Ciekawych danych dostarcza rozdział trzeci zawierający prezentację podstawowych wskaźników nakładów na działalność B+R w Polsce i Unii Europejskiej oraz scenariusze wzrostu nakładów. Na koniec autorzy charakteryzują politykę innowacyjną państwa oraz dokonują jej oceny.
Książka adresowana jest dla studentów ekonomii oraz osób zainteresowanych działalnością innowacyjną przedsiębiorstw.
Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: www.pwe.com.pl
|
|
Merlin Stone, Alison Bond, Elizabeth Blade, Marketing bezpośredni i interaktywny, PWE, Warszawa 2007
Książka Marketing bezpośredni i interaktywny autorstwa Merlin Stone, Alison Bond, Elizabeth Blade to doskonały podręcznik, który w przystępny i ciekawy sposób tłumaczy zasady tytułowych odmian marketingu oraz omawia korzyści, jakie dają one firmom. W pierwszej części książki omawiane są zasady i typy oraz strategie i planowanie marketingu bezpośredniego i interaktywnego. W kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały szczegółowe rozwiązania, takie jak: wykorzystanie baz danych w marketingu bezpośrednim, segmentacja rynku i badania marketingowe, zarządzanie relacjami z klientem, telemarketing czy zarządzanie kampanią marketingu bezpośredniego. Podsumowaniem książki jest omówienie czynnika ludzkiego w marketingu bezpośrednim.
Publikacja ta, skierowana przede wszystkim do studentów kształcących się w zakresie zarządzania, marketingu i szeroko pojętego procesu komunikacji, jest godna polecenia także każdej osobie zainteresowanej tą tematyką.
Książka dostępna na stronach wydawcy: http://www.pwe.com.pl/
|
Michael Gough, Skype! Od zwykłego użytkownika do (nie tylko) małego przedsiębiorstwa, Helion, Gliwice 2007
Publikacja ta jest praktycznym przewodnikiem po technologii VoIP i programie Skype. Wyjaśnia ona w sposób praktyczny zawiłości tej technologii. Pokazuje krok po kroku zasady instalacji, działania oraz wykorzystania oprogramowania do komunikacji na odległość przez internet (telefonii internetowej): Skype. Poza samym programem Skype omówione zostały technologie z nim powiązane, zarówno programowe, jak i sprzętowe. Na przykład możliwości podłączenia rozwiązań sprzętowych do Skype'a, takich jak: bramki sprzętowe, adaptery telefoniczne czy zestawy głośnomówiące. Zagadnienia prezentowane w książce zostały podzielone na pięć podstawowych części: podstawy programu Skype, Skype dla zaawansowanych, implementacja Skype'a w firmie, dostosowanie Skype'a do indywidualnych potrzeb, przyszłość Skype'a.
Książka jest zaopatrzona w bardzo bogatą szatę graficzną prezentującą w sposób poglądowy omawiany materiał. Często są to zrzuty ekranowe - ekran po ekranie - tego, co można zobaczyć na monitorze komputera w trakcie korzystania z tego oprogramowania krok po kroku.
Podstawową wadą tego typu pozycji, oprócz nadmiaru zdjęć, obrazków i tłumaczeń rzeczy oczywistych, jest to, iż książka ta za chwilę będzie już nieaktualna. Jak tylko pojawią się nowe wersje oprogramowania, zmieniające sposób działania oprogramowani prezentowanego w publikacji. Radzimy się pośpieszyć z zakupem tego przewodnika, póki jeszcze informacje w nim zawarte są aktualne...
Książka dostępna na stronach wydawcy: http://helion.pl/
|
Leszek Olszański, Dziennikarstwo internetowe, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
W serii "Edukacja medialna" Wydawnictw Akademickich i Profesjonalnych ukazała się nowa publikacja - Dziennikarstwo internetowe autorstwa Leszka Olszańskiego. Książka ta może służyć jako przewodnik po świecie mediów elektronicznych nie tylko dla początkujących dziennikarzy internetowych, lecz także wszystkich osób, które publikują informacje w internecie.
Autor omawia zasady redagowania tekstów, język i sposoby wzbogacania treści o materiały multimedialne (fotografie, wideo, pliki dźwiękowe), wskazuje, jak wykorzystać aktywność internautów oraz skąd czerpać informacje. Ostatni rozdział jest poświęcony zaprojektowaniu i uruchomieniu portalu internetowego.
