Rola emocji w procesie kształcenia na odległość

Komentarze do artykułu:

wspaniale :D

Niewiarygodne, wydawało mi się, że emocje w kontaktach bezpośrednich odgrywają ogromną rolę. Ten artukuł zwraca uwagę na rolę emocji w kształceniu na odległość w sposób bardzo interesujący!

Autorka pisze, że: "Uczestnik e-edukacji z konieczności samodzielnie zmaga się z problemami niedostatecznej przedwiedzy i koniecznością zrównoważenia stanu własnej niewiedzy. W warunkach tradycyjnych ma szansę uzyskać bezpośrednią i indywidualną pomoc ze strony prowadzącego i ta świadomość ma znaczący wpływ na radzenie sobie z trudnościami. W warunkach zdalnych student ma również takie możliwości, ale są one ograniczone przez konieczność precyzyjnej werbalizacji własnych problemów, co wobec niewiedzy bywa trudne." Wydaje mi się, że taki stan może być korzystny, gdyż pozwala na samodzielne rozwiązywanie problemu, niejako zmusza do podjęcia tego trudu. Dla mnie jest to fascynujące. Jeśli "rozwiązywacz problemu" (nauczyciel) jest pod ręką, to człowiek "idzie po najmniejszej linii oporu" i poprostu woła nauczyciela na pomoc; prawdziwą satysfakcję osiąga się przez samodzielne rozwiązanie problemu, a ile rzeczy dowiaduje się człowiek niejako "po drodze" ... Renata

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 6 czerwca 2005 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.