|
Franciszek Krawiec, Transformacja firmy w nowej gospodarce. Koncepcje, strategie, struktury i technologie w zarządzaniu, Difin, Warszawa 2005
Publikacja poświęcona jest funkcjonowaniu i zarządzaniu przedsiębiorstwami w gospodarce sieciowej. Autor omawia zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnej firmy, podkreśla również problemy i wyzwania, przed którymi stają instytucje. Książka przeznaczona jest dla menedżerów odpowiedzialnych za transformacje instytucji w rozwijającej się nowej gospodarce. Adresowana jest także do studentów zarządzania strategicznego, jak również do pracowników nauki.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy ( www.difin.pl)
|
Jerzy Apanowicz, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie, prace habilitacyjne, Difin, Warszawa 2005
Publikacja prezentuje procedury, procesy i etapy twórczej pracy naukowej w obowiązujących ustawowo i zwyczajowo wymaganiach i standardach jakościowych. Autor stara się dostarczyć doktorantom i habilitantom wiedzy i informacji naukowych niezbędnych przy realizacji prac naukowych. Praktyczny aspekt książki potwierdza szereg załączników z wykazem ustaw i przykładami koncepcji rozprawy doktorskiej, jej układu treści oraz prezentacji autoreferatu doktoranta i wykładu habilitacyjnego.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.difin.pl)
|
Bolesław Niemierko, Pomiar Wyników Kształcenia, WSiP, Warszawa 1999
Publikacja przeznaczona dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Książka prezentuje modele pomiaru dydaktycznego, wskazówki dotyczące przygotowania pomiaru, konstrukcji i zastosowania testów oraz analizy ich wyników. Autor podzielił podręcznik na trzy części (Przygotowanie pomiaru; Konstrukcja i zastosowanie testu; Wykorzystanie wyników pomiaru), które łącznie zawierają piętnaście rozdziałów, krok po kroku i kompletnie opisujących problematykę - każdy rozdział może być traktowany jako etap pomiaru dydaktycznego.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.wsip.pl)
|
Donald L. Kirkpatrick, Ocena efektywności szkoleń, Wydawnictwo studio Emka, Warszawa 2001
Jest to pierwsza polska edycja tej książki - poradnika, przeznaczonego głównie dla pracowników działów zarządzania zasobami ludzkimi, którzy w życiu zawodowym często realizują pomiar efektywności szkoleń. Zawiera ona liczne studia przypadków opisujące i analizujące różnorodne poziomy oceny efektywności szkoleń, wykorzystywane w wiodących międzynarodowych organizacjach. W publikacji omówione zostały proste, a zarazem praktyczne
sposoby ewaluacji szkoleń, z licznymi nawiązaniami do przykładów zastosowania modelu oceny Donalda L. Kirkpatricka w różnych przedsiębiorstwach.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.mareno.pl)
|
Andrew Mayo, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
Książka skierowana jest przede wszystkim do kierowników oraz pracowników działu rozwoju personalnego i zasobów ludzkich, osób aktywnie szkolących czy też zajmujących się planowaniem szkoleń. Zawiera szczegółowe informacje dotyczące przygotowywania i tworzenia strategii działu rozwoju zasobów ludzkich w firmie. W publikacji analizie poddano metody zarządzania procesem uczenia się w organizacji, przytoczono m.in. pojęcia kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz opisano przykładowe strategie rozwoju stworzone i wykorzystywane w działach personalnych znanych organizacji międzynarodowych.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.oe.pl)
|
Richard Whitehead, Poradnik kierownika zespołu, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2005
Poradnik dla osób, które rozpoczynają kierować zespołami. Zawiera informacje przydatne przy przeprowadzaniu rozmów kwalifikacyjnych i budowie grup zadaniowych. Autor podaje również wskazówki, jak motywować pracowników, określać relacje w zespole oraz planować i przeprowadzać projekty, a także prezentować wyniki przedsięwzięcia. Z całą pewnością dużym atutem pozycji jest wydawca anglojęzycznej wersji poradnika - Pearson Education.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.wnt.com.pl)
