|
Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
Na polskim rynku wydawniczym pojawiło się tłumaczenie książki Lva Manovicha The language of New Media (Język nowych mediów), opublikowanej przez wydawnictwo MIT w 2001 r. Publikacja nowatorskiego i bulwersującego autora, który posługuje się choćby takimi metaforami, jak porównanie internetu do sowieckiego mieszkania komunalnego (brak prywatności, a wszyscy donoszą na siebie nawzajem), została uznana za przełomową i doczekała się wielu entuzjastycznych recenzji i omówień.
Lev Manovich zabiera nas w kulturową podróż, poszukując relacji między historycznym dorobkiem i mediami tradycyjnymi (kino, druk, malarstwo) a technikami i technologiami nowych mediów (wymowny tytuł podrozdziału Postmodernizm i Photoshop). Charakteryzuje m.in. interfejs i język interfejsów kulturowych, operacje (np. kompozytowanie czy teleakcję), a także bazy danych. Jak sam twierdzi w przedmowie do polskiego wydania: (...) omawiam różne aspekty nowych mediów, traktując je jako wspólny obszar, pole bitwy, rywalizacji i twórczego napięcia między energiami przeszłości i teraźniejszości.
Książka dostępna jest w księgarni internetowej WAIP: www.waip.com.pl
|
Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
Od pewnego, nie do końca uświadamianego sobie przez wszystkich, momentu przeistaczamy się w społeczeństwo informacyjne. Przeszukujemy ogromne zasoby informacji, aby dotrzeć do najistotniejszych i aktualnych wiadomości, czy poznać przez internet wartościowych ludzi z wielu zakątków świata. Uczymy się w systemach e-edukacji, sprzedajemy i kupujemy online, wdrażamy systemy e-administracji. Mamy możliwość zatrudnić się w systemie telepracy, brać udział w życiu e-społeczności, właściwie stworzyć sobie alternatywne wirtualne życie. Czy jednak rozumiemy istotę nowego, informacyjnego społeczeństwa? Czy wiemy, w jaki sposób będzie się ono rozwijać i jakie wyzwania będą przed nami postawione w najbliższej przyszłości? Publikacja Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania wydana przez WAIP pomaga usystematyzować wiedzę w tym obszarze i znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania. Jest ona polecana zarówno osobom należącym do dojrzalszego pokolenia, dla którego rewolucja internetowa jest czasami trudna do zaakceptowania, jak i dla młodych ludzi, traktujących najnowsze odkrycia technologiczne, wśród których uczą się i dorastają, jako rzecz oczywistą.
Pozycja dostępna jest w księgarni internetowej WAIP: www.waip.com.pl.
|
D. Tapscott, A.D. Williams, Wikinomics. How Mass Collaboration Changes Everything
W dzisiejszych czasach encyklopedie, odrzutowce, systemy operacyjne, fundusze powiernicze etc. tworzone są przez zespoły złożone z tysiąca lub nawet miliona osób. Dla niektórych liderów jest to przerażające, tymczasem Wikonomia udowadnia, że nie ma się czego bać. Odpowiednie wykorzystanie wspólnych zdolności to bodziec do rozwoju innowacji i osiągnięcia sukcesu.
W książce znajduje się m.in. opis serwisów społecznościowych, które zrewolucjonizowały rynek (np. YouTube), mądrych i bogatych firm (jak Procter & Gamble), które położyły nacisk na relacje z zewnętrznymi współpracownikami, kreując tym samym biznesowy ekosystem tworzący wartości o wiele efektywniej niż tradycyjna organizacja oparta na hierarchicznej strukturze. Wikonomia to z pewnością niezbędny przewodnik po prowadzeniu biznesu w XXI wieku.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych.