Książka wyróżnia się ciekawym sposobem prezentacji treści, a także wzbogaceniem jej o wiele przykładów praktycznych (wizualizacje stron internetowych, nagłówki wiadomości zaczerpnięte z najpopularniejszych portali itp.).
Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://waip.com.pl/index.php/waip/waip/
|
Marianna Łucja Cichocka, Polski czerwony krzyż w latach 1919-2004, Wyd. Naukowe Novum, Płock 2006
Studium monograficzne poświęcone 85-letniej historii Czerwonego Krzyża w Polsce. Autorka prezentuje zgromadzone podczas prowadzonych badań oraz wielu lat pracy w organizacji materiały dotyczące rozwoju i działalności Polskiego Czerwonego Krzyża. W publikacji zaprezentowano wiele interesujących źródeł archiwalnych i muzealnych, dokumentów oraz czerwonokrzyskich czasopism. Praca ma charakter chronologiczno-problemowy.
Publikacja może stanowić podstawę teoretyczną przede wszystkim dla studentów pedagogiki, andragogiki oraz pracowników organizacji legitymujących się statusem organizacji pożytku publicznego.
Publikacja dostępna w księgarni wydawnictwa: www.wnn.pl
|
Alicja Kargulowa, O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu, PWN, Warszawa 2006
Podręcznik akademicki prezentujący poradnictwo w kontekście współczesnych przemian społecznych, ekonomicznych i kulturalnych np. konsumeryzmu, globalizacji, multikulturalizmu.
W książce znajdziemy wyjaśnienia podstaw teoretycznych i najważniejsze pojęcia dotyczące poradnictwa, główne kierunki badań nad poradnictwem w ujęciu humanistycznym i społeczno-ekonomicznym, omówione metody i formy pomocy doradczej oraz scenariusze działań współczesnych doradców. Interesującym elementem podręcznika są praktyczne przykłady rozwiązywania sytuacji problemowych, umożliwiające kształtowanie warsztatu profesjonalnego doradcy.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki, psychologii i socjologii, przygotowujących się do pracy zawodowej w zakresie doradztwa i poradnictwa psychospołecznego, zawodowego lub szkolnego. Warto ją również polecić osobom zajmującym się zawodowo i teoretycznie zagadnieniem poradnictwa, doradztwa lub terapią.
Pozycja dostępna jest w księgarni internetowej: http://ksiegarnia.pwn.pl/.
|
Ewa Skibińska, Mikroświaty kobiet, relacje autobiograficzne, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2006
Publikacja osadzona w nurcie badań autobiograficznych prezentuje wyniki badań empirycznych poświęconych autobiografii kompletnej. Obszar prezentowanych badań obejmował całe życie kobiet, stanowiąc opowiedziane przez nie autobiografie w okresie późnej dorosłości. Wyodrębnione narracje autobiograficzne ukazały przestrzeń, w jakich funkcjonowały i funkcjonują nadal kobiety. Na podstawie relacji w sposób wielowymiarowy przedstawiona została jej złożoność, różnorodność i niepowtarzalność.
Mikroświaty kobiet w pracy zostały przedstawione w dwóch kontekstach. Pierwszy z nich to kontekst badań biograficznych przeprowadzonych w Polsce, zaprezentowany w pierwszej części pracy pt. W kręgu badań biograficznych. Drugim kontekstem jest zmieniający się wizerunek człowieka starszego przedstawiany w literaturze przedmiotu oraz wyniki przeprowadzonych badań, stanowiący treść drugiej części pracy pt. Mikroświaty kobiet w kontekście późnej dorosłości. W podsumowaniu pracy zatytułowanym Mikroświaty i pulsary - metaforyczna paralela, autorka wykorzystała metaforę pulsarów, aby przedstawić w sposób odmienny niż wcześniej złożoność i wielowarstwowość mikroświatów kobiet.
Należy podkreślić, że szczególny walorem pracy jest zastosowanie w perspektywie andragogicznej tak szeroko wywiadu narracyjnego i metody biograficznej.
