(Nie) Bezpieczni w sieci - konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną
Maria Zając
Komisja konkursowa ogłosiła wyniki eliminacji. Zwycięzcami konkursu zostały: Stowarzyszenie Góry Kultury, które zgłosiło do konkursu projekt koncepcji pn. „Bezpieczeństwo to nie bajka” oraz Fundacja Warszawski Instytut Bankowości z pomysłem „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni”.
To właśnie pomysły tych organizacji w I etapie konkursu zostały najwyżej ocenione pod względem pomysłowości i kreatywności, wykonalności i realności założeń, trafności, trwałości i oczywiście – spójności z celami kampanii, a następnie w II etapie – również pod względem: dopasowania narzędzi komunikacji do grupy docelowej i tematyki kampanii, aktualności oraz znaczenia podejmowanych w kampanii zagadnień i innowacyjności/wyróżnialności kampanii.
Minister cyfryzacji Marek Zagórski tak mówi o tej inicjatywie:
Celem naszego konkursu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat - zależy nam, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Do współpracy zaprosiliśmy organizacje pozarządowe, wierząc w ich potencjał i chcąc z niego czerpać.
- Ogłosiliśmy ten konkurs, bo wierzymy w wyjątkowy zapał i kreatywność organizacji pozarządowych. Nie rozczarowaliśmy się i to mimo tego, że czas nie sprzyjał kreatywnej pracy grupowej. Cieszymy się, że tyle podmiotów z całej Polski zainteresowało się naszą inicjatywą. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i życzymy Wam kolejnych świetnych pomysłów na działania w obszarze bezpieczeństwa w sieci – dodaje szef MC.
Bezpieczeństwo w sieci, to temat, który jest także jednym z kluczowych obszarów zainteresowań Państwowego Instytutu Badawczego NASK - organizatora konkursu.
Dr inż. Kamil Sitarski, dyrektor NASK wyjaśnia:
W czasie epidemii rośnie popularność szeroko rozumianych usług cyfrowych, a co za tym idzie - wzrasta aktywność cyberprzestępców. Jako NASK ciągle analizujemy otrzymywane zgłoszenia i identyfikujemy coraz bardziej zaawansowane formy cyberataków. Dlatego też powinniśmy systematycznie poszerzać swoją wiedzę o zagrożeniach w sieci i stosować się do zasad bezpieczeństwa. Jestem przekonany, że laureaci naszego konkursu przyczynią się do wzrostu poziomu świadomości i bezpieczeństwa użytkowników.
Organizatorami konkursu są Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Patronat medialny nad inicjatywą objęły portale ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.
Aktualności związane z konkursem i realizacją zwycięskich kampanii można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/aktualnosci-konkurs
data dodania: 13.05.2020
Tagi: bezpieczeństwo w sieci, internet, innowacje, kampanie społeczne