E-mentor logo
About the article

DOI: https://www.doi.org/10.15219/em58.1155

The article is in the printed version on pages 41-47.

PDF file Download the article in PDF version
How to cite

K. Majewska, Komputerowy system egzaminowania, „e-mentor” 2015, nr 1 (58), s. 41-47, http://dx.doi.org/10.15219/em58.1155.

E-mentor number 1 (58) / 2015

Table of contents

About the author

Computer based examination system

Kamila Majewska

Trends in management

Abstract

One of the most popular methods of control applied in everyday academic education is, undoubtedly, a written test of knowledge. The traditional method, known to all, has been applied for several years now in a modern layout, based on information technology devices. This article is an attempt to answer the question: Is it worthwhile to use modern information technology tools in the process of examination?

Bibliography

  • Bull J., Myles D., Computer-assisted Assessment (CAA), „Assessment series” No. 14, ftp://www.bioscience.heacademy.ac.uk/Resources/gc/assess14.pdf.
  • Konarzewski K., W obronie encyklopedyzmu, „Klocki Autonomiczne” 2000, nr 5, s. 17-20.
  • Krawiec W., Wykorzystanie platform Moodle w diagnozie edukacyjnej, XII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej - o wyższą jakość egzaminów szkolnych, materiały konferencyjne, http://www.ptde.org/mod/resource/view.php?id=141.
  • Kuzmina I.P., Computer-based testing: advantages and disadvantages, „Journal NTU-KPI. Philosophy. Psychology. Pedagogy” 2010, No. 1, http://novyn.kpi.ua/2010-1/11-ped-Kuzmina.pdf.
  • Majewska K., Piloty interaktywne w pracy szkoły, „45 Minut” 2013, nr 71 (1), s. 38-40.
  • Majewska K., Zastosowanie sprzętu Testico Edu w nauczaniu wczesnoszkolnym, 2010, http://dreamtec.pl/uploads/download/Zastosowanie%20sprzętu%20Testico%20Edu.pdf.
  • Niemierko B., Ku czemu zmierzają egzaminy szkolne?, [w:] Niemierko B., Małecki B. (red.), Dawne i nowe formy egzaminowania, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław 2001.
  • Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 1999.
  • Pedryc-Wrona M., Formy kontroli osiągnięć uczniów w świetle reformy edukacji?, [w:] Niemierko B., Małecki B. (red.), Dawne i nowe formy egzaminowania, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław 2001.

About the author

Kamila Majewska
Nicolaus Copernicus University in Toruń