Opracowanie warte polecenia wszystkim osobom zainteresowanym prowadzeniem badań metoda biograficzną, jak również badaniami gerontologicznymi.
|
Szkoła a rynek pracy, red. Andrzej Bogaj, Stefan M. Kwiatkowski, PWN, Warszawa 2006
Publikacja o charakterze podręcznika akademickiego ukazuje głównie relacje między szkołą a rynkiem pracy na szerokim tle kulturowym. Zaprezentowano w niej problemy uznawalności dyplomów i świadectw w krajach Unii Europejskiej, standardów kwalifikacji zawodowych (rynkowych i szkolnych) oraz etyczne problemy związane ze środowiskiem pracy. W publikacji zintegrowano treści z wynikami autorskich badań empirycznych, co odróżnią polecaną pozycję od innych z tej dziedziny dostępnych na rynku.
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów pedagogiki specjalizujących się w zakresie andragogiki, pedagogiki pracy, pedagogiki społecznej, doradztwa zawodowego, częściowo także etyki, polityki oświatowej i społecznej. Interesujące treści w podręczniku znajdą również pedagodzy szkolni i doradcy zawodowi czy pracownicy biur pracy.
Pozycja dostępna jest w księgarni internetowej: http://ksiegarnia.pwn.pl/
|
|
|
Start w karierę.pl
Start w karierę.pl to cykl międzyuczelnianych debat, organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Wyższą Szkołę Biznesu - National Louis University. Partnerem kampanii jest firma Acenture, a organizację projektu wspiera Koło Młodych przy PSZK.
Celem kampanii jest promocja Polski jako atrakcyjnego miejsca do rozpoczęcia kariery zawodowej. Podczas spotkań eksperci i dyrektorzy personalni z największych regionalnych firm zaprezentują praktyczne wskazówki dotyczące budowania kariery w oparciu o lokalny rynek pracy.
Międzyuczelniane debaty odbędą się: 27 lutego br., o godz. 11:40 w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (nowy budynek przy Al. Niepodległości 128, Aula nr 1), 6 marca w Krakowie, 29 marca we Wrocławiu, 12 kwietnia w Łodzi oraz 26 kwietnia w Gdańsku.
Więcej informacji na: www.startwkariere.pl
|
|
Wojewódzka konferencja metodyczna e-learning w dydaktyce, 8 marca 2007 r., Kraków
Dnia 8 marca 2007 roku w auli Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie odbędzie się wojewódzka konferencja metodyczna skierowana do nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Jest to inicjatywa grupy nauczycieli wspartych przez środowiska akademickie Krakowa, stosujące w dydaktyce e-learning. "E-mentor" jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Konferencja ma na celu zaznajomienie środowiska oświatowego z:
- promocją idei e-learningu wśród nauczycieli, uczniów i kadry zarządzającej oświatą,
- możliwością stosowania nowoczesnych platform e-learningu w dydaktyce szkolnej,
- zastosowaniem e-learningu w tworzeniu kursów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów,
- innowacyjnym stosowaniem e-learningu w kształceniu dorosłych,
- praktycznymi zastosowaniami elementów e-learningu realizowanymi przez nauczycieli,
- nowym Programem Sektorowym Comeniusa Lifelong Learning Programme (LLP) Uczenie się przez całe życie 2007-2013.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne platformy e-learningowe oraz możliwości ich wykorzystania w procesie dydaktycznym szkół młodzieżowych i dla dorosłych.
Ważną częścią programu konferencji są wystąpienia nauczycieli, którzy zaprezentują praktyczne zastosowania e-learningu, jako dodatkowej formy uzupełniania wiedzy na różnych poziomach kształcenia.
Zainteresowanych uczestnictwem w konferencji organizatorzy zapraszają na stronę internetową:
www.zste.home.pl/konferencja/.
|
INTED 2007, International Technology, Education and Development Conference, 7-9 marca 2007 r., Walencja, Hiszpania
Celem konferencji INTED 2007 jest promocja międzynarodowej współpracy w dziedzinie technologii i edukacji. Spotkanie będzie okazją do dyskusji i wymiany poglądów pomiędzy badaczami, inżynierami, naukowcami i praktykami z branży edukacyjnej, naukowej i technologicznej. Podczas konferencji prezentowane będą wyniki badań, projekty rozwojowe i wdrażane aplikacje, a także najnowsze innowacje i osiągnięcia obserwowane w szkolnictwie wyższym i gospodarce.
Główne zakresy tematyczne spotkania to: kwestie technologiczne, engineering education, Deklaracja Bolońska oraz doświadczenia programu Sokrates Erasmus, badania w edukacji, innowacje pedagogiczne i dydaktyczne, współpraca między nauką a biznesem, zarządzanie wiedzą.
