Redakcja e-mentora poleca

Publikacje Konferencje Serwisy www

zobacz podgląd

Janina Kostkiewicz, Agnieszka Domagała-Kręcioch, Mirosław J. Szymański (red.), Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konstatacje, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011

zobacz podgląd
W publikacji podjęto próbę oceny funkcjonowania szkół wyższych w Polsce. Zaprezentowano w niej także różne stanowiska i opinie dotyczące nowelizacji Prawa o szkolnictwie wyższym i wskazano skutki, jakie może wywołać jej wejście w życie. Debata podjęta na forum Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, przy aktywnym udziale specjalistów z innych szkół wyższych, koncentruje się wokół czterech głównych zagadnień. Pierwsze z nich to problemy związane ze zjawiskiem zmiany społecznej, które stanowią istotny kontekst dalszych rozważań. W części drugiej opisano problematykę trwałości i zmiany w szkolnictwie wyższym. Część trzecia przybliża czytelnikowi wybrane oceny współczesnych problemów i zjawisk w szkolnictwie wyższym, z wyszczególnieniem „grzechów głównych” kształcenia nauczycieli i relacji między ich kształceniem a zatrudnieniem. Ostatnia część, porównawcza, to przykłady zmian zachodzących w zagranicznych szkołach wyższych (tj. w Czechach, Anglii i krajach nordyckich).

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://www.impulsofi...

Sławomir Lachowski, Droga ważniejsza niż cel. Wartości w życiu i biznesie, Studio EMKA, Warszawa 2012

zobacz podgląd
Prezentujemy publikację autorstwa Sławomira Lachowskiego, twórcy mBanku i MultiBanku, wieloletniego prezesa instytucji bankowych. Jest ona poświęcona metodzie ZPW - zarządzania przez wartości, którą autor z powodzeniem wdrażał w kierowanych przez siebie organizacjach. Zasadnicze promowane wartości tworzą akronim DROGA, a są to: doskonałość, realizacja, odpowiedzialność, gotowość i angażowanie się. Książka wypełniona jest osobistymi refleksjami autora, opisującymi jego drogę do sukcesu, a jednocześnie nawiązuje do poglądów wielu znanych teoretyków zarządzania. Zaprezentowano również wyzwania, które czekają na osoby zarządzające przedsiębiorstwami w Nowej Gospodarce. Ostatni rozdział to charakterystyka „mapy drogowej” niezbędnej do wdrożenia koncepcji zarządzania przez wartości w organizacjach.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://www.studioemk...

Teresa Konarska, Szkolne prawo pracy. Poradnik dyrektora szkoły, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
Krzysztof Lisowski, System wynagradzania nauczycieli, Wolters Kluwer, Warszawa 2012


zobacz podgląd
zobacz podgląd
Prezentujemy dwie publikacje poświęcone zagadnieniom zatrudniania i wynagradzania nauczycieli. Stanowią one swoiste „niezbędniki” dla osób zarządzających instytucjami edukacyjnymi, ułatwiające interpretację przepisów prawnych. W książce Szkolne prawo pracy omówiono takie zagadnienia jak: nawiązywanie stosunku pracy z nauczycielami, ustalanie ich kwalifikacji, ocena pracy nauczycieli i awans zawodowy, a także m.in. zasady udzielania urlopu. Publikacja System wynagradzania nauczycieli wyjaśnia natomiast kwestie dotyczące wypłacania dodatków, wynagrodzeń w przypadku choroby, macierzyństwa czy też za pracę dodatkową, np. podczas matur.

Obie publikacje można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://wkp.profinfo....


zobacz podgląd

Jerzy T. Skrzypek, Biznesplan. Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa 2012

zobacz podgląd
Ukazało się nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki Biznesplan - model najlepszych praktyk. Celem publikacji jest zaprezentowanie zbioru zasad i procedur niezbędnych do opracowania biznesplanu. Omówiono takie zagadnienia jak: plan strategiczny, plan marketingowy, techniczny i organizacyjny. Ze szczególną uwagą potraktowano plan finansowy, któremu autor poświęcił aż trzy rozdziały. Interesujący jest ostatni rozdział, w którym zaproponowano rozwiązania zgodne z wytycznymi dla projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Do książki dołączona jest płyta CD, na której znajdują się materiały dodatkowe (m.in. program komputerowy BPLAN-7).

