Wykorzystanie koncepcji mądrości tłumu do przyspieszenia tempa rozwoju technologicznego

Komentarze do artykułu:

Właściwie owy tłum nie mówi bankowi więcej, niż już wie. To raczej kwestia tego na co postawić, aby uzyskać przewagę na rynku jak najmniejszym kosztem własnym. Dlatego niektóre pomysły, choć dobre i przez tłum sugerowane, to jednak nie doczekały się realizacji. Określenie "mądrość tłumu" w tym kontekście jest też trochę niepokojące. Skoro tłum posiada jakąś mądrość, to bank, który się jej nie słucha najzwyczajniej strzela sobie w stopy ukazując swoją głupotę nie wykorzystywania jej. Zatem może być tak, że zamiast korzyści związanej z wizerunkiem prosumenckiego banku wyjdzie na niekorzyść, bo "mądrość" nie będzie zbyt często przystawać do interesu banku ergo vox populi z czasem ucichnie świadomy swojej niemocy.

Bardzo często jest tak, że my już coś wiemy, ale nie zdajemy sobie z tego sprawy. Tłum w tym kontekście jest o tyle mądry, o ile potrafi bardzo dobrze przedstawić swoje potrzeby (każdy członek społeczności robi to na własną rękę) a następnie ocenić, czy ta potrzeba jest naprawdę istotna czy też nie, oraz czy jest możliwość jej realizacji. Moim zdaniem częścią tej społeczności mogą być sami pracownicy banku, którzy właśnie poprzez to narzedzie mogą zgłaszać innowacje (usprawnienia) w swoim zakładzie pracy. Co do uwagi związane z tym, że kiedyś pojawi się niemoc banku w zakresie wprowadzania pomysłów tłumu, to uważam że jest to bardzo statyczne ujęcie, poniewaz: a/ Rzeczywistość cały czas się zmiania i różne rozwiązania są potrzebne w różnych momentach b/ Organizacja rozszerzyła swój projekt na funkcjonowanie całego banku c/ Bank chce być liderem w zakresie innowacyjności (jeśli będzie pierwszy, który pozna potrzebę to będzie w stanie szybciej na nie odpowiedzieć i dzięki temu będzie w stanie osiągnąć zysk monopolistyczny) d/ Można mieć nadzieje, że kiedyś dojdzie do tego, że prócz fazy wymyślania pomysłów i ich oceniania, dojdzie jeszcze faza przedstawiania swoich pomysłów w gotowej formie (co niewątpliwie już funkcjonuje w BZWBK - szczegóły na stronie banku)

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 14 grudnia 2010 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.