Więcej informacji na: http://www.iated.org/inted2007/
|
The Education Show, 22-24 marca 2007 r., NEC Birmingham, Wielka Brytania
The Education Show jest adresowany do osób związanych z edukacją na wszystkich jej poziomach. Podczas spotkania odbędzie się ponad 40 seminariów i warsztatów, a także prezentacje produktów i usług edukacyjnych ponad 600 firm. Wystawy podzielone będą na odpowiednie strefy, np. strefa IT i oprogramowania, strefa potrzeb specjalnych, strefa publikacji, strefa dla najmłodszych.
W ubiegłym roku w wydarzeniu uczestniczyło 16 000 osób ze środowiska edukacyjnego.
Więcej informacji na:
http://www.education-show.com/edsh/show_home1.asp
|
International Conference on Weblogs and Social Media, 26-28 marca 2007 r., Boulder, Colorado, USA
W ostatnich czasach obserwujemy ogromny rozwój blogosfery, powiązany z rosnącą popularnością mediów społecznych. W sieci pojawia się każdego dnia kilka tysięcy nowych blogów poruszających tematy społeczne, polityczne i naukowe lub też dotyczących prywatnego życia autorów. W serwisach społecznościowych użytkownicy działają zarówno jako obserwatorzy, jak i kreatorzy, wpływając na przestrzeń, po której się poruszają. Jednocześnie swoich szans szukają w niej marketingowcy i ludzie biznesu.
Te i inne zagadnienia będą głównymi tematami dyskusji i wystąpień podczas marcowej konferencji Weblogs and Social Media odbywającej się w Kolorado, USA.
Więcej informacji na: http://www.icwsm.org/
|
The first International Conference on Information and Communication Technology and Accessibility, 12-14 kwietnia 2007 r., Hammamet, Tunezja
Pierwsza międzynarodowa konferencja poświęcona ICT odbędzie się w kwietniu w Tunezji. W organizację konferencji włączyły się Ministerstwo Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Technologii Komunikacyjnych oraz Ministerstwo Badań i Rozwoju, a także tunezyjskie uniwersytety. Zagadnienia konferencyjne obejmują m.in.: standardy i wskazówki dostępności, oprogramowanie edukacyjne, ergonomię, dostęp do IT dla osób niepełnosprawnych.
Spotkanie jest adresowane do ekspertów, projektantów stron, badaczy oraz inżynierów zainteresowanych najnowszymi trendami i standardami oraz nowymi wyzwaniami powstałymi w związku z rozwojem ICT.
Więcej informacji na: http://www.esstt.rnu.tn/utic/tica2007/
|
ICIT 2007, The 3rd International Conference on Information Technology, 9-11 maja 2007 r., Amman, Jordania
Trzecia międzynarodowa konferencja poświęcona tematyce IT organizowana w Jordanie przez Uniwersytet AL-Zaytoonah daje możliwość zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami informatycznymi prezentowanymi przez naukowców i praktyków. Najlepsze referaty konferencyjne zostaną opublikowane w jednym ze specjalnych wydań pism "International Journal of Information Technology", "Journal of Computer Science", "Science Publications".
Więcej informacji na:
http://www.alzaytoonah.edu.jo/ICIT2007/
|
eLearning Africa 2007, the 2nd International Conference on ICT for Development, Education and Training, 28-30 maja 2007 r., Nairobi, Kenia
Głównym zagadnieniem drugiej międzynarodowej konferencji eLearning Africa 2007 jest budowanie infrastruktury obejmującej swym zasięgiem cały obszar Afryki (Building Infrastructures and Capacities to Reach out to the Whole of Africa). Podczas konferencji przedstawiciele środowisk decyzyjnych, liderzy przemysłu, eksperci w zakresie badań i rozwoju oraz praktycy ze wszystkich kontynentów spotkają się, aby razem przedyskutować wyzwania, osiągnięcia oraz strategię rozwoju Afryki oraz możliwości współpracy w tym zakresie. Zagadnienia konferencyjne obejmują też takie dziedziny, jak: e-learning w korporacjach afrykańskich, wprowadzenie edukacji na odległość do systemu szkolnictwa, podwyższanie jakości, empowering dzięki ICT i inne.
Więcej informacji na: http://www.elearning-africa.com/
|
|
V edycja Konferencji z Cyklu Kapitał Intelektualny Przedsiębiorstwa - Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacji, Warszawa, 7 marca 2007 r.
