|
"Mazowsze - Studia Regionalne"
Samorząd Województwa Mazowieckiego zainicjował wydawanie nowego periodyku pt. "Mazowsze - Studia Regionalne". Nadrzędnym zadaniem tego przedsięwzięcia jest promocja dorobku naukowego ośrodków z Warszawy oraz okolic - zwłaszcza tym ostatnim trudno jest prezentować swoje osiągnięcia - zarówno na arenie krajowej, jak i poza granicami Polski.
Zamierzeniem pomysłodawców tego przedsięwzięcia jest, aby czasopismo to zajęło ważną pozycję na naukowym rynku wydawniczym i stało się cennym źródłem informacji na temat badań prowadzonych w regionie oraz osiągnięć naukowych jego przedstawicieli.
Wprawdzie pierwszy numer pisma ukaże się w sierpniu 2006 roku, jednak już teraz znany jest jego układ. Będzie się ono składało z trzech zasadniczych części. Pierwsza zostanie poświęcona najwartościowszym opracowaniom, badaniom i analizom prowadzonym przez pracowników naukowych Mazowsza. Druga część zawierać będzie wyniki analiz, studiów i ekspertyz przygotowanych przez jednostki Samorządu Województwa Mazowieckiego lub dla tych jednostek. W części ostatniej znajdą się recenzje i omówienia publikacji dotyczących regionu oraz sylwetki mazowieckich uczonych.
"Mazowsze - Studia Regionalne" będą dostępne w księgarniach naukowych, ważniejszych placówkach naukowych na terenie całego kraju, a także drogą prenumeraty. Na stronach internetowych wydawcy - Mazowieckiego Biura Planowania Przestrzennego i Rozwoju Regionalnego (www.mbp.mazovia.pl) - będą zamieszczane streszczenia artykułów w językach angielskim i niemieckim.
Redakcja zachęca do współpracy przedstawicieli mazowieckich środowisk naukowych i gospodarczych, pracowników administracji oraz instytucji pozarządowych (e-mail: redakcja@mbp.mazovia.pl).
|
Pomoc publiczna dla małych i średnich przedsiębiorstw. Mity i rzeczywistość, red. Franciszek Misiąg, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005
Potrzeba wspierania małych i średnich przedsiębiorstw jest współcześnie postrzegana jako coś oczywistego. Podkreślają ją politycy (często przeciwnych opcji politycznych) i tolerują nawet najwięksi rynkowi rygoryści. Także w Polsce, już na początku transformacji systemowej, powstał program wspierania sektora MSP.
Celem postawionym sobie przez autorów publikacji jest ustalenie rzeczywistej roli pomocy publicznej jako uwarunkowania działalności mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Starali się oni nie tylko krytycznie odnieść do wielkości tej pomocy, kierowanej do tego sektora polskiej gospodarki, lecz także wskazać kierunki intensyfikacji jej wykorzystania. Prezentowanym w książce ocenom towarzyszy bogaty materiał statystyczny i empiryczny, co stanowi dodatkowy walor poznawczy tej pozycji wydawniczej.
Publikacja skierowana jest zarówno do menedżerów oraz pracowników samorządów terytorialnych odpowiedzialnych za politykę gospodarczą w regionie, jak i do studentów i wykładowców wyższych szkół ekonomicznych.
Książkę można zamówić w księgarni internetowej PWE: http://www.pwe.com.pl.
|
|
Systemy informacyjne biznesu, Jerzy Kisielnicki, Henryk Sroka, Placet, Warszawa 2005
Kolejne, zmienione i uzupełnione, wydanie podstawowej pozycji z zakresu informatyki w zarządzaniu, które poświęcone jest budowie i zastosowaniu współczesnych systemów informacyjnych w biznesie.
W książce można wyróżnić dwie zasadnicze części. Pierwsza poświęcona jest problematyce tworzenia i wprowadzania systemu informacyjnego do organizacji - jego analizie, projektowaniu i wdrażaniu. Druga mówi o zastosowaniach systemów informacyjnych oraz prezentuje różne ich rodzaje - od najprostszych i najbardziej powszechnych systemów opartych na bazach danych, poprzez bardziej zaawansowane systemy wspomagania decyzji, aż po najbardziej zaawansowane systemy ekspertowe.
