Wykorzystanie potencjału interaktywnych technologii w procesie dydaktycznym w oparciu o audiowizualną metodę uczenia się Edgara Dale'a

Komentarze do artykułu:

  • Tomasz Jankowski, 2014-10-18 10:36:05
    Artykuł i źródła, na które powołuje się autorka niestety zawierają błędy merytoryczne związane z niestosowną nadinterpretacją cone of learning. Zapraszam do zapoznania się z: http://www.willatworklearning.com/2006/05/people_remember.html oraz z http://www.cisco.com/web/strategy/docs/education/Multimodal-Learning-Through-Media.pdf a także do zweryfikowania źródeł i ewentualnej poprawy artykułu. serdecznie pozdrawiam

  • Agnieszka Klej, 2017-03-14 16:04:39
    Bardzo serdecznie dziękuję za wskazanie interesujących źródeł. W istocie traktują one krytycznie koncepcję „cone of learning” zaprojektowaną przez Edgara Dale’a, która stała się nierzadką podstawą rozumienia złożonego procesu uczenia się. Zgadzam się, być może to ujęcie jest nad wyraz - wszak efektywność uczenia się jest spójna z wieloma zmiennymi (czynnikami poznawczymi, społecznymi, emocjonalnymi, etc.). W moim artykule koncepcja Dale’a została podjęta w sposób jednowymiarowy – był to punkt wyjścia do analizy przebiegu doświadczenia poznawczego, którego efektem ma być osiągnięcie pragmatycznej wiedzy - była to analiza ścieżki konkretyzacji postrzeganej treści w procesie uczenia się. Zostało jednak podkreślone, że model Dale’a jest jedynie wizualną metaforą tego doświadczenia poznawczego. Na czym polega według Pana owa niestosowna nadinterpretacja?