Edukacja dorosłych wobec zjawiska marginalizacji
Komentarze do artykułu:
-
urszula solecka , urszulamonikasolecka@o2.pl, 2007-03-23 12:20:10
kiedyś szeroko rozmawiano na temat alienacji sołecznej, psychologowie oraz socjologowie podkreślali niebezpieczeństwo nadmiernego rozprzestrzeniania się zjawiska alienacji społecznej jednostek indywidualnych a czasen nawet całych społeczności, nie mylono wtedy alienacji społecznej z koniecznością wypoczynku w ciągu roku jednostki społecznej, alienacja społeczna nie dotyczyła kiedyś tylko osób pozostających bez pracy, alienacja społeczna była już nawet kilkadziesiąt lat temu zauważalna w kęgach społecznych średnio oraz dobrze sytuowanych zawodowo oraz materialnie, ponieważ alienacja społeczna najczęściej nie prowadziła do marginalizacji, zwłaszcza krótkotrwała alienacja społeczna więc nie łączono jej z zagadnieniem marginalizacji społecznej wynikającej z pozostawania bez pracy lub bez rodziny oraz pracy, piszę o tym ponieważ to nie jednostka społeczna się marginalizuje ale także środowisko społeczne potrafi oddziaływać przyczynowo na jednostkę społeczną powodując jej marginalizację, tak więć powinniśmy analizująć zagadnienie marginalizacji społecznej także bardziej krytycznie spojrzeć na całą społeczność a nie tylko skupiać się na zmarginalizowanej przez to środowisko społeczne jednostce, w tej kwestii społeczność czy nawet całę społeczeństwo nie pozostaje bez winy, alienacja społeczna zwłaszcza ta krótkotrwała o charakterze pozytywnym, twórczym lub odtwórczym nie powoduje marginalizacji społecznej jednostki społecznej, natomiast chciałabym zwrócić uwagę, że alienacja społeczna negatywna o charakterze ciągłym może wpłynąć na marginalizację nie tylko jednostki społecznej ale także całej społeczności, urszula solecka urszulamonikasolecka@o2.pl ekonomia oraz nauki społeczne -
Roksana Neczaj, redaktor działu kształcenie ustawiczne, 2007-03-23 14:56:56
Szanowna Pani, Byłam uczestnikiem tej konferencji i mogę Panią zapewnić, iż poruszana podczas niej tematyka dotycząca marginalizacji osób dorosłych ujmowała to zjawisko również w kontekście marginalizacji całej społeczności. Zachęcam do zapoznania się z publikacją pokonferencyjną wydaną pod redakcją Artura Fabisia.
Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły
- » Dostępność stron internetowych – wymóg czy powinność [wydanie 91]
- » Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [wydanie 75]
- » Version 2.0 of the individual style of conducting classes by an academic teacher in the context of contemporary changes and trends in education [wydanie 74]
- » Przywództwo autentyczne a zaangażowanie w pracę - porównanie sektora publicznego z sektorem prywatnym [wydanie 72]
- » Metoda modelowania procesu oceny efektywności produkcji z wykorzystaniem standardu BPMN [wydanie 69]
- » Wykorzystanie programu LabSEE do tworzenia eksperymentów ekonomicznych online [wydanie 61]
- » Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach? [wydanie 60]
- » Oczekiwania płacowe studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej wobec pierwszego pracodawcy [wydanie 59]
- » Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniami zdolnymi w szkole [wydanie 57]
- » Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy [wydanie 55]