Redakcja e-mentora poleca

Publikacje Konferencje Serwisy www

zobacz podgląd

Jan W. Wiktor, Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013

zobacz podgląd
Prezentowana publikacja przybliża najważniejsze komponenty komunikacji marketingowej - jej modele, funkcje i struktury, a także szczegółowo prezentuje jej cztery podstawowe formy, którymi są: promocja osobista, reklama, promocja dodatkowa i public relations. Problematyka komunikacji marketingowej poruszana jest zarówno w środowisku tradycyjnym, jak i hipermedialnym, co ściśle wiąże się z ogromnym postępem technologicznym i wykorzystaniem internetu w marketingu. Aby szerzej zaprezentować temat, autor analizuje funkcjonujące techniki, odwołując się do wielu przykładów autentycznych kampanii marketingowych. Książkę polecamy nie tylko pracownikom naukowym i studentom, ale także specjalistom ds. marketingu, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu komunikacji marketingowej.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://ksiegarnia.pw...

Elżbieta Wrońska-Bukalska (red. nauk.), System finansowy małego i średniego przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2015

zobacz podgląd
Dzięki dokładnej analizie funkcjonowania systemów finansowych firm z sektora MSP autorom udało się stworzyć narzędzie wsparcia dla wszystkich przedsiębiorców należących do tego sektora. W publikacji nie tylko zawarto szeroki opis zagadnień związanych z systemami finansowymi sektora MSP, ale również omówiono jego specyfikę, wyraźnie podkreślając odmienność małych i średnich przedsiębiorstw od dużych organizacji. Liczne studia przypadku, a także przykłady czynią zrozumienie funkcjonowania systemów finansowych łatwiejszym. Kolejnym wartym uwagi elementem tej publikacji jest prezentacja metod finansowania przedsiębiorstw, takich jak kapitały dłużne i narzędzia bankowe. Książkę tę szczególnie polecamy właścicielom firm z sektora MSP, którzy chcieliby usprawnić funkcjonowanie systemów finansowych w swoich przedsiębiorstwach.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.ksiegarni...

William D. Eggers, Paul Macmillan, Rewolucja rozwiązań. Współpraca pomiędzy biznesem, rządami oraz przedsiębiorstwami społecznymi na rzecz rozwiązywania największych problemów współczesnego świata, Poltext, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Autorzy książki doskonale zdają sobie sprawę z tego, że państwo samo nie poradzi sobie z problemami społecznymi i gospodarczymi. Przekonują, że tylko ścisła współpraca pomiędzy rządem, biznesem i organizacjami społecznymi może przyczynić się do poprawy sytuacji gospodarczej całego społeczeństwa. Swoje rozważania ilustrują wieloma przykładami takiej właśnie współpracy wpływającej na podniesienie jakości życia i umożliwiającej rozwiązywanie istniejących problemów. Książka ta może stanowić inspirację dla każdego, kto chciałby działać na rzecz lokalnej społeczności.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.poltext.p...

Katarzyna Anna Kuźmicz, Benchmarking procesowy jako instrument doskonalenia zarządzania uczelnią, Wolters Kluwer, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Celem niniejszej publikacji jest ukazanie znaczenia benchmarkingu w zarządzaniu uczelnią. Autorka przybliża to zagadnienie, przedstawia obszary, w których benchmarking może być z sukcesem zastosowany, dokonuje analizy doświadczeń benchmarkingowych na światowych uczelniach i prezentuje przesłanki wykorzystania tej koncepcji w polskiej rzeczywistości. W Polsce niestety do tej pory benchmarking nie został wprowadzony lub stosowany jest niezwykle rzadko i w sposób nieformalny, co zdaniem autorki należałoby zmienić. Pozycja ta na pewno zainteresuje nie tylko menedżerów szkolnictwa wyższego, ale także innych instytucji zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
https://www.profinfo...