Publikacja może być traktowana zarówno jako podręcznik dla studentów wydziałów ekonomicznych i zarządzania, jak też jako poradnik dla kadry kierowniczej (menedżerów) oraz użytkowników systemów informacyjnych w firmach.
Książka dostępna na stronach wydawcy: http://www.placet.com.pl
|
|
"Adult Education and Development"
Czasopismo o charakterze międzynarodowym, wydawane przez Institute for International Cooperation of the German Adult Education Association w języku angielskim, hiszpańskim i francuskim. Prezentuje ono głównie artykuły dotyczące problematyki edukacji dorosłych, jej praktyki oraz najnowszych badań w tym zakresie. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak: analfabetyzm i edukacja elementarna, systemy edukacji dorosłych i ich uczestnicy, edukacja kobiet; zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji; edukacja środowiskowa i zdrowia.
Celem pisma jest przedstawienie obrazu edukacji ustawicznej na całym świecie ze szczególnym uwzględnieniem krajów rozwijających się w Afryce, Azji, i Ameryce Łacińskiej, dzięki zamieszczaniu aktualności, fachowych analiz oraz wyników badań.
Czasopismo wydawane jest dwa razy do roku i rozprowadzane w ponad 150 krajach na świecie. Dostępne jest także w wersji internetowej, co umożliwia zapoznanie się z jego zawartością szerszej grupie czytelników z całego świata.
Więcej informacji na: http://www.iiz-dvv.de/englisch.
|
Edukacja dorosłych w Stanach Zjednoczonych - podstawowe problemy, Anna Frąckowiak, Krystyna Pleskot-Makulska, Józef Półturzycki, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, Płock-Warszawa 2005
Jest to najnowsza polskojęzyczna publikacja, prezentująca najważniejsze zagadnienia amerykańskiej edukacji dorosłych. Opracowana na podstawie źródeł oraz informacji zgromadzonych przez instytucje badawcze UNESCO i inne zagraniczne ośrodki naukowe, a także na podstawie osobistych doświadczeń autorów zebranych w trakcie pobytów w Stanach Zjednoczonych.
Stany Zjednoczone to przykład progresywnego systemu edukacyjnego dostosowanego do potrzeb nowoczesnego społeczeństwa zróżnicowanego demograficznie. Polecana książka składa się z 8 rozdziałów poświęconych m.in. takim zagadnieniom, jak: powstanie i rozwój systemu edukacji dorosłych, instytucje oferujące edukację dorosłych, edukacja na odległość, kształcenie specjalistów edukacji dorosłych czy teoria edukacji dorosłych i badania naukowe. W pracy zawarta została obszerna bibliografia tekstów amerykańskich i polskich, która ma m.in. umożliwić osobom zainteresowanym poszerzeniem wiedzy.
Celem publikacji jest dostarczenie pożytecznych, ważnych i ciekawych informacji dotyczących kształcenia dorosłych w amerykańskim systemie edukacji. Skierowana jest ona do specjalistów edukacji dorosłych i osób zainteresowanych tą tematyką.
Publikacja dystrybuowana m.in. przez Akademickie Towarzystwo Andragogiczne, więcej informacji na: http://www.ata.edu.pl.
|
Dorośli uczą się inaczej. Andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Alina Matlakiewicz, Hanna Solarczyk-Szwec, Wydawnictwo Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu, Toruń 2005
Uczenie się i nauczanie osób dorosłych od wielu lat wzbudza zainteresowanie badaczy zajmujących się naukami społecznymi. Na ten stan wpływ ma kilka czynników. Pierwszy z nich dotyczy stale aktualnej kwestii specyfiki uczenia się dorosłych oraz prowadzonych badań na temat czynników warunkujących skuteczne uczenie się. Kolejny czynnik związany jest z rozwojem i wzrostem znaczenia idei uczenia się przez całe życie. W tak pojmowanej perspektywie uczenie się nabiera szczególnego znaczenia dla jednostki, staje się bowiem nieodłącznym elementem jej aktywności życiowej. Z kolei przed andragogami i innymi osobami odpowiedzialnymi za kształcenie dorosłych stawia trudne wyzwania - m.in. udzielenia odpowiedzi na pytania o sposoby i metody oraz proces warunkowania skutecznego, a także dającego satysfakcję uczenia się. Polecana publikacja w znacznej mierze próbuje odpowiedzieć na te i inne pytania dotyczące specyfiki kształcenia dorosłych w społeczeństwie, którego rozwój oparty jest na edukacji ustawicznej.