|
Peter Bramley, Ocena efektywności szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001
Publikacja zawiera cenne informacje dotyczące ewaluacji szkoleń, przeznaczone dla specjalistów i kierowników ds. personalnych, pracowników działów szkoleń oraz trenerów i konsultantów. Czytelnik znajdzie w książce wiele praktycznych wskazówek, jak sprawić by szkolenia były efektywne, a także, w jaki sposób dokonać pomiaru, a następnie uargumentować znaczenie i wartość szkoleń. Dodatkowo przedstawione w publikacji kwestionariusze, arkusze ocen i listy kontrolne będą przydatne wszystkim osobom zajmującym się szkoleniami i zainteresowanym ich wpływem na efektywność pracy personelu firmy.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. na stronach wydawcy (www.oe.pl)
|
|
Shubhanna Hussein, Developing e-learning materials: applying user-centred design, Wyd. National Institute of Adult Continuing Education, luty 2005
Książka Developing e-learning materials: applying user-centred design autorstwa Shubhanna Husseina jest przewodnikiem zapoznającym praktyków kształcenia dorosłych z projektowaniem materiałów e-learningowych koncentrującym się na uczestniku kursu. Dostarcza ona przykładów i wskazówek pozwalających na sprawdzenie użyteczności tworzonych materiałów. Publikacja będzie szczególnie przydatna dla osób nieposiadających wykształcenia technicznego, gdyż zawiera ona studia przypadków opisane przez praktyków zajmujących się projektowaniem materiałów online dla studentów.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. Amazon.com (http://www.amazon.com)
|
Roger C Shank, Lessons in learning, e-learning, and training: reflections and perspectives for the bewildered trainer, Wyd. Pfeiffer Wiley, marzec 2005
Roger C. Shank, jeden z najbardziej znanych ekspertów z dziedziny szkoleń, nauczania i e-learningu, jest autorem książki poświęconej współczesnym wyzwaniom stawianym trenerom i metodykom nauczania online. Zawarte w publikacji eseje opisują, co robią trenerzy, dlaczego to robią i jak to robią. Lekcje o nauczaniu, e-learningu i szkoleniach pomagają wyjaśnić trzy główne punkty: czego można, a czego nie można nauczyć, jak ludzie myślą i jak się uczą oraz jaka technologia może być rzeczywiście efektywna.
Publikację można nabyć w księgarniach internetowych, m.in. Amazon.com (http://www.amazon.com)
|
The IT Practitioner's Journal EQ Educause Quarterly
EQ Educause Quarterly to kwartalnik przeznaczony dla praktyków z dziedziny e-learningu i IT, osób zarządzających uczelniami oraz innych, zainteresowanych tymi tematami. Zawiera on artykuły dotyczące najnowszych technologii informacyjnych oraz wykorzystywania elektronicznych zasobów w instytucjach edukacji wyższej.
Magazyn jest dystrybuowany do ok. 8500 osób w ponad 1300 ośrodkach akademickich. Można się z nim zapoznać również w wersji online
dostępnej na stronie www.educause.edu/eq.
Pismo zawiera sześć podstawowych działów, w których prezentowane są m.in. artykuły dotyczące rozwoju zawodowego, dobrych praktyk, czy prowadzonych
badań, a także komentarze nt. bieżących kwestii z dziedziny IT. Autorzy rekomendują także publikacje (recenzje) oraz informują o nowościach (sekcja EDUCAUSE News).
|
|
Witold Abramowicz, Paweł Kalczyński, Krzysztof Węcel, Filtering the Web to Feed Data Warehouses, Wydawnictwo Springer-Verlag, Londyn 2002.
Informacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej we współczesnym świecie. Zbierana i przechowywana w systemach informacyjnych przedsiębiorstw stanowi ich podstawowy składnik. Systemy te, wspomagane przez takie rozwiązania informatyczne jak hurtownie danych (data warehouse), stanowią ważny element zarządzania i funkcjonowania firmy. Rozwiązania takie, opierając się jedynie na wewnętrznych źródłach danych przedsiębiorstwa, nie uwzględniają informacji pochodzących z otoczenia gospodarczego firmy. A dane te mogą mieć istotny wpływ na zarządzanie i funkcjonowanie przedsiębiorstwa w rzeczywistości gospodarczej.