Joanna M. Moczydłowska, Karol Kowalewski, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi, Difin, Warszawa 2014

zobacz podgląd
W związku z bardzo dynamicznym rozwojem organizacji pojawiło się zapotrzebowanie na zmiany również w obszarze zarządzania personelem. Autorzy w niniejszej publikacji prezentują przykłady nowych koncepcji, które uwzględniają ciągle zmieniające się środowisko. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się: enpowerment, zarządzanie przez zaangażowanie, zarządzanie wiekiem czy zarządzanie różnorodnością kulturową. Publikacja skierowana jest nie tylko do pracowników naukowych i studentów, ale także do przedsiębiorców i praktyków zarządzania.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.ksiegarni...

Jerzy Cieślik, Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wydawnictwo SEDNO, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Niniejsza publikacja prezentuje autorską koncepcję polityki wspierania przedsiębiorczości, która oparta jest na przeprowadzonych badaniach i dotąd nieopublikowanych danych. Dokonując krytycznej analizy obecnej sytuacji, autor podważa wiele obiegowych opinii dotyczących tego zagadnienia w Polsce. Z uwagi na specyfikę omawianych problemów książka skierowana jest głównie do osób mających wpływ na rozwój gospodarki i przedsiębiorczości: polityków zajmujących się gospodarką, pracowników administracji publicznej, naukowców, publicystów ekonomicznych. Praca ta będzie również przydatna wszystkim osobom, które chcą lepiej zrozumieć społeczny kontekst funkcjonowania polityki przedsiębiorczości.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.wydawnict...

zobacz podgląd

Tom Hayes, Hiperskok. Rewolucja internetowa w biznesie, Wolters Kluwer, Warszawa 2014

zobacz podgląd
W związku z rosnącym znaczeniem internetu we współczesnej gospodarce wszyscy powinni przygotować się na nadejście hiperskoku. Autor określa go jako zmianę w środowisku [...] tak zaskakującą, że nie mamy innego wyjścia, jak przegrupować siły i na nowo zastanowić się nad przyszłością. Czy tradycyjne modele biznesowe nadal będą się sprawdzać? A może w obliczu rozwoju technologicznego, zmuszającego producentów i konsumentów do nieustającej rywalizacji, należałoby dokonać zmian i odpowiednio nastawić się na funkcjonowanie na nowym, dynamicznym rynku? Książkę tę polecamy wszystkim przedsiębiorcom, którzy chcieliby przygotować się na nadchodzące zmiany i zrozumieć funkcjonowanie nowej globalnej gospodarki.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
https://www.profinfo...

Karol Kopańko, Mateusz Kozłowski, Bitcoin. Złoto XXI wieku, Helion, Gliwice 2014

zobacz podgląd
Autorzy tej publikacji podjęli się trudnego zadania wyjaśnienia, czym jest bitcoin - nowa wirtualna waluta. W łatwy i przystępny sposób opisują historię wirtualnego pieniądza, jego znaczenie i wykorzystanie w dzisiejszym świecie, mechanizm jego funkcjonowania oraz zagrożenia i korzyści, jakie ze sobą niesie. Książka stanowi swego rodzaju kompendium wiedzy o cyfrowej walucie, napisane z myślą o czytelnikach spoza branży finansowej czy sektora nowoczesnych technologii, którzy chcieliby zrozumieć istotę waluty bitcoin i swobodnie poruszać się w świecie wirtualnego pieniądza.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://helion.pl

Eryk Mistewicz, Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii, Helion, Gliwice 2014

zobacz podgląd
Czym jest Twitter, jakie są mechanizmy jego funkcjonowania, jak się po nim poruszać, a przede wszystkim - jak wykorzystać go w marketingu i do budowania wizerunku własnej firmy? To pytania, na które odpowiada prezentowana publikacja. Autor przybliża świat komunikacji w 140 znakach w łatwy i przystępny dla każdego czytelnika sposób. Nie jest to książka skierowana do osób, które wykorzystują to narzędzie na co dzień, ale do tych, które dopiero próbują je poznać. Po lekturze funkcjonowanie w świecie nowych mediów przestaje być trudne, a prezentowane przez autora strategie zastosowania Twittera na pewno pomogą każdemu przedsiębiorstwu w budowaniu wizerunku i prowadzeniu procesów marketingowych.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://helion.pl

