E-learning potrafi!

Marcin Dąbrowski

W dniu 2 lipca, podczas konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom (www.prom.edu.pl), wyłoniono zwycięzców konkursu wyróżniającego projekty działające na rzecz promocji edukacji. Stowarzyszenie od trzech lat przyznaje nagrody projektom i działaniom przyczyniającym się do promocji nauki i uczelni.

 

W kategorii dotyczącej nauki (edukacji) za najlepszy uznano projekt SGH pt. „Kafeteria Edukacyjna dla Licealistów – Akademia Edukacji Menedżerskiej” (www.kafeteria.edu.pl) – najbardziej e-learningowy spośród  14 nominowanych! Tym samym o jego walorach usłyszało ponad 120 zgromadzonych na sali przedstawicieli szkół wyższych z całej Polski – pracowników działów PR i promocji uczelni publicznych i niepublicznych oraz ich rzeczników prasowych, a także pracowników biur prasowych. Można żywić nadzieję, iż projekt jako dobra praktyka będzie inspiracją do rozwijania podobnych przedsięwzięć w kolejnych ośrodkach akademickich.

 

Kafeteria skierowana jest do uczniów z całej Polski i rozwijana wspólnie z NBP. Obejmuje 50 różnych wydarzeń edukacyjnych w ramach 5 bloków tematycznych i 14 form edukacyjnych. Głównym celem projektu jest budowanie kluczowych kompetencji uczniów (1000 osób rocznie) w zakresie przedsiębiorczości oraz nowoczesnych technologii. Jest to możliwe dzięki specjalnie skonstruowanej ofercie programowej obejmującej wydarzenia edukacyjne z różnorodnych obszarów tematycznych oraz zastosowaniu narzędzi doboru ścieżki edukacyjnej adekwatnej do indywidualnych zainteresowań licealistów. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów e-learningowych, forów, czatów, zajęć w Second Life, a także filmów edukacyjnych zakończonych dyskusją online. Uczeń może również wziąć udział w wieloetapowych konkursach, w których oceniana jest jego aktywność społeczno-ekonomiczna oraz ma do wyboru sześć sesji doradztwa biznesowego. Każdy licealista, wybierając indywidualnie swój program edukacji w Kafeterii, może – poprzez zaliczenie wybranych zestawów zajęć – uzyskać specjalny dyplom z danej ścieżki kształcenia (a na najaktywniejszych uczestników zajęć czekają dyplomy z wyróżnieniem, zatytułowane "Profesjonalny Menedżer").

 

Za nami cztery edycje projektu, które objęły ponad cztery tysiące licealistów. Część uczestników, obecnie będąc już na studiach, z powodzeniem korzysta z oferty wykładów e-learningowych w SGH.

Data dodania: 5.07.2013

Komentarze do wpisu:

W Post Scriptum należało jeszcze dodać "Produkt lokowany", bo wartość tego zapisu jest wyłącznie reklamowa. Projekt jest zamknięty i osoba nie zalogowana nie ma możliwości nawet przyjrzenia się zastosowanym w projekcie formom dydaktycznym. Diem (no może 5 minut) perdidi ..

Jeśli już to 'reklama' bo mowa tu bezpośrednio o projekcie a nie między w wierszami, przy okazji.
Edycja jest zakończona, ale i gdy trwała dostęp do zasobów mieli tylko zakwalifikowani uczestnicy - w ich opiniach czas poświęcony na projekt nie był stracony ;)