Wychodząc z takiego założenia, autorzy omawiają w tej publikacji zagadnienia związane z poszukiwaniem, filtrowaniem i pobieraniem do wewnętrznych, firmowych baz (hurtowni) danych informacji z tak rozproszonego środowiska informacyjnego, jakim jest internet.
Książka dostępna na stronach wydawcy: http://www.springeronline.com/
|
|
Poradnik edukatora, red. Marzena Owcarz, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
Publikacja opracowana przez CODN, będąca podsumowaniem doświadczeń zebranych w ciągu 10 lat prowadzenia szkoleń, wspomagających wdrożenie reformy systemu edukacji w zakresie doskonalenia nauczycieli i innych pracowników oświaty. Jest to zbiorowa publikacja kilkunastu specjalistów, szkoleniowców oraz osób zawodowo ściśle związanych z oświatą. W poradniku zawarte są treści o charakterze teoretycznym oraz propozycje praktycznych rozwiązań problemów i sytuacji z jakimi spotyka się edukator. Celem poradnika
jest zainspirowanie do podjęcia aktywności w omawianej dziedzinie, przedstawienie, jakim zasobem wiedzy i umiejętności powinien dysponować szkoleniowiec oraz jaka jest historia i prawne uwarunkowania rozwoju ruchu edukatorskiego. Opracowanie kierowane jest do edukatorów, uczestników kursów przygotowujących do pracy edukatorskiej, pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych, a także studentów uczelni pedagogicznych, szczególnie specjalizacji andragogicznych.
Książkę można nabyć m.in. w: Nauczycielskiej Internetowej Księgarni Edukacyjnej CODN http://www.codn.edu.pl/sklep/
|
Nauczyciel andragog na początku XXI wieku, red. Wojciech Horyń, Jan Maciejewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Publikacja z serii wydawniczej Dolnośląskiego Koła Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, której celem jest wymiana myśli, poglądów i doświadczeń, a także przybliżenie i usystematyzowanie wiedzy z dziedziny andragogiki. Doświadczeniami oraz wiedzą z szeroko pojmowanej edukacji dorosłych podzielili się pracownicy wielu ośrodków akademickich, w publikacji odnajdziemy także teksty wojskowych andragogów przybliżające tak specyficzny obszar edukacji dorosłych. Opracowanie zawiera rozważania andragogów dotyczące poszukiwania nowych trendów i wizji kształcenia człowieka dorosłego, które mogą wnosić nowe spojrzenie na edukację i doskonalenie zawodowe.
Książkę można nabyć w księgarniach internetowych m.in. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego http://www.wuwr.com.pl
|
Edukacja kulturalna dorosłych. Raport z badań międzykulturowych, red. H. Depta, J. Półturzycki, H. Solarczyk, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku
Praca zbiorowa trzydziestu ośmiu autorów, będąca owocem badań nad tematyką edukacji kulturalnej dorosłych na wybranych terenach Niemiec i Polski. Realizacja projektu badawczego miała miejsce w ramach współpracy międzynarodowej między Uniwersytetem Humboldta w Berlinie a polskimi ośrodkami, takimi jak: Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Instytut Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Zielonogórskiego, Wydział Pedagogiczny Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Opracowanie zostało przedstawione w sześciu częściach w formie raportu z badań wraz z opisami studiów przypadków: Podstawy teoretyczne i zakres badań; Edukacja kulturalna dorosłych w Warszawie; Edukacja kulturalna dorosłych w Płocku; Edukacja kulturalna dorosłych w Lubuskiem; Uzupełnienia i podsumowania; Kalendarium projektu. Praca ciekawa, ukazująca badania i analizy aktualnego stanu edukacji kulturalnej dorosłych w kontekście międzykulturowym.
|
|
e-Learning - pomiędzy teorią a praktyką, 16 czerwca 2005 r., Warszawa
organizowana przez Instytut Maszyn Matematycznych. Referaty prezentowane podczas tegorocznej konferencji będą dotyczyć m.in. nowych tendencji rozwoju metod i środków upowszechniania e-learningu, kryteriów wyboru narzędzi, praktycznych aspektów udostępniania szkoleń elektronicznych, a także kierunków rozwoju rynkowych usług e-learningowych.
