AAA

Aktualności

Najnowsze informacje nt. e-edukacji i ICT

Najnowsze informacje nt. e−edukacji i ICT

NGO: Bezpłatne kursy e-learningowe dla organizacji pozarządowych

Fundacja Instytut Innowacji zaprasza do udziału w bezpłatnych kursach e-learningowych dla organizacji pozarządowych, które będą dostępne na stronie Instytutu Innowacji http://www.ii.org.pl do 30 czerwca 2008 r. Tematyka kursów dotyczy m.in. współpracy z wolontariuszami, kształtowania wizerunku organizacji i zarządzania nią.
NowoczesnaFirma: Tele-learning w ofercie ROI Consulting

Pierwsza w Polsce platforma tele-learningowa jest już w ofercie ROI Consulting. Platforma służy udostępnianiu usług szkoleniowych w nowym, nieznanym dotąd na otwartym rynku, kształcie. Rozwiązanie umożliwia przeszkolenie kilkuset użytkowników jednocześnie. Zastosowanie tele-learningu w procesie szkoleń, to przede wszystkim wsparcie dla tradycyjnej metody nauczania. Jednym z ciekawszych zastosowań jest możliwość realizowania testów po szkoleniu. Wystarczy zadzwonić pod wskazany numer, system identyfikuje użytkownika i automatycznie generuje test właściwy konkretnemu kursowi.
edunews: Laboratorium gier edukacyjnych

Popularność gier komputerowych i wideo skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.
PAP: Kurs e-learning dla dzieci

Fundacja Dzieci Niczyje udostępniła pierwszy z sześciu bezpłatnych kursów e-learning z zakresu bezpieczeństwa w internecie. Projekt współrealizowany jest przez Fundację Grupy TP i zakłada produkcję kursów, których adresatami będą uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Dodatkowo przewiduje się przygotowanie kursów dla rodziców i nauczycieli.
CampusTechnology: Creating a Collaborative Syllabus Using Moodle

A "collaborative syllabus" is one in which the students have the ability to help determine the specifics of a course. Those specifics can be any element that a professor is willing to be flexible with (such items as the objectives, grading, attendance policies, types of assignments, and so on). The logic behind this tool is that by actively participating in the creation of the syllabus, students are able to signal what they want to learn and how they want to learn it and then (potentially) set the standard by which they will be accountable.

Więcej doniesień z najważniejszych wydarzeń w e-learningu i ICT dostępnych jest w serwisie: wioska.net - codziennie nowe informacje nt. e-edukacji.