E-mentor logo

Kalendarz wydarzeń

W serwisie prezentowane są zapowiedzi ciekawych konferencji, seminariów i warsztatów poświęconych tematyce e-learningu, zarządzania wiedzą, e-biznesu oraz kształcenia akademickiego oraz ustawicznego - które odbywają się w Polsce i na świecie.

Serwis umożliwia również zapoznanie się z zapowiedziami konferencji, publikowanymi w kolejnych wydaniach "e-mentora".

wrzesień 2021
Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Niedz.
30
31
1
2
3
4
5
6
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
24
25
26
27
28
29
1
2
3

W celu zapoznania się z szczegółowym opisem wydarzenia, należy kliknąć na jego tytuł.

Wybierz miesiąc a następnie rok:
E-edukacja w kraju
9 września 2021 r.

online (organizator Uniwersytet Warszawski)

Konferencja będzie spotkaniem podsumowującym projekt MiLLat, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z partnerami z Finlandii, Litwy i Czech.

Projekt MiLLaT (Mediation in Language Learning and Teaching) – Mediacja w procesie nauczania i uczenia się został zainicjowany w odpowiedzi na najnowsze osiągnięcia w dziedzinie kształcenia językowego, jak również na ewaluację zawartą w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) – ang. (CEFR /CV) (2018). Celem projektu jest skupienie się na znaczeniu metodycznych implikacji ESOKJ, czyli postrzeganiu osoby uczącej się jako użytkownika języka, posiadającego kompetencje społeczne w warunkach wielojęzyczności i wielokulturowości, gdzie proces uczenia się stymulowany jest poprzez działanie i zadania, a ocena formułowana jest w oparciu o umiejętności komunikacyjne w autentycznych sytuacjach. Integralnym elementem podejścia nakierowanego na działanie jest MEDIACJA – pojęcie stanowiące istotę niniejszego projektu.

 

Więcej informacji na: http://millat.uw.edu.pl/pl/important-dates/

20-21 września 2021 r.
obrazek dla wydarzenia: Ars Docendi – wsparcie potencjału dydaktycznego nauczycieli akademickich i doktorantów
Został już ustalony termin IV edycji konferencji Ars Docendi – wsparcie potencjału dydaktycznego nauczycieli akademickich i doktorantów. Zamierzamy ją zorganizować w wersji online w dniach 20 – 21 września 2021. Przewidujemy prezentacje w trzech grupach tematycznych:
1. Zdalne i stacjonarne doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej. Doświadczenia polskie i zagraniczne,
2. Dobre praktyki zdalnego nauczania studentów. W poszukiwaniu inspiracji,
3. Czego nauczył nas wyjątkowy czas pandemii? Badania i wnioski dla edukacji przyszłości.
 
Zbieramy abstrakty warsztatów i wystąpień do 4 maja 2021 r., plakatów  do 14 czerwca 2021 r.
Jak zawsze planujemy wydanie monografii pokonferencyjnej.
E-edukacja na świecie
1 września 2021 r.

New, flexible and on-demand skills training is needed to tackle digital disruption and generate employment and productivity, especially in disruptive industries. According to OECD, many EU countries have a strong focus on formal education which does not lead to the desired results. Especially adults with low skills are left behind and participation does not always yield good labor market outcomes for them. This EDEN NAP webinar presents an analysis on how companies and company members approach learning, training and digital technologies in various disruptive sectors in four European countries. This analysis has been carried out within the framework of the Erasmus+ Project StiLLLearning, a project aimed at 1. identifying the most relevant key competences needed in European disruptive industries; 2. Co-creating an idea back for innovative learning and training solutions for work-based learning 3. Designing and implementing an open hypervideo-based cMOOC (collaborative massive open online course) for competence developers in industries and vocational and adult educators https://www.stilllearning.net/
A total of 63 participants were interviewed from Tourism (Italy and Switzerland), Textile (Italy and Switzerland), Automotive (Germany), Building (Switzerland) and Bioeconomy (Finland) sectors. The speakers will present the general results of this international study, discussing differences and similarities among sectors, countries and roles (employer, employee and adult educators). Results suggest that the most mentioned tools for learning at work were for communication, followed by productivity and video tools, whereas learning content management systems and innovative applications were less recognised.
After the presentation of the general results, each speaker will discuss some qualitative country-based considerations. Discussion with participants will be focused on practical implications for HR managers, learning specialists and VET schools in disruptive industries.

Więcej informacji na: https://www.eden-online.org/eden_conference/nap-webinar-1-september/

7-9 września 2021 r.

The long-term impact of the last year and the ongoing pandemic is hard to imagine. Fully online and blended learning have become everyone’s business; all educators, learners, managers, senior leaders and policy writers have been drawn into the world of learning technology. The response from everyone has been phenomenal. This year’s Annual Association for Learning Technology Conference provides an opportunity to bring us all together to reflect on the shared experience from our different perspectives. How has it challenged us? Where have we succeeded? What lessons have we learned? What might the future look like?

Conference topics:

This year we are inviting submissions with the following topics:

  • Leadership in learning technology
  • Inclusive practice
  • Digital well-being
  • Digital and physical spaces
  • Wildcard

The conference Co-Chairs would particularly welcome collaborative submissions from different perspectives, including students’.

Więcej informacji na: https://altc.alt.ac.uk/2021/

22-23 września 2021 r.