Konferencji będą towarzyszyły warsztaty, na których będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób dobór narzędzi autorskich do tworzenia elektronicznych kursów może wspomóc bądź ograniczyć wizję kursu; będzie można także zapoznać się z procesami wdrażania kursów na platformach od początkowych czynności sprawdzania zgodności ze standardami (IMS, SCORM), poprzez korekty kursu i konfigurację środowiska, aż do udostępnienia kursu dla użytkownika.
Konferencja jest bezpłatna, wymagana jest rejestracja.
Więcej informacji na: http://bi.imm.org.pl.
|
Lifelong E-Learning EDEN 2005 Annual Conference, 20-23 czerwca, Helsinki
Jest to kontynuacja poprzednich konferencji, zorganizowanych z sukcesem przez European Distance and E-learning Network. Temat czerwcowej konferencji będzie koncentrował się na zagadnieniu edukacji otwartej, zdalnej oraz e-learningu w perspektywie kształcenia ustawicznego. Na tegoroczną konferencję zgłoszonych zostało blisko 200 prac z Europy i innych kontynentów. Organizatorem tego przedsięwzięcia jest Helsinki University of Technology we współpracy z Lifelong Learning Institute Dipoli, Finnish Virtual University oraz European Centre for the Development
of Vocational Training.
Więcej informacji na: www.eden-online.org/eden.php
|
Conference: E-education and E-business, w dniach od 7-10 lipca br., Cambridge, Massachusetts, USA
Jest to kolejna konferencja zorganizowana przez IPSI i tak jak w przypadku poprzednich, uczestnictwo w tej konferencji jest bezpłatne. Zagadnienia związane z e-edukacją i e-biznesem, internetem oraz inżynierią komputerową, ze szczególnym uwzględnieniem sieci semantycznych i baz danych, będą w trakcie spotkania prezentowane przez elitę świata nauki (podczas ceremonii otwarcia poprzednich
konferencji przemawiało aż siedmiu laureatów Nagrody Nobla).
Więcej informacji na: http://internetconferences.net/usa2005/index.html
|
4th International Conference on Technology in Teaching and Learning in Higher Education 11-13 lipca, 2005, Beijing, China
Kolejna już - czwarta - konferencja z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu i uczeniu się na studiach wyższych. Potrzeba tematu wynika z tego, że nowoczesne technologie są wszechobecne w życiu człowieka XXI wieku. Sytuacja ta powoduje, iż zasadniczym zmianom ulega także edukacja. Jest ona w coraz większym stopniu kształtowana przez nowe instrukcyjne systemy, a funkcje uniwersytetów są restrukturyzowane. Wzorem lat ubiegłych organizatorzy zaprosili na to spotkanie przedstawicieli środowiska akademickiego, studentów, administratorów oraz inne osoby zaangażowane w prace organizacyjne i techniczne, związane z edukacją na odległość i nowoczesnymi technologiami.
Więcej informacji na: http://www2.nl.edu/conferences/overv.html
|
Sympozjum Kształcenie na odległość - metody i narzędzia, 17-18 października 2005, Gdynia
Trzecie sympozjum pod patronatem JM Rektora Akademii Morskiej w Gdyni, zostało zorganizowane by umożliwić wymianę informacji i podzielenie się praktyką z zakresu naukowych, dydaktycznych i społecznych aspektów procesu edukacji zdalnej, wśród jej praktyków. Konferencja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych zastosowaniem nowych technologii i metod w edukacji na odległość: firm dostarczających rozwiązania technologiczne, przedsiębiorstw zainteresowanych ich wdrożeniem, czy uczelni wyższych zajmujących się popularyzacją kształecenia na odległość.