|
Re: internet - społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje, praca zbiorowa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
Osoby interesujące się rozwojem internetu oraz jego wpływem na społeczeństwo z pewnością z chęcią sięgną po nową publikację WAIP Re: Internet - społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. W książce znajdują się zarówno rozważania nad organizacją społecznej przestrzeni internetu (część pierwsza: Re: ład społeczny), jak i charakterystyka internautów (Re: użytkownicy, korzystanie z internetu). Autorzy nie unikają kwestii politycznych, omawiając m.in. problematykę komunikacji politycznej w sieci czy wojny informacyjnej, na przykładzie konfliktu zbrojnego w Kosowie (Re: polityka). Oddzielna część poświęcona jest również komunikowaniu, redefiniowaniu i rekonstruowaniu tożsamości (Re: tożsamość), a także spojrzeniu na internet jako na przestrzeń i narzędzie badań (Re: badania, metodologia). Rozważania prowadzone są w nawiązaniu do polskich kontekstów i zagadnień, co czyni publikację jeszcze ciekawszą i inspirującą do dalszych przemyśleń.
Pozycja dostępna jest w księgarni internetowej WAIP: www.waip.com.pl
|
|
Józef Bednarek, Multimedia w kształceniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
Aby nauczyć się czegoś szybko i efektywnie, trzeba to zobaczyć, usłyszeć i poczuć, cytuje za T. Stocklwellem Józef Bednarek, autor publikacji Multimedia w kształceniu wydanej przez PWN. Książka jest wydaniem rozszerzonym pozycji Media w nauczaniu (MIKOM, 2002 r.), wzbogaconej o najnowsze multimedia, np. telefonię komórkową.
W części teoretycznej omówiona została problematyka rozwoju mediów i technologii informacyjnych oraz ich zastosowania w dydaktyce. Autor charakteryzuje najnowsze strategie oświatowo-informatyczne i tendencje w kształceniu, a także opisuje wybrane media (film, dźwięk, dubbing, obraz i teletekst). Druga część daje wiele praktycznych wskazówek odnośnie wdrożenia mediów do procesu dydaktycznego. Przemiany w działalności bibliotek, komputerowe programy terapeutyczne, najnowsze aplikacje telefonii komórkowej czy systemy identyfikacji cyfrowej bazujące na biometrykach, to tylko wybrane z wielu interesujących zagadnień omówionych w publikacji.
Książka zawiera również dodatki, wzbogacające część praktyczną. Są to m.in. słownik terminów, zestawienie i krótka charakterystyka programów edukacyjnych, spis pomocy naukowych dostępnych online, czy lista polecanych stron internetowych.
Publikację można nabyć w księgarni internetowej PWN: www.pwn.pl
|
|
Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, red. Grzegorz Kobyłko, Mieczysław Morawski, Difin, Warszawa 2006
Na rynku wydawniczym pojawiło się kolejne opracowanie dotyczące zarządzania wiedzą (KM) Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, pod redakcją G. Kobyłko oraz M. Morawskiego. Autorzy starają się uświadomić czytelnikom, że KM nie polega jedynie na wdrożeniu nowych technologii informatycznych. Najważniejsza jest całościowa strategia i podejście systemowe, obejmujące pozyskanie wiedzy, jej rozpowszechnianie i przekształcanie w nowe produkty, usługi czy technologie.
W pierwszych rozdziałach omówione zostało pojęcie wiedzy i koncepcje zarządzania wiedzą. Następnie przedstawiono model przedsiębiorstwa zorientowanego na systemowe wykorzystanie wiedzy oraz przedyskutowano rolę wiedzy w poszczególnych procesach (zarządzania, organizowania, kontroli, B+R etc.). Ostatni rozdział zawiera charakterystykę wybranych koncepcji zarządzania (np. marketing relacyjny, zarządzanie środowiskowe) w kontekście KM.
