Ukazał się nowy numer e-mentora. Polecamy w nim szczególnie:

Jan Fazlagić, Specyfika fińskiego systemu edukacji na tle Polski

System edukacji w Finlandii jest przedmiotem podziwu na całym świecie - nie tylko w Europie, jednak przyczyny sukcesów fińskich szkół nie są powszechnie znane. W niniejszym opracowaniu dokonano syntezy wyników wielu opracowań opisujących osiągnięcia i przyczyny sukcesów fińskich uczniów.
czytaj dalej »


Agnieszka Landowska, Michał Smiatacz, Kształtowanie postaw inżynierów poprzez projekt oprogramowania dla dzieci z autyzmem

Artykuł przedstawia założenia oraz studium przypadku kształcenia postaw inżynierów poprzez projekt społeczny w ruchu otwartego oprogramowania. Oprócz wiedzy i umiejętności to właśnie postawy są trzecim składnikiem kompetencji profesjonalisty w każdej dziedzinie. W opracowaniu zaprezentowano studencki projekt grupowy realizowany na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej przy udziale Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, mający na celu stworzenie aplikacji wspomagającej terapię behawioralną dzieci z autyzmem.
czytaj dalej »

Marcin Chomicz, Ujęcia badawcze kompetencji kierowników projektów

Jednym z ważnych czynników powodzenia projektu są umiejętności, wiedza i postawa osoby, która nim zarządza. Z tego powodu kompetencje kierowników projektów stanowią temat wielu badań i są analizowane z różnorodnych perspektyw. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie rezultatów analizy metod i narzędzi stosowanych w badaniach obejmujących identyfikację, ocenę istotności lub ewaluację kompetencji kierowników projektów.
czytaj dalej »

John Sener, A better Completion Agenda: expanding the range of acceptable outcomes in higher education

The Completion Agenda is part of a larger transformative shift in education, which is moving from a focus on providing instruction to a focus on producing results. This gradual but profound paradigm shift has been underway for multiple decades, and its impact on higher education cannot be understated; as one well-known description of this phenomenon noted, shifting the focus from teaching to learning „changes everything” about how higher education is conducted.
czytaj dalej »

Na rynku wydawniczym ukazały się nowe publikacje

Polecamy również

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją pt. „E-edukacja w praktyce – wyzwania i bariery”
[e-edukacja.net]

Nowe na blogu

Magia technologii?

Wprawdzie za oknem dopiero od niedawna wiosna ale od czego jest wyobraźnia? Z jej pomocą łatwo przeniesiemy się na słoneczną Florydę, gdzie właśnie zamierzamy spędzić urlop, a jego istotnym elementem będzie wizyta w Disneylandzie. Pójdźmy o krok dalej i wyobraźmy sobie, że jesteśmy w posiadaniu magicznej różdżki, która zaczyna działać gdy tylko dotrzemy do Orlando. Po zaparkowaniu naszego samochodu możemy przesiąść się do specjalnego pojazdu, który zawiezie nas prosto do hotelu, nie trzeba nawet troszczyć się o bagaż, który dotrze tam w ślad za nami, do naszego pokoju. Bez zbytecznej zwłoki kierujemy się do bramy prowadzącej do świata marzeń. więcej »

Wydarzenia/konferencje

  • 23-24 maja 2015 r., Ogólnopolska Konferencja Naukowa Edukacja 3.0. Myśl Twórczo - Działaj Innowacyjnie!, Trzcianka
  • 1 czerwca 2015 r., Współczesne problemy ekonomiczne. Rozwój zrównoważony: od wymiaru regionalnego do globalnego, Wrocław
  • 19-20 czerwca 2015 r., Języki specjalistyczne w badaniach i praktyce: doświadczenia, horyzonty, wyzwania, Katowice
  • 14 maja 2015 r., Zarządzanie ryzykiem w biznesie - inteligentne narzędzia, Warszawa

zobacz inne wydarzenia »