Globalny przemysł edukacyjny i szkoleniowy jest wart około 200 mld dolarów. Niestety duża część tych pieniędzy jest marnowana. Tworząc szkolenia i programy, albo wybierając je dla pracowników, polegamy bardziej na przeszłych doświadczeniach, intuicji, fantazji czy założeniach, że coś zadziała, będzie użyteczne i zaangażuje ludzi. Nauczy ich i jednocześnie wesprze realizację celów firmy. Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie ocenić efektywność i wyniki realizowanych procesów rozwojowych, szkoleń i całościowego podejścia do nich zapraszamy do udziału w jedynej w Polsce Międzynarodowej Konferencji poświęconej trendom i wyzwaniom cyfrowego świata uczenia się i rozwoju:

E-LEARNING FUSION

V EDYCJA DIGITAL LEARNING CONFERENCE & EXIBITION

ELF20 stało się miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń pasjonatów i profesjonalistów związanych z cyfrowym nauczaniem. Motywem przewodnim konferencji jest Cyfrowa Transformacja Uczenia się między innymi tematyka związana z budowaniem immersyjnych środowisk rozwojowego z wykorzystaniem technologii VR. Na ELF20 zostały zaplanowane trzy ścieżki tematyczne:

1. TECHNOLOGIE SZKOLENIOWE: w tej ścieżce prezentowane będą nowe technologie i narzędzia wykorzystywane w szkoleniach i procesach rozwojowych.

2. STRATEGIA I KONTENT: w tej ścieżce prezentowane będą nowości, kierunki rozwoju i rola L&D w świecie cyfrowej transformacji i uczenia się.

3. PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE: w tej ścieżce prezentowane będą wdrożenia e-learningowych projektów rozwojowych z Polski i Europy.

Podczas E-learning Fusion łączymy wiedzę międzynarodowych ekspertów z doświadczeniami polskich firm. Uzyskaj dostęp do światowego know-how i praktycznej wiedzy dzięki wybitnym ekspertom: Marta Machalska, twórca Konferencji E-Learning Fusion i VRDay, Digital Learning Strategist, Prezes Zarządu iPro Sp. z o.o., Robert Wróblewski, Digital Learning Designer, Partner w iPro Sp. z o.o., Nick Shackleton-Jones, Director of Learning and Performance Innovation at PA Consulting Group, autor książki „How people learn", Nick Hindley Wykładowca, City College Norwich, Konsultant szkoleń zawodowych, Wielka Brytania, Mike Collins, Senior Digital Learning/LX/UX Specialist, River Island, Harold Jarche, Partner, Internet Time Alliance, Kanada.

Kto będzie uczestniczył? Menedżerowie i liderzy, którzy chcą uzyskać przewagę konkurencyjną, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oraz liderzy i eksperci obszarów HR i L&D zajmujący się cyfrową transformacją uczenia się.

Organizatorem i gospodarzem ELF 20 jest DLC - Digital Learning Centre, które powstało z pasji do e-learningu i technologii w uczeniu. DLC to strefa inspiracji i dzielenia się wiedzą profesjonalistów L&D, zainteresowanych budowaniem środowiska uczenia się w zgodzie z najnowszymi trendami. W DLC digital learning to coś więcej niż e-learning – to sposób nowoczesnego uczenia się i pracy. Naszą ambicją jest wspieranie organizacji w transformacji i budowaniu cyfrowego świata szkoleń i rozwoju, przy merytorycznym oraz praktycznym wsparciu najlepszych światowych specjalistów i autorytetów.

Partner i Sponsor Generalny: iPro i iPro VR

Sponsorzy: Blackboard, AWS, HTC, Transition Technologies Managed Services,

Patronat honorowy: NCBiR, Przedsiebiorcy.pl, MZHPiU

Patronat merytoryczny: Talent Chase, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet SWPS, Centrum Kompetencji Cyfrowych, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Digital Poland, Szkoła Biznesu Politechnika Warszawska.

Patronat medialny: E-mentor, ICAN, MiT Sloan Management Review, HR Polska, Personel Plus, Benefit, Jobsora, Kalkstein, Training Designers, Sukces Pisany Szminką.

Więcej informacji o konferencji, prelegentach oraz programie Konferencji na stronie wydarzenia E-learning Fusion (elearning-fusion.pl) lub bezpośrednio u Organizatora DLC: tel. 786 984 808 e-mail: elf@dlc.org.pl

Do zobaczenia!

Więcej informacji na: https://www.elearning-fusion.pl/

Kształcenie ustawiczne
30 września 2021 r.

Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności w Polsce zaprasza na
IV Kongres Edukacji, który odbędzie się 30 września 2021 roku w formule online (początek o godz. 12:00).

Hasło tegorocznego Kongresu brzmi: Nowe perspektywy. Szersze horyzonty. Erasmus+ | EKS 2021-2027.

I właśnie o tych perspektywach i horyzontach będziemy w tym roku rozmawiać.

Sesje tematyczne i dyskusje eksperckie Kongresu będą prezentować możliwości, jakie pojawiły się w programach zarządzanych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności w nowej perspektywie finansowej na lata 2021-2027. Możliwości te są powiązane z czterema przekrojowymi priorytetami:transformacją cyfrową, uczestnictwem w życiu demokratycznym, włączaniem i różnorodnością oraz środowiskiem i walką ze zmianami klimatycznymi.

Więcej informacji na: https://kongres.frse.org.pl