Więcej informacji: http://www.wsm.gdynia.pl/
|
Best practices in e-learning - Online Conference, 28-30 listopada 2005 r., Calgary, Canada
Tegoroczna konferencja, której organizatorem jest University of Calgary Continuing Education ma na celu wymianę informacji oraz podzielnie się praktycznymi rozwiązaniami w zakresie e-learningu, wykorzystywanymi zarówno w edukacji, jak i doskonaleniu zawodowym. Podczas konferencji zostaną użyte najnowsze technologie e-learningowe tak, aby mogła ona być dostępna dla osób na całym świecie, co nie byłoby możliwe do realizacji w przypadku tradycyjnej formy konferencji (face to face). W tym spotkaniu będzie można uczestniczyć z każdego miejsca na świecie, ograniczając w ten sposób koszty dojazdu i noclegu.
Więcej informacji na: http://elearn.ucalgary.ca/conference/
|
|
Business Excellence through Effective Knowledge Management, 21 czerwca 2005, Bruksela
Jest to kolejny z praktycznych warsztatów poświęconych tematyce zarządzania wiedzą. Uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystywać metodologię EFQM Framework for KM w celu oceny efektywności/bieżących wyników w obszarze zarządzania wiedzą w organizacji, projektowania działań/inicjatyw KM, adresujących jej problemy biznesowe. Spotkanie dostarczy także wiedzy dotyczącej integrowania zarządzania wiedza w systemie zarzadzania organizacją. Metodologia ta oparta jest na EFQM Excellecence Model opracownym przez CIBIT Consultants.
Szczegółowe informacje: http://www.knowledgeboard.com/.
|
Zarządzanie wiedzą w praktyce. Jak przekazywać wiedzę ukrytą? lipiec 2005 r.
Tym razem seminarium z cyklu Roundtable of Knowledge Champions poświęcone będzie zagadnieniom mentoringu. Trzy firmy zaprezentują swoje doświadczenia z zakresu wdrażania programów mentoringowych. Podzielą się z uczestnikami seminarium swoim
sukcesami, a także porażkami, co na pewno będzie pomocne we wdrażaniu programu mentoringowego. Podczas poszczególnych prezentacji poruszone zostaną następujące zagadnienia:
- jak budować programy mentoringowe w firmach?
- jak zapewnić ich zgodność z celami strategicznymi
firmy?
- jak oceniać efektywność takich programów?
- dynamika procesu mentoringowego - siła pozytywnych relacji: mentor-podopieczny
- czy każdy może być mentorem? jak zostać skutecznym mentorem?
Uczestnicy spotkania będą mieli również przyjemność wysłuchać gościa specjalnego - dr Lilly Evans z London Business School, która poprowadzi drugą część seminarium, dotyczącą bycia skutecznym mentorem. Każdy z nas ma wiele okazji do mentorowania - pozostają
tylko pytania: jak nawiązać owocny i inspirujący kontakt ze swoim podopiecznym? jak zapewnić osiągnięcie założonych celów? jak doprowadzić do pożądanej zmiany? jak utrwalić osiągnięte sukcesy?
Szczegółowe informacje o seminarium, jego dokładnym terminie i miejscu: www.km.org.pl oraz e-mail: karolina.kalinowska-andrian@km.org.pl.
|
KM Australia 2005, 13-15 lipca 2005 r., Sydney, Australia
Konferencja KM Australia 2005 jest spotkaniem ekspertów z dziedziny zarządzania wiedzą, którzy będą dzielić się swoimi doświadczeniami, omawiać najnowsze innowacje oraz projektować strategie rozwoju KM. Na konferencji zostaną podsumowane działania z ostatnich lat. Trzydniowy program obejmuje m.in.: prezentacje teoretyków zarządzania wiedzą oraz
case studies - przykłady najbardziej efektywnych programów KM z całego świata.