Publikacja warta jest polecenia jako poradnik o charakterze naukowym, służący do zapoznania się z podstawową andragogiczną problematyką, osobom zainteresowanym samodzielnym kształceniem i doskonaleniem, jak również doradcom metodycznym chcącym wzbogacić swój warsztat dydaktyczny.
Książkę można nabyć w księgarniach internetowych m.in.: Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu http://www.cku.torun.pl/Wydawnictwo/andragogika.htm.
|
Myśl pedeutologiczna i edukacja ustawiczna nauczycieli, red. Agnieszka Jaworska i Sabina Zalewska, Szkoła Wyższa Przymierza Rodzin, Warszawa 2006
Współczesna pedeutologia skupia się na problematyce kształcenia, doskonalenia zawodowego nauczyciela, a także jego osobowości, kompetencjach i innych złożonych zagadnieniach dotyczących pracy pedagogów. Polecana publikacja jest rezultatem konferencji poświęconej myśli pedeutologicznej i edukacji permanentnej nauczycieli, która została zorganizowana w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin. Dotyczy ona teoretycznych i praktycznych problemów współczesnej pedeutologii, których omówienie zawarto w czterech rozdziałach, poświęconych m.in. takim zagadnieniom, jak: zadania nauczyciela w aspekcie historycznym, edukacja ustawiczna nauczycieli, samokształcenie i samowychowanie, kreowanie tożsamości nauczyciela, przygotowanie do zawodu, dokształcanie i doskonalenie zawodowe; powinności i kompetencje nauczyciela-wychowawcy; obszary działania pedagoga specjalnego-terapeuty.
Publikacja skierowana do nauczycieli, szczególnie tych z niewielkim doświadczeniem dydaktycznym oraz do wszystkich zainteresowanych zagadnieniami współczesnej pedeutologii.
|
Toruńsko-Płockie Studia Dydaktyczne
Na rynek wydawniczy wracają "Toruńskie Studia Dydaktyczne", jednak pod zmienionym tytułem "Toruńsko-Płockie Studia Dydaktyczne". Nowe "wcielenie" periodyku wydawane będzie przez Wydział Pedagogiczny Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku oraz Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Radę Redakcyjną stanowią: Zbigniew P. Kruszewski, Józef Półturzycki, Maciej Tanaś, E. Anna Wesołowska (zastępca przewodniczącego), Witold Wojdyło (przewodniczący), Władysław P. Zaczyński, Zofia Żukowska.
W skład redakcji wchodzą: Marzena Brzózka, Anna Frąckowiak, Renata Góralska (zastępca redaktora naczelnego), Bolesława Jaworska, Daniel Korzan (sekretarz redakcji), Jacek Kubacki (redaktor techniczny), Józef Półturzycki (redaktor naczelny), Ewa Sulkowska.
Tematyka "Toruńsko-Płockich Studiów Dydaktycznych" oscyluje wokół problemów postaw dydaktyki, aktywności i samodzielności w procesie kształcenia, badań i problemów dydaktycznych, technologii kształcenia, a także aktualności związanych z dydaktyką.
W chwili obecnej został przygotowany do druku 19 tom wydawnictwa, koncentrujący się na aspektach technologicznych związanych ze współczesną edukacją i dydaktyką. Redakcja zaprasza do składania tekstów do bieżącego numeru, a także do czynnego uczestnictwa w przygotowywaniu kolejnych wydań "Studiów" (Daniel Korzan - sekretarz redakcji, e-mail: daniel@wlodkowic.pl).
|
|
22nd Annual Conference on Distance Teaching and Learning, 2-4 sierpnia 2006 r., Madison, Wisconsin, USA
Już od 1985 r. wykładowcy, trenerzy i osoby zajmujące się edukacją na odległość spotykają się na corocznej konferencji Distance Teaching and Learning. Przez ponad 20 lat powstało wiele nowych modeli, technologii i koncepcji, które zostały wdrożone do systemu edukacji. Tym razem celem konferencji jest wspieranie efektywnych aplikacji e-learningu przez dzielenie się nową wiedzą i umiejętnościami, prezentowanie nowych doświadczeń i dyskusje w gronie profesjonalistów. Program konferencji obejmuje ponad 150 wystąpień (w równoległych sesjach), warsztaty, fora, a także przykłady projektów kursów.