Pozycja dostępna jest w księgarni internetowej Difin: www.difin.pl
|
|
Agnieszka Leśniewska, Reklama internetowa, Helion, Gliwice 2006
Kolejna pozycja na rynku wydawniczym dotycząca reklamy w internecie omawia w precyzyjny i kompetentny sposób zagadnienia związane z marketingiem w sieci. Najważniejsze kwestie poruszane w opracowaniu to: omówienie internetu jako nowego medium reklamowego, modele i zachowania odbiorców reklamy (klientów), profilowanie klientów online, rodzaje i formy reklamy internetowej, badania skuteczności przekazu reklamowego w sieci, porównanie reklamy tradycyjnej do internetowej, rozważania na temat przyszłości reklamy w sieci.
Pomimo konieczności wykorzystywania specjalistycznej terminologii marketingowej, książka napisana jest w sposób zrozumiały oraz opatrzona szeregiem zrzutów ekranowych serwisów, które ilustrują omawiane przykłady reklam. Można ją polecić wszystkim tym, którzy są zainteresowani uzyskaniem kompletnego zestawu informacji niezbędnych do zaplanowania i przeprowadzenia kampanii reklamowej w internecie.
Książka dostępna na stronach wydawcy: http://helion.pl
|
Innowacyjność w procesie kształcenia w uczelniach cywilnych i wojskowych, red. Wojciech Horyń, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Wrocław - Warszawa 2006
Praca zbiorowa podejmująca problematykę z zakresu dydaktyki i polityki szkoły wyższej w procesie modernizacji kształcenia, poszukiwania coraz bardziej skutecznych i atrakcyjnych form kształcenia dorosłych w uczelniach (w tym również samokształcenia). Autorami opracowań są głównie pracownicy szkół wojskowych w Polsce, co po części ukierunkowuje artykuły pod kątem kształcenia zawodowego oficerów. Publikacja prezentuje również międzynarodowe spojrzenie na poruszaną problematykę ponieważ została ona wzbogacona o siedem artykułów przedstawicieli uczelni m.in. z takich krajów, jak Białoruś, Czechy czy Ukraina. Kilka artykułów przedstawia zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie kształcenia.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do studentów i wykładowców szkół wojskowych oraz cywilnych, specjalistów edukacji dorosłych, a także wszystkich osób zainteresowanych problematyką innowacyjności w procesie kształcenia.
Publikacja dystrybuowana m.in. przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, więcej informacji na: http://www.ata.edu.pl
|
Alina Matlakiewicz, Edukacja ustawiczna w ujęciu brytyjskim, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2006
Polecana publikacja prezentuje problemy edukacji ustawicznej w Wielkiej Brytanii w kontekście brytyjskim i międzynarodowym. Warto zauważyć, że dokonano w niej analizy ujęcia koncepcji edukacji ustawicznej również w międzynarodowych dokumentach, głównie raportach UNESCO, co prezentuje czytelnikowi punkt odniesienia do opisu rozwoju edukacji ustawicznej w Wielkiej Brytanii. Opracowanie składa się z trzech rozdziałów, a całość zamykają wnioski końcowe, rozbudowana bibliografia oraz aneksy, w których wyjaśnione zostały ważne dla zrozumienia tematyki opracowania pojęcia m.in. takie, jak: adult education, recurrent education, lifelong learning. W pierwszym rozdziale zaprezentowana została analiza kształtowania się koncepcji całożyciowego kształcenia w perspektywie międzynarodowej. W kolejnym przedstawione zostały wcześniejsze i obecne poglądy teoretyków brytyjskich, raporty i dokumenty na temat edukacji ustawicznej w Wielkiej Brytanii. W najobszerniejszym trzecim rozdziale omówiono formy edukacji dorosłych na wyspach oraz dokonano ich oceny po kątem zasad realizacji edukacji ustawicznej.
Materiały do publikacji zostały zebrane w wyniku badań przeprowadzonych w instytucjach edukacji dalszej i szkolnictwa wyższego w Wielkiej Brytanii.
Pozycja ta warta jest polecenia, szczególnie że stanowi jedną z nielicznych publikacji w polskiej literaturze andragogicznej i pedagogicznej podejmującą problematykę kształcenia dorosłych w Wielkiej Brytanii.