Foster Provost, Tom Fawcett, Analiza danych w biznesie. Sztuka podejmowania skutecznych decyzji, Helion, Gliwice 2014

zobacz podgląd
Publikacja ta stanowi unikalny podręcznik dla każdego przedsiębiorcy, który chciałby dowiedzieć się, jak skutecznie analizować posiadane zbiory danych i wyciągać z nich wnioski. O wyjątkowości książki decyduje fakt, że została napisana prostym i zrozumiałym językiem, bez zagłębiania się w zagadnienia zaawansowanej matematyki - tak by każdy czytelnik mógł z łatwością zrozumieć, czym jest zarządzanie danymi, jakie są mechanizmy towarzyszące ich przetwarzaniu i jakie techniki stosuje się przy ich analizie. Publikację polecamy szczególnie przyszłym analitykom danych, a także menedżerom, którzy z racji pełnionych funkcji współpracują z badaczami ze swojej organizacji.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://helion.pl

K. Walotek-Ściańska, M. Szyszka (red.), Homo irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2014

zobacz podgląd
Określenie homo irretitus - „człowiek usieciowiony” odnosi się do nas, współczesnych ludzi, dla których funkcjonowanie w globalnej sieci, jaką jest internet, stało się codziennością. Uczyniono je hasłem przewodnim prezentowanej publikacji. Książka stanowi zbiór artykułów poruszających kwestię funkcjonowania człowieka w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania serwisów społecznościowych, a także procesów marketingowych i reklamowych prowadzonych w tym środowisku. Autorzy - naukowcy reprezentujący wiele różnych obszarów: psychologowie, medioznawcy, kulturoznawcy, socjologowie i politolodzy - stawiają pytania, które mogą stać się punktem wyjścia do dalszych rozważań na temat kontaktów społecznych w sieci, nowych mediów i marketingu sieciowego.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.humanitas...

Mary Scannell, Michael Abrams, Mike Mulvihill Zbiór gier integracyjnych dla wirtualnych zespołów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Przedstawione w prezentowanej publikacji gry integracyjne sprzyjają nawiązywaniu współpracy pomiędzy osobami, które nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu w realnym świecie. Praca w wirtualnych zespołach daje mnóstwo możliwości, wpływa na przyspieszenie realizacji projektów i obniżenie ich kosztów, ale równocześnie może negatywnie oddziaływać na stosunki międzyludzkie, a także zaangażowanie członków zespołów. Dlatego tak ważne jest wspieranie ich poprzez działania integracyjne, które pomogą zbudować relacje oparte na zaufaniu, wyzwolić kreatywność, a także ograniczyć lub nawet zniwelować konflikty. Istotną wartością niniejszej publikacji jest obszerny zestaw opisów gier wraz z materiałami w wersji elektronicznej. Polecamy ją wszystkim menedżerom zarządzającym wirtualnymi zespołami, a także osobom uczestniczącym w pracach takich właśnie zespołów.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
https://www.profinfo...

zobacz podgląd

Jan Fazlagić, Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Difin, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Prezentowana publikacja stanowi podręcznik akademicki wzbogacony wieloma ćwiczeniami i zadaniami, które służą lepszemu zrozumieniu poruszanych zagadnień, ale przede wszystkim uczą, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji. Autor przedstawia rozmaite filozofie, techniki i narzędzia zarządzania wiedzą. Praca ta może stanowić także poradnik dla menedżerów, którzy są zainteresowani rozwojem i zwiększaniem efektywności swoich firm. Oczywiście odbiorcami publikacji będą również wykładowcy i studenci kierunków związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami oraz informatyką.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.ksiegarni...

