Informatyka a coraz nowsze pojęcia informatyczne
Komentarze do artykułu:
-
artur, 2009-10-07 23:48:18
Artykuł przeczytałem mniej więcej do połowy, gdyż po prostu nie przypadł mi do gustu. Autor stawia sobie za cel dokonanie precyzyjnej definicji, co z góry jest skazane na niepowodzenie /ze względu na fakt konieczności precyzyjnej definicji słów tworzących definicję pierwotną - i tak ad infinitum/. Nie zgodzę się również, że prymarnym celem wypowiedzi jest ich poprawność /a nie wartość komunikacyjna/. Ponadto artykuł naszpikowany jest błędami logicznymi /np. autor pisze o pozyskiwaniu informacji, przekazywaniu wiedzy/. Jako student informatyki nie uważam bynajmniej, żeby niespójność semantyczna pojęć jakoś wyraźnie ograniczała rozwój tej dziedziny, gdyż prymarnym językiem informatyki są języki programowania. Również z artykułu bije dość mocna 'obawa' przed faktem, że znaczenie słów 'wyrabia' się w interakcjach pomiędzy ludźmi - tak było od zawsze i nie wydaje mi się, żeby jakikolwiek językoznawca mógł ten aspekt rzeczywistość ujarzmić poprzez głoszenie co jest, a co nie jest poprawnym. Pozdrawiam, artur -
saraisa~, 2012-03-09 20:45:45
uwielbiam prace Profesora, dla mnie praca po prostu perspektywistyczna, może i podniesie dyskurs, bo czym staję się informacja odcięta od źródła ? bardzo przystępnie napisana, a ironia naukowa jak cukiereczek z cytrynką w środku, naprawdę orzeźwiający materiał.
Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły
- » Dostępność stron internetowych – wymóg czy powinność [wydanie 91]
- » Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [wydanie 75]
- » Version 2.0 of the individual style of conducting classes by an academic teacher in the context of contemporary changes and trends in education [wydanie 74]
- » Przywództwo autentyczne a zaangażowanie w pracę - porównanie sektora publicznego z sektorem prywatnym [wydanie 72]
- » Metoda modelowania procesu oceny efektywności produkcji z wykorzystaniem standardu BPMN [wydanie 69]
- » Wykorzystanie programu LabSEE do tworzenia eksperymentów ekonomicznych online [wydanie 61]
- » Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach? [wydanie 60]
- » Oczekiwania płacowe studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej wobec pierwszego pracodawcy [wydanie 59]
- » Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniami zdolnymi w szkole [wydanie 57]
- » Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy [wydanie 55]