Rozmowa z Krystyna Rudowską, ATVN - Akademicka Telewizja Naukowa

Komentarze do artykułu:

E-MENTOR ORAZ AKADEMICKA TELEWIZJA NAUKOWA Warto było po wysłaniu tutaj komentarza SKOMPLIKOWANE NARODZINY TAKIEJ AKADEMII ( http://www.e-mentor.edu.pl/artykul.php?numer=1&id=8 ) oraz komentarza LEARNING I E-LEARNING TRADYCYJNY I NOWOCZESNY ( http://www.e-mentor.edu.pl/artykul.php?numer=2&id=14 ) wysłać tam komentarze "Z Anną Świderkówną w Polish Slavic Club" ( http://real.atvn.pl/atvn/forumShowPostsEmail.asp?id=34 ), "Rozłączne i nierozłączne alternatywy globalistyczne" ( http://real.atvn.pl/atvn/forumShowPostsEmail.asp?id=726 ), "Kono bunshou ni wa, sakusha no kimochi ga yoku arawasarete imasu." ( http://real.atvn.pl/atvn/forumShowPostsEmail.asp?id=695 ) oraz "Śmiech w terapii i badaniach naukowych" ( http://real.atvn.pl/atvn/forumShowPostsEmail.asp?id=481 ) by upewnić się, że i tutaj, i tam podobne problemy ciążą na bardziej efektywnym wykorzystywaniu tych narzędzi internetowych w naukowej dyspucie. Wstępnie zasygnalizowałem to w komentarzu "Czym już jest, a czym jeszcze być może ATVN?" ( http://real.atvn.pl/atvn/forumShowPostsEmail.asp?id=177 ). Moje przypuszczenia potwierdziła Krystyna Rudowska w dwóch e-mailach skierowanych do mnie na tadfrompoland@yahoo.com . Jestem pewien, że każdy z nas ma w tym względzie jakieś użyteczne spostrzeżenia, którymi warto by było podzielić się z innymi. Dodałbym więc tylko, że niebagatelną przyczyną niechęci internautów do komentowania jest gubienie ich komentarzy w internetowej dżungli. Czy tak jest w przypadku E-mentora oraz ATVN? Czy wpisując słowa kluczowe określonych komentarzy do najbardziej popularnych wyszukiwarek internetowych otrzymujemy adresy internetowe tych komentarzy w uzyskanych wynikach przeszukiwania Internetu? Jak chodzi o Google, to odnoszę wrażenie, że w przypadku ATVN raczej tak, a w przypadku E-mentora - nie. Pozdrawiam, Tad http://www.geocities.com/tadfrompoland/

niestety nie wiem jak oglądać tą telewizje:( Ale i tak pozdrawiam:*:*:*:*:*

PONOWNIE "E-MENTOR ORAZ AKADEMICKA TELEWIZJA NAUKOWA" Przygotowując się do prowadzenia zajęć laboratoryjnych "Metody i techniki kształcenia na odległość" ( http://www.geocities.com/eklezjastka/ester1.html ) postanowiłem skorzystać z możliwości powołania się na wybrane materiały dydaktyczne napotkane w Internecie w minionych latach. Już we wiadomości "Problemy techniczne środowiska nauczania" ( http://groups.yahoo.com/group/yahoo-cls-europeaninformationsociety/message/412 ) do tematu "Umiejętności niezbędne w e-learningu" ( http://www.geocities.com/eklezjastka/ester1-7.html ) postanowiłem podzielić się smutną refleksją na temat internetowego przemijania. W tym miejscu chciałbym uzupełnić to o spostrzeżenie wyniesione z ponownego odwiedzenia witryny internetowej ATVN. Domyśleć się można, że mniejsza ilość wykładów niż przed laty nie musi być w całości zawiniona przez twórców tej pożytecznej witryny. Ale czy to samo można powiedzieć o mniej komfortowym niż przed laty dostępie do komentarzy do poszczególnych wykładów? Czy wskazane było zmieniać adresy internetowe do nich? Na przykład, powyższy komentarz "Z Anną Świderkówną w Polish Slavic Club" znajduje się dzisiaj pod adresem http://atvn.pl/index_sub_page.php?atvn=archiwum/index&title=FORUM&icm=forum_post&post=list&ID=2002-11-08/1 . Czy jednak nieuniknionym ze strony twórców witryny ATVN było dopuścić do tego, aby tamten mój komentarz był "zakopany" pod 3453 pseudokomentarzami? A może Alan Clarke, pisząc na stronach 127-127 o rozwijaniu umiejętności rozwiązywania problemów technicznych przez uczących się na odległość, niesłusznie zapomniał odnieść konieczność rozwijania tej umiejętności do dostarczycieli materiałów dydaktycznych dla e-learningu? Pozostaje nam mieć nadzieję, że E-mentor nie ma zamiaru podzielić losu ATVN.

Dodaj komentarz

captcha

działanie 2

 
  Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły:
okladka big pobierz pdf

Data wydania: 8 grudnia 2003 r.
wersja online: ISSN 1731-7428
wersja drukowana: ISSN 1731-6758

info Artykuły naukowe zawarte w niniejszym czasopiśmie są recenzowane.