Łukasz Sułkowski, Czesław Sikorski (red. nauk.), Metody zarządzania kulturą organizacyjną, Difin, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Trzeci tom serii Metody i techniki zarządzania dotyczy tematyki zarządzania kulturą organizacyjną. Ten innowacyjny podręcznik będzie użyteczny nie tylko dla teoretyków, ale również dla praktyków zarządzania. Wśród zagadnień poruszanych przez autorów można wymienić: komunikację w organizacji, kulturę organizacyjną w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy, kulturę organizacyjną opartą na zaufaniu, tożsamość organizacyjną czy kulturę sieci.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.ksiegarni...

Kaja Prystupa-Rządca, Zarządzanie wiedzą w organizacjach typu born global, Wydawnictwo SEDNO, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Polecana publikacja zawiera analizę procesów zarządzania wiedzą w firmach działających w branży gier komputerowych w Polsce. Jest to pierwsza tak pogłębiona analiza dotycząca rynku polskiego. Celem autorki było sformułowanie odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki kształtują procesy zarządzania wiedzą w organizacjach typu born global i jakie ich właściwości są najistotniejsze. Swoje badania K. Prystupa-Rządca oparła na analizie kilku polskich przedsiębiorstw - producentów gier komputerowych, których funkcjonowanie szczegółowo opisała w swojej pracy.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.wydawnict...

Michał Zawadzki, Nurt krytyczny w zarządzaniu. Kultura, edukacja, teoria, Wydawnictwo SEDNO, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Polecamy publikację poświęconą nurtowi krytycznemu w zarządzaniu, którego przedstawiciele uznają, że najlepszą formą zarządzania ludźmi w organizacji jest dbanie o nich i stworzenie im możliwości prowadzenia krytycznego dialogu, stawiania oporu oraz wywoływania twórczego konfliktu. Autor, chcąc przybliżyć ten słabo znany w Polsce kierunek, nie tylko przedstawia jego dokładną charakterystykę, ale również poddaje ją pogłębionej analizie i zwraca uwagę na jej obecne miejsce w naukach o zarządzaniu. Książkę polecamy naukowcom i studentom zajmującym się badaniami nad zarządzaniem oraz wszystkim czytelnikom zainteresowanym tą tematyką.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.wydawnict...

Marcin Karlik, Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Poszukiwanie i realizacja nowatorskich projektów, Poltext, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Książka ta stanowi kompendium wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Autor prezentuje funkcjonujące modele zarządzania innowacjami, a także dokonuje analizy innowacyjnego przedsiębiorstwa w szerokim kontekście społecznym, zwracając szczególną uwagę na społeczne konsekwencje innowacji, opór przed ich wdrażaniem, a także rolę przywództwa. Opisuje wszystkie najważniejsze sfery zarządzania innowacjami: zmianę strategii przedsiębiorstwa, poszukiwanie okazji do realizacji innowacyjnych projektów, a następnie ich realizację, włączając w to kwestie związane z finansowaniem i wspieraniem takiej działalności. Publikacja wzbogacona jest o użyteczne narzędzia - formularz identyfikacji innowacji, ankietę diagnozy stanu innowacyjności przedsiębiorstwa i opis przykładowej procedury wdrażania innowacji. Prezentuje także przykłady polskich i zagranicznych innowacji, zarówno takich, które odniosły sukces, jak i zakończonych porażką.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.poltext.p...

zobacz podgląd

Kazimierz Kuciński (red. nauk.), Elementy metodyki rozprawy doktorskiej, Difin, Warszawa 2014

zobacz podgląd
Publikacja została stworzona z myślą o doktorantach przygotowujących pracę, która będzie podlegać ocenie według ściśle ustalonych kryteriów. Książka może okazać się dla nich bardzo pomocna, ponieważ porusza m.in. takie zagadnienia, jak: werbalizacja problemu badawczego, formułowanie tezy doktorskiej, korzystanie z istniejącej teorii, by dowieść słuszności postawionej tezy czy korzystanie z rekomendacji metodologicznych uzyskiwanych od doświadczonych badaczy. Stanowi lekturę obowiązkową każdego przyszłego doktora.

Publikację można nabyć w księgarni internetowej wydawnictwa:
http://www.ksiegarni...

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu.

dodaj komentarz dodaj komentarz