Bariery komercjalizacji prac badawczych w Polsce
Komentarze do artykułu:
-
Dr inż. z przemysłu, 2014-01-08 10:44:58
Aby mówić o barierach komercjalizacji prac badawczych trzeba przeanalizować zgłoszenia projektów badawczych kierowane do NCBiR oraz NCN, opisy wniosków badawczych i opinie recenzentów. Jest tragicznie! Według mnie są następujące bariery: 1/nikt nie selekcjonuje tematów projektów, 2/ recenzent nie ma szans ocenić innowacyjność projektu, bo nie zna strategii rozwojowej dla Polski, 3/skład konsorcjów naukowo-przemysłowych jest podejrzany (za dużo profesorów, za mało ludzi do roboty), 4/ trzy letnie harmonogramy prac są nie do przyjęcia - konkurencja wykona te prace szybciej, 5/autorzy wniosków badawczych nie mają zielonego pojęcia o cyklu wdrażania nowych wyrobów, nie znają organizacji pracy przedsiębiorstw, nie wiedzą po co w firmach są: rady techniczne, projektanci, komisje wynalazczości, laboranci, kontrolerzy jakości, główna księgowa itp. Skandalem jest też to, że tematy prac badawczych są publikowane w internecie. A jak powinno wdrażać się projekty badawcze i co to jest komercjalizacja w praktyce? Niedługo prześlę do Was mój artykuł.
Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły
- » Dostępność stron internetowych – wymóg czy powinność [wydanie 91]
- » Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [wydanie 75]
- » Version 2.0 of the individual style of conducting classes by an academic teacher in the context of contemporary changes and trends in education [wydanie 74]
- » Przywództwo autentyczne a zaangażowanie w pracę - porównanie sektora publicznego z sektorem prywatnym [wydanie 72]
- » Metoda modelowania procesu oceny efektywności produkcji z wykorzystaniem standardu BPMN [wydanie 69]
- » Wykorzystanie programu LabSEE do tworzenia eksperymentów ekonomicznych online [wydanie 61]
- » Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach? [wydanie 60]
- » Oczekiwania płacowe studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej wobec pierwszego pracodawcy [wydanie 59]
- » Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniami zdolnymi w szkole [wydanie 57]
- » Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy [wydanie 55]