Podczas tej konferencji organizatorzy zamierzają skupić się na podsumowaniu ostatnich 5 lat obecności zarządzania wiedzą w świadomości polskich menedżerów. Planują skoncentrować się na problemach związanych z wdrażaniem tej koncepcji zarządzania, zastanowić, czy była to kolejna moda, czy też jest to odpowiedni sposób podnoszenia efektywności działania organizacji.
Ponieważ zarządzanie wiedzą i informacją wymaga odpowiednich rozwiązań, organizowana konferencja umożliwi poznanie najnowszych strategii związanych z zarządzaniem wiedzą, ale także przykładów wdrożeń i systemów informatycznych wspierających ten obszar działania menedżerów przedsiębiorstwa.
Konferencja adresowana jest przede wszystkim do dyrektorów personalnych i ds. szkoleń, dyrektorów ds. strategii i rozwoju, menedżerów zasobów intelektualnych i zarządzania wiedzą, dyrektorów IT.
Więcej informacji na: http://www.itpress.pl/strony/1/p/268.php
|
4th Conference Professional Knowledge Management, Experiences and Visions, Collaborative Knowledge Management (CoKM2007), 28-30 marca 2007 r., Poczdam, Niemcy
Czwarta konferencja poświęcona profesjonalnemu zarządzaniu wiedzą umożliwi dokonanie przeglądu organizacyjnych, kulturowych, społecznych i technicznych aspektów KM. Celem konferencji jest zebranie doświadczeń z różnych dyscyplin badawczych i obszarów, w których wdrażane jest zarządzanie wiedzą, powiązanie praktyki z teorią oraz wzajemne uczenie się. Podczas konferencji organizowane będą warsztaty tematyczne, m.in. Collaborative Knowledge Management (CKM), podczas którego omówione zostaną główne zagadnienia systemów CKM oraz wdrażania aplikacji SNA (Social Network Analysis).
Więcej informacji na: http://www.wm-tagung.de/CoKM2007/
|
Konferencja Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w warunkach globalnych Toruń, 26-27 kwietnia 2007 r.
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zaprasza do udziału w krajowej konferencji naukowej pt. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w warunkach globalnych, która odbędzie się 26 i 27 kwietnia 2007 r.
Zakres tematyczny konferencji obejmuje następujące zagadnienia: globalne uwarunkowania działalności innowacyjnej, wiedza i innowacje w rozwoju przedsiębiorstw, innowacje a konkurencyjność, innowacje w gospodarce Polski, zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym oraz zarządzanie technologią w przedsiębiorstwach.
Więcej informacji na: http://www.econ.uni.torun.pl/wydzial/katedra_k.php?katedra=rozwoju
|
Konferencja Przeobrażenia w organizacjach. Rozwiązywanie problemów związanych z wdrażaniem nowych metod zarządzania, Zakopane, 8-10 czerwca 2007 r.
Konferencja ta będzie miejscem spotkania zarówno krajowych, jak i zagranicznych teoretyków i praktyków zarządzania organizacjami. Swój udział zapowiedzieli m.in. Bruce A. Henderson (prezes firmy Imation Corp.) i Jorge L. Larco (członek American Management Association), autorzy światowego bestsellera: Lean transformation. How to change your business into a lean enterprise.
Cele konferencji:
- wymiana doświadczeń przedstawicieli krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw oraz uczelni w zakresie praktyk zarządzania zasobami organizacyjnymi oraz kształtowania właściwych relacji i związków między nimi;
- wypracowanie wspólnego zdania na temat tendencji rozwoju przedsiębiorstw;
- zwrócenie uwagi na niezbędne zasoby wymagane dla efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI w.
Więcej informacji na: http://janek.ae.krakow.pl/~kzzo/ogloszenia.htm
|
|
Skuteczny Marketing Mobilny 2007, 8-9 marca 2007 r., Warszawa
Według organizatorów konferencji Skuteczny Marketing Mobilny 2007, telefon komórkowy to narzędzie komunikacji, które będzie miało najwyższy wskaźnik wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat i dzięki temu zrewolucjonizuje drogi komunikacji, reklamę i marketing. Dlatego należy uznać, że marketing mobilny to przyszłość, a pominięcie go w planowaniu kampanii marketingowo-sprzedażowej może być kosztowne. Stąd idea przygotowania i przeprowadzenia konferencji dotyczącej marketingu mobilnego, której głównymi adresatami są: osoby odpowiedzialne za działania sprzedażowe i marketingowe, menedżerowie odpowiadający za promocję i reklamę swoich marek, osoby zainteresowane nowymi technologiami i innowacjami oraz agencje, które kreują lub zamierzają kreować skuteczne akcje marketingu mobilnego.