Adresatami publikacji są zarówno przedsiębiorcy sporządzający i oceniający biznesplany, jak również dydaktycy - w każdym rozdziale wyróżniono materiały edukacyjne.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://www.poltext.p...


zobacz podgląd

Ewa Filipiak, Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012

zobacz podgląd
Jaką rolę pełni nauczyciel w kulturze uczenia się? Jak budować wspierające środowisko uczenia się? Jak nauczyć się uczenia się? - na te i inne pytania odpowiada autorka pracy poświęconej rozwijaniu zdolności uczenia się. Publikacja dzieli się na dwie części. Rozważania w części pierwszej oparte są na teoriach Lwa S. Wygotskiego i Jerome'a S. Brunera i odnoszą się do takich zagadnień jak: tworzenie wiedzy, motywacja do uczenia się, środowisko uczenia się, a także do procesu planowania, organizacji i oceniania pracy ucznia. Druga część zawiera charakterystykę strategii rozwijania zdolności uczenia się.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://gwp.pl

Stanisław Waltoś, Andrzej Rozmus (red.), Kariera naukowa w Polsce. Warunki prawne, społeczne i ekonomiczne, Wolters Kluwer, Warszawa 2012

zobacz podgląd
Polecana publikacja w szczegółowy sposób omawia kwestie przebiegu kariery naukowej w Polsce. Autorzy analizują wiele interesujących zjawisk, odnosząc się do szerszego, międzynarodowego kontekstu (np. w aneksach zaprezentowano ścieżki kariery naukowej w USA, Kanadzie, Irlandii, Wielkiej Brytanii oraz Turcji). Dyskusji poddano m.in. społeczno-ekonomiczne uwarunkowania kariery naukowej, mierniki potencjału polskiej nauki oraz warunki rozwijania przedsiębiorczości wśród kadry naukowej w Polsce. W pracy uwzględniono niedawną nowelizację Prawa o szkolnictwie wyższym.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://wkp.profinfo....


zobacz podgląd

Mirosław Wobalis, Multimedia w nauczaniu polonistycznym, Wydawnictwo „Poznańskie Studia Polonistyczne”, Poznań 2011

zobacz podgląd
Publikacja należy do nielicznych wciąż jeszcze książek poświęconych roli multimediów w szkolnej edukacji polonistycznej. W pierwszych dwóch rozdziałach autor ogólnie opisuje zjawiska charakterystyczne dla ery informacji, narzędzia, bez których współczesny homo communicans nie potrafi funkcjonować, a także przemiany nieuchronnie zachodzące na polu edukacji szkolnej. Wskazuje także nadrzędne zadanie nauczania polonistycznego w szkole: jest nim wyposażenie ucznia w kompetencje pozwalające świadomie komunikować się i w sposób krytyczny korzystać z różnego rodzaju tekstów, zwłaszcza tekstów kultury, która staje się coraz bardziej multimedialna. Osiągnięciu tego celu sprzyjać może zastosowanie multimedialnego podręcznika. Jego model teoretyczny, a także podjęta przez autora próba przekształcenia jednego z drukowanych podręczników do nauki języka polskiego w liceum w interaktywny e-podręcznik, zaprezentowane zostały w rozdziałach trzecim i czwartym. Mirosław Wobalis opisuje także multimedialną lekcję z wykorzystaniem skonstruowanego podręcznika, która została przeprowadzona w kilku szkołach, i wyniki dokonanego na jej podstawie badania efektywności dydaktycznej. Rozważania kończy rozdział poświęcony funkcjom, jakie powinien pełnić e-podręcznik w edukacji polonistycznej: narzędzia samokształcenia, „organizatora” procesu kształcenia czy podręcznej biblioteki multimedialnej.

Publikację polecamy nauczycielom języka polskiego, a także innych przedmiotów humanistycznych, zainteresowanym włączaniem narzędzi multimedialnych do zasobu środków stosowanych w nauczaniu szkolnym.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://psp.amu.edu.p...


zobacz podgląd

Mieczysław Morawski, Maja Prudzienica (red.), Zarządzanie wiedzą w kreowaniu innowacji zarządczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

zobacz podgląd
Książka poświęcona jest roli, jaką pełni zarządzanie wiedzą w procesie kreowania innowacji zarządczych. W publikacji wyraźnie wyróżniono dwie części: teoretyczną i praktyczną. W pierwszej scharakteryzowano omawiane zagadnienia, tj. zaprezentowano koncepcję zarządzania wiedzą, przedstawiono istotę innowacji i innowacji społecznych, a także podjęto temat implementacji systemów zarządzania wiedzą oraz metod zarządzania w tych systemach. Część druga odnosi się do sfery praktycznej i zawiera zbiór pięciu studiów przypadków odnoszących omawiane wcześniej zagadnienia do praktyki działań przedsiębiorstw.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa: http://ksiegarnia.ue...

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.

dodaj komentarz dodaj komentarz