Wydanie aktualne e-mentora
„E-mentor” w nowym wykazie czasopism naukowych - 40 punktów MNiSW
Nick Shackleton-Jones – edukacja to nie uczenie się
W numerze 4(91)/2021 e-mentora pisałam o wystąpieniu Nicka Shackletona-Jonesa podczas konferencji E-learning Fusion. Nick pełni rolę CLO (Chief Learning...
Gdy student może wybrać czego chce się uczyć …
Wśród artykułów zgłaszanych w ostatnim czasie do „e-mentora” bardzo wyraźnie zaznacza się wątek analizy tego, jak...
Nauczanie zdalne vs nauczanie online czyli e-learning
Do napisania tego postu skłoniły mnie, podejmowane przez autorów artykułów zgłaszanych do e-mentora, próby wyjaśniania –...
Projekt przyczyni się do podniesienia jakości publikowanych artykułów (szczególnie opracowań publikowanych w języku angielskim) poprzez weryfikację rzetelności artykułów, weryfikację językową tekstów oraz tłumaczenie na język angielski wybranych tekstów przygotowanych w języku polskim; zwiększenia widoczności czasopisma na rynku międzynarodowym poprzez obecność w zagranicznych bazach; poprawy przejrzystości procesu redakcyjnego, poprzez rozbudowanie komputerowego systemu obsługi redakcji oraz modernizacji strony internetowej.
Polecamy publikacje
Zastosowania technologii Blockchain, David Metcalf, Vikram Dhillon, Max Hooper
Książka obejmuje wyjątkowy zestaw tematów, których nie można znaleźć gdzie indziej i odpowiada na pytanie, jak przezwyciężyć przeszkody wyłaniające się wraz z rozwojem rynku i rozpowszechnianiem się startupów opartych na technologii blockchain. Książkę otwiera szkic o historii technologii blockchain i omówienie podstaw kryptografii, na których opiera się łańcuch bloków w protokole Bitcoin. Po nich następują zagadnienia związane z unowocześnianiem tego ekosystemu, między innymi: wirtualną maszyną Ethereum,
Repozytorium UTW
Wyszukaj artykuł:
Zasoby e-mentora
E-learning
- The impact of digitalisation on the development of e-learningThis paper presents an overview of the latest developments in electronic learning and teaching methods and tools brought about by digital transformations aimed at making education more efficient and effective. A set of general and specific research methods was used to conduct the study, in particular bibliographical and descriptive, chronological, specification, analysis, systematisation and classification, observation, survey and expert interviews, abstraction, analogy and comparison, comparative, modellin » czytaj więcej
- Wyzwania edukacji na odległość podczas pandemii COVID-19. Doświadczenia edukacyjne w Polsce na tle Belgii, Francji i Grecji z peKompetencje cyfrowe, obejmujące odpowiedzialne i krytyczne wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych w różnych obszarach naszego życia, stanowią jedne z kluczowych kompetencji XXI wieku. Wobec postępującej rewolucji cyfrowej rośnie również ich znaczenie w rozmaitych dziedzinach kształcenia. Celem artykułu jest ukazanie roli kompetencji cyfrowych w edukacji językowej z perspektywy pokolenia aktywnych użytkowników nowoczesnych technologii. Opierając się na teoretycznych aspektach dyskutowanyc » czytaj więcej
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
- Navigating micro-credentials: An analysis of student needs, perceptions and skills development at a Slovenian universityIn this paper, the author analysed the responses to a questionnaire about micro-credentials of several groups of students studying at the Faculty of Management, University of Primorska in Slovenia in order to see how familiar they were with the concept, their perceived value of micro-credentials and their willingness to participate in such short courses. The study showed... » czytaj więcej