Wśród wykładów prezentowanych na konferencji znajdą się: Telefonia mobilna - medium reklamowe nowej generacji, Jak maksymalizować potencjał marketingu bezpośredniego w nowych kanałach by dotrzeć do nowoczesnego konsumenta, Marketing mobilny - problemy prawne, W jaki sposób wykorzystywać technologie mobilne do zbierania danych o konsumentach, Rola marketingu mobilnego w zintegrowanej komunikacji marketingowej.
Więcej informacji na:
http://www.ecu-marketing.pl/client/Index1.aspx?id=conference&sub=introduction&confID=359
|
Nie tylko WiMAX- nowe technologie dostępowe i modele biznesowe w telekomunikacji, 20-21 marca 2007 r., Warszawa
WiMAX to kolejna generacja technologii komunikacji bezprzewodowej, będąca następcą technologii WiFi. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się technologii sieciowych. Zainteresowanie nią pozwala przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości stanowić ona będzie jedną z popularnych metod szerokopasmowego dostępu do internetu, a nawet istotną konkurencję dla sieci 3G. Wiele wskazuje na to, że takie technologie, jak WiMAX czy DSL będą równie istotne dla modeli biznesowych realizowanych zarówno w sektorze klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
Zagadnienia szczegółowe, poruszane na konferencji poświęconej technologii WiMAX, to m.in.: rynek usług dostępowych i telekomunikacyjnych w Polsce - analiza trendów i potencjału, liberalizacja rynku telekomunikacyjnego a strategie operatorów, fundusze unijne jako czynnik rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, WiMAX dziś i plany rozwoju technologii, praktyczne doświadczenia sieci WiMAX działających w Polsce, rynek usług ICT w modelach biznesowych operatorów, konwergencja mediów i telekomunikacji - operator jako użytkownik praw autorskich.
Więcej informacji na: http://www.iir.pl/konf/E0378.html
|
Storage Word, 21 marca 2007 r., Warszawa
Dane to jeden z najcenniejszych zasobów przedsiębiorstwa, dlatego warto się o nie troszczyć - czyli właściwie je składować, zabezpieczać i archiwizować. Liczba danych w przedsiębiorstwach i organizacjach publicznych rośnie z roku na rok. Konieczne staje się odpowiednie zarządzanie zasobami danych, które zaczyna stanowić samodzielną dziedzinę, wymagająca specjalistycznej wiedzy i doświadczenia.
Kluczowe zagadnienia poruszane na konferencji to: analiza scenariuszy związanych z wyborem określonych strategii zarządzania danymi, studia przypadków i warsztaty pomagające oceniać użyteczność różnych typów rozwiązań problemów biznesowych związanych z danymi, projektowanie oraz budowa skalowanej i niezawodnej infrastruktury dla danych, a także rozwiązywanie problemów operacyjnych związanych z użytkowaniem infrastruktury danych.
Więcej informacji na:
http://www.computerworld.pl/konferencje/storageworld/zagadnienia.html
|
Od informacji do decyzji, 22 marca 2007 r., Warszawa
Szybki i sprawny dostęp do właściwych, potrzebnych informacji i możliwość ich łatwej wymiany są niezbędne zarówno dla efektywnego funkcjonowania na współczesnym rynku, jak i skutecznego świadczenia usług publicznych.
Kluczowe zagadnienia poruszane na konferencji Od informacji do decyzji 2007: Elektroniczny obieg dokumentów krwioobiegiem współczesnej firmy i instytucji, to: integracja systemów zarządzania elektronicznym obiegiem dokumentów z procesami pracy, rodzaje dokumentów elektronicznych i ich cyfrowe przetwarzanie, systemy zarządzania elektronicznym obiegiem dokumentów w praktyce, dostęp do dokumentów i ich archiwizacja, ochrona i bezpieczeństwo dokumentów elektronicznych, wyszukiwanie informacji w dokumentach elektronicznych oraz integracja obiegu dokumentów elektronicznych z systemami do wspomagania zarządzania i analizy informacji.
Więcej informacji na:
http://www.computerworld.pl/konferencje/informacja2007/zagadnienia.html
|