Więcej informacji na: http://www.uwex.edu/disted/conference.
|
Akademia On-line 2006, 14-16 września 2006 r., Centrum Konferencyjne Magellan, Bronisławowo
Polski Uniwersytet Wirtualny zaprasza praktyków, teoretyków i instytucje zaangażowane w rozwój technologii informacyjnych wykorzystywanych do przekazywania wiedzy na drugą konferencję Akademia On-line.
Podczas spotkania dyskutowane będą zagadnienia z następujących grup tematycznych: przyszłość e-edukacji, jakość i efektywność e-learningu, metodyka e-nauczania, przygotowanie e-kursów, technologie zdalnego nauczania, e-edukacja akademicka i korporacyjna, zarządzanie procesami e-edukacji. Spotkanie będzie również okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w dziedzinie e-learningu oraz rozwiązaniami informatycznymi stosowanymi w kształceniu na odległość.
Więcej informacji na: http://www.akademia-online.edu.pl.
|
Interactive Computer Aided Learning ICL 2006, 27-29 września 2006 r., Villach, Austria
Konferencja organizowana jest przez Carinthia Tech Institute we współpracy m.in. ze stowarzyszeniem EDEN, IEEE, OCG i austriackim Ministerstwem Edukacji, Nauki i Kultury. Wybrane tematy proponowane przez organizatorów to: kształcenie ustawiczne, nauczanie wspierane komputerowo, zarządzanie wiedzą, nowe modele w nauczaniu, aplikacje multimedialne, wirtualna rzeczywistość oraz wirtualne laboratoria. Uczestnicy spotkania będą również omawiać efektywność kosztową stosowanych rozwiązań, a także pilotażowe wdrożenia.
Więcej informacji na: http://www.icl-conference.org.
|
EDUCAUSE 2006, Spurring Innovation and Marshalling Resources, 9-12 października 2006 r., Dallas, Texas, USA
Tematem przewodnim tegorocznej konferencji EDUCAUSE będzie promowanie innowacji i organizowania zasobów. Zróżnicowany program oferuje wiele możliwości do zdobywania nowej wiedzy i informacji, nawiązania kontaktów i wysłuchania prelekcji najwybitniejszych ekspertów: przedkonferencyjne seminaria, sesje plakatowe, spotkania w małych grupkach, wystawy, prezentacje i warsztaty. Uczestnicy konferencji pochodzą z różnego rodzaju instytucji, nie tylko ze Stanów Zjednoczonych, lecz także z całego świata, co pozwala na szeroką wymianę doświadczeń i poglądów.
Więcej informacji na: http://www.educause.edu/e06.
|
4th EDEN Research Workshop, Research Into Online Distance Education and E-learning; Making the Difference, 25-28 października 2006 r., Castelldefels/Barcelona, Hiszpania
Czwarte warsztaty badawcze organizowane przez European Distance and E-learning Network będą skupiać się na badaniach zarówno nauczania na odległość, jak również form mieszanych, łączących tradycyjne spotkania z e-learningiem. Trzy główne obszary tematyczne obejmują prace badawcze w zakresie: planowania, zarządzania i podwyższania jakości w e-edukacji; innowacyjnych metod nauczania online oraz budowania wiedzy (łącznie z kwestiami ewaluacji); narzędzi i usług oraz technologii kształcenia na odległość.
Równolegle do sesji, odbędą się również warsztaty na temat metod i schematów badawczych dla e-learningu, przeznaczone dla studentów i nauczycieli oraz osób zainteresowanych projektami badań.