Publikacja dystrybuowana m.in. przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, więcej informacji na: http://www.ata.edu.pl
|
Toruńsko-Płockie Studia dydaktyczne, t.19, 2006, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica
Ukazał się najnowszy tom półrocznika wydawanego obecnie przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Szkołę Wyższą im. Pawła Włodkowica, będący kontynuacją problematyki poprzednich tomów Studiów oraz opracowany przez nowy skład redakcyjny.
Tom 19 nie jest zbyt obszerny, ale zawiera ciekawe opracowania dotyczące nowoczesnych rozwiązań dydaktycznych. W kwartalniku zawarte są następujące działy: Problemy i poszukiwania dydaktyczne, E-edukacja - nowa perspektywa dydaktyki, Technologia informacyjna w procesie nauczania i uczenia się oraz Aktualia.
W numerze zgromadzono wiele interesujących tekstów dotyczących efektywności kształcenia oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w dydaktyce. W dziale Aktualia zaprezentowane zostały sprawozdanie i recenzje.
|
|
|
iLearn Paris Forum 2007, 29-31 stycznia 2007, Paryż, Francja
Organizatorzy iLearn Paris 2006 oraz eLearn Forum we współpracy z European Institute for eLearning - EifEL zapraszają na międzynarodową konferencję oraz wystawę poświęconą zastosowaniu najnowszych technologii w nauczaniu. Pięć głównych tematów konferencji to: e-strategia i organizacja nauczania, regiony a e-learning, e-portfolio, e-jakość oraz zaawansowane technologie w nauczaniu.
Zaproszenie kierowane jest do szerokiego grona odbiorców, w tym m.in.: kierowników działów HR i IT, konsultantów i specjalistów, wykładowców, trenerów, osób zarządzających uczelniami.
Więcej informacji na: http://www.ilearnforum.eu
|
IADIS International Conference Web Based Communities 2007, 18-20 lutego 2007, Salamanca, Hiszpania
Celem kolejnej edycji konferencji Web Based Communities jest zebranie wiedzy na temat nowego rozumienia społeczności internetowych, a także konsekwencji, które z niego wynikają. Multikulturowość, myślenie krytyczne, estetyczne aspekty naszej tożsamości czy poszukiwanie partnerów do ostrej dyskusji na tematy ideologiczne - wszystkie te zagadnienia wymuszają tworzenie nowych form komunikacji. Misją konferencji jest opublikowanie rezultatów najnowszych badań i inspirowanie szybkiego rozwoju kultury społeczności internetowych.
Spotkanie adresowane jest do naukowców oraz członków i moderatorów społeczności WWW, którzy są zainteresowani podnoszeniem ich efektywności i jakości.
Więcej informacji na: http://www.webcommunities-conf.org
|
|
|
Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacji, 10 stycznia 2007 r., Warszawa
Polecana konferencja stanowi już V edycję spotkań z cyklu "Kapitał Intelektualny Przedsiębiorstwa", organizowanych przez K&K Group. Jest ona poświęcona zarządzaniu wiedzą i informacją w organizacji.
Pojęcie "zarządzania wiedzą" w polskich przedsiębiorstwach jest propagowane od ponad 5 lat. Celem niniejszej konferencji jest podsumowanie tego okresu. Uczestnicy skoncentrują się na problemach związanych z wdrażaniem tej koncepcji zarządzania i zastanowią się nad tym, czy rzeczywiście stanowi ona efektywny sposób podnoszenia efektywności działania organizacji. W trakcie spotkania zostaną zaprezentowane najnowsze strategie zarządzania wiedzą, a także przykłady wdrożeń i systemów informatycznych z tego zakresu. Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej, dyrektorów personalnych i ds. szkoleń, dyrektorów ds. strategii i rozwoju, menedżerów itp.
