Motywy uczestnictwa nauczycieli w kształceniu ustawicznym

Komentarze do artykułu:

kto prowadzil badania? czy jest gdzies dostep do nich?

Po pierwsze, oczywiście wcale nie sprawdziło się przekonanie dot. dominującej motywacji człowieka dorosłego, tylko hipoteza dotycząca nauczycieli. Moim zdaniem w tego rodzaju badaniach nie należy poszukiwać potwierdzenia sądów, tylko szukać grup odmiennych i nietypowych, np. kierujących się tzw. motywacją wewnętrzną, a w dalszej kolejności identyfikować czynniki różnicujące tę grupę od grupy motywowanej zewnętrznie, nawet w sytuacji, gdy ta druga jest bardziej liczna. Przykładowo, nauczyciele podają, że największą przeszkodę edukacyjna stanowi dla nich przemęczenie. Warto byłoby zidentyfikować zatem grupę nieprzemęczoną (łatwo powiedzieć, oczywiście) i przeprowadzić badania nad motywacją dominującą w tej grupie. Nie jest powiedziane, że odciążając nauczycieli, ich priorytetem stanie się samodoskonalenie zawodowe. Ale istnieje taka możliwość. Pozdrowienia, http://www.wszib.edu.pl/

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 14 kwietnia 2008 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.