Więcej informacji: http://www.ark-group.com/home/events/event.asp?eventid=42019306-90C7-414E-B872-40C07988CAC3
|
|
Kobieta - skuteczny lider i menedżer, 23 - 24 czerwca 2005, Warszawa
Jest to już druga, największa w Polsce, konferencja dla kobiet menedżerów, zorganizowana przez Instytut Zarządzania. Skierowana jest ona do aktywnych kobiet, dbających o własny rozwój i doskonalenie zawodowe, którym nieobca jest idea edukacji ustawicznej. Tegoroczna konferencja będzie różnić się od tzw. konferencji charakterze biznesowym. Sam wybór miejsca - Fabryka Trzciny w Warszawie (klub/galeria) - ma sprzyjać stworzeniu specyficznej "kobiecej" atmosfery. Podczas konferencji poruszane będą tematy nie tylko dotyczące skutecznego zarządzania czy metod oceny pracowników, ale także związane z szeroko pojętym rozwojem, który często umożliwia odniesienie sukcesu zawodowego.
Więcej informacji na:
http://www.instytut.org.pl/kobieta/index.htm
|
Adult education on Civic duties, 15-18 sierpnia 2005 r., Moskwa, Rosja
Seminarium jest organizowane przez Active Democratic Citizenship and Adult Learning (ESREA Network) oraz Centre for Continuing Education Institute for Multidisciplinary Social Studies Russian Academy of Science. Główne cele spotkania to podjęcie dyskusji nad rolą edukacji dorosłych oraz istotą edukacji w społeczeństwach demokratycznych, m.in. w Rosji. Na dyskusję złożą się
następujące wątki: obywatel i jego prawa oraz obowiązki, budowanie struktur społeczeństwa obywatelskiego w "nowych" i "starych" demokracjach, rola edukacji dorosłych w procesie tworzenia się społeczeństw obywatelskich.
Więcej informacji:
http://www.esrea.org/conferences/Moscow2005/Call%20for%20Abstracts.doc
|
XI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Holistyczne i analityczne metody diagnostyki edukacyjnej; Perspektywy informatyczne egzaminów szkolnych, 26-28 września 2005 r., Gdańsk
We wrześniu w Gdańsku odbędzie się konferencja poświęcona tematyce diagnostyki edukacyjnej. Dyskusje będą dotyczyć przyszłości tej dziedziny w świetle zmian związanych z popularyzacją nowoczesnych technologii informacyjnych. Spotkanie organizowane jest przez Zakład Diagnostyki Edukacyjnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie, Polskim Towarzystwem Diagnostyki Edukacyjnej oraz Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego. Będzie ono również okazją do podsumowania dorobku naukowego oraz prac badawczych. Główne tematy konferencji to: Nauczycielski system
kształcenia jako całość, Osiągnięcia ucznia jako całość, Analizy i systemy komputerowe w pracy nauczycieli, Banki zadań jako podstawa egzaminów adaptacyjnych.
Więcej informacji:
http://www.kde.univ.gda.pl
|
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Pedagogiczno-Psychologiczne kształcenie nauczycieli, 17-18 listopada 2005 r., Radom
Organizatorem konferencji są: Wydział Nauczycielski Politechniki Radomskiej im. Kazimierza Pułaskiego, Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Technologii Eksploatacji - PIB w Radomiu. Tematem przewodnim spotkania bedą m.in. zmiany funkcji zawodowych nauczycieli oraz współczesne uwarunkowania zmian w kształceniu pedagogicznym studentów, a także nowe tendencje w dydaktyce akademickiej. Konferencja przeznaczona jest dla pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni, pracowników ośrodków metodycznych oraz kadry nauczycielskiej szkół ogólnokształcących i zawodowych.
|
|
Systemy IT wspomagające pracę menedżera (przedsiębiorstwa) SIT 2005 - edycja III 22 czerwca 2005, Warszawa Organizatorzy spotkania zamierzają
Organizatorzy spotkania zamierzają przedstawić najważniejsze trendy w rozwoju współczesnych systemów zarządzania oraz ich rolę w budowaniu strategii oraz przewagi konkurencyjnej. Konferencja została podzielona na dwa bloki tematyczne: zarządzanie przedsiębiorstwem oraz zwiększanie efektywności działania przedsiębiorstwa.