Więcej informacji na: http://www.kkgroup.pl/strony/1/p/268.php
|
|
III Konferencja Naukowa z cyklu "Wiedza i Innowacje" pt. Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki: siły motoryczne i bariery, 11 stycznia 2007 r., Kraków
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat bardzo zmieniły się warunki funkcjonowania gospodarek. Odeszły one od rozwoju opartego na tradycyjnych sektorach na rzecz sektorów nowoczesnych technologii, od dominacji kapitału jako czynnika produkcji, na rzecz wiedzy i innowacji. Czynniki decydujące o konkurencyjności u kresu epoki przemysłowej przestały już mieć tak wielkie znaczenie. Przełom wieków zdominowały dwa procesy: rewolucja informacyjna i nabierająca tempa globalizacja. Spowodowało to, że skończyły się czasy prostych rozwiązań, że trzeba szukać innowacyjnych i mądrych rozwiązań zarówno na poziomie mikroekonomicznym, jak i na poziomie polityki gospodarczej.
Spotkanie poświęcone jest szeroko pojętej tematyce wiedzy i innowacji. Zakres tematów, które będą poruszane na konferencji obejmuje: nową strategię lizbońską, diagnozę rozwoju gospodarki wiedzy w Polsce, wiedzę i innowacje w polskich regionach, nowe wyzwania dla społeczeństwa wiedzy, naukę dla gospodarki w Polsce, edukację dla innowacji.
Konferencja organizowana jest przez Uniwersytet Jagielloński, Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Instytut Wiedzy i Innowacji pod patronatem Prezesa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. "E-mentor" oraz "The Warsaw Voice" są patronami medialnymi wydarzenia.
Więcej informacji na: http://www.instytut.info/IIIkonf
|
XI seminarium z cyklu Digitalizacja zasobów informacyjnych: W poszukiwaniu cyfrowych informacji, 17 stycznia 2007 r., Warszawa
To już kolejna edycja cyklicznych spotkań organizowanych przez Centrum Promocji Informatyki. Bieżąca edycja poświęcona została tematyce CBN POLONA, systemowi bibliotek cyfrowych dLibra w aspekcie dostosowania interfejsu użytkownika i współpracy z systemami zewnętrznymi, a także kwestii zróżnicowania i celowości oprogramowania dla bibliotek cyfrowych. Program dopełni analiza stosowania prawa autorskiego w procesie digitalizacji i tworzenia bibliotek cyfrowych w Europie oraz problematyka polityki wolnego dostępu. Kolejne zagadnienia to Digital Rights Menagment (DRM), a także wyszukiwanie w sieci ukrytych zasobów. Obrady zakończy prezentacja nowej specjalizacji bibliotecznej w osobie infobrokera.
Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy na:
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2007/wpci
|
Zarządzanie zmianą. Kluczowe aspekty zarządzania organizacją w czasie zmian, 25-26 stycznia 2007 r., Warszawa
Konferencja Zarządzanie zmianą. Kluczowe aspekty zarządzania organizacją w czasie zmian poświęcona jest kwestiom usprawniania procesów restrukturyzacji firm oraz zarządzania procesami zmian w organizacji. Rosnąca konkurencja oraz wymagania klientów powodują, że wiedza na temat optymalizowania procesów zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie wydaje się niezbędna do ich prawidłowej i skutecznej realizacji.
Organizatorzy konferencji przewidują wystąpienia ekspertów, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami na temat przeprowadzanych usprawnień. Wśród tematów omawianych na konferencji znajdą się wystąpienia na temat: zmiany jako czynnika rozwoju firmy globalnej, komunikacji jako narzędzie biznesowego, zarządzania zmianą w firmie w procesie wprowadzania i budowania nowej kategorii biznesu, specyfiki zarządzania zmianą w branży IT.
Więcej informacji na:
http://www.informedia-polska.pl/client/
|
Kongres Bezpieczeństwa Sieci, 20-21 lutego 2007 r., Warszawa
Kongres poświęcony zagadnieniom bezpieczeństwa sieci komputerowych to trzy odrębne konferencje: Firewall & VPN GigaCon, Network Security GigaCon, Secure Mail GigaCon.