Więcej informacji na: http://www.eden-online.org/eden.php?menuId=306.
|
Online Educa Berlin 2006, 12th International Conference on Technology Supported Learning & Training, 29 listopada - 1 grudnia 2006 r., Berlin, Niemcy
Online Educa Berlin to jedno z najważniejszych światowych spotkań badaczy i praktyków e-learningu. Dwunasta edycja corocznej konferencji będzie kolejną okazją do wymiany doświadczeń i dyskusji na temat dotychczasowych osiągnięć oraz przyszłości e-edukacji. Trzydniowy program bogaty jest w sesje plenarne z udziałem światowych ekspertów, prezentacje, debaty, dyskusje panelowe czy opisy najlepszych praktyk. Podczas konferencji warto również odwiedzić miejsca, w których wiodące międzynarodowe firmy tworzące oprogramowanie i usługi e-learningowe będą prezentować swoje najnowsze produkty, a także nawiązać kontakty z innymi uczestnikami wydarzeń towarzyszących sesjom (tj. warsztaty, spotkania, fora). Warto podkreślić, iż w ubiegłorocznej konferencji (a także w przedkonferencyjnych forach i warsztatach) uczestniczyło prawie 1900 osób z 73 krajów.
Więcej informacji na: http://www.online-educa.com.
|
e-Quality seminar, 21-22 września 2006 r., Szczecin
Problematyka jakości w nauczaniu na odległość jest zagadnieniem coraz częściej poruszanym podczas konferencji i dyskusji akademickich. Analiza wdrożenia oceny jakości w akademickim e-learningu jest również celem projektu e-Quality, którego rezultaty będą przedstawione podczas seminarium organizowanego we wrześniu w Szczecinie. Sesje plenarne i warsztaty obejmą m.in. takie tematy, jak: jakość w polskim szkolnictwie wyższym, jakość w akcji Minerva i inicjatywie e-Learning, multikulturalne aspekty jakości w krajach europejskich, szkolenia nauczycieli w zakresie jakości w e-learningu.
Więcej informacji na: www.e-quality-eu.org.
|
|
6th International Conference on Knowledge, Culture & Change in Organisation, 11-14 lipca 2006 r., Monash University Centre in Prato, Włochy
Głównym tematem konferencji jest oparta na wiedzy społeczna i ekonomiczna ewolucja. Mająca swe korzenie w globalizacji i rozwoju ICT zmiana charakteryzowana jest przez powstające społeczeństwo informacyjne i globalną ekonomię opartą na wiedzy.
Podczas konferencji przedyskutowane zostaną ważne zagadnienia z zakresu wiedzy, kultury i zmiany w organizacjach. W spotkaniu wezmą udział najlepsi światowi eksperci zarządzania, a także praktycy, nauczyciele i badacze.
Organizatorzy zapraszają do uczestnictwa osoby zainteresowane bądź zajmujące się zmianami kulturowymi w organizacjach.
Więcej informacji poprzez: info-M06@commongroundconferences.com.
|
2nd International Conference WIKIMANIA 2006, 4-6 sierpnia 2006 r., Boston, Massachusetts, USA
Druga międzynarodowa konferencja WIKIMANIA odbędzie się w sierpniu w Bostonie. Proponowane tematy konferencji dotyczyć będą m.in.: infrastruktury technicznej, projektów i zawartości Wikimedii, bezpłatnego dostępu do informacji oraz prawa autorskiego. Podczas spotkania zorganizowane zostaną liczne warsztaty, prezentacje i debaty.
Więcej informacji na: http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimania_2006/En.
|
ECKM 2006: The 7th European Conference on Knowledge Management, 4-5 września 2006 r., Corvinus University of Budapest, Węgry
The European Conference on Knowledge Management (ECKM) zaprasza badaczy do zaprezentowania najnowszych odkryć i doświadczeń biznesowych zgromadzonych w zakresie zarządzania wiedzą, kapitału intelektualnego i kształcenia korporacyjnego.
Podczas konferencji wyodrębniono trzy bloki tematyczne: mierzenie kapitału intelektualnego wartości niematerialnych (Measuring Intellectual Capital and Intangible Assets), rola wiedzy we współpracy regionalnej (Role of Knowledge in Regional Cooperations), audyt w KM (Auditing Knowledge Management - Knowledge management in auditing).
