Zmierzając ku wirtualnej edukacji

Komentarze do artykułu:

PRÓBKI STOSOWANIA METODY MAJEUTYCZNEJ Trudno doprawdy o celniejsze uchwycenie relacji "student - nauczyciel akademicki" w procesie dydaktycznym sięgającym dzisiaj coraz bardziej do baz danych i narzędzi komunikacyjnych Internetu, od tego w wykonaniu Marii Amata Garito. Eksponując nową rolę nauczyciela w Europejskim Uniwersytecie Wirtualnym, opartą na sokratycznym systemie nauczania metodą dialogu, już w Konsorcjum NETTUNO umożliwia ona realizację takiego modelu dydaktycznego. Co więcej, sama sięga po narzędzia praktycznego przełożenia swoich teoretycznych wywodów. Mam na myśli zarówno "Forum Prof. Garito per il corso di Psicotecnologie" jak i "Forum Prof. Garito per il corso di Tecnologie dell Istruzione e dell Apprendimento" ( http://www.uninettuno.it/nettuno/italian/forum/forum.html ). Rzadko kiedy mamy okazję wniknąć tak głęboko w tajniki procesu dydaktycznego uczelni innej niż ta, w której sami prowadzimy zajęcia ze studentami, aniżeli w przypadku NETTUNO. Nic dziwnego, że ma to zarówno planowane przez nich plusy jak i nieoczekiwane dla nich minusy. Podstawowym minusem jest możliwość dostrzeżenia przez każdą osobę postronną tego smutnego faktu, że łatwiej sformułować najbardziej pożądaną w danych warunkach koncepcję dydaktyczną niż ją zrealizować. Dokładnie przyjrzałem się temu, co od kilku lat realizuje się tam w ramach kilkunastu kierunków studiów i dokonawszy na wszelki wypadek "próby mikrofonu" (Specialistica 17/08/2004 : 16:07:41, TadFromPoland -- http://www.uninettuno.it/forum_consorzio/nettuno/topic.asp?TOPIC_ID=1363 ) zabrałem dwukrotnie głos w ramach zajęć z przedmiotu "Unia Europejska - od traktatów założycielskich do prac nad konstytucją" realizowanego na kierunku studiów "Nauki o turystyce" w specjalności "Nauki o turystyce i społecznościach lokalnych" (How about a midwifery way? 21/08/2004 : 19:31:14 , 22/08/2004 : 18:13:18 TadFromPoland -- http://www.uninettuno.it/forum_consorzio/nettuno/topic.asp?TOPIC_ID=4567 ). Niezależnie od tego, na ile te komunikaty spotkają się z odzewem, już dzisiaj można powiedzieć, że oba człony omawianej relacji (i studenci, i nauczyciele akademiccy) "zmierzają ku wirtualnej edukacji" ani wystarczająco szybko, ani z odpowiednio wielkim przekonaniem. Dlaczego? Pozdrawiam, Tad http://www.geocities.com/tadfrompoland/

IMPOSSIBILE TROVARE LA PAGINA Zacznijmy właśnie od tych uciążliwości formalnych. Zarówno "Forum Prof. Garito per il corso di Psicotecnologie", jak i "Forum Prof. Garito per il corso di Tecnologie dell Istruzione e dell Apprendimento" ukażą się Wam dzisiaj nie pod powyżej podanym adresem internetowym, ale pod adresem http://www.nettunodistanceuniversity.it/forum_consorzio/nettuno/default.asp , mój komentarz z 17/08/2004 : 16:07:41 - pod adresem http://www.nettunodistanceuniversity.it/forum_consorzio/nettuno/topic.asp?TOPIC_ID=1363 , a moje wiadomości z 21/08/2004 : 19:31:14 i 22/08/2004 : 18:13:18 - pod adresem http://www.nettunodistanceuniversity.it/forum_consorzio/nettuno/topic.asp?TOPIC_ID=4567 . W sumie, wszystko co jest potrzebne do rzetelnej oceny kształcenia na odległość w wykonaniu NETTUNO znaleźć można dzisiaj na witrynie internetowej zarówno pod adresem http://www.nettunodistanceuniversity.it/nettuno/index.htm , jak i pod adresem http://www.consorzionettuno.it/nettuno/index.htm . Nawiasem mówiąc, gdy weźmiemy pod uwagę 70445 wiadomości wysłanych do tego momentu na tamtejsze forum ( http://www.nettunodistanceuniversity.it/forum_consorzio/nettuno/default.asp oraz http://www.consorzionettuno.it/forum_consorzio/nettuno/default.asp ), uznać należy, że "zmierzanie ku wirtualnej edukacji" nabrało tam tempa. Czy jednak tylko dzięki studentom? Udzielenie odpowiedzi na to pytanie powinno ułatwić nam coś jeszcze, poza wnikliwą analizą owych 70445 wiadomości. Otóż poprzedni adres internetowy objął w posiadanie nowy design witryny NETTUNO ( http://www.uninettuno.it/e/skins/uninettuno/home/index.asp oraz http://www.uninettunouniversity.net/e/skins/uninettuno/home/index.asp ). W menu znajduje się tam również łącze do nowego forum pod jakże znamiennym tytułem "Razem tworzymy nasz uniwersytet".

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 16 lutego 2004 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.