Firewall & VPN będzie dotyczył sieciowych technologii zabezpieczających, a w szczególności zagadnień związanych z technologiami IDS, IPS, VPN czy Firewall. Organizatorzy konferencji będą próbowali odpowiedzieć na pytania: jakie rozwiązania są właściwe dla firmy? Jakie technologie powinny być stosowane w celu odpowiedniego zabezpieczenia sieci firmowych? Jakie są koszty zabezpieczania sieci? Network Security odnosi się do kwestii bezpieczeństwa pracy w internecie, przestępstw elektronicznych oraz sposobów zabezpieczania sieci lokalnych przed zagrożeniem z zewnątrz.
Secure Mail to omówienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem poczty elektronicznej, która stała się w wielu firmach podstawowym środkiem komunikacji. Poruszone zostaną takie tematy, jak: spam i sposoby blokowania niechcianej poczty, wirusy komputerowe i zabezpieczanie sieci firmowej przed nimi, poufność danych przesyłanych w poczcie elektronicznej oraz sposoby zapewnienia poufności poczty firmowej.
Więcej informacji na: http://www.kongresbezpieczenstwa.org
|
|
Biograficzność w edukacji dorosłych - warsztaty młodych andragogów, 6-8 lutego 2007 r., Łódź
Ogólnopolskie seminarium zorganizowane przez Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego.
Proponowany program spotkania obejmuje obrady i zajęcia seminaryjne toczące się wokół głównego merytorycznego tematu: Biograficzność w edukacji dorosłych i zakłada wymianę doświadczeń związanych z metodologią badań biograficznych, ich kontekstem andragogicznym oraz z dydaktyką biograficzną.
Konferencja skierowana jest głównie do magistrów i "młodych" doktorów andragogiki, a także studentów kierunków pedagogicznych. Spotkanie ma przebiegać w formie warsztatowej, umożliwiającej "ćwiczenia" młodych nauczycieli akademickich w prowadzeniu zajęć dydaktycznych oraz wymianę refleksji andragogicznych.
Pomysł zorganizowania spotkania w takiej formie zrodził się w wyniku wielokrotnego udziału sekretarza tej konferencji - dr Joanny Stelmaszczyk, w zajęciach Letniej Szkoły Młodych Andragogów, organizowanej przez prof. Józefa Kargula w Zielonej Górze. Zamiarem organizatorów jest również zachęcenie innych ośrodków akademickich do podjęcia wysiłku organizacji takiego rodzaju spotkań w następnych latach. Dzięki tego typu spotkaniom "młodzi" andragodzy będą mieli możliwość poznawania różnych szkół andragogicznych w Polsce.
Więcej informacji: http://www.wnow.uni.lodz.pl/
|
|
Answers.com
Answers.com to, według opisu autorów, największa na świecie encyklo-słowniko-almanachopedia. Serwis powstał w styczniu 2005 r. i wciąż zwiększa liczbę użytkowników - we wrześniu 2006 r. była to najpopularniejsza witryna edukacyjna wśród Europejczyków (odwiedziło ją 5 mln osób). Answers.com zawiera ponad 3 miliony zagadnień pogrupowanych w kilku kategoriach, m.in.: biznes, zdrowie, podróże, technologia, nauka, rozrywka, sztuka czy historia. Jest idealnym narzędziem, które może być wykorzystywane w codziennej pracy osób obcujących z dużą ilością informacji i chcących szybko znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania (np. pisarze, studenci, naukowcy, marketerzy, dziennikarze, prawnicy). Źródła serwisu to m.in. Wikipedia, Britannica, Encyclopedia, WordNet i wiele innych. O bogactwie zasobów świadczy m.in. fakt, że można w nich znaleźć np. informacje o Mieszku I, Solidarności, katowickim Spodku czy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Więcej informacji na: http://www.answers.com
|
Innowatorzy Rynku Kapitałowego
Biuro Maklerskie CA IB Securities S.A. organizuje II edycję konkursu Innowatorzy Rynku Kapitałowego, który przeznaczony jest dla studentów 4 i 5 roku studiów dziennych o profilu ekonomicznym. Aby wziąć udział w konkursie, należy do 12 stycznia 2007 r. przesłać do organizatorów rozwiązanie jednego z trzech zadań (case studies). Dla laureatów przewidziane są nagrody pieniężne: 15 000zł, 10 000zł oraz 5 000zł. Dodatkowo, organizator może zaproponować najlepszym osobom odbycie stażu.
