Słowo wstępne

Małgorzata Marchewka

Drodzy Czytelnicy "e-mentora",

zobacz podgląd

z przyjemnością przekazuję Państwu najnowszy numer czasopisma, w którym Czytelnicy reprezentujący różne dyscypliny naukowe z pewnością znajdą artykuły wpisujące się w obszar ich zainteresowań.

Dział dotyczący metod, form i programów kształcenia rozpoczyna się od analizy losów absolwentów kierunków atypowych na rynku pracy i ciekawych wniosków na temat ich oceny przez pracodawców. Kolejne opracowanie dotyczy edukacji młodych obywateli i wykorzystania budżetów partycypacyjnych na uczelniach w Polsce. W numerze znalazły się również dwa artykuły na temat wcześniejszych etapów edukacji, w których Autorzy podejmują problem zaangażowania organizacyjnego i dzielenia się wiedzą oraz oceny kompetencji informacyjnych uczniów.

W części związanej z zarządzaniem znalazła się refleksja na temat izolacji osób z niepełnosprawnościami w kontekście prawnych, ekonomicznych, społecznych i technologicznych skutków pandemii COVID-19, relacja z badań, których celem było rozpoznanie, w jaki sposób praca w warunkach zdalnych przyczyniła się do zmiany preferencji pracowników kreatywnych i niekreatywnych wobec wykonywania obowiązków zawodowych o twórczym versus rutynowym charakterze indywidualnie versus w zespołach a także identyfikacja wad pracy zdalnej będących źródłem utraty satysfakcji przez pracowników z perspektywy pokolenia Z w Polsce.

W kręgu tematyki, która zajmuje istotne miejsce na łamach naszego czasopisma znajdują się także innowacje i technologie w biznesie. W bieżącym numerze Czytelnicy mogą zapoznać się z zastosowaniami mediów społecznościowych w inwestowaniu na rynku finansowym oraz obecnymi rozwiązaniami płatniczymi w metaverse, w tym z głównymi wyzwaniami związanymi z integracją tych systemów, jak bezpieczeństwo danych, weryfikacja tożsamości, procesy wymiany walut (także kryptowalut) oraz problemy z interoperacyjnością między różnymi wirtualnymi środowiskami.

Przypominam, że od października 2022 roku realizujemy projekt pt. "Działania na rzecz zwiększenia rozpoznawalności czasopisma w międzynarodowym środowisku naukowym" finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach projektu organizujemy kolejny konkurs: spośród artykułów w języku polskim zgłoszonych od 15 kwietnia do 15 maja 2024 roku Redakcja wybierze dwa, które zostaną przetłumaczone na język angielski i opublikowane w kolejnych anglojęzycznych numerach czasopisma. Szczegóły są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce "Dla autorów".

Mam nadzieję, że lektura bieżącego numeru czasopisma będzie inspirującym doświadczeniem, które zachęci Państwa do zgłaszania swoich artykułów.

zobacz podgląd

Małgorzata Marchewka
Redaktor prowadzący

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.

dodaj komentarz dodaj komentarz