Więcej informacji na:
http://www.itpress.pl/strony/1/p/182.php
|
Elektroniczne kontakty z urzędem - stan, możliwości, potrzeby 30 czerwca 2005, Warszawa
Kolejna konferencja przygotowana przez Centrum Promocji Informatyki, która poświęcona jest zagadnieniom e-biznesu, a zwłaszcza e-administracji. Główne obszary tematyczne spotkania obejmują zagadnienia, takie jak:
-
Usługi e-administracji. Formy i zakres realnego działania. Ocena zapotrzebowania społecznego i mentalnego na elektronizację usług publicznych;
- Stan dzisiejszy prawnych regulacji elektronicznych kontaktów, zarówno obywateli, jak i jednostek gospodarczych, z jednostkami administracji. Co się powinno znaleźć w przepisach wykonawczych do ustawy o informatyzacji jednostek świadczących usługi publiczne?;
- Prawne i pragmatyczne aspekty elektronicznych procedur administracyjnych - wnoszenia podań i wniosków, elektronicznego trybu przekazu decyzji administracyjnych.
Jako podsumowanie konferencji organizatorzy planują
przeprowadzenie dyskusji na temat: Usługi e-administracji
widziane oczami użytkownika, obywatela, przedsiębiorcy.
Więcej informacji na:
http://www.e-administracja.org.pl/
|
IV Ogólnopolska konferencja pt. Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu NTIZ 2005, 21-23 września 2005, Akademia Ekonomiczna im. O. Langego we Wrocławiu
Celem konferencji jest stworzenie forum dyskusyjnego dla prezentacji dorobku naukowego i badawczego środowisk naukowych z obszaru informatyki ekonomicznej. Tematykę spotkania można podzielić na trzy bloki: systemy, metody, techniki i technologie oraz zarządzanie. W ramach poszczególnych dziedzin będą poruszane m.in. zagadnienia dotyczące nowych trendów w zarządzaniu, kształtujących rozwiązania informatyczne obiektów gospodarczych. Omówione zostaną także tendencje rozwojowe metod, technik i technologii informatycznych wspomagających zarządzanie narzędzia do budowy systemów informatycznych oraz organizacje wirtualne i sieciowe.
Więcej informacji:
http://credit.ae.wroc.pl/~ntiz/
|
VII Krajowa Konferencja Inżynierii Oprogramowania Inżynieria oprogramowania - ewolucja i nowe technologie 18-21 października 2005 r., Kraków
Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, organizatorzy konferencji KKIO-'2005 informują, że jej celem będzie dokonanie przeglądu i analizy ewolucji technologii inżynierii oprogramowania w kontekście zmieniających się platform projektowania i wytwarzania oprogramowania, a także nowych wymagań systemów informatycznych, związanych z rozwojem powszechnie
dostępnych serwisów informatycznych. Wykład otwierający konferencję wygłosi prof. Niklaus Wirth.
Tematyka konferencji jest bardzo szeroka, obejmuje ona m.in. zagadnienia, takie jak:
- Inżynieria wymagań,
- Projektowanie architektury systemów,
- Modelowanie, projektowanie i implementacja oprogramowania,
- Technologie budowy i eksploatacji systemów udostępnia usług w sieciach komputerowych,
- Wdrażanie i pielęgnacja oprogramowania,
- Procesy programistyczne i jakość oprogramowania,
- Kierowanie przedsięwzięciem po stronie wykonawcy,
- Kierowanie organizacją wytwarzającą oprogramowanie,
- Kierowanie przedsięwzięciem po stronie inwestora,
- Open source,
- Outsourcing,
- Programy badawcze,
- Edukacja i szkolenie w zakresie inżynierii oprogramowania.
Więcej informacji na:
http://www.kkio2005.agh.edu.pl/index.htm
|
|
Wartą odnotowania i polecenia jest także nowa inicjatywa KnowledgeBoard (www.knowledgeboard.com - sam portal, jak też cała filozofia współpracy w jego ramach była już prezentowana we wcześniejszych numerach "e-mentora"), dotycząca wspólnego wydania publikacji nt. zarządzania wiedzą, a prezentującej praktyczne doświadczenia różnych organizacji w tym obszarze.