Więcej informacji na stronie: http://www.ca-ib.pl/innowatorzy/main.xml
|
Project Gutenberg
Project Gutenberg to najstarsza i największa kolekcja darmowych książek dostępnych w internecie. W chwili obecnej w katalogu znajduje się 20 000 publikacji, a każdego miesiąca pobieranych jest 2 mln książek. Wśród 100 najpopularniejszych pozycji z ostatniego miesiąca, znalazły się m.in. Ulisses J. Joyce'a, Kamasutra Vatsyayana, Duma i uprzedzenie J. Austeen, Raj utracony J. Miltona, Przemiana F. Kafki, oraz dzieła F.W. Nietzschego, W. Szekspira czy M. Twaina. Zbiór tworzony jest dzięki pracy wolontariuszy.
Więcej informacji na:
http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page
|
|
BeMEP - Międzynarodowa Gra Internetowa
Become a Member of European Parliament (Zostań członkiem Parlamentu Europejskiego) to międzynarodowa gra internetowa organizowana przez Polską Fundację im. Roberta Schumana. Gra rozpoczęła się 2 października br. i potrwa do 30 marca 2007 r. Celem jest popularyzacja wiedzy o Unii Europejskiej, Parlamencie Europejskim oraz zwiększenie świadomości społecznej uczestników. Gra, prowadzona w trzech językach: angielskim, francuskim i polskim, otwarta jest dla wszystkich zainteresowanych osób. Uczestnicy zdobywają punkty wcielając się w rolę parlamentarzysty, negocjując, przewidując wyniki głosowań, odpowiadając na pytania o UE oraz biorąc udział w szkoleniach e-learningowych. Nagrodami dla zwycięzców są m.in. wyjazdy do Parlamentu Europejskiego.
Więcej informacji na: http://www.bemep.eu
|
eLearning Papers - nowe czasopismo
eLearning Papers to nowa inicjatywa Komisji Europejskiej. Jest to kolejny projekt Komisji, po portalu elearningeuropa.info (działającym od 2002 r.) mający na celu promocję e-edukacji w Europie. eLearning Papers będzie platformą poświęconą wyłącznie publikacji artykułów, wywiadów i dobrych praktyk związanych z e-learningiem.
Więcej informacji na: http://www.elearningpapers.eu
|
IIE Online: Institute of International Education
Institute of International Education to niezależna organizacja non-profit działająca od 1919 r. IIE należy do grona największych międzynarodowych organizacji zajmujących się edukacją i szkoleniami. Jej misją jest m.in. promowanie bliższych relacji w zakresie edukacji pomiędzy Amerykanami a osobami z innych krajów świata, wzmacnianie powiązań pomiędzy instytucjami szkolnictwa wyższego, czy wspieranie akademickiej wolności.
Na stronie internetowej IIE, oprócz charakterystyki samej organizacji i jej działalności, znaleźć można również publikacje wydane przez IIE oraz informacje na temat Programu Fullbrighta. Warto również zajrzeć do działu IIE Network - serwisu członkowskiego IIE, który zawiera bogatą kolekcję materiałów, artykułów i raportów na temat międzynarodowej edukacji oraz kalendarz zbliżających się wydarzeń.