- Wielokulturowość w perspektywie uczniów edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i IslandiiW ostatnich latach obserwowane jest w Polsce zjawisko stopniowego zwiększania się liczby przedstawicieli innych kultur, co wiąże się nierozerwalnie z nowymi zadaniami dla instytucji edukacyjnych. Z jednej strony szkoły muszą mierzyć się z napływem uczniów, dla których język i kultura polska nie są ojczystymi, a z drugiej z przygotowaniem polskich uczniów na spotkanie z innymi niż znają elementami kultury takimi jak język, zwyczaje, tradycje czy religia. W artykule przedstawiono wyniki polsko-islandzkiego pr » czytaj więcej
Zarządzanie wiedzą
- Samoocena dojrzałości technologicznej organizacjiKoncepcja Przemysłu 4.0 ciągle zyskuje na popularności. Wdrożenie jej przesądza o poziomie dojrzałości technologicznej organizacji, zatem możliwości wypracowania przez nią przewagi konkurencyjnej. Celem autorów artykułu było zaprojektowanie narzędzia warunkującego dokonanie samooceny dojrzałości technologicznej organizacji. Wymagało to uzyskania odpowiedzi na pytanie badawcze – jakie kompetencje warunkują dojrzałość technologiczną organizacji? » czytaj więcej
- Transfer wiedzy i instrumentalizacja jego realizacji w zarządzaniu wiedzą klientaZarządzanie wiedzą klienta (CKM) to zarządzanie przedsięwzięciami skoncentrowanymi na wiedzy i potencjale innowacyjnym klienta mającymi na celu pozyskanie wiedzy o kliencie i wiedzy klienta oraz jej rozwój poprzez łączenie z wiedzą przedsiębiorstwa, a także dostarczanie wiedzy klientowi w celu zaspokojenia jego potrzeb i wspólne kreowanie z klientem nowej wiedzy dla udoskonalenia działalności przedsiębiorstwa i tworzenia innowacyjnych rozwiązań, np. produktów. Artykuł przedstawia meritum i funkcje CKM... » czytaj więcej
Programy kształcenia
- Budżety partycypacyjne na uczelniach w Polsce jako narzędzie edukacji młodych obywateliUczelnie, oprócz umożliwiania zdobycia wiedzy i kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodu, powinny także wspierać kształtowanie szeroko pojętych postaw obywatelskich wśród studentów. Jednym z narzędzi możliwych do wykorzystania w tym celu są uczelniane budżety partycypacyjne (BP). Celem prezentowanych badań była diagnoza stopnia i zakresu ich wykorzystania przez uczelnie publiczne w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu pełnienia przez BP funkcji edukowania młodych obywateli (studentów). Badan » czytaj więcej
- Twórcze nauczanie i nauczanie do twórczości w doświadczeniach wykładowców innowatorówTwórcze nauczanie studentów i nauczanie ich do twórczości w realiach uniwersytetu wymaga od nauczyciela akademickiego chęci, inwencji, wiedzy, umiejętności a także własnych kompetencji twórczych. Najwyższym ich poziomem – związanym z twórczością profesjonalną nauczyciela – jest działalność innowacyjna związana z implementacją do dydaktyki akademickiej nowych rozwiązań. Innowacje te są wynikiem wieloletniej, twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich. Niniejszy tekst zawiera fragmenty wyników badań » czytaj więcej
E-biznes
- Integracja systemów płatniczych w IoE oraz metaverse - wyzwania i przyszłość e-commerce w wirtualnym świecieW erze rozwijającego się metaverse integracja systemów płatniczych staje się kluczowym elementem umożliwiającym płynne i bezpieczne transakcje w wirtualnych środowiskach. Prezentowany artykuł skupia się na analizie obecnych rozwiązań płatniczych w metawersum, wyzwaniach w ich obszarze oraz na perspektywach na przyszłość. W pierwszej części opracowania omówiono istniejące systemy płatnicze dostępne w metarzeczywistości, w tym kryptowaluty, tokeny oraz tradycyjne metody płatności. Podkreślono ich wpływ na dyn » czytaj więcej
- Media społecznościowe w działalności marketingowej banków w PolsceMedia społecznościowe postrzegane są jako jedno z najważniejszych narzędzi marketingu wykorzystywanych w dotarciu do klientów i komunikacji z nimi. Artykuł dotyczy aktywności banków w mediach społecznościowych oraz zainteresowania klientów treściami tam publikowanymi. Celem zaprezentowanych badań jest diagnoza stopnia i obszarów wykorzystania social mediów w komunikacji marketingowej największych banków w Polsce. Artykuł stanowi wstępną ocenę działań marketingowych... » czytaj więcej