Bariery komercjalizacji prac badawczych w Polsce

Komentarze do artykułu:

Aby mówić o barierach komercjalizacji prac badawczych trzeba przeanalizować zgłoszenia projektów badawczych kierowane do NCBiR oraz NCN, opisy wniosków badawczych i opinie recenzentów. Jest tragicznie! Według mnie są następujące bariery: 1/nikt nie selekcjonuje tematów projektów, 2/ recenzent nie ma szans ocenić innowacyjność projektu, bo nie zna strategii rozwojowej dla Polski, 3/skład konsorcjów naukowo-przemysłowych jest podejrzany (za dużo profesorów, za mało ludzi do roboty), 4/ trzy letnie harmonogramy prac są nie do przyjęcia - konkurencja wykona te prace szybciej, 5/autorzy wniosków badawczych nie mają zielonego pojęcia o cyklu wdrażania nowych wyrobów, nie znają organizacji pracy przedsiębiorstw, nie wiedzą po co w firmach są: rady techniczne, projektanci, komisje wynalazczości, laboranci, kontrolerzy jakości, główna księgowa itp. Skandalem jest też to, że tematy prac badawczych są publikowane w internecie. A jak powinno wdrażać się projekty badawcze i co to jest komercjalizacja w praktyce? Niedługo prześlę do Was mój artykuł.

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 22 października 2013 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.