Więcej informacji na: http://www.iie.org/
|
MSN Encarta
Serwis MSN Encarta to encyklopedia, słownik i atlas online w jednym. Witryna należy do najpopularniejszych serwisów edukacyjnych w Europie (2,1 mln użytkowników we wrześniu 2006 r.), przyciągając internautów bogactwem informacji, ciekawymi narzędziami interaktywnymi i centrum multimediów. Na stronach dostępna jest też wyszukiwarka praktyk i pracy oraz stypendiów. O nowościach w serwisie informuje newsletter.
Więcej informacji na: http://encarta.msn.com
|
|
|
MIT Center for Digital Business
Biznes elektroniczny (cyfrowy) jest obecnie częścią każdej nowoczesnej firmy. Znajduje zastosowanie we wszystkich aspektach działania firmy. Stworzone przez MIT Sloan School of Management Centrum Biznesu Elektronicznego ma na celu współpracę badawczą z przemysłem. Serwis w założeniu ma być pośrednikiem pomiędzy uczelnią, pracownikami naukowymi i studentami oraz sponsorami badań, którzy są zainteresowani prowadzeniem działalności biznesowej opartej na internecie. Aktualne badania prezentowane w serwisie skupiają się na: marketingu elektronicznym, wydajności pracy elektronicznej, produktach i usługach IT, przyszłych technologiach komunikacyjne, bezpieczeństwie cyfrowym w przedsiębiorstwie. Praktyczne zastosowanie rezultatów badań ma realny wpływ na realizację przedsięwzięć z zakresu biznesu elektronicznego.
Serwis zawiera następujące działy: badania, sponsorzy, o serwisie, aktualności, zasoby oraz publikacje.
Więcej informacji na: http://ebusiness.mit.edu
|
VaGla.pl - Prawo i Internet
Negocjacje w sprawie wyroku Google, własność intelektualna w internecie, prywatność w sieci, cyfrowe biblioteki - to tylko wybrane zagadnienia omawiane w serwisie VaGla.pl - Prawo i Internet. Jego autor, Piotr Waglowski, doktorant Instytutu Nauk Prawnych PAN, Internetowy Obywatel Roku 2001, członek Rady Informatyzacji, prowadzi serwis o związkach prawa z internetem od 1997 r., zamieszczając w nim bieżące informacje, wiadomości dotyczące procesu legislacyjnego, dokumenty, artykuły, felietony. Zawiłe i złożone kwestie spraw sądowych, ochrony prawa autorskiego czy regulacji prawnych dotyczących internetu wdrażanych w Polsce i na świecie, przedstawione są językiem zrozumiałym również dla nieprawników, a dodatkowo opatrzone komentarzami autora i internautów. Pasjonująca lektura dla wszystkich zainteresowanych prawnymi aspektami internetu.
Więcej informacji na: http://www.vagla.pl
|
Andragogiczna Biblioteka Cyfrowa (ABC)
Inicjatywa skierowana do pracowników naukowych i studentów szkół wyższych, będąca realizującą idei wolnego dostępu do wiedzy naukowej. Jej główne założenia to ułatwienie dostępu do publikacji z zakresu edukacji dorosłych oraz propagowanie zagadnień związanych z tą subdyscypliną pedagogiki. Gromadzenie i udostępnianie zasobów ma na celu prezentację i upowszechnianie osiągnięć naukowych przedstawicieli andragogiki, wskazywanie kierunków badań, wymianę poglądów i myśli, zwiększenie efektywności wykorzystania literatury, zapisywania w postaci cyfrowej kopii publikacji z zakresu edukacji dorosłych, zwiększenia dostępności i skuteczności wykorzystania literatury przez studentów i przedstawicieli nauki. Obecnie dostępna jest pilotażowa wersja Andragogicznej Biblioteki Cyfrowej, zasoby zawierają 7 pozycji wydanych przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne.
Zasoby ABC (wersja pilotażowa) dostępne są pod adresem www.ata.xt.pl
|
|