Książka zatytułowana Experiences in Knowledge Management: A Portfolio of Case Studies, redagowana jest przez dr. Abdula
Samad Kazi (VTT-Technical Research Centre of Finland) oraz dr Patricię Wolf (IAT University of Stuttgart). Patricia Wolf znana jest zapewne wszystkim osobom zaangażowanym w jakikolwiek sposób w działalność KnowledgeBoard - była bowiem jedną z jego inicjatorek, a później przez długi czas zajmowała się redagowaniem portalu.
Celem książki jest podzielenie się doświadczeniami w zakresie implementacji oraz wykorzystywania zarządzania wiedzą w różnych sektorach biznesowych. Będzie ona stanowiła zbiór refleksji opartych na wnioskach czy lessons learned doświadczonych przez praktyków zarządzania wiedzą. Zebrane doświadczenia zostaną zaprezentowane w formie studiów przypadków. W rezultacie, pozycja ta umożliwi czytelnikom uczenie się na doświadczeniach innych, a zawarte w niej "tips&tricks" odnośnie tego, co robić, a czego nie, będą na pewno
wartościową wskazówką dla menedżerów zainteresowanych wdrażaniem zarządzania wiedzą. Nowością w tego typu inicjatywach jest otwarta formuła powstawania tej pozycji - współautorami książki mogą zostać wszystkie osoby pragnące podzielić się swoimi doświadczeniami.
Przykładowymi zagadnieniami, jakie autorzy pragnęliby uwzględnić w książce są:
- Zarządzanie wiedzą w projekcie,
- Zarządzanie wiedzą o produkcie,
- Korporacyjne zarządzanie wiedzą,
- Społeczności praktyków,
- Sieci wartości (Value networks),
- Organizacyjne uczenie się,
- Bariery w podejmowaniu inicjatyw KM z obszaru IT (Barriers to take-up of IT solutions),
- Mapowanie wiedzy, konwersja, strukturyzowanie,
- Procesy zarządzania wiedzą (identyfikowanie, pozyskiwanie, organizowanie, dzielenie się, adaptowanie, wykorzystywanie),
- Strategie zarządzania wiedzą,
- Systemy wspierające podejmowanie decyzji,
- Wizualizacja informacji,
- Pozyskiwanie/przechwytywanie wiedzy od jednostek, z projektów, z aplikacji IT,
- Zarządzanie innowacjami.
Słowami kluczowymi, jakie mogą pomóc potencjalnym autorom w odnalezieniu się w tej tematyce są: najlepsze praktyki, zarządzanie wiedzą, zarządzanie zawartością/kontentem, zarządzanie dokumentami, społeczności praktyków, value networks. Redaktorzy książki zachęcają wszystkich zainteresowanych do zgłaszania swoich rozdziałów (studiów przypadków). Ostateczny termin nadsyłania abstraktów upływa 15 czerwca 2005 r.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do podzielenia się swoimi doświadczeniami, zwłaszcza pochodzącymi z polskiego rynku! Niech to będzie nasz wkład w realizację Strategii Lizbońskiej - budowanie w Europie społeczeństwa wiedzy.
Szczegółowe informacje i zgłoszenia: www.knowledgeboard.com oraz Abdul Samad (Sami) Kazi and Patricia Wolf, e-mail: content@knowledgeboard.com.
|
|
http://www.kneb.org/
Prezentowana witryna WWW jest bardzo ciekawym serwisem Koła Naukowego Biznesu Elektronicznego (KNEB), utworzonego w marcu 2001 roku przez grupę studentów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Serwis zawiera, oprócz informacji o działalności i samym Kole, wiele interesujących informacji, przede wszystkim z zakresu teorii naukowych e-biznesu. Są one zgromadzone w bazie danych KNEB, zaopatrzonej w wyszukiwarkę, ułatwiającą znalezienie materiałów na określony temat. W bazie tej można znaleźć zarówno ogólne artykuły traktujące o różnych aspektach e-biznesu, jak również opracowania, raporty oraz prezentacje badań i rozwiązań praktycznych stosowanych w biznesie elektronicznym. Większość materiałów zgromadzonych w bazie to opracowania angielskojęzyczne. Aby skorzystać z zasobów bazy, niezbędna jest rejestracja w serwisie.
Więcej informacji:
http://www.kneb.org/
|