Więcej informacji na:
http://www.academic-conferences.org/eckm/eckm2006/eckm06-home.htm
|
I-KNOW'06 6th International Conference on Knowledge Management, 6-8 września 2006 r., Graz, Austria
Program szóstej międzynarodowej konferencji I-KNOW składa się z czterech komponentów:
- części badawczej (main scientific track), której celem jest wyodrębnienie i promocja obiecujących trendów w dziedzinie zarządzania wiedzą, a także multidyscyplinarny przegląd najnowocześniejszych rozwiązań, które będą stosowane w przyszłości w KM;
- części specjalistycznej (special thematic tracks), mającej za zadanie wspieranie budowania relacji i kontaktów pomiędzy ekspertami zajmującymi się poszczególnymi sferami KM;
- warsztaty, podczas których uruchomiona zostanie dla partnerów I-KNOW platforma służąca do projektowania, promowania i przeprowadzania ich programów. Są one narzędziem umożliwiającym połączenie społeczności I-KNOW z innymi zespołami;
- niemieckojęzycznej części przemysłowej (industry track), prezentującej platformę, która zawiera informacje o najlepszych praktykach i pozwala na dzielenie się doświadczeniami gromadzonymi podczas realizacji projektów z zakresu KM.
Więcej informacji na: http://i-know.know-center.tugraz.at.
|
|
Katedra Informatyki Gospodarczej SGH zaprasza na:
VII Konferencję Naukowo-Dydaktyczną NTIE
Modelowanie kształcenia w zakresie informatyki ekonomicznej
17-18 listopada 2006 r., Warszawa
http://www.ntie.waw.pl/
|
|
Zwycięzcy 10. edycji Webby Awards
Wyłoniono zwycięzców jubileuszowej, 10-tej edycji Webby Awards (http://www.webbyawards.com), konkursu zwanego "Oscarami dla najlepszych stron internetowych". Popularność Webby Awards jest ogromna - do konkursu zgłoszono ponad 5,5 tys. stron WWW z ponad 40 krajów. Oto najlepsze strony wybrane w kategoriach Edukacja i Nauka.
Can I have a word?, www.barbican.org.uk/canihaveaword - zwycięzca w kategorii Edukacja
CAN I HAVE A WORD to strona edukacyjna stworzona przez Barbican Education. Pomaga ona nauczycielom wspierać programy creative writing korzystając z wierszy czołowych angielskich poetów, stymulowania wizualnego, a także konkretnych sugestii i wskazówek dawanych przez twórców. Strona podzielona jest na cztery działy poświęcone żywiołom ziemi, ciału ludzkiemu, "Odysei" Homera oraz sprawom społecznym.
NASA's Earth Observatory, earthobservatory.nasa.gov - faworyt internautów w kategorii Edukacja
Celem serwisu jest udostępnianie informacji (nowych zdjęć satelitarnych i danych naukowych) na temat Ziemi, a w szczególności jej klimatu i zmian środowiska. Strona przeznaczona jest głównie dla mediów publicznych i osób zajmujących się edukacją. Zawiera opisy i zdjęcia dotyczące atmosfery, oceanów, życia na Ziemi i specyficznych zjawisk, takich jak np. globalne ocieplenie. Na stronie znajduje się również sekcja poświęcona misjom NASA oraz eksperymentom.
The Genographic Project, www.nationalgeographic.com/genographic - zwycięzca w kategorii Nauka (również faworyt internautów)
The Genographic Project to pięcioletnie przedsięwzięcie prowadzone przez Stowarzyszenie National Geographic, IMB, genetyka Spencera Wellsa oraz Waitt Famili Foundation. Jego celem jest zbadanie, jacy są przodkowie rodzaju ludzkiego i w jaki sposób rozwijał się on aż do dzisiejszego dnia.
DNA, przekazywane z pokolenia na pokolenie zmienia się, jednak pewne jego części pozostają takie same, dotknięte jedynie okazjonalnie przez mutacje, dzięki czemu można śledzić historię powstania współczesnego człowieka.
Twórcy zapraszają do uczestniczenia w projekcie. Można wysłać próbkę własnego DNA i w ten sposób dowiedzieć się więcej o swoich przodkach!
|
|
"Canadian Journal of Learning and Technology" (CJLT)
Publikowane przez kanadyjskie Stowarzyszenie Mediów i Technologii w Edukacji (Association for Media and Technology in Education in Kanada) pismo podejmuje zagadnienia teorii i technologii uczenia, e-learningu, zastosowania aplikacji komputerowych w nauczaniu, symulacji i gier, a także innych aspektów wdrażania technologii do procesu kształcenia. Artykuły mogą być zgłaszane (w języku angielskim bądź francuskim) do wydawnictwa m.in. w formie raportów z badań, studiów przypadku, przeglądów literatury, analiz ewaluacji kursów czy programów. Czasopismo jest wydawane trzy razy do roku: wiosną, jesienią i zimą.
Więcej informacji na: http://www.cjlt.ca.
|
"Journal of Information Technology Education" (JITE)
Misją pisma jest doskonalenie edukacji w zakresie IT przez publikowanie wysokiej jakości artykułów omawiających najlepsze praktyki i inne zagadnienia związane z tą tematyką. JITE jest dostępny w formie drukowanej dla subskrybentów. Artykuły są publikowane również online. W Międzynarodowej Radzie Recenzentów (International Board of Reviewers) zasiada przedstawiciel Akademii Ekonomicznej z Wrocławia.
Więcej informacji na: http://jite.org.
|
"Journal of Interactive Media in Education" (JIME)
Założone w 1996 r. pismo stosuje innowacyjny model recenzowania artykułów, pozwalając na otwartą dyskusję pomiędzy autorem i recenzentem (private open peer review), aby następnie przejść do debaty z czytelnikami (public open peer review). JIME nie ma stałych terminów wydawniczych, poddając artykuły do dyskusji zaraz po ich otrzymaniu i publikując je, gdy zakończą proces recenzji. Cele magazynu to, oprócz promowania dyskusji merytorycznych, wyjaśnianie poznawczych, społecznych i kulturowych problemów będących efektem stosowania interaktywnych mediów w edukacji, podnoszenie jakości nauczania poprzez lepsze wykorzystanie mediów, łączenie świata nauki i praktyki, a także publikowanie relacji i wyników najnowszych międzynarodowych badań w tym zakresie.
Więcej informacji na: http://www-jime.open.ac.uk.
|
"Journal of Interactive Online Learning" (JIOL)
Czasopismo elektroniczne Narodowego Centrum Badań nad Nauczaniem Online (National Center for Online Learning Research), utworzonego w ramach współpracy University of Alabama i University of Idaho. W piśmie poruszane są zagadnienia teoretyczne, omawiane praktyczne wdrożenia oraz prezentowane najnowsze badania z zakresu nauczania online. JIOL stanowi forum wymiany poglądów na temat zastosowań narzędzi e-edukacji, propaguje idee wspierające rozwój e-learningu, a także wzbogaca wiedzę w zakresie innowacyjnych technik nauczania.
Więcej informacji na: http://www.ncolr.org/jiol.
|
|
CzasNaE-Biznes
CzasNaE-Biznes to serwis poświęcony zagadnieniom e-biznesu prezentowanym przede wszystkim od strony praktycznej. Pomyślany początkowo tylko jako archiwum artykułów dostępnych dla czytelników tego e-magazynu (forum), startował z niespełna 150 czytelnikami, obecnie posiada 15 tysięcy subskrybentów. Autor serwisu postawił sobie bardzo ambitne zadanie: sprawić, by polski mały i średni e-biznes nabrał profesjonalizmu.
W serwisie dostępnych jest kilkaset różnorodnych materiałów: artykuły, case studies, odpowiedzi na pytania, zapisy dyskusji na forum oraz recenzje, które zamieszczone są w czterech głównych częściach serwisu, zatytułowanych: e-Marketing, e-Biznes, e-Commerce, Wydajna Praca.
Niestety, korzystanie z tego ciekawego serwisu dotyczącego e-biznesu jest od grudnia 2002 odpłatne. Darmowe pozostają tylko wybrane, pojedyncze artykuły i materiały szkoleniowe dostępne w serwisie.
Więcej informacji